معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی سیستم‌های عامل

عکس جلد کتاب آموزش کاربردی سیستم‌های عامل
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی سیستم‌های عامل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی سیستم‌های عامل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش کاربردی سیستم‌های عامل

کتاب آموزش کاربردی سیستم‌های عامل، تالیف حسینعلی رحمانی دشتی، در شناسایی درست سیستم‌عامل‌‌های موجود و دارای اهمیت در دنیای امروز به ما کمک کرده و اطلاعاتی از قبیل نصب و راه‌اندازی و کاربردهای رایج را در اختیار علاقه‌مندان به این مبحث می‌گذارد.

امروزه تقریباً اکثر دستگاه‌های الکترونیک از رایانه‌ها و تلفن‌های همراه گرفته تا ربات‌های صنعتی و حتی وسایل صوتی و تصویری دارای سیستم‌عامل‌های متن‌باز هستند. بیشتر ابزارهای موردنیاز تحقیقات پیشرفته علمی و صنعتی نیز به دنیای متن‌باز تعلق دارند. در سال‌های اخیر در تمام دانشگاه‌های معتبر ایران و جهان استفاده از لینوکس امری بدیهی است. در کتاب آموزش کاربردی سیستم‌های عامل سعی شده است که حداقل المقدور همانند رعایت دقیق سرفصل از ارائه مطالب کم‌اهمیت یا غیرکاربردی اجتناب شود و از آموخته‌های قبلی دانشجویان (در درس سیستم‌‌های ‌عامل) در تسریع فرآیند یادگیری استفاده شود.

لینوکس سیستم‌عاملی شبیه یونیکسی است که بخش عمده آن سازگار با استاندارد پازیکس (مجموعه استانداردهایی که برای نام‌گذاری و تعریف شمایل رابط برنامه‌نویسی کاربردی در محیط‌های شبه یونیکس در IEEE تعریف‌شده‌اند) است. از دید فنی لینوکس برای هسته سیستم‌عامل و نه کل آن، نام‌گذاری شده است. هسته‌ای که نخستین‌بار در سال ۱۹۹۱ میلادی توسط لینوس توروالدز (مهندس نرم‌افزار فنلاندی - آمریکایی) منتشر شد. اما به‌ طور معمول این نام اطلاق می‌شود به سیستم‌عامل‌هایی که از هم نهش لینوکس (به‌عنوان هسته سیستم‌عامل) با نرم‌افزارهای آزاد و متن‌باز (منظور از متن‌باز یا Open Source این است که کد برنامه در دسترس عموم قرار دارد و قابل‌ استفاده است) به دست می‌آیند.

در حالی‌ که بنیاد نرم‌افزار آزاد سیستم‌عامل حاصل از این هم نهش را «گنو/لینوکس» می‌نامد، اما همان‌طور که گفته شد به‌ طور معمول آن را لینوکس می‌خوانند. این دوگانگی در نام نهادن منجر به بحث نامگذاری گنو/لینوکس شده است. 
لینوکس از سخت‌افزارهای مختلفی عبارت‌اند از جمله ساعت، تلفن‌های همراه، تب لت‌ها، مسیریاب‌ها و کنسول‌های بازی تا رایانه‌های رومیزی، رایانه‌های بزرگ و ابررایانه‌ها پشتیبانی می‌کند. 

در کتاب آموزش کاربردی سیستم‌های عامل، می‌خوانیم که چگونه در ابتدا لینوکس برای استفاده ریزپردازنده‌ها با معماری 80386 اینتل طراحی شده بود؛ اما امروزه انواع گوناگون معماری‌ها را پشتیبانی می‌کند و در انواع و اقسام وسایل از کامپیوترهای شخصی گرفته تا ابر رایانه‌ها و تلفن‌های همراه به کار می‌رود. این سیستم‌عامل که در ابتدا بیشتر توسط افراد مشتاق گسترش پیدا می‌کرد و به کار گرفته می‌شد، توانسته است پشتیبانی شرکت‌های سرشناسی چون IBM و هیولت پاکارد را به دست آورد و با بسیاری از نسخه‌های خصوصی یونیکس رقابت کند.

طرفداران لینوکس و بسیاری از تحلیل‌گران این موفقیت را ناشی از استقلال از فروشنده، کم‌هزینه بودن پیاده‌سازی، سرعت‌بالا، امنیت و قابلیت اطمینان آن می‌دانند. 

فهرست مطالب کتاب

فصل اول - سیستم‌عامل لینوکس
مقدمه
تاریخ لینوکس
مزایای لینوکس
توزیع‌های لینوکس
کاربردها
نصب
فصل دوم - دستورات پرکاربرد
محیط ترمینال
دستورات پرکاربرد
فصل سوم - کامپایل هسته لینوکس
مقدمه
هسته لینوکس
ترجمه هسته
فصل چهارم - فراخوان سیستمی
فراخوان سیستمی
اضافه کردن فراخوان سیستمی
فصل پنجم - AWK
مقدمه
AWK
فصل ششم - SED
مقدمه
SED
فرمان‌های SED
فصل هفتم- نخ‌ها و سمافورها
نخ
سمافور
منابع و مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش کاربردی سیستم‌های عامل
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ویهان
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-600-8809-84-5
موضوع کتابکتاب‌های سیستم عامل
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش کاربردی سیستم‌های عامل

برای دریافت کتاب آموزش کاربردی سیستم‌های عامل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.