معرفی و دانلود کتاب ادیسه

عکس جلد کتاب ادیسه
قیمت:
19500 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ادیسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ادیسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ادیسه

کتاب ادیسه یک اثر حماسی از یونان باستان است و یکی از کهن‌ترین آثار ادبی جهان محسوب می‌شود. این کتاب در قرن هفتم یا هشتم پیش از میلاد مسیح به قلم هومر نوشته شده و داستان ادیسه یا اودیسئوس، یکی از بزرگ‌ترین رهبران یونان در جنگ تروآ را روایت می‌کند. در کتاب حاضر (که توسط جورجو فررو برای کودکان و نوجوانان بازنویسی شده) داستان نبردها و چالش‌های حماسی ادیسه بعد از جنگ تروآ با لحنی بسیار جذاب و ساده روایت می‌شود.

درباره‌ی کتاب ادیسه

کتاب ادیسه (Odyssey) یکی از برجسته‌ترین آثار غربی است. داستان کتاب نامبرده بعد از جنگ ده‌ساله‌ی تروآ روایت می‌شود. (خود جنگ تروآ موضوع اصلی کتاب ایلیاد است). ادیسه یا به تلفظ لاتین، اولیس، به‌خاطر نفرین پوسایدن، خدای دریا در یونان باستان، باید تا ابد در دریاها سرگردان بماند. در زمان غیبت بیست‌ساله‌ی او، همسرش پنلوپه با وجود خواستگاران فراوان همواره به او وفادار می‌ماند و به‌دلیل مقاومت در برابر ازدواج مجدد به‌عنوان نماد وفاداری در زندگی زناشویی شناخته می‌شود.

پس از گذشت بیست سال، آتنا (الهه‌ی خرد و جنگاوری) از زئوس (خدای خدایان یونان) درخواست می‌کند تا نفرین پوسایدن را از روی ادیسه بردارد. ادیسه بعد از برداشته شدن نفرین وارد جزیره‌ای می‌شود و در آن‌جا با پولیتیموس، فرزند پوسایدن، دیدار می‌کند و ماجراهای بسیاری را پشت‌سر می‌گذارد. این کتاب مطالب بسیاری را درباره‌ی وفاداری، عشق به وطن، اخلاقیات و تحمل شرایط و آزمون‌های دشوار به ما می‌آموزد. تأثیری که کتاب ادیسه (در کنار کتاب ایلیاد) بر ادبیات و آثار هنری جهان گذاشته قابل وصف نیست. پیام‌های اخلاقی و ماجراهای ادیسه امروزه بخش جدایی‌ناپذیر فرهنگ و هنر جهانیان هستند و بعد از گذشت هزاران سال، همچنان جزو خواندنی‌ترین و جذاب‌ترین آثار به‌شمار می‌آیند.

همان‌طور که اشاره شد، این کتاب ترجمه‌ی متن اصلی‌ هومر (Homer) نیست؛ بلکه بازنویسی آن به قلم جورجو فررو (Giorgio Ferrero)، نویسنده‌‌ی ایتالیایی است. ترجمه‌ی این کتاب به همت نشر کارگاه فیلم و گرافیک و به قلم مرحوم امیرحسین میرزائیان ترجمه و منتشر شده است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب ادیسه

  • مینی سریال ادیسه، ساخته‌ی آندری کونچالوفسکی، محصول سال 1997
  • فیلم سینمایی ای برادر کجایی، ساخته‌ی برادران کوئن، محصول سال 2000
  • فیلم سینمایی اولیس، با بازی کرک داگلاس و کارگردانی ماریو باوا، محصول سال 1954
  • فیلم سینمایی ادیسه، یک فیلم صامت ایتالیایی با بازی جوزپه لیگوئورو و کارگردانی فرانچسکو برتولینی، محصول سال 1911

نکوداشت‌های‌ کتاب ادیسه

  • یک شاهکار تمام‌عیار! (مجله‌ی The Nation)
  • یکی از زیباترین شاهکارهای کلاسیک جهان. (وبسایت آمازون)
  • عظمت منحصربه‌فرد هنر هومر واقعاً خواندنی است! (The Yale Review)

کتاب ادیسه مناسب چه کسانی است؟

این اثر مخصوص کودکان رده‌ی سنی 10 تا 12 سال بازنویسی شده است. اگر به خواندن کتاب‌های حماسی و تاریخ یونان باستان علاقه دارید، حتماً از مطالعه‌ی این شاهکار لذت می‌برید.

با هومر بیشتر آشنا شویم

هومر، شاعر و داستان‌سرای نابغه‌ی یونانی است. متأسفانه اطلاعات چندانی از این شخصیت به‌جای نمانده، اما گمان می‌رود که در نیمه‌ی دوم قرن هشتم پیش از میلاد مسیح زندگی می‌کرده است. هرودوت، نخستین و بزرگ‌ترین تاریخ‌نویس یونانی، معتقد است که هومر از اهالی شهر اسمیرنای یونان (ازمیز امروزی) بوده که وقایع مربوط به جنگ تروآ را جمع‌آوری کرده و با افسانه‌های مختلف آمیخته است. هومر یکی از بزرگ‌ترین مفاخر ادبی تاریخ است و آثار او (کتاب ایلیاد و کتاب ادیسه) سرچشمه‌ی ادبیات یونان محسوب می‌شود.

در بخشی از کتاب ادیسه می‌خوانیم

اولیس نمی‌توانست آنچه را می‌شنود باور کند. آیا واقعاً بعد از ماجراهای بسیار و سال‌های دراز به وطن محبوبش رسیده بود؟ او فکر کرد بهتر است هویتش را آشکار نکند، بنابراین داستانی دروغین درباره‌ی رسیدنش به جزیره‌ی ایتاکا گفت: «من به این جزیره آمده‌ام، زیرا با یکی از پسران پادشاه کرت که می‌خواست تمام غنائمی را که در جنگ تروا به دست آورده بودم از من بگیرد، جنگیده‌ام. من او را کشتم و از ترس انتقام پدرش، از اهالی فایاکس خواهش کردم تا مرا به سرزمین پیلوس برسانند، اما ما گرفتار طوفان شدیم و شبانه به ساحل این جزیره رسیدیم. من به خواب رفتم و بقیه دریانوردان مرا رها کردند، رفتند و گنجینه‌های مرا هم با خود بردند!»

آتنا که حقیقت را می‌دانست، با شنیدن این دروغ‌ها لبخند زد و گفت: «کسی که بتواند در فریبکاری از تو پیشی بگیرد، بدون شک زیرک‌ترین آدمیان است! حتی اکنون‌که به خانه‌ات برگشته‌ای، دست از احتیاط و حیله‌گری برنداشته‌ای! اما دیگر حیلت رها کن، زیرا هردوی ما حقیقت را می‌دانیم! تو زیرک‌ترین مرد روزگاری و من ایزدبانوی خرد و دور‌اندیشی هستم. تو با تمام زیرکی‌ات مرا نشناختی، من آتنا هستم، ایزدبانویی که همیشه پشتیبان تو بوده و تو را به وطنت رسانده است! اکنون هم آمده‌ام تا به تو درباره‌ی خطرهایی که در قصرت با آن‌ها روبرو می‌شوی هشدار بدهم. پیشنهاد می‌کنم تا زمانی که خواستگاران همسرت را شکست نداده‌ای، به هیچ‌ کس نگویی که اولیس هستی!»

اولیس به ایزدبانو خیره شد و گفت: «شناختن شما دشوار است، زیرا به هر شکلی که بخواهید در‌می‌آیید! اما من هنوز باورم نمی‌شود به ایتاکا برگشته‌ام. به شما التماس می‌کنم نشانم دهید که اینجا واقعاً وطن محبوب من است!»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ادیسه
نویسنده،
مترجمامیرحسین میرزائیان
ناشر چاپیانتشارات سپاس
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-600-6767-61-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
19500 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ادیسه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ادیسه

برای دریافت کتاب ادیسه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.