معرفی و دانلود کتاب مبانی شنای سریع: چگونه تکنیک شنای خود را بهبود بخشیم

عکس جلد کتاب مبانی شنای سریع: چگونه تکنیک شنای خود را بهبود بخشیم
قیمت:
۱۸۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی شنای سریع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی شنای سریع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی شنای سریع: چگونه تکنیک شنای خود را بهبود بخشیم

کتاب مبانی شنای سریع، تألیف گری هال و دوین مورفی، مباحث تکنیکی ورزش شنا را برای شناگران و مربیان می‌شکافد و از این طریق به آنان کمک می‌کند که علاوه بر مسئله‌ی تمرین و آمادگی جسمانی، به جنبه‌ی تکنیکی شنا نیز بپردازند تا از هر دو مورد، برای افزایش سرعت و موفقیت بیشتر بهره‌ی کافی ببرند.

درباره‌ی کتاب مبانی شنای سریع

فناوری‌های مربوط به ورزش شنا در سال‌های اخیر گسترش بسیاری پیدا کرده است. به نحوی که برخی مربیان شنا برای تجزیه و تحلیل مهارت‌ها و تکنیک‌های شنا، از این فناوری‌ها استفاده می‌کند. اما این امکان هنوز کاملاً فراگیر نشده و در اختیار همه‌ی مربیان و باشگاه‌ها قرار ندارد. گری هال (Gary Hall) و دوین مورفی (Devin Murphy) در باشگاه خود از این فناوری‌ها استفاده‌ی بسیار کرده‌اند و با انجام آزمایش‌ها و بررسی‌های متفاوت به نتایج مهمی در زمینه‌ی تکنیک‌های شنا دست یافته‌اند. آنان این اطلاعات را در کتاب مبانی شنای سریع (Fundamentals of Fast Swimming) جمع کرده‌اند و در اختیار مربیان و شناگران قرار داده‌اند.

گری هال نویسنده‌ی اصلی این کتاب، خود دارای سه مدال المپیک و پنج رکورد جهانی در زمینه‌ی شناست و در آمریکا باشگاه آموزش شنا نیز دارد. او بر مبنای پژوهش‌های علمی، سرعت شنا را به دو نیروی پیش‌رانه و درگ وابسته می‌داند. به همین سبب، با بهره گرفتن از فناوری‌های جدید به بررسی دقیق این دو نیرو پرداخته‌ است. حاصل این پژوهش‌ها، رویکرد جدید آنان به تکنیک‌های شناست. نویسنده در این کتاب و به روش پیش‌گفته، تفاوت‌های جزئی شناگران را که باعث سرعت بالای آنان می‌شود، برای خواننده توضیح می‌دهد و از این طریق به بهبود فعالیت خواننده در این ورزش کمک می‌کند.

کتاب حاضر در دو بخش طراحی و نوشته شده است. بخش اول که تا فصل ششم را در بر می‌گیرد، به مباحث علمی پرداخته است و بخش دوم مسائل کاربردی را شامل می‌شود. بنابراین این بخش کتاب هم برای کسانی مفید است که به دنبال اطلاعات علمی و مبنایی هستند و هم به درد کسانی می‌خورد که خواهان مسائل کاربردی‌اند. این کتاب آگاهی شما را درباره‌ی ورزش شنا افزایش می‌دهد، عملکردتان را در شنا بهبود می‌بخشد و در نهایت، پس از خواندن آن، نسبت به این ورزش ارزش بیشتری قائل خواهید بود.

نویسنده در هر بخش از کتاب مبانی سریع شنا، هر نوع شنا را به بخش‌های کوچکی تقسیم کرده و با جزئیات کامل، با استفاده از تصاویر کمک‌کننده و تمرینات مناسب، توضیحاتش را به مخاطبان ارائه کرده است.

برای مهارت یافتن در ورزش شنا، تکنیک و تمرین به یک اندازه برای شناگر لازم است. تعداد کتاب‌هایی که به بخش تمرین، فیزیولوژی و آمادگی جسمانی پرداخته‌اند بسیار زیاد است. اما ویژگی این کتاب، این است که به بحث‌های تکنیکی شنا پرداخته و کتابی است در زمینه‌ی بیومکانیک. گری هال، سال‌ها یادداشت‌های پراکنده‌ای در مورد موضوع این کتاب برداشته بود و آن‌ها را با نام یادداشت‌های آبی منتشر می‌کرد. اما وقتی نیاز شناگران را به این مباحث تکنیکی دریافت، تصمیم گرفت آن‌ها را جمع کند و در چارچوبی منسجم به مخاطبان عرضه کند. کتاب مبانی شنای سریع حاصل این تلاش نویسنده است.

لازم است گفته شود که مطالب این کتاب به طور مستمر به‌روز خواهد شد و خوانندگان می‌توانند اطلاعات به‌روز و جدید را در وب‌سایت نویسنده بیابند.

کتاب حاضر به ترجمه‌ی بهزاد مهدی خبازیان و خشایار حضرتی آشتیانی و با ویراستاری فرهاد مرادی شهپر در انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب مبانی شنای سریع برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته‌ی تربیت بدنی، شناگران در همه‌ی سطوح و مربیان شنا مناسب است.

در بخشی از کتاب مبانی شنای سریع: چگونه تکنیک شنای خود را بهبود بخشیم می‌خوانیم

نیروی لیفت:

هنگامی که شناگر رو به سینه است، پیشروی حاصل از ضربه رو به پایین پا بیشتر از ضربه رو به بالا است. نیروی لیفت ناشی از ضربه رو به پایین نیز بیشتر از نیروی مخالف ضربه رو به بالا است. اثر خالص این دو نیروی نابرابر، حفظ پاها در سطح آب هنگام شنا است. وقتی پاها در راستای تنه قرار بگیرند، نسبت به زمانی که پاها کمی به سمت پایین آویزان هستند، نیروی درگ فرونتال کمتری از وضعیت بدن شناگر ایجاد می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: علوم پایه شنا - فیزیک
فصل 2: علوم پایه شنا - فیزیولوژی
فصل 3: فناوری ریس کلاب سرعت سنج
فصل 4: فناوری ریس کلاب - فشارسنج
فصل 5: فناوری ریس کلاب - پیشرانه / درگ‌سنج
فصل 6: سه سبک کرال‌سینه
فصل 7: شش فاز چرخه کشش کرال‌سینه
فصل 8: ایجاد پای سریع کرال‌سینه
فصل 9: تکنیک‌های دست ریکاوری کرال‌سینه
فصل 10: حرکات متصل کرال‌سینه
فصل 11: سر و موقعیت بدن در کرال‌سینه
فصل 12: تکنیک‌های هواگیری کرال‌سینه
فصل 13: اصول شنای کرال‌پشت
فصل 14: شش فاز چرخه کشش کرال‌پشت
فصل 15: پا زدن کرال‌پشت
فصل 16: حرکات متصل کرال‌پشت
فصل 17: اصول شنای قورباغه
فصل 18: چهار فاز چرخه کشش قورباغه
فصل 19: ضربه پای قورباغه
فصل 20: حرکات متصل قورباغه
فصل 21: اصول شنای پروانه
فصل 22: اصول شنای پنجم (ضربه دلفین)
فصل 23: اصول یک استارت عالی
فصل 24: اصول استارت کرال‌پشت
فصل 25: برگشت‌ها و تبدیل‌ها
فصل 26: برگشت‌های ساده
فصل 27: برگشت‌ها و تبدیل‌ها
فصل 28: پنج تخصص شنا
فصل 29: زندگی ارزش شنا دارد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی شنای سریع: چگونه تکنیک شنای خود را بهبود بخشیم
نویسنده،
مترجمبهزاد مهدی خبازیان، خشایار حضرتی آشتیانی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات273
زبانفارسی
شابک978-600-355-475-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی شنای سریع

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مبانی شنای سریع

برای دریافت کتاب مبانی شنای سریع و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.