معرفی و دانلود کتاب فهم زندگی

عکس جلد کتاب فهم زندگی
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فهم زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فهم زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فهم زندگی

کتاب فهم زندگی نوشته‌ی آلفرد آدلر، بر اساس روان‌شناسی فردنگر، یک سیستم ساده و منطقی را برای شناخت بیشتر خود، تشخیص انگیزه‌ی رفتارها و ایجاد تغییر ارائه می‌دهد. این نویسنده با مطالعه‌ی احساس حقارت و راه‌های غلبه بر این حس، روشی مدون برای بهبود سلامت روان فرد پیش می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب فهم زندگی

زندگی معادله‌ای است که ناچاریم با آن گلاویز شده، در پیچیدگی‌هایش حل شویم و در نهایت درکش کنیم. ما اگر در هر روز و هر لحظه ندانیم کجا ایستاده‌ایم، در جهان چه‌کار می‌کنیم و معنای اعمالمان چیست، زندگی سعادتمندی را تجربه نخواهیم کرد. آلفرد آدلر (Alfred Adler) در کتاب فهم زندگی (Understanding Life) راه جدیدی را برای درک زندگی، بر اساس روان‌شناسی فردنگر پیشنهاد می‌کند.

این روان‌درمانگر اتریشی که هم متأثر از فروید و هم منتقد او بوده است، مکتبی را بنیان نهاده که بر تمایزهای شخصی و فردیت هرکس استوار است. او برخلاف فروید، نقش انگیزه‌های جنسی را در نظریه‌ی خود به حداقل می‌رساند و انسان را بیش از هرچیز موجودی اجتماعی می‌بیند که با تعامل‌های اجتماعی‌اش شناخته می‌شود، و نه فقط با تلاش برای ارضای امیال. روان‌شناسی فردنگر درواقع فلسفه‌ای جدید برای فهم زندگی معرفی می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب فهم زندگی

کتاب فهم زندگی اثری الهام‌بخش است که با ارائه‌ی توصیه‌های کاربردی برای افزایش آگاهی از درونیات و انگیزه‌ها، اهمیت سهم منحصربه‌فرد هر شخص را در جامعه گوشزد می‌کند. آلفرد آدلر نشان می‌دهد که چگونه باورهای ما و منطق شخصی‌مان ما را به عقب می‌رانند. او همچنین ابزارهای مفیدی را برای رهایی از این تفکرات مانع‌شونده در اختیارمان قرار می‌دهد.

آلفرد آدلر با تأکید بر توانایی خلاقانه‌ی فردی و همچنین اهمیت عقل سلیم، ثابت می‌کند که چگونه بدون نگرانی درمورد نتیجه، به سمت اهداف خود حرکت کنیم. او عقیده دارد که ارزش هر فرد را نتیجه‌ی نهایی تعیین نمی‌کند، بلکه اعمالِ انسان‌ها تعیین‌کننده‌ی ارزش وجودی آن‌هاست. نویسنده با اذعان به اینکه خدمت به دیگران امری کلیدی در بهبود وضعیت و رشد فردی است، بر مسئولیت ما برای افزایش خیر عمومی تأکید می‌ورزد. کتاب فهم زندگی هم یک چشم‌انداز ایده‌آل از آینده‌ی نوع بشر ارائه می‌دهد و هم دستورالعمل‌هایی برای رشد شخصی و مسئولیت اجتماعی عرضه می‌کند.

آدلر در کتاب فهم زندگی از خطای بیماران به‌عنوان راهی به سوی اصلاح و خودپروری سود برده است. او با به‌کارگیری تکنیک‌های روان‌درمانگری، بیماران را عاملِ تغییر وضعیت خودشان قرار می‌دهد. به‌طور کلی، این کتاب مبنی بر شناخت نیازهای جامعه و همکاری جهت افزایش رفاه عمومی نوشته شده است. خوانندگان پس از مطالعه‌ی کتاب به نقش قابل‌ملاحظه‌ی عقل سلیم در تفکر آلفرد آدلر پی خواهند برد. آدلر با معرفی روان‌شناسی فردنگر، تحول بزرگی در حوزه‌ی روان‌درمانی و خودیاری ایجاد کرده است.

انتشارات لگا کتاب فهم زندگی را با ترجمه‌ی زهرا آزادفر در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی معنای زندگی

نشر لگا با هدف پاسخ به برخی سوالات بنیادی زندگی مجموعه کتابی را از نویسندگان مختلف، با نام مجموعه‌ی معنای زندگی تدارک دیده است. این سری کتاب‌ها به مباحثی همچون شادی، معنای هستی انسان و جهان پیرامون می‌پردازد. هدف گردآوری این کتب آگاهی‌بخشی به مخاطب و رهنمون ساختن او به سمت زندگی بامعناتر و شادتر است. از دیگر مجلدهای این مجموعه می‌توان به این عناوین اشاره کرد: «فلسفه‌ی گربه‌ای: گربه‌ها و معنای زندگی»، «درمان‌های اگزیستانسیال» و «فلسفه‌ی شادی».

کتاب فهم زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای روان‌درمانگران، روان‌رنجوران و تمام کسانی که ذهن انسان را بستری برای رشد فردی و اجتماعی می‌بینند، مفید و مؤثر است.

در بخشی از کتاب فهم زندگی می‌خوانیم

دیدیم افرادی که نقص‌های جسمانی دارند به‌دلیل احساس ناامنی و مواجهه با برخی مشکلات از احساس حقارت رنج می‌برند. با این حال، مشخص شد که افراد نمی‌توانند این احساس حقارت را به‌مدت طولانی تحمل کنند؛ بنابراین، این احساس آن‌ها را به‌سوی عمل و فعالیت سوق می‌دهد و منجر به شکل‌گیری هدف می‌شود. روان‌شناسی فردنگر ابتدا حرکت مداوم به‌سوی این هدف را برنامه‌ی زندگی نامید، اما از آنجایی که این نام گاهی منجر به سوءتعبیر می‌شود، اکنون سبک زندگی نامیده شده است.

با توجه به اینکه همه‌ی افراد از سبک زندگی برخوردارند، گاهی تنها بر مبنای صحبت با آن‌ها و پرسیدن سؤالاتی می‌توانیم آینده‌یشان را پیش‌بینی کنیم. این شبیه تماشای بازی پنجم یک نمایش است که در آن همه‌ی معماها حل می‌شوند. ما از این طریق می‌توانیم پیش‌بینی‌هایی انجام دهیم؛ زیرا مراحل، مشکلات و مسائل معمول زندگی را می‌شناسیم. بنابراین، بر اساس تجربه و آگاهی از چند واقعیت محدود می‌توانیم پیش‌بینی کنیم آن دسته از کودکانی که همیشه از دیگران کناره‌گیری می‌کنند، کودکانی که همواره به‌دنبال حمایت دیگران هستند، کودکان نازپرورده و کودکانی که برای نزدیک‌شدن به موقعیت‌های جدید تردید دارند، برایشان چه اتفاقی خواهد افتاد. برای افرادی که هدف آن‌ها دریافت حمایت از سوی دیگران است، چه اتفاقی می‌افتد؟ آن‌ها همیشه با حالتی تردیدآمیز، جست‌وجوی راه‌حل‌ برای مشکلات زندگی را متوقف کرده یا از آن‌ها فرار می‌کنند. ما هزاران ‌بار شاهد الگوی یکسانی در آن‌ها بوده‌ایم؛ بنابراین قادر به پیش‌بینی رفتار تردید، توقف یا فرار هستیم. ما می‌دانیم که آن‌ها نمی‌خواهند به‌تنهایی با مشکلات اساسی زندگی مقابله کنند. در مقابل، دوست دارند با دریافت حمایت دیگران از این مشکلات دور بمانند و به‌جای پرداختن به مسائل مهم، خودشان را با چیزهای نامربوط سرگرم می‌کنند. آن‌ها علاقه‌ی اجتماعی ندارند؛ در نتیجه ممکن است تبدیل به کودکانی مشکل‌ساز، روان‌رنجور یا مجرم شده یا _ ‌به‌عنوان فرار آخر_ گرایش به خودکشی پیدا ‌کنند. اکنون نسبت به گذشته درک بهتری نسبت به این مسائل وجود دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
مقدمه‌ی کولین بِرِت
1: روان‌شناسی فردنگر _ علمِ ‌زیستن
2: عقده‌ی حقارت
3: عقده‌ی برتری
4: سبک زندگی
5: خاطرات دوران کودکی
6: تجلّی سبک زندگی
7: رؤیاها
8: کودکان مشکل‌ساز
9: سازگاری اجتماعی
10: احساس اجتماعی و عقل سلیم
11: روابط صمیمی
12: تمایلات و مشکلات جنسی
13: خاتمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فهم زندگی
نویسنده
مترجمزهرا آزادفر
ناشر چاپینشر لگا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات146
زبانفارسی
شابک978-600-898783-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فهم زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فهم زندگی

برای دریافت کتاب فهم زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.