معرفی و دانلود کتاب صوتی تله‌های اقیانوس سرخ

عکس جلد کتاب صوتی تله‌های اقیانوس سرخ
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تله‌های اقیانوس سرخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تله‌های اقیانوس سرخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تله‌های اقیانوس سرخ

کتاب صوتی تله‌های اقیانوس سرخ، اثری از دبلیو چان کیم و رنه ای. مابورنی، نویسندگان آثار پرفروش بین‌المللی و اساتیدِ استراتژی بازار است. آن‌ها در این کتاب صوتی به شرح ماهیت‌های بازارهای متفاوت و فرصت‌هایی که ممکن است در آن‌ها به وجود بیاید، موانعی که بر سر راه کسب‌وکارها در تصرف این بازارها قرار دارد و شیوه‌ی غلبه بر آن‌ها سخن می‌گویند.

درباره‌ی کتاب صوتی تله‌های اقیانوس سرخ

دبلیو چان کیم (W. Chan Kim) و رنه ای. مابورنی (Renée Mauborgne) در کتاب صوتی تله‌های اقیانوس سرخ (Red Ocean Traps) به شرح تله‌ها و موانعی پرداخته‌اند که باعث افول سازمان‌ها می‌شوند. کیم و مابورنی مدیران مؤسسه‌ی استراتژی اقیانوس آبی INSEAD و از نویسندگانِ پرفروش نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال هستند. آثار آن‌ها به بیش از 45 زبان ترجمه شده‌اند، در اغلب مناطقِ جهان، از پرمخاطب‌ترین و تأثیرگذارترین کتاب‌های حوزه‌ی کسب‌وکار به شمار می‌روند و آن دو را در فهرست پنجاه متفکر جهان قرار داده‌اند. آن‌ها برای اولین بار دو اصطلاح اقیانوس سرخ و اقیانوس آبی را برای اشاره به بازار کسب‌وکار استفاده کردند. در کتاب صوتی تله‌های اقیانوس سرخ، به یکی از این دو اصطلاح پرکاربرد و مهم اشاره شده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تله‌های اقیانوس سرخ

برای درک استراتژیِ اقیانوس سرخ، باید ابتدا مفهوم اقیانوس آبی را درک کنیم. اقیانوس آبی همان بازارهای رو به توسعه و غیررقابتی هستند که به سازمان‌ها این امکان را می‌دهند تا در چنین فضایی، به‌راحتی رشد کرده، به موفقیتِ بیشتر و سود بالاتری دست پیدا کنند و در عین حال، با خطرات و دشواری‌های کمتری نیز مواجه شوند. در مقابل، اقیانوس‌های قرمز، بازارهایی اشباع‌شده و توسعه‌یافته هستند؛ فضایی مملو از رقابت که هدف از آن، مبارزه با رقبا و شکست‌دادنِ آن‌ها و در نهایت رسیدن به سود و موفقیتِ بیشتر است. حال که با این دو مفهوم ابداعیِ دبلیو چان کیم و رنه ای. مابورنی آشنا شدیم، می‌توانیم بیشتر به موضوع اصلی کتاب صوتی تله‌های اقیانوس سرخ بپردازیم.

با کاهش سوددهی بازارهای موجود، سازمان‌ها به طور فزاینده‌ای نیاز به یافتن راه‌هایی دارند تا بازارها را به تصرف خود درآورند. با وجود سرمایه‌گذاری‌های زیاد و تلاش‌های مضاعف، اغلب شرکت‌ها و سازمان‌ها از رسیدنِ به این هدف ناتوان هستند. چه عاملی مانع دستیابیِ آنان به موفقیت می‌شود؟ دبلیو چان کیم و رنه ای. مابورنی در کتاب صوتی تله‌های اقیانوس سرخ با اشاره به انواع بازارهای موجود، دلایل موفقیت یا عدم آن را برای سازمان‌ها بر شمرده‌اند و همچنین راهکارهایی را در این زمینه ارائه کرده‌اند. آن‌ها دریافته‌اند که ریشه‌ی مشکل در مدل‌های ذهنیِ مدیران و فرضیات و داوری‌های آنان درباره‌ی سازوکارهای بازارها نهفته است. با وجود اینکه ممکن است برخی اندیشه‌های آنان در مورد تعدادی از بازارهایی که بدون رقیب هستند و پتانسیل‌های فراوانی برای پیشرفت دارند (اقیانوس‌های آبی) پاسخگو باشد اما برای بازارهای شدیداً رقابتی (اقیانوس‌های سرخ) کاربردی ندارند.

از جمله تفاوت‌هایی که دبلیو چان کیم و رنه ای مابورنی در کتاب صوتی تله‌های اقیانوس سرخ میان این دو استراتژیِ اقیانوس‌های آبی و سرخ بیان کرده‌اند، تمایل به فروش محصولات و ارائه‌ی خدمات بیشتر و افزایش سود است؛ با این تفاوت که در استراتژیِ اقیانوس سرخ، هدف شکست رقبا به‌واسطه‌ی سیاست‌گذاری‌های متنوع بازاریابی و تغییر در کیفیت است. اما استراتژیِ اقیانوس آبی این امر را فاقد معنی می‌داند؛ چرا که برای فروش خدمات و محصولات در فضای غیررقابتی، نیازی به مقایسه با دیگر کسب‌وکارها نیست.

دبلیو چان کیم و رنه ای. مابورنی در کتاب صوتی تله‌های اقیانوس سرخ، راه‌هایی را جهت رهایی از این اقیانوس برای مدیران کسب‌وکارها مطرح می‌کنند:

یک) بر جذب مشتریانِ جدید متمرکز باشند و نه راضی نگه‌داشتنِ مشتریان کنونی.
دو) تمرکز و توجه را بیشتر روی تشابهات بخش‌های مختلف کسب‌وکار خود قرار دهند نه تقسیم‌بندیِ آن.
سه) این موضوع را دریابند که ایجاد بازار به معنای نوآوری تکنولوژیکی یا تخریب خلاقیت نیست.
چهار)‌ توجه خود را بیشتر به استراتژی‌های دائمی معطوف کنند نه سازوکاری که کمترین هزینه را برای آنان در پی دارد.

کتاب صوتی تله‌های اقیانوس سرخ را به همت نشر هورمزد، با ترجمه‌ی بیتا براتی و خوانش روان مهربان جزینی می‌شنوید.

کتاب صوتی تله‌های اقیانوس سرخ برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی تله‌های اقیانوس سرخ را به تمام کارآفرینان، مدیران و صاحبان کسب‌وکار که در صددند تا با شناخت بازارهای موجود، موفقیت‌های بیشتری را برای سازمان و کسب‌وکار خود رقم بزنند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی تله‌های اقیانوس سرخ می‌شنویم

ایجاد تقاضاهای جدید در قلب استراتژی‌های بازاریابی قرار دارد. این امر به معنای تبدیل غیرمشتریان به مشتریان است و به نوعی افزایش چشمگیر فروش را به دنبال خواهد داشت. مانند کارمند فروشی که با استفاده از نرم‌افزار مدیریتِ ارتباط با مشتری، فضایی جدید در بازار ایجاد می‌کند و بر شرکت‌های کوچک و متوسطی غلبه می‌کند که قبلاً از این نرم‌افزار استفاده نکرده‌اند. مشکل اینجاست که برخی مدیران، به‌خصوص آن‌هایی که در بازاریابی فعال هستند، کاملاً به این باور رسیده‌اند که مشتری، پادشاه است. به همین دلیل، استراتژی‌های بازارسازی را مشتریان هدایت می‌کنند. در نتیجه، مدیران با تمرکز بر مشتریانِ خود، به این فکر می‌کنند که چگونه باعثِ شادی بیشترِ آن‌ها شوند. اما این رویکرد باعث بازارسازی نمی‌شود. برای بازارسازیِ بهتر، مدیران سازمان باید تمرکز خود را معطوفِ افرادی کنند که مشتریشان نیستند؛ یعنی غیرمشتریان. همچنین باید به این پرسش پاسخ دهند که چرا آن‌ها از پذیرشِ محصولاتِ صنعتی امتناع می‌کنند. بنابراین در مورد نقاط ضعف و تهدیدها که مرزهای یک صنعت را محدود می‌کند، بهترین بینش از آنِ غیرمشتریان است.

در حقیقت، مشتریان دائمِ سازمان، چنین بینشی ندارند. در مقابل، تمرکز بر مشتریانِ فعلی که تمایل دارند سازمان را برای دستیابی به راه‌حلی بهتر یاری کنند، باعثِ لنگرانداختنِ سازمان در اقیانوسِ سرخ می‌شود. برای مثال، شرکتِ سونی را در نظر بگیرید که در سال 2006، کتابخوانِ همراهِ خود، PRS را راه‌اندازی کرد. هدف این شرکت، ایجاد فضایی جدید در بازار کتاب با ارائه‌ی بازار کتابخوانیِ الکترونیکی بر پایه‌ی تقاضای بخش گسترده‌ای از مشتریان بود. شرکت سونی برای محقق کردنِ این هدف، از تجربه‌ی مشتریانِ خواننده‌ی کتاب‌های الکترونیکی استفاده کرد که از اندازه و کیفیتِ ضعیفِ صفحه‌نمایشِ محصولاتِ فعلی، ناراضی بودند. این امر به تولید دستگاهی نازک با وزن سبک و صفحه‌نمایشی با کیفیت منجر شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
42 دقیقه
تله‌های اقیانوس سرخ

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تله‌های اقیانوس سرخ
نویسنده،
مترجمبیتا براتی
راویمهربان جزینی
ناشر صوتینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تله‌های اقیانوس سرخ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تله‌های اقیانوس سرخ

برای دریافت کتاب صوتی تله‌های اقیانوس سرخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.