معرفی و دانلود کتاب در جستجوی ورمیر

عکس جلد کتاب در جستجوی ورمیر
قیمت:
۵۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در جستجوی ورمیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در جستجوی ورمیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در جستجوی ورمیر

کتاب در جستجوی ورمیر به قلم بلو بیلیت، برنده‌ی جایزه آگاتا در سال 2004 و از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز، ماجرای معمایی و پرهیجان دو نوجوان را به تصویر می‌کشد که می‌خواهند از ماجرای سرقت آثار هنری سر در بیاورند، اما در این راه وارد مسائلی پیچیده و پر رمز و راز می‌شوند.

موضوع کتاب در جستجوی ورمیر چیست؟

پترا آندالی و کاندر پیلای دو نوجوان و شخصیت‌های اصلی داستان مهیج در جستجوی ورمیر (Chasing Vermeer) هستند. پیرزنی رازی را برای آن‌ها فاش می‌کند و با رخ دادن اتفاقاتی عجیب و پیوند خوردن مسائلی به ظاهر بی‌ربط به هم، پترا و کاندر وارد ماجراهایی غیرقابل پیش‌بینی و رازآلود می‌شوند.

آن‌ها با پیدا کردن سرنخ‌هایی و کنار هم گذاشتن شواهد، متوجه می‌شوند که یک رسوایی هنری بین‌المللی اتفاق افتاده و آن‌ها درست در وسط ماجرا قرار دارند، جایی که هیچکس دیگر در امان نیست... آیا آن‌ها می‌توانند از جرمی که حتی اف بی آی را هم دچار مشکل کرده، پرده بردارند؟

جوایز و افتخارات کتاب در جستجوی ورمیر:

- برنده جایزه آگاتا در سال 2004
- برنده جایزه ادگار سال 2005
- برنده جایزه کتاب سال برای ادبیات کودکان در سال 2005
- نامزد جایزه Bluebonnet تگزاس در سال 2005
- نامزد جایزه کتاب خوانندگان جوان Rebecca Caudill در سال 2007
- از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز

کتاب در جست و جوی ورمیر مناسب چه کسانی است؟

این داستان درگیرکننده و ماجراجویانه برای نوجوانان بالای 12 سالی که به کتاب‌های پلیسی و چالش‌برانگیز علاقه دارند، جذاب و خواندنی خواهد بود.

بلو بیلیت (Blue Balliett) را بیشتر بشناسیم:

او در نیویورک به ‌دنیا آمد. بلو بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه براون در رشته‌ی تاریخ هنر، به جزیره‌ی نانتاکت نقل مکان کرد؛ جزیره‌ای کوچک در ساحل ماساچوست. او بر اساس مصاحبه با کسانی که در جزیره‌ی نانتاکت زندگی می‌کردند، دو داستان ارواح نوشت.

وقتی فرزندان بیلیت به مدرسه رفتند، خانواده‌ی او به شیکاگو نقل مکان کرد؛ به محله‌ای به نام هایدپارک. بلو شروع به تدریس در کلاس سوم در مدرسه‌ی تجربی دانشگاه شیکاگو کرد. یک سال او و کلاسش تصمیم گرفتند ببینند قضیه‌ی هنر چیست. دنبال راه‌هایی بودند که فکر کردن درباره‌ی هنر را برایشان راحت کند؛ همین‌طور فکر کردن درباره‌ی سؤال‌های واقعی که مورخان هنر عمرشان را صرف آن‌ها می‌کنند. آن‌ها دست به کشف‌های بی‌شماری زدند، موزه‌های زیادی را در شهر دیدند و به چنان جست‌وجوهایی رفتند که باعث شد چندبار زنگ خطر ساختمان‌ها به‌ صدا دربیاید؛ البته به‌ اشتباه!

این تجربه‌ها بخشی از منابع الهامِ «درجست‌و‌جوی ورمیر» بودند. همچنین بلو کتابی نوشته و به بررسی شیوه‌هایی پرداخته که مردم با استفاده از آن‌ها، رابطه‌هایی بین واقعیت‌ها و موقعیت‌های بی‌ربط پیدا می‌کنند؛ رابطه‌هایی که خیلی‌ها هم آن‌ها را نمی‌بینند.

پنج سال طول کشید تا بیلیت کتاب در جست ‌و‌ جوی ورمیر را تمام کند، چون تمام مدت درس هم می‌داد. او می‌گوید نوشتن این کتاب، شبیه کار روی یک بافتنی بود: ردیف اول را با هنر سر انداخت، در ادامه پنتومینوها را بافت و صحنه‌های کلاس را اضافه کرد. او اکنون تمام ‌وقت می‌نویسد.

در بخشی از کتاب در جستجوی ورمیر می‌خوانیم:

پترا همیشه دلش می‌خواست که اوضاع جور دیگری باشد. دلش می‌خواست پدر و مادرش موقع شام، آرام می‌نشستند و از او می‌پرسیدند امروز چطور بوده و چهار خواهر و برادرش، با خودشان دستمال برمی‌داشتند و از آستین‌هاشان گَند و کثافت نمی‌بارید. پیش خودش فکر می‌کرد که‌ای کاش خجالتی نبود، هیکلش شبیه باقالی نبود و گوش چپش بیشتر از گوش راستش از سرش بیرون نزده بود. دلش می‌خواست مادرش هیچ‌وقت توی بسته‌ی ناهارش باباقانوش نمی‌گذاشت و وقتی دنیس داج موقع ناهار بالای سرش می‌ایستاد و می‌گفت: «اَاای‌ی‌ی! این دیگه چیه؟» پترا دلش می‌خواست درجا او را بکشد! اما تنها کاری که می‌کرد، گفتن این جواب تأسف‌آور بود که: «ندونی بهتره!» یک‌ بار همین‌طور که دنیس دور می‌شد، پترا شنیده بود که با صدای بلند به دوستش گفت: «خوشحال نیستی که یه ناهارِ دُرست‌درمون داری؟»

سبد جوراب خانواده یکی دیگر از چیزهایی بود که پترا دوست نداشت. همیشه آخرش جورابی گیرش می‌آمد که یا بزرگ بود یا کوچک. از آن جا که هیچ‌کس نمی‌خواست همه‌ی جوراب‌های تمیزی را که هر روز صبح روی چهارده‌تا پا کشیده می‌شدند، مرتب کند، جوراب‌ها یک‌راست از خشک‌کن به سبدی بزرگ و دست‌باف می‌رفتند و بعد، هر کسی باید گلیم خودش را از آب بیرون می‌کشید و جورابی برای خودش پیدا می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی پنتومینوها
درباره‌ی تصویرها
فصل اول: سه مرسوله
فصل دوم: حرف مُرده است
فصل سوم: غرق در هنر
فصل چهارم: دروغ پیکاسو
فصل پنجم: کرم ها، مارها و گل های پِروانْش
فصل ششم: جعبه ی جغرافی دان
فصل هفتم: مرد روی دیوار
فصل هشتم: غافلگیری در هالووین
فصل نهم: آبی ها
فصل دهم: داخل پازل
فصل یازدهم: کابوس
فصل دوازدهم: چای ساعت چهار
فصل سیزدهم: متخصصان پوشالی
فصل چهاردهم: روشنایی های درخشان
فصل پانزدهم: قتل و شکلات داغ
فصل شانزدهم: صبح در تاریکی
فصل هفدهم: حالا چه می شود؟
فصل هجدهم: سقوط بد
فصل نوزدهم: شوک پله ها
فصل بیستم: روانی
فصل بیست‌ویکم: نگاه کردن و دیدن
فصل بیست‌ودوم: دوازده ها
فصل بیست‌وسوم: کمک!
فصل بیست‌وچهارم: قطعه ها
درباره‌ی نویسنده
درباره‌ی تصویرگر
گفت‌وگو با بلو بیلیت
گفت‌وگو با برت هلکوییست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در جستجوی ورمیر
نویسنده
مترجمآرزو احمی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات270
زبانفارسی
شابک978-600-8111-49-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در جستجوی ورمیر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب در جستجوی ورمیر

برای دریافت کتاب در جستجوی ورمیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.