معرفی و دانلود کتاب کودکان با آسیب حسی

برای دانلود قانونی کتاب کودکان با آسیب حسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کودکان با آسیب حسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کودکان با آسیب حسی

کتاب کودکان با آسیب حسی، حاصل همکاری جمعی از معلمان سرویس خدمات یکپارچه‌ی جسمی و حسی شورای شهر هال است که با هدف افزایش بهره‌مندی دانش‌آموزان دارای اختلال شنوایی و بینایی، از کلاس‌های درسی نوشته شده است. این کتاب، ضمن اشاره به علائم و علل آسیب‌ها، روش‌هایی را برای حمایت از این کودکان ارائه می‌دهد که مطالعه‌ی آن‌ به مربیان کودک توصیه می‌شود.

درباره‌ی کتاب کودکان با آسیب حسی

بیشتر افرادی که دچار اختلالات حسی نظیر ضعف در بینایی یا شنوایی هستند، در مدارس عادی تحصیل می‌کنند و این مسئله، پیامدهایی در روند آموزش و یادگیری آن‌ها ایجاد می‌کند. ازاین‌رو، برای افزایش تأثیرگذاری آموزش‌ها و کمک به مربیانی که با این دسته از کودکان در ارتباط‌اند، کتاب کودکان با آسیب حسی (Supporting Children with Sensory Impairment) می‌تواند به‌عنوان مرجعی آسان و سریع مورد استفاده قرار بگیرد. این کتاب حاصل همکاری جمعی از نویسندگان است که در سرویس خدمات یکپارچه‌ی جسمی و حسی شورای شهر هال تدریس می‌کنند. گیل بلرمیرز (Gill Blairmires)، کات کوپلند (Cath Coupland)، تریسی گالبریث (Tracey Galbraith)، جان پارکر (Jon Parker)، آنت پار (Annette Parr)، فیونا سیمپسون (Fiona Simpson) و پل تورنتون (Paul Thornton)، اسامی این نویسندگان است.

هدف از نگارش کتاب پیش رو، تهیه‌ی منبعی با دسترسی آسان بود که بتواند به تشخیص علائم، علل و کاهش پیامدهای آموزشی کودکانی که از اختلالات حسی رنج می‌برند، کمک کند. از این رو به نحوی نوشته شده که امکان بهره‌مندی از مطالبش در کم‌ترین زمان ممکن، فراهم باشد. بنابراین مربیانی که به‌طور مستقیم با این دسته از کودکان در ارتباط‌اند، با مطالعه‌ی کتاب و پیروی از توصیه‌های آن می‌توانند از بابت یادگیری تمام‌وکمال مباحث درسی توسط دانش‌آموزان اطمینان حاصل کنند.

این کتاب به دو بخش کلی تقسیم می‌شود که یکی از آن‌ها به حمایت از کودکان دارای نقص شنوایی اختصاص دارد و دیگری انحصاراً درباره‌ی کودکانی با اختلال در بینایی است. هر دو بخش شامل توصیه‌هایی عملی و راهبردی می‌شود که برای حمایت از کودکان دارای آسیب‌های حسی در محیط‌های آموزشی، نظیر مدرسه، طراحی شده و استراتژی‌هایی را دربرمی‌گیرد که همگی پیش‌تر آزمایش شده‌اند.

کتاب کودکان با آسیب حسی، اولین‌بار در سال 2016 وارد بازار شد. ستاره شجاعی و سکینه فرخیان در یک پروژه‌ی مشترک این کتاب را به فارسی ترجمه کردند و انتشارات آوای نور هم مسئولیت انتشارش را برعهده گرفت.

در نکوداشت‌ کتاب کودکان با آسیب حسی

  • آخرین جلد از این مجموعه‌ی گسترده، اطلاعات و توصیه‌هایی در مورد پشتیبانی از نیازهای کودکان دارای اختلالات حسی ارائه می‌دهد. تیم نویسندگان، همگی معلمان واجد شرایط کار با ناشنوایان و کم‌بینایان هستند که در سرویس خدمات یکپارچه‌ی جسمی و حسی شورای شهر هال، مشغول به‌کارند. بنابراین تردیدی نیست که تجربیات فراوانی در زمینه‌ی برآورده‌کردن نیازهای کودکان در سال‌های اولیه و محیط‌های اولیه و ثانویه دارند. این کتاب، عنوان قوی دیگری از این مجموعه و اثری ارزشمند است که افزودن آن به کتابخانه‌ی تمامی متخصصین نیازهای آموزشی ویژه توصیه می‌شود. (مارتین ادموندز، مؤسسه‌ی کودکان ویژه)

کتاب کودکان با آسیب حسی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب کودکان با آسیب حسی راهنمایی جامع و کاربردی برای معلمان کودک است. مطالعه‌ی این کتاب به مربیانی که به‌طور مستقیم با کودکان دارای آسیب‌های حسی در ارتباط‌اند، اکیداً توصیه می‌شود.

با نویسندگان کتاب کودکان با آسیب حسی بیشتر آشنا شویم

کتاب کودکان با آسیب حسی، حاصل همکاری گیل بلرمیرز، کات کوپلند، تریسی گالبریث، جان پارکر، آنت پار، فیونا سیمپسون و پل تورنتون است که معلمان واجد شرایط کار با کودکان دارای اختلالات شنوایی و بینایی هستند و همگی در سرویس خدمات یکپارچه‌ی جسمی و حسی شورای شهر هال فعالیت می‌کنند. هدف از این سرویس، حمایت از کودکان دارای آسیب‌های حسی در محیط‌های آموزشی است.

در بخشی از کتاب کودکان با آسیب حسی می‌خوانیم

علل متعددی برای تولد یک کودک ناشنوا و یا ابتلای زودهنگام او وجود دارد. همیشه شناسایی علت ناشنوایی امکان‌پذیر نیست، اما والدین می‌توانند آزمایش‌های بیشتری را برای تشخیص علت ناشنوایی انجام دهند. حدود نیمی از کودکانی که در انگلستان ناشنوا به دنیا می‌آیند، علت ژنتیکی دارند (به ارث می‌برند). ناشنوایی ممکن است در خانواده‌هایی اتفاق افتد که هیچ سابقۀ ناشنوایی ندارند. در بسیاری از کودکانی که ناشنوایی ژنتیکی دارند، ممکن است کم‌توانی‌های دیگر یا مشکلات سلامتی نیز وجود داشته باشد.

ناشنوایی یکی از ویژگی‌های نشانگان خاص از قبیل نشانگان واردنبرگ، ترنر، داون، تریچرکالینز و نشانگان گلدن‌هار است. همچنین ناشنوایی می‌تواند ناشی از عوارض دورۀ بارداری باشد. عفونت‌هایی مثل سرخجه، سیتومگالوویروس، توکسو‌پلاسموز و تبخال می‌توانند منجر به تولد کودکان ناشنوا شوند. همچنین طیف وسیعی از داروها وجود دارد که به‌عنوان داروهای آسیب‌رسان گوش (داروهای اتوتوکسیک) شناخته می‌شوند که می‌توانند قبل از تولد به سیستم شنوایی نوزاد آسیب وارد کنند.

تولد زودرس خطر ابتلای نوزاد به ناشنوایی را افزایش می‌دهد. نوزادان زودرس مستعد ابتلا به عفونت‌هایی هستند که سبب ناشنوایی می‌شوند. زردی شدید و کمبود اکسیژن نیز ممکن است سبب ناشنوایی شود. عفونت‌های دورۀ نوزادی مثل مننژیت، سرخجه و اوریون می‌تواند علت بروز ناشنوایی باشد. آسیب به سر یا قرار گرفتن در معرض صدای بلند نیز سبب آسیب سیستم شنوایی می‌شود. به‌طور کلی علت ناشنوایی ممکن است مربوط به قبل از تولد یا ژنتیکی باشد یا اینکه بعداً بر اثر بیماری یا تصادف و ضربه‌ها اتفاق افتد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: دانش‌آموزان با آسیب شنوایی
ناشنوایی چیست؟
علل ناشنوایی
سطوح ناشنوایی
آسیب عصب شنوایی (اختلال طیف آسیب عصب شنوایی)
غربالگری شنوایی نوزادان
حمایت به‌هنگام
رویکرد‌های ارتباطی
مشارکت در ارائۀ خدمات
پیامدهای هیجانی ناشنوایی
دسترسی آموزشی برای دانش‌آموزان با آسیب شنوایی
آموزش صدا برای دانش‌آموزان ناشنوا
تدریس زبان خارجی
تدریس موسیقی
آموزش زبان انگلیسی به دانش‌آموزان ناشنوا به‌عنوان زبان اضافی
بخش دوم: دانش‌آموزان با آسیب بینایی
مقدمه
آسیب بینایی چیست؟
انواع آسیب
شناسایی دانش‌آموزان با آسیب بینایی
متخصصانی که با کودکان با آسیب بینایی و خانواده‌های‌شان کار می‌کنند
ملاحظات مرتبط با دانش‌آموز دارای آسیب بینایی
سال‌های اولیه
راهبردهایی برای رشد مهارت‌های ارتباطی
حیطه‌های خاص یادگیری
مهارت‌های اجتماعی برای کودکان در سنین اولیه
دانش‌آموزان با آسیب بینایی در دورۀ ابتدایی
مدیریت کلاس درس
مهارت‌های اجتماعی
آموزش دانش‌آموزان با آسیب بینایی در دورۀ متوسطه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کودکان با آسیب حسی
نویسنده، ، ، ، ، ،
مترجمستاره شجاعی، سکینه فرخیان
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-309-876-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کودکان با آسیب حسی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کودکان با آسیب حسی

برای دریافت کتاب کودکان با آسیب حسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.