معرفی و دانلود کتاب صوتی غول مدفون

عکس جلد کتاب صوتی غول مدفون
قیمت:
90000 تومان - 9.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی غول مدفون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی غول مدفون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی غول مدفون

داستانی شگفت‌انگیز درباره‌ی قدرت عشق و نیروی خاطره؛ کتاب صوتی غول مدفون اثری درخشان به قلم برنده‌ جایزه‌ نوبل ادبیات، کازوئو ایشی گورو است که نخستین بار در سال 2015 به انتشار رسید. در این کتاب که یکی از پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز به شمار می‌رود، زندگی زوجی به نام‌های اکسل و بئاتریس روایت شده است که در دنیایی آکنده از جادو و فراموشی، برای یافتن فرزند گمشده‌ی خود به سفری دور و دراز می‌روند...

درباره کتاب صوتی غول مدفون:

در انگلستان قدیم، زمان زیادی از فرمانروایی آرتورشاه بزرگ نمی‌گذرد. اگرچه مدتی است که نبرد میان ساکسون‌ها و انگلیسی‌ها به پایان رسیده، اما صلح میان آنها پوشالی و موقتی می‌نماید. بدین سان، زمانه‌ آبستن آشوب و غوغاست؛ در این میان فراموشی و مرگِ یادها نیز، بر آتش وحشت و بلوا می‌دمد: مِهی برخاسته از نفَس اژدهایی شوم، حافظه‌‌ را که جوهره‌ی انسانیتِ آدمی‌ست، در محاق فرو برده است.

در چنین روزگاری چگونه می‌توان انسان باقی ماند؟ در زمانه‌ای که دیوها جلوه می‌فروشند و جادوگران بر کارها حاکم‌اند و آدمیان از نزدیک‌ترین پیوندهای عاطفی خود با دیگران بی‌خبر، چگونه می‌توان عشق ورزید و عشق دید؟

اینها احتمالاً مهم‌ترین سوالاتی‌اند که الکس و بئاتریس، دو قهرمان سالخورده‌ی کتاب غول مدفون (The Buried Giant) باید از خود بپرسند؛ البته اگر حافظه‌ی به اغمارفته‌شان اجازه دهد! وانگهی، اینگونه نیست که ذهن ایشان خالیِ خالی باشد. این دو تصور واضحی از گذشته‌ی خود در ذهن ندارند، با این حال یاد گنگ فرزندی از دست رفته همواره در ضمیرشان حاضر است؛ یادی اگرچه محو، اما نیرومند و سرشار؛ چنان که آن دو را علی رغم همه‌ی موانع، به سفری برای کشف حقیقت درباره‌ی خودشان و گذشته‌شان سوق می‌دهد. سفری که بناست در نهایت پرده از راز غول مدفون بردارد...

در یک ارزیابی کلی باید گفت که رمان غول مدفون از کازوئو ایشی گورو (Kazuo Ishiguro) داستانی به غایت پیچیده و آکنده از سویه‌های فلسفی، روانشناختی و حتی سیاسی است. اثری که برای مخاطبین جدی، با انبوه نمادها و تمثیل‌هایش فراتر از یک داستان پریان به نظر می‌رسد، اما اگر تنها به همین عنوان نیز نگریسته شود، یعنی تنها به عنوان یک داستان صرفاً فانتزی، باید اذعان داشت که به شدت جذاب و تأثیرگذار است.

افتخارات کتاب صوتی غول مدفون:

- قرار گرفتن در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
- نامزد جایزه Tähtifantasia
- نامزد جایزه ادبی دوبلین
- برترین کتاب فانتزی تمامی دوران‌ها به انتخاب مجله تایم
- نامزد دریافت جایزه بهترین کتاب فانتزی گودریدز در سال 2015
- نامزد دریافت جایزه Mythopoeic Fantasy در سال 2016
و ...

نکوداشت‌های کتاب صوتی غول مدفون:

- اثری حیرت‌انگیز، که مثل تمام داستان‌های نویسنده زیبا، اصیل و انسانی است. (The Washington Post)
- یک رمان استثنایی. (The New York Times Book Review)
- اثری کوبنده که تا مدت‌ها در ذهن باقی می‌ماند. (The Economist)
- یک داستان زیبا با پیامی درخشان. (John Sutherland)
- ایشی گورو استاد خلق چیزهای شگفت‌انگیز است. (San Francisco Chronicle)

کتاب صوتی غول مدفون مناسب چه کسانی است؟

از تمام علاقه‌مندان به ادبیات فانتزی و طرفداران رمان‌هایی با پس‌زمینه‌ی تاریخی، دعوت می‌کنیم شنونده‌ی رمان تحسین‌برانگیز غول مدفون باشند.

با کازوئو ایشی گورو بیشتر آشنا شویم:

وی به سال 1954 در ژاپن دیده به جهان گشود و پنج سال بعد همراه خانواده‌اش به انگلستان مهاجرت کرد و در همین سرزمین به تحصیل و زندگی پرداخت. ایشی گورو پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته‌ی نویسندگی خلاق از دانشگاه شرق انگلستان در سال 1980، بیشتر زندگی‌اش را صرف نوشتن کرد و توانست خالق آثاری ماندگار چون «هرگز رهایم مکن»، »وقتی یتیم بودیم» و «تسلی‌ناپذیر» گردد. خوشبختانه بیشتر آثارِ مهم این نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، به دست مترجمین به‌نام کشورمان به جامه‌ی زبان فارسی آراسته گشته‌اند؛ در صدر این مترجمین نام زنده‌یاد نجف دریابندری می‌درخشد، که ترجمه‌اش از رمان بازمانده‌ی روز ایشی گورو، بی‌اغراق برای جوانان علاقه‌مند به ترجمه آثار ادبی، در حکم یک کارگاه آموزشی است.

گفتنی است کتاب کلارا و خورشید نیز که آخرین رمان ایشی گورو تا امروز (سال 2021) به شمار می‌رود، هم‌اکنون با چند ترجمه‌ی قابل قبول در دسترس مخاطبین فارسی‌زبان این نویسنده‌ قرار دارد.

افتخارات کازوئو ایشی گورو:

- برنده جایزه نوبل ادبیات 2017
- دریافت نشان خورشید فروزان 2018
- دریافت نشان شوالیه ادب و هنر فرانسه 1998
- دریافت نشان افسر والا مقام امپراطوری بریتانیا 1995
- چهار بار نامزد و یک بار برنده Man Booker Award شده است.
- آثارش تاکنون بارها در لیست برترین رمان‌های جهان قرار گرفته‌اند.
- برنده جایزه وایت‌برد برای کتاب «هنرمندی از جهان شناور» در سال 1986
- مجله تایم در سال 2008، از میان 50 نویسنده برتر انگلستان از سال 1945 تاکنون، ایشی گورو را در رتبه 32 این لیست قرار داد.
و ...

در بخشی از کتاب صوتی غول مدفون می‌شنویم:

وسوسه شد زنش را بیدار کند. چون بخشی از وجودش مطمئن بود اگر در این لحظه بئاتریس بیدار بود و با او حرف می‌زد، هر مانع دیگری که بین او و تصمیمش وجود داشت فرو می‌ریخت. اما هنوز مانده بود تا همه بیدار شوند و کار روزانه شروع شود. پس همانطور با شنل زنش که هنوز محکم دور خودش پیچیده بود، روی چهارپایه‌ی کوتاهی گوشه‌ی اتاق نشست. در این فکر بود که امروز صبح مه چقدر غلیظ بوده، و آیا با پایان تاریکی می‌دید که از بین ترک‌ها به درون اتاقشان نفوذ کرده است یا نه: اما بعد فکرش از این چیزها دور شد و به موضوعی که ذهنش را مشغول کرده بود برگشت. آیا آنها همیشه همینطور زندگی کرده بودند، خودشان دوتایی، در حاشیه‌ی اجتماع؟ یا قبلاً اوضاع فرق می‌کرد؟ چند لحظه پیش، بیرون، چیزهایی یادش آمده بود...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
36 دقیقه
قسمت اول
26 دقیقه
قسمت دوم
36 دقیقه
قسمت سوم
20 دقیقه
قسمت چهارم
28 دقیقه
قسمت پنجم
34 دقیقه
قسمت ششم
38 دقیقه
قسمت هفتم
25 دقیقه
قسمت هشتم
45 دقیقه
قسمت نهم
37 دقیقه
قسمت دهم
46 دقیقه
قسمت یازدهم
38 دقیقه
قسمت دوازدهم
34 دقیقه
قسمت سیزدهم
25 دقیقه
قسمت چهاردهم
45 دقیقه
قسمت پانزدهم
33 دقیقه
قسمت شانزدهم
19 دقیقه
قسمت هفدهم
31 دقیقه
قسمت هجدهم
21 دقیقه
قسمت نوزدهم
38 دقیقه
قسمت بیستم
16 دقیقه
قسمت بیست و یکم
39 دقیقه
قسمت بیست و دوم
40 دقیقه
قسمت بیست و سوم
6 دقیقه
قسمت بیست و چهارم
42 دقیقه
قسمت بیست و پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی غول مدفون
نویسنده
مترجمآرزو احمی
راویاحسان چریکی
ناشر چاپیانتشارات روزنه
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
90000 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی غول مدفون

الهام
۱۴۰۲/۸/۶
موضوع اصلی داستان در مورد زن و شوهر پیریه که که جادویی بیشتر خاطراتشونو پاک کرده و دنبال رفتن به دهکده پسرشون و همینطور به یادآوردن خاطراتشون هستند داستان یکم کند پیش میره ولی ذهن رو درگیر خودش میکنه و پر از نماده مثل مه جادویی که خاطرات مردمو پاک میکنه یا قایقرانی که هر بار فقط یک نفرو از رودخونه رد میکنه تا به سرزمینی که همه توش تنهان ببره و... اسم کتاب به معنی هیولا (موجودی بی شکل و ترسناک) ی خاطراتیه که انسان دوست نداره به یاد بیاره که یه اصطلاح روانشناسی برای توصیف ناخودآگاهه. گویندگی کتاب خوب بود ولی چند بار صدا بی دلیل اکو میشه که به نظر میاد به خاطر مشکلات فنیه
زهرا کردلو
۱۴۰۱/۴/۷
داستان خیلی جذاب و عالی بود که تا آخر توانست جذابیت خود را حفظ کند، در ضمن صدای راوی داستان هم بسیار دل‌نشین بود و مخاطب را خسته نمی‌کرد که حتی مشتاق تر می‌کرد
عالیه میرشرقی
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
موضوع عجیب و جذابیه. حوصله میخواد
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی غول مدفون

برای دریافت کتاب صوتی غول مدفون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.