معرفی و دانلود خلاصه کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار

عکس جلد خلاصه کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار
قیمت:
۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار

مدیریت یک سازمان، شرکت و استارتاپ کار چندان آسانی نیست. اما با شناخت اصول و عادات شرکت‌های پیشرو می‌توانید در زمره مدیران موفق قرار بگیرید. خلاصه کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار نوشته جیم کالینز و جری آی. پوراس مانند یک کتاب راهنما برای شما عمل می‌کند و به کمک آن می‌توانید موفقیت و پیشرفت در کار را تجربه کنید.

درباره‌ی خلاصه کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار

همه مدیران دوست دارند در کسب‌وکارشان موفق ظاهر شوند و یک تشکیلات منجسم را ایجاد کنند. اما در عمل همه‌ی آن‌ها به این هدف نمی‌رسند و گاهی اتفاقات آنطور که در ذهنشان است پیش نمی‌رود!

خلاصه کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار (Built to last: Successful habits of visionary companies) یک راهنمای کوچک، همیشگی و کاربردی برای همه مدیران است که به کمک آن می‌توانند برنامه‌ریزی‌های تیمی را بهتر انجام دهند و اعضای گروه خود را به شکل درستی با خود همراه کنند.

این کتاب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آثار مدیریتی شناخته می‌شود و برای ایجاد یک تفکر استراتژیک بسیار مناسب است. جیم کالینز (James Collin) و جری آی. پوراس (Jerry Porras) تلاش کرده‌اند که مهم‌ترین مفاهیم مدیریتی و تشکیلاتی کسب‌وکار را در اختیارتان قرار دهند. آن‌ها با انتخاب چند شرکت بزرگ و بررسی شرایط و مشکلات آن‌ها توانستند به هدف خود دست یابند و امروزه کتاب آن‌ها در دسته‌ی کتاب‌های مرجع استراتژی جای می‌گیرد.

اگر می‌خواهید کسب‌وکار و استارتاپ خودتان را رونق ببخشید و در مدیریت آن موفق ظاهر شوید، بهتر است کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار را مطالعه کنید.

خلاصه کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار برای همه کسانی که می‌خواهند کسب‌وکار خود را دوام ببخشند و یا یک تشکیلات اصولی و ماندگار را ایجاد کنند، ضروری است.

با جیم کالینز بیشتر آشنا شویم

جیم کالینز یکی از بهترین نویسندگان، سخنرانان و مشاوران تجاری آمریکایی است. او مدرک تحصیلی خودش را در رشته‌ی علوم ریاضی و سپس MBA از دانشگاه استنفور دریافت کرده است و سمت مدیر تولید شرکت HP را در کارنامه کاری خودش دارد. همچنین به‌عنوان یکی از مدیران اجرایی ارشد CNN فعالیت می‌کند و در این زمینه بسیار موفق ظاهر شده است.

از جمله کتاب‌های این نویسنده می‌توان به «از خوب به عالی» و «اثر چرخ لنگر» اشاره کرد.

جملات برگزیده خلاصه کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار

- شرکت‌های آینده‌ساز مدام مدیرانی توانمند و مستعد به‌عمل می‌آورند.
- شرکت‌های آینده‌ساز می‌توانند از طریق موفقیتِ بادوام‌شان به ما آموزش بدهند.
- شرکت‌های آینده‌ساز از اهداف بلندپروازانه‌ و درازمدت استفاده می‌کنند تا انگیزه‌ای برای ترقی و پیشرفت ایجاد کنند.
- شرکت‌های آینده‌ساز را بیشتر یک ایدئولوژی اصلی پیش می‌برد تا صرفاً درآمد و سود، بااین‌حال باز هم پیشرفت می‌کنند.

در بخشی از خلاصه کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار می‌خوانیم

بیل هیولِت و دیو پاکارد هم موقع تأسیس شرکت هیولت- پاکارد هیچ ایده‌ای در ذهن نداشتند. آنها طرح‌های متفاوتی را امتحان کردند، مثل دریچه‌ی شستشوی خودکار در توالت فرنگی و نشانگر‌های خط خطا در بولینگ. بنابراین، به‌نظر می‎رسد که ایده‌ها و طرح‌های بزرگ برای شروع کار شرکت‌های پیشرو و آینده‌ساز ضروری نیست.

به وجود مدیرانی سرشناس و باابهت هم نیازی نیست. درست است ‌که این شرکت‌ها افرادی ممتاز را در رأس سازمانشان به‌کار گماشتند، ولی بیشتر آنها آدم‌هایی واقع‌بین و مسئول، ملاحظه‌کار و متواضع بودند.

پس راز موفقیت بادوام‌شان چیست؟ بسیاری از شرکت‌های همتای شرکت‌های آینده‌ساز ایده‌هایی عالی و مدیرانی قوی داشتند، بااین‌حال عاقبت از آنها عقب افتادند. چرا؟

شرکت‌های آینده‌ساز به‌جای اینکه فقط بر یک محصولِ واحد یا یک مدیر تمرکز کنند، از راه بررسی و تحقیق خودشان را به سازمان‌های طراز اولی تبدیل کردند که مدام ایده‌هایی عالی و مدیرانی برجسته بیرون می‌داد. در اصل دستاورد واقعی بنیانگذاران این شرکت‌ها محصول نبود، بلکه خودِ شرکت بود که مستقل از هر شخص یا ایده‌ای به‌طور مداوم پیشرفت می‌کرد.

ساعت دیواری را در نظر بگیر. برخورداری از ایده‌ای عالی یا مدیرانی پیشرو مثل این است که نگاهی گذرا به آن بیندازی و بگویی الان ساعت چند است. ولی ساختن سازمانی که مدام ایده‌ها و مدیرانی عالی و برجسته تولید کند مثل این است که خودت یک ساعت مچی داشته باشی، یعنی وسیله‌ای مطمئن و قابل اتکا.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار
نویسنده،
مترجمحمیده رستمی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات26
زبانفارسی
شابک978-600-340-309-3
موضوع کتابخلاصه کتاب اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار

برای دریافت خلاصه کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.