معرفی و دانلود کتاب آموزش دانش آموزان با آسیب بینایی

عکس جلد کتاب آموزش دانش آموزان با آسیب بینایی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش دانش آموزان با آسیب بینایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش دانش آموزان با آسیب بینایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش دانش آموزان با آسیب بینایی

کتاب آموزش دانش آموزان با آسیب بینایی به قلم مجموعه‌ای از نویسندگان و با سرویراستاری روث سالزبری، سرشار از توصیه‌های عملی، نکات مفید و پیشنهاداتی سازنده است که همچون یک کتاب راهنما خواننده را در کمک به آموزش محصّلانی که از اختلالات بینایی رنج می‌برند، هدایت می‌کند. این کتاب حاوی نظریات معلمانی مجرب است که سال‌ها با دانش‌آموزان این طیف سروکار داشته و تجربیات خود را در کتاب حاضر به اشتراک گذاشته‌اند.

درباره‌ی کتاب آموزش دانش‌آموزان با آسیب بینایی

وجود هرگونه آسیب یا اختلال جسمانی و روانی در دانش‌آموزان، آن‌ها را نیازمند دریافت روش‌هایی خاص برای فراگیری دروس مدرسه می‌کند. کتاب آموزش دانش‌آموزان با آسیب بینایی (Teaching Pupils with Visual Impairment) که توسط روث سالزبری (Ruth Salisbury) گردآوری و تألیف شده، به روش‌های تدریس برای دانش‌آموزانی می‌پردازد که دچار آسیب‌های بینایی هستند. بسیاری از این کودکان در مدارس معمولی مشغول تحصیل‌اند، به همین جهت لازم است شرایط مناسب برای برخورداری یکسان تمام دانش‌آموزان از امکانات آموزشی در دروس مختلف فراهم شود. کتاب حاضر روش‌هایی مفید برای تدریس به دانش‌آموزانی ارائه داده که دچار مشکلاتی نظیر کم‌بینایی، ضعف در دقت بینایی، کاهش دید مرکزی، کاهش دید پیرامونی و سایر اختلالات بینایی بوده یا حتی نابینا هستند.

کتاب آموزش دانش‌آموزان با آسیب بینایی شامل هفده فصل است و مؤلف پس از بررسی اجمالی انواع آسیب‌های بینایی و تأکید بر لزوم آموزش همگانی، به توصیف شرایط مطلوب محیط یادگیری برای چنین دانش‌آموزانی می‌پردازد. مواد و تجهیزات آموزشی در تعلیم چنین محصلانی، نقشی بسزا ایفا می‌کنند؛ چراکه این طیف از دانش‌آموزان، به وسایل کمک‌آموزشی خاصی جهت درک مطلب نیاز دارند. ارزشیابی مداوم از نتایج عملکرد دانش‌آموزان، راهکاری مفید برای بررسی میزان تأثیرگذاری روش تدریس و استفاده از تجهیزات آموزشی است تا معلوم شود کدام یک تأثیر بیشتری در بهبود یادگیری این دانش‌آموزان داشته‌اند. فصل‌های بعدی کتاب به‌صورت جداگانه شامل روش‌هایی خاص برای تدریس دروس مختلفی هستند که دانش‌آموزان در مدرسه فرا می‌گیرند. این تکنیک‌های آموزشی برای دروسی مانند هنر، جغرافیا، تاریخ، فناوری اطلاعات، ریاضیات، زبان‌های خارجی، موسیقی، علوم، تربیت بدنی و سایر درس‌های موجود در مدرسه طراحی شده‌اند.

ازآنجاکه معلمانی مجرب با سابقه‌‌ای طولانی در تدریس چنین دانش‌آموزانی تجربیات خود را در تألیف کتاب حاضر به اشتراک گذاشته‌اند، این کتاب تبدیل به راهنمایی کامل برای مراجعه‌ی معلمان، مربیان و والدینی شده که فرزندان ایشان دچار آسیب‌های بینایی بوده و به کمک بیشتری برای فراگیری دروس خود نیازمند هستند. آنچه که روث سالزبری در ویرایش این کتاب آن را مد نظر قرار داده، دسترسی آسان و فراگیر بودن مطالب به عنوان دو اصل اساسی نگارش محتوا بوده و توصیه‌ها و پیشنهادات تا حد امکان مختصر و کاربردی ارائه شده‌اند تا ارجاع به آن‌ها با سهولت انجام گیرد.

انتشارات آوای نور کتاب آموزش دانش‌آموزان با آسیب بینایی را با ترجمه‌ی مشترک ستاره شجاعی و سکینه فرخیان به چاپ رسانده و در دسترس علاقه‌مندان به کتابخوانی قرار داده است.

در نکوداشت کتاب آموزش دانش‌آموزان با آسیب بینایی

  • منبعی عالی شامل تکنیک‌های عملی برای استفاده در کلاس درس. خواندن این کتاب راهنما برای تمامی دستیاران و معلمان تازه‌کار و مجربی که با دانش‌آموزان دچار اختلال بینایی سروکار دارند، لازم است. (مجله‌ی اینسایت)

کتاب آموزش دانش‌آموزان با آسیب بینایی مناسب چه کسانی است؟

خواندن کتاب آموزش دانش‌آموزان با آسیب بینایی به معلمان و والدینی که کودکانشان دچار اختلالات بینایی هستند، پیشنهاد می‌شود.

با روث سالزبری بیشتر آشنا شویم

روث سالزبری نویسنده‌ی انگلیسی است که از سال 1997 در طراحی و تدوین محتوای آموزشی و امتحانات به خط بریل برای مدارس انگلستان مشغول فعالیت بوده و به افراد دست‌اندرکار در این زمینه مشاوره داده است. او عضو انجمن بریل بریتانیا (BAKU)، انجمن تولیدکنندگان محتوای بریل (UKABP) و همچنین کنفدراسیون سرویس آوانویسی اطلاعات (COTIS) می‌باشد.

در بخشی از کتاب آموزش دانش آموزان با آسیب بینایی می‌خوانیم

فنون ساده‌ای را آموزش دهید. مانند گلدان‌های ساده‌ای که با استفاده از گلوله‌های کوچک و با دست ساخته می‌شود. این روشی ایده‌آل است، زیرا برای احساس ضخامت و مناسب‌بودن شکل به لمس متکی است. فنونی مانند گلدان‌های مارپیچ و ساخت لوح سفالی را نیز می‌توان آموزش داد. انواع مختلف دکوراسیون را با خطوط یا طرح‌های متفاوت امتحان کنید. مراحل و فرآیند کار را آموزش دهید و به دانش‌آموزان اجازه دهید خود تلاش کنند. یک روش جالب این است که به یک گروه از دانش‌آموزان یک قاشق و کاسه بدهید و از آن‌ها بخواهید که این موارد را بدون راهنمایی از خاک رس دوباره بسازند.

مراقب باشید که کمبود مهارت را از کم‌بینایی تشخیص دهید. برخی از دانش‌آموزان در حد پیروی از دستورعمل‌ها پیشرفت می‌کنند و برخی دیگر با کنجکاوی و خلاقیت واقعی کار خود را توسعه می‌دهند. هنگامی که دانش‌آموزان برای نخستین بار با خاک رس آشنا می‌شوند، ایجاد واژگان لمسی اهمیت دارد. دانش‌آموزان را تشویق کنید تا نخستین برداشت‌های خود را ثبت کنند، احساساتی مانند: سرد، مرطوب، نرم، بودار و غیره.

سؤال بپرسید و دانش‌آموزان را به بحث و گفت‌وگو تشویق کنید. خاک رس با دست کار می‌شود، پس اگر خشک شود انعطاف‌پذیری آن کمتر می‌شود. خاک رسی که قرار است طی چندین جلسه الگو‌سازی شود، باید با حوله‌های کاغذی مرطوب یا روزنامه مرطوب نگه داشته شود، در پلی‌اتیلن مهر وموم شده و در مکان خنک نگهداری شود. دانش‌آموزان باید اهمیت این روش را درک کنند. پرسش‌هایی مطرح کنید که دانش‌آموزان را وادار کند دربارۀ ویژگی‌های خاک رس و روند ایجاد سفال فکر کرده و آن را درک کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجمان
فصل اول: مقدمه
فصل دوم: محیط یادگیری
فصل سوم: مدیریت پشتیبانی
فصل چهارم: مواد و تجهیزات
فصل پنجم: ارزشیابی
فصل ششم: هنر و طراحی
فصل هفتم: طراحی و فناوری
فصل هشتم: جغرافیا
فصل نهم: تاریخ
فصل دهم: فناوری اطلاعات و ارتباطات
فصل یازدهم: سواد
فصل دوازدهم: ریاضیات
فصل سیزدهم: زبان‌های خارجی نوین
فصل چهاردهم: موسیقی
فصل پانزدهم: تربیت بدنی
فصل شانزدهم: علوم
فصل هفدهم: سایر دروس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش دانش آموزان با آسیب بینایی
نویسنده
مترجمستاره شجاعی، سکینه فرخیان
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-600-309-874-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش دانش آموزان با آسیب بینایی

برای دریافت کتاب آموزش دانش آموزان با آسیب بینایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.