معرفی و دانلود کتاب ازدواج شناسی: علم و هنر با هم ماندن

عکس جلد کتاب ازدواج شناسی: علم و هنر با هم ماندن
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ازدواج شناسی: علم و هنر با هم ماندن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ازدواج شناسی: علم و هنر با هم ماندن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ازدواج شناسی: علم و هنر با هم ماندن

بلیندا لاسکمب در کتاب ازدواج شناسی: علم و هنر با هم ماندن روی 6 موضوعی تمرکز کرده که اعتقاد دارد در زندگی زناشویی اهمیت بیشتری دارند: آشنایی، دعوا، امور مالی، خانواده، رابطه‌ی جنسی و کمک گرفتن این 6 مورد را در برمی‌گیرند. این روزنامه‌نگار برنده‌ی جایزه هر موضوع را از لحاظ علمی می‌شکافد و داستان‌های رابطه‌ی خود با همسرش یا دیگر زوج‌ها را با تحقیقات علمی و کمی شوخ‌طبعی ترکیب و به مخاطب ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب ازدواج شناسی: علم و هنر با هم ماندن

اگر ازدواج کرده باشید، به کتاب‌های بی‌شماری برخورده‌اید که به نظر می‌رسد پر از توصیه‌های بدیهی، ساده یا بی‌فایده باشند. حتی اگر پیشنهادهای نویسنده‌ی کتاب نیز مناسب باشد، خواندن کتاب خسته‌کننده خواهد بود. بلیندا لاسکمب (Belinda Luscombe) ده سال در مجله‌ی تایم به خوانندگان درباره‌ی ازدواج و رابطه مشاوره می‌داد و متوجه شده بود که کمبودهای این حوزه در چه قسمت‌هایی است. به همین خاطر دست‌به‌کار شد و کتاب ازدواج شناسی: علم و هنر با هم ماندن (Marriageology: The Art and Science of Staying Together) را نوشت.

زمانه‌ای که قرار است ما در آن ازدواج کنیم، با دوران والدینمان زمین تا آسمان فرق دارد. برای همین تجربه‌های آن‌ها شاید در موارد بسیاری به کار ما نیاید. حال نویسنده‌ی این اثر از آخرین اطلاعات و پژوهش‌های علمی بهره گرفته و استدلال می‌کند که اگر ازدواج کرده‌اید، برای در کنار هم ماندن و آغاز یک زندگی پایدار و آرامش‌بخش، باید نکاتی را در نظر بگیرید. او در این کتاب افسانه‌هایی مانند یافتن نیمه‌ی گمشده را زیر سؤال می‌برد و راه‌هایی را به شما آموزش می‌دهد که با بهره‌گیری از آن رابطه‌ای بهتر با شریک‌ زندگی‌تان خواهید داشت.

بلیندا لاسکمب در کتاب خود شش موضوع اصلی را مورد بررسی قرار داده و عقیده دارد اگر زوج‌ها با این شش موضوع به‌درستی مواجه شوند، طول عمر زناشویی بیشتری خواهند داشت. مثلاً در مبحث دعوا یا مبارزه نویسنده ذکر می‌کند که بهتر است هنگام گرسنگی، هنگام رانندگی یا دیگر شرایط دعوا را شروع نکنید و برای آغاز صحبت با همسرتان، حتماً رابطه‌ی چشمی برقرار کنید. یکی از بخش‌های کتاب ازدواج شناسی: علم و هنر با هم ماندن در مورد مسائل مالی است. مسائل مالی امروزه و با کار کردن زنان و مردان در کنار هم،‌ اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

همچنین زوج‌ها برای جلوگیری از خیانت، باید راجع‌به رابطه‌ی جنسی با هم صحبت کنند و برای آن وقت بگذارند. یکی دیگر از بخش‌های کتاب به فرزندآوری و والدگری اختصاص یافته است که برای زوج‌های دارای فرزند بسیار مفید خواهد بود. با استفاده از نکات بخش آخر کتاب ازدواج شناسی: علم و هنر با هم ماندن، هر فرد متأهلی متوجه می‌شود که ازدواجش در حال نابود شدن است یا می‌تواند برای نگه داشتن رابطه تلاش کند.

اگر به مطالب این کتاب علاقه‌مند هستید، بهتر است به مجموعه‌ی معنا – زندگی نشر لگا نگاهی بیندازید؛ کتاب ازدواج شناسی: علم و هنر با هم ماندن اثر بلیندا لاسکمب ذیل این مجموعه و با ترجمه‌ی زهرا آزادفر به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب ازدواج شناسی: علم و هنر با هم ماندن

  • من این کتاب را به هر کسی که متأهل است یا تمایل به ازدواج دارد، توصیه می‌کنم. بلیندا لاسکمب علم، شوخ‌طبعی و داستان‌ها را با یکدیگر می‌آمیزد و کتاب جذاب و مفیدی را مانند کتاب ازدواج شناسی: علم و هنر با هم ماندن، پدید می‌آورد. او در کتابش به مسائلی می‌پردازد که در هیچ کتاب دیگری این‌چنین بی‌پرده درباره‌ی آن‌ها بحث نشده بود؛ مانند رابطه‌ی جنسی و مسائل مالی. (ای. جی جیکوبز، نویسنده‌ی کتاب «زندگی مقدس»)

  • کتابی سرگرم‌کننده و جذاب که با شما همراه می‌شود. (نیویورکر)

  • بلیندا لوسکومب ده سال در تایم در حوزه‌ی مشاوره‌ی ازدواج و رابطه کار می‌کرد و حال همه‌ی تجربیاتش را به همراه علوم رفتاری، تحقیقات و داستان‌های واقعی در کتاب ازدواج شناسی: علم و هنر با هم ماندن جمع کرده است. (جن هت‌میکر، نویسنده‌ی کتاب پرفروش «برای عشق»)

  • چند چیز از کیفیت رابطه‌ای که با شریک زندگی خود داریم اهمیت بیشتری دارند. بلیندا لاسکمب در کتاب هوشمندانه‌ی خود به همین نکات اشاره می‌کند تا از زندگی مشترکمان رضایت بیشتری داشته باشیم. (شریل سندبرگ، نویسنده‌ی کتاب «زنان به پیش»)

  • کتاب عاقلانه، خنده‌دار و علمی بلیندا لاسکمب باعث می‌شود که کنار هم ماندن در این عصر ساده‌تر شود. از این به بعد باید به‌جای پرتاب کردن نُقل، نسخه‌هایی از کتاب ازدواج شناسی: علم و هنر با هم ماندن را در مراسم ازدواج پرتاب کنند! (آدا کالهو، نویسنده‌ی کتاب «هرگز به سلامتی عروس و داماد نمی‌نوشم!»)

کتاب ازدواج شناسی: علم و هنر با هم ماندن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر متأهل هستید، می‌خواهید رابطه‌ای طولانی‌مدت داشته باشید یا به ازدواج و تشکیل زندگی زناشویی فکر می‌کنید، کتاب ازدواج شناسی: علم و هنر با هم ماندن یکی از بهترین راهنماهای شما در این راه خواهد بود.

در بخشی از کتاب ازدواج شناسی: علم و هنر با هم ماندن می‌خوانیم

به نظر من یک روش عالی برای دیوانه‌کردنِ افراد این است که آن‌ها را متقاعد کنیم در دنیا فقط یک اتومبیل مناسب برای آن‌ها وجود دارد و باید آن را پیدا کنند. اتومبیلی که هرگاه سوارش ‌شوند، به‌طور شگفت‌انگیزی خوشحال خواهند بود. از سوی دیگر، اگر موفق نشوند آن را پیدا کنند یا فرد دیگری قبلاً آن را تصاحب کرده و قصد فروشش را نداشته باشد و سهواً اتومبیلی غیر از آن را انتخاب کنند، مطمئناً کارشان را راه می‌اندازد اما همیشه احساس می‌کنند اتومبیلی عیب‌دار خریده‌اند و ایده‌آل آن‌ها نیست.

چگونه افراد چنین افسانه‌ی مزخرفی را باور می‌کنند؟ به‌سادگی؛ فقط کافی است داستان‌هایی رؤیایی درباره‌ی افرادی که اتومبیل واقعی خود را یافته‌اند، برای‌شان سر هم کنید. سپس از آن‌ها بخواهید درباره‌ی راندن این خودرو آواز بخوانند. خریداران اتومبیل را متقاعد کنید که خودروی واقعی آن‌ها عملکردی عالی داشته، بنزین تمام نمی‌کند و هرگز نیاز به مکانیک ندارد. همچنین می‌توانید یک سایت اینترنتی از اتومبیل‌های بالقوه بسازید تا جویندگان بتوانند در آن به‌صورت بین‌المللی به جست‌وجو بپردازند و اتومبیلی را دقیقاً با همان مشخصات موردنظر خود پیدا کنند. افراد معیارهای خود را در این سایت وارد کرده _ مثلاً چهار چرخ، راندمان سوخت، چهار درب، چراغ‌های آبی _ و پیشنهاداتی براساس آن به آن‌ها ارائه می‌شود.

پس از آن، سنّت برگزاری یک مهمانیِ بزرگ پس از خرید این اتومبیل را در جامعه رواج دهید که در آن صاحب اتومبیل خانواده و دوستانش را دعوت کرده و از آن‌ها پذیرایی کند، با آن‌ها عکس بگیرد و لباس‌هایی گران‌قیمت به تن کند که دیگر هرگز از آن‌ها استفاده نخواهد کرد. به همین ترتیب، جست‌وجو برای یافتن معشوق راستین نیز بی‌فایده و مخرب است. معشوق راستین فقط یک نفر در دنیا نیست و حداقل چیزی نیست که بتوانید آن را بیابید؛ بلکه افسانه‌ای در فیلم‌ها و داستان‌ها است. احتمالِ یافتن آن یک نفرِ مناسب در دنیا و ازدواج با او بسیار اندک است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1: آشنایی
خبر فوری: ازدواج در حال تغییر است
بیایید معشوق‌ راستین را نابود کنیم
آشنایی: رفیق نفرت‌انگیز
ذهن‌تان را تغییر دهید
از گام‌های کوچک تا تغییرات بزرگ
آنچه برای همسرتان و آنچه همراه با او انجام می‌دهید
علائق خود را فراموش نکنید
درس‌های زندگی از یک جعبۀ خاک‌بستر
2: مبارزه
مبارزه
یک مبارزه‌ی عادلانه، مبارزه‌ای دشوار است
زمانی که شما آغازگر مبارزه هستید
زمانی که همسرتان مبارزه را آغاز می‌کند
عقب‌نشینی در مبارزه
زمان مناسبِ مبارزه
وقتی باید عذرخواهی کنید
وقتی فرد مقابل باید عذرخواهی کند
3: امور مالی
چرا پول این‌قدر مهم است؟
اشتباهاتی که پول مُسبب آن‌ها است
پول مسئله‌ای جنسیتی است
چگونه دارایی‌ها را تقسیم کنیم؟
مسئله‌ی ترسناک بدهی
4: خانواده
بخشی دشوارتر در راه است
تفاوت در سبک‌های والدگری
فرزندپروری در عصر فعلی دشوارتر است
وقتی ناچار به جانب‌داری هستید
نقش خانواده‌ی گسترده
5: رابطه‌ی جنسی برنامه‌ریز‌ی‌نشده
بحرانِ تمایل
سوخت‌گیری مجدد مخزن تمایل
وقتی صحبت درباره‌ی مسائل جنسی رنج‌آور است
چه‌کسی می‌خواهد؟ چه‌چیزی؟ چه موقع؟
مقدار مناسب رابطه‌ی جنسی
فقط زنان بخوانند_ و افرادی که با زنان ازدواج می‌کنند
6: کمک حرفه‌ای
دو شریک در شرکت ازدواج
دیوِ خیانت
پیروزی در بدترین شرایط
رابطه نیاز به مراقبت دارد
وقتی طلاق بهترین راه‌حل است
پیوست: 36 سؤال برای صمیمیت
قدردانی
پی‌نوشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ازدواج شناسی: علم و هنر با هم ماندن
نویسنده
مترجمزهرا آزادفر
ناشر چاپینشر لگا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات244
زبانفارسی
شابک978-600-898769-7
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ازدواج شناسی: علم و هنر با هم ماندن

الهام میلکی
۱۴۰۲/۶/۲۴
کتابی بسیار کاربردی و سودمند و همینطور مهم است که بر اساس شواهد علمی است لذت بردم
زهره طالبی اطهر
۱۴۰۲/۵/۲۷
کتاب مناسبیه که بخواهیم زندگی مشترکمون رو نجات و ارتقا بدیم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب ازدواج شناسی: علم و هنر با هم ماندن

برای دریافت کتاب ازدواج شناسی: علم و هنر با هم ماندن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.