معرفی و دانلود کتاب حرکت به سوی اقیانوس آبی: گام‌هایی مطمئن برای پشت سر گذاشتن رقابت و رسیدن به رشد جدید

عکس جلد کتاب حرکت به سوی اقیانوس آبی: گام‌هایی مطمئن برای پشت سر گذاشتن رقابت و رسیدن به رشد جدید
قیمت:
۹۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حرکت به سوی اقیانوس آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حرکت به سوی اقیانوس آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حرکت به سوی اقیانوس آبی: گام‌هایی مطمئن برای پشت سر گذاشتن رقابت و رسیدن به رشد جدید

آیا مهم‌ترین اصول رسیدن به موفقیت در کسب‌وکار را می‌شناسید؟ کتاب حرکت به سوی اقیانوس آبی اثر بی‌نظیر و تاثیرگذار دبلیو چان کیم و رنه ای. مابورنی است که بهترین تکنیک‌ها برای دستیابی به یک کسب‌وکار موفق و پیروزی در بازار رقابتی را به شما آموزش می‌دهد. این کتاب پرفروش در سال 2005 جایزه GetAbstract را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورده است.

درباره کتاب حرکت به سوی اقیانوس آبی

بازار یکی از عجیب‌ترین محیط‌هایی است که هر مدیری با آن سروکار دارد! امروزه که همه‌چیز در بازار رقابتی مطرح می‌شود،‌ صاحبان کسب‌وکار تلاش می‌کنند که انحصار یک بخش را به دست بگیرند و در میدان معاملات برنده باشند. اما نکته مهم اینجاست که بسیاری از افراد و حتی مدیران عالی‌رتبه مسیر درست رقابت را نمی‌شناسند.

کتاب حرکت به سوی اقیانوس آبی (Blue ocean shift)،‌ اثر ماندگار و تأثیرگذار دبلیو. چان کیم (W. Chan Kim) و رنه ای. مابورنی (Renée Mauborgne)، به‌ خوبی اصول به‌دست گرفتن نبض بازار را به شما آموزش می‌دهد!

این کتاب امروزه برای صاحبان کسب‌وکارها شبیه به یک مرجع قوی و معتبر عمل می‌کند که هر فردی برای رسیدن به سود مناسب در استارتاپ خود و قرار گرفتن بر قله پیروزی باید از آن استفاده کند. ایده اصلی این کتاب بر این مسئله بنا شده است که بازار کسب‌وکار و رقابت، شبیه به یک اقیانوس است. در این اقیانوس فضاهایی وجود دارد که پر از غذاست. بدیهی‌ست که رقابت تنگاتنگی برای تصاحب آن فضاها و دستیابی به غذای بیشتر وجود دارد. این بخش از اقیانوس به دلیل نبردی که میان متقاضیان وجود دارد سرخ است. اما درعین‌حال، فضاهایی هم وجود دارند که خالی هستند و کسی به سراغشان نمی‌رود. این قیمت از اقیانوس صاف، دست‌نخورده و آبی است و اگر کسی می‌خواهد به یک سود درست و موفقیت در مسیر کاری خودش برسد، می‌بایست به سمت بخش آبی اقیانوس حرکت کند.

نکته جالبی که چان کیم و مابورنی در کتاب خود بیان می‌کنند این است که تنها ارائه محصول یا ایجاد خدمات جدید کافی نیست؛ بلکه تنها راه موفقیت، عدم تلاش کردن برای پیروز شدن بر رقیبان است. در این کتاب با 150 حرکت استراتژیک آشنا خواهید شد که شما را از یک اقیانوس پر ازدحام، با درآمد اندک و قرمزرنگ به اقیانوس پهناور آبی هدایت می‌کند. جایی که در آن خبری از شکست نیست و شما به‌ راحتی می‌توانید به رشد و پیشرفت برسید. مطالعه‌ی کتاب حرکت به سوی اقیانوس آبی به شما کمک می‌کند که بهترین مسیر را برای موفقیت در کسب‌وکار خود و پیروزی بر رقیبان انتخاب کنید.

جوایز و افتخارات کتاب حرکت به سوی اقیانوس آبی

- برنده جایزه GetAbstract (2005)
- کتابی پرفروش در پنج قاره جهان
- ترجمه به چهل و شش زبان زنده دنیا
- فروش بیش از چهار میلیون نسخه در سراسر کشورها
- برنده جایزه Carl S. Sloane برای ایجاد رشد و تعالی در علم مدیریت
- برنده جایزه مدیرت و استراتژی Thinkers50 برای بهترین کتاب تجاری دهه اخیر
- کتاب پرفروش The Wall Street Journal ،BusinessWeek و Fast Company

نکوداشت‌های کتاب حرکت به سوی اقیانوس آبی

- یک کتاب عملی، مفید و قابل استفاده در دنیای واقعی. (Inc)

- کتابی متفاوت که تفکر سنتی را درباره استراتژی تغییر می‌دهند. (Goodreads)

- یک کتاب جدید و هیجان‌انگیز که راهنمای جامعی را در اختیار ما قرار می‌دهد تا قادر به راه‌اندازی و اجرای طرح برای هر سازمانی _ با ذهنیت مناسب _ باشیم. (Forbes)

- کتاب حرکت به سوی اقیانوس آبی یک راهنمای ارزشمند برای خوانندگانی است که دارای فکر تجاری هستند و ایده‌های کسب‌وکار را در ذهن می‌پرورانند. (Publishers Weekly)

- کیم و مابورنی در این کتاب پرفروش، یک برنامه هوشمندانه و سیستماتیک را ارائه می‌دهند که به هر سازمانی کمک کند تا از رقابت در بازارهای موجود به سمت ایجاد بازارهای جدید حرکت کند. برای بهره بردن از این بینش، لازم نیست یک کارآفرین یا متخصص باشید. شما فقط باید مایل باشید که مفروضات صنعت خود را به چالش بکشید و سوالات جدیدی بپرسید! (دانیل اچ پینک، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز)

کتاب حرکت به سوی اقیانوس آبی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب بهترین راهنما برای همه کسانی است که مدیریت یک کسب‌وکار را برعهده دارند و یا ایده راه‌اندازی یک استارتاپ را در ذهن خود می‌پرورانند.

با نویسندگان کتاب حرکت به سوی اقیانوس آبی بیشتر آشنا شویم

دو تن از نویسندگان بی‌نظیر و متخصص در زمینه کسب‌وکار و کارآفرینی که بهترین راهنماهای استارتاپ را در اختیار افراد قرار داده‌اند، دبلیو چان کیم و رنه ای. مابورنی هستند. هر دوی آن‌ها از نویسندگان برتر نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال به‌شمار می‌روند و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های لس‌آنجلس تایمز را تألیف کرده‌اند.

چان کیم به‌ عنوان عضو هیئت مدیره و همچنین مشاور تعدادی از شرکت‌های چند ملیتی در اروپا، ایالات متحده و منطقه آسیا و اقیانوسیه خدمت کرده است. او عضو مشاور اتحادیه اروپا است و به عنوان مشاور در چندین کشور فعالیت می‌کند.

رنه موبورن نیز در دو دوره ریاست جمهوری در هیئت مشاوران باراک اوباما در کالج‌ها و دانشگاه‌های سیاهپوست تاریخی (HBCUs) خدمت کرده است. این دو نویسنده برجسته و محبوب در سال 2019 به‌عنوان تأثیرگذارترین متفکران مدیریت جهان معرفی شدند. کتاب مشهور آن‌ها به‌نام حرکت در اقیانوس آبی،‌ نمونه بسیار موفقی از یک راهنمای بی‌نظیر برای کسب‌وکار و تجارت است.

در بخشی از کتاب حرکت به سوی اقیانوس آبی می‌خوانیم

شکی نیست که تعداد بسیار زیادی از صنایع به مرزهای جدید ارزش-هزینه نیاز دارند. صنعت بهداشت و درمان یکی از آن‌هاست، انرژی یکی دیگر است. آموزش عمومی، گرچه معمولاً به‌خودی‌خود صنعت منظور نمی‌شود، در ایالات ‌متحده نیازمند بازاندیشی است زیرا به طرز غیرقابل‌قبولی عملکرد ضعیفی دارد، درحالی‌که هزینه‌های آن با شیب تندی افزایش یافته است. صنعت خودروسازی، هرچند درحال‏ حاضر هنوز دچار سقوط آزاد نشده، اما کاملاً معلوم است که به راه‌های جدیدی احتیاج دارد تا از عهدۀ دغدغه‌های محیطی که نمی‌توان هزینه‌هایشان را محدود کرد برآید. صنعت بانکداری و دیگر مؤسسه‌های مالی ملتمسانه به دنبال یافتن استراتژی‌های جدیدند تا به عملکرد قوی پایداری دست یابند.

طبق سناریوهای سازمان ملل، اگر روند کنونی رشد جمعیت و مصرف ادامه یابد، تا سال‌های 2030 به دو کرۀ زمین نیاز خواهیم داشت تا منابع و هوای تازۀ کافی برای همه‌مان تولید شود. ما باید در حوزه‌های اساسی و متنوعی مثل تولید و عرضۀ آب شهری، دسترسی به برق و مصرف آن، و روش طراحی و مدیریت شهرها مرزهای ارزش-هزینۀ جدیدی باز کنیم تا آنچه را خیلی‌ها بحرانی اجتناب‌ناپذیر می‌دانند از سر بگذرانیم.

هریک از صنایع موجود را که می‌خواهید انتخاب کنید و بپرسید آیا واقعاً به حرکت به‌سوی اقیانوس آبی نیازی ندارد؟ تقاضای آن چگونه با عرضه‌اش هماهنگ می‌شود؟ امروزه، کاهش حاشیۀ سود، افزایش هزینه‌ها، رکود یا افت فروش و جنگ بر سر سهم بازار به همۀ صنایع ضربه می‌زند، از ساختمان‌سازی گرفته تا سالن‌های آرایش، از تبلیغات تا مؤسسه‌های حقوقی و از کارخانه‌های کاغذسازی تا نشر. حتی در صنایع بخش عمومی و غیرانتفاعی، مثل اداره‌های پست، موزه‌ها، کتابخانه‌ها، مؤسسه‌های خیریه و ارکستر‌های کلاسیک تقاضا پایین است، هزینه‌ها و رقابت بالاست و سازمان‌ها با دشواری‌های مالی روبه‌‏رو هستند.

خلاصه آنکه، همۀ ما بهای اقیانوس‌های سرخ‌ پیرامون خود را می‌پردازیم. برای تغییر شرایط، باید استراتژی‌های خلاقانه‌تری تدبیر کنیم که بتوانیم مرزهای جدید ارزش-هزینه و، به‌واسطۀ آن، افق‌های جدید رشد را به روی خود باز کنیم. ما به حرکت به‌سوی اقیانوس آبی احتیاج داریم. شما چطور؟

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیشگفتار مترجم
مقدمه
بخش یک: حرکت به سوی اقیانوس آبی
فصل 1: به آن‌سوی بهترین‌ها قدم بگذارید
فصل 2: اصول بنیادی استراتژی خلق بازار
فصل 3: ذهن استراتژیست اقیانوس آبی
فصل 4: بعد انسانی، ‌ اطمینان و شایستگی خلاق
بخش دو: پنج گام به سوی اقیانوس آبی
گام یک. شروع به کار
فصل 5: انتخاب نقطه‌ی مناسب شروع
فصل 6: تشکیل تیم مناسب اقیانوس آبی
گام دو. درک جایگاه کنونی
فصل 7: روشن کردن وضعیت کنونی بازی
گام سه. تصور مقصد احتمالی
فصل 8: کشف دردسرهای پنهانی که اندازه‌ی صنعت شما را محدود می‌کنند
فصل 9: کشف اقیانوسی از غیرمشتری‌ها
گام چهار. یافتن راه رسیدن به مقصد
فصل 10: دوباره‌سازی مرزهای بازار-به شکل نظام‌مند
فصل 11: توسعه‌ی فرصت‌های جایگزین در اقیانوس آبی
گام پنج. حرکت
فصل 12: انتخاب نوع اقدام و اجرای سریع آزمون‌های بازار
فصل 13: ‌نهایی‌سازی و شروع حرکت به سوی اقیانوس آبی
سخن پایانی: ‌حرکت ملی به سوی اقیانوس آبی در عملی
کتابنامه
‌پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حرکت به سوی اقیانوس آبی: گام‌هایی مطمئن برای پشت سر گذاشتن رقابت و رسیدن به رشد جدید
نویسنده،
مترجمسامه نجفی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-600-7677-56-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حرکت به سوی اقیانوس آبی

کیوان کلاهی
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
کتاب بسیار خوب و مکمل بسیار خوب برای کتاب اقیانوس آبی است.
محسن رضایی
۱۴۰۲/۳/۱۷
کتاب بسیار مفید و تاثیرگذاری بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب حرکت به سوی اقیانوس آبی

برای دریافت کتاب حرکت به سوی اقیانوس آبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.