معرفی و دانلود کتاب صوتی رهبری اقیانوس آبی

عکس جلد کتاب صوتی رهبری اقیانوس آبی
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رهبری اقیانوس آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رهبری اقیانوس آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رهبری اقیانوس آبی

کتاب صوتی رهبری اقیانوس آبی، اثری پرفروش از دبلیو چان کیم و رنه ای. مابورنی، نظریه‌پردازان و اساتید برجسته‌ی بین‌المللی در حوزه‌های مدیریت، کسب‌وکار و بازارهای جهانی است. آن‌ها در این کتاب صوتی، سازوکارهای مدیریتی که از استراتژیِ اقیانوس آبی منتج می‌شود و می‌‌تواند در پیشرفت و موفقیتِ هر سازمان و کسب‌وکاری اثری شگرف بگذارد را شرح و بسط داده‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی رهبری اقیانوس آبی

دبلیو چان کیم (W. Chan Kim) و رنه ای. مابورنی (Renée Mauborgne) در کتاب صوتی رهبری اقیانوس آبی (Blue Ocean Leadership) از شیوه‌ی رهبریِ مؤثر یک سازمان می‌گویند. کیم و مابورنی، از نظریه‌پردازان و مدرسانِ پرآوازه‌ی حوزه‌ی مدیریت و بازارهای جهانی هستند. آن‌ها تألیفات متعددی در این زمینه‌ها دارند که به بیش از 45 زبان دنیا ترجمه شده و از پرمخاطب‌ترین و تأثیرگذارترین آثاری از این دست در سطح بین‌المللی به شمار می‌روند. کیم و مابورنی برای اولین بار از اصطلاحاتِ اقیانوس آبی و اقیانوس سرخ برای اشاره به بازارهای کسب‌وکار استفاده کردند و با به‌کارگیری این دو واژه، مدل جدیدی برای بازارهای موجود ارائه دادند. در این کتاب صوتی، به یکی از مفاهیم زیرمجموعه‌ی این دو اصطلاح، یعنی رهبری به سبک اقیانوس آبی پرداخته شده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی رهبری اقیانوس آبی

دبلیو چان کیم و رنه ای. مابورنی در کتاب صوتی رهبری اقیانوس آبی به برخی از راهکارهایی که می‌تواند جهت دستیابی به موفقیت بیشتر، مورد استفاده‌ی مدیران قرار بگیرد، اشاره کرده‌اند. آن‌ها در این کتاب صوتی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های رهبری یعنی از میان برداشتنِ شکاف میان استعداد بالقوه و توانایی کارکنان و آنچه به‌واقع می‌توانند انجام دهند را شرح داده‌اند. نتایج پژوهش‌های انجام‌شده در این حوزه‌ها نشان می‌دهد که این شکاف بسیار وسیع است. حدود 70 درصد از کارکنان با آنچه که به‌راستی می‌توانند انجام دهند، فاصله‌ی بسیاری دارند. آن‌ها اغلب در محلِ کار، وقت هدر می‌دهند و گاه نارضایتی خود را به شیوه‌های متفاوتی مانند غر زدن، ایجاد تأثیر منفی بر همکارانِ خود و دور زدنِ مشتریان و مراجعان نشان می‌دهند. اگر شرکت‌ها و سازمان‌ها بتوانند راهی برای مشارکتِ بیشترِ این کارکنان بیابند، نتایج هم برای خودِ آنان و هم برای سازمان، متحول‌کننده خواهد بود. مشکل از آنجایی ناشی می‌شود که اغلبِ مدیران فاقد درکِ روشنی از لزوم و چگونگی ایجاد چنین تغییراتی هستند.

از نظر کیم و مابورنی یک رویکرد نظام‌مند که مشخص کند چه اقدامات و شیوه‌های مدیریتی می‌تواند الهام‌بخش کارکنان در هر بخش از سازمان باشد، بالاترین اثربخشی را در این خصوص خواهد داشت و به این نتیجه منتهی خواهد شد تا هر فردی از سازمان، بالاترین توانایی خود را در جهت دستیابی به موفقیتِ شخصی و سازمانی به کار گیرد. این تفکر نظام‌مند همان رهبری اقیانوس آبی است. بنابر نتایج پژوهش‌های انجام‌شده، استراتژی اقیانوس آبی و سیستم مدیریتی که از آن ناشی می‌شود، چنین شرایطی را مهیا می‌کند. سازوکار رهبریِ اقیانوس آبی مؤثر است چرا که مشتریانِ مدیران – یعنی کارکنان و همین‌طور افرادی که مدیران به آن‌ها پاسخگو هستند – را نیز در تشخیص آنچه مفید و سودمند است، سهیم می‌سازد. در پیِ به‌کارگیری این رویکرد، نیازی نیست رهبران و مدیران، تغییراتی در شخصیتِ خود ایجاد کنند تا بتوانند از عهده‌ی وظایفی غیر از آنچه که تاکنون انجام می‌داده‌اند، برآیند. چنین تغییراتی بسیار ساده‌تر از ایجاد تحول در شیوه‌ی تفکر و نظام ارزشی یک سازمان است.

اساسِ کار بر این است که هر مدیری، به نوبه‌ی خود مشتریانی دارد: مدیرانِ بالادستی که باید به آن‌ها پاسخگو باشد و کارمندانی که نیاز به هدایت و راهنمایی او دارند. هنگامی که مدیریت او از طرف دیگران مورد پذیرش واقع می‌شود، شیوه‌های مدیریتی و رهبری‌اش ارزشمند تلقی خواهند شد و از این رو، کارکنان متعهدانه و با اشتیاق به وظایف خود می‌پردازند. اما اگر مدیریتِ وی مقبول افراد واقع نشود، آن‌ها از زمره‌ی مشتریانِ او خارج شده و دیگر خود را موظف به انجام تعهدات نمی‌بینند. استراتژی اقیانوس آبی را می‌توان در این حوزه‌ی مدیریتی به کار گرفت: همان‌طور که می‌توان غیرمشتریان را به مشتری تبدیل کرد، این امکان هم وجود دارد تا کارکنان غیرمتعهد را به کارمندانی وظیفه‌شناس تبدیل کرد. این موضوع و راهکارهای انجامِ آن، محور توجه دبلیو چان کیم و رنه ای. مابورنی در کتاب صوتی رهبری اقیانوس آبی است.

کتاب صوتی رهبری اقیانوس آبی را به همت نشر هورمزد، با ترجمه‌ی بیتا براتی و خوانش روان مهربان جزینی می‌شنوید.

کتاب صوتی رهبری اقیانوس آبی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی رهبری اقیانوس آبی برای تمام کارآفرینان، مدیران و صاحبان کسب‌وکار که در صددند تا با به‌کارگیری شیوه‌های مدیریتی مؤثر و کارآمد، موفقیت‌های بیشتری را برای سازمان و کسب‌وکار خود رقم بزنند، نکاتی آموزنده و جالب‌توجه در بر دارد.

در بخشی از کتاب صوتی رهبری اقیانوس آبی می‌شنویم

رهبریِ اقیانوس آبی برای به کارگیری در سه سطح متمایز مدیریتیِ ارشد، میانی و عملیاتی طراحی شده است. این روش برای همه‌ی مدیران، با وظایفِ بسیار مختلف، درجاتِ قدرتِ متفاوت و در محیط‌های کاری گوناگون در هر یک از این سه سطح کاربرد دارد. با گسترشِ اصولیِ توانایی‌های رهبری، و با هدایتی صحیح، استعداد پنهانِ کارکنان آشکار می‌شود. همچنین توزیعِ رهبری قوی، عملکرد و کارایی شرکت را به طرز چشمگیری ارتقا می‌دهد.

مراحل چهارگانه‌ی رهبری اقیانوس آبی: اکنون اجازه دهید به بررسی چگونگی اقدامات رهبری اقیانوس آبی در سازمان‌ها بپردازیم. این اقدامات شامل چهار مرحله می‌شوند. یک) واقعیتِ رهبریِ خودتان را ببینید. اختلافی که معمولاً سازمان‌ها مرتکب می‌شوند این است که پیش از حل اختلاف‌نظرها درباره‌ی آنچه رهبران در عمل انجام می‌دهند و نیز تغییر در رهبری به بحث می‌پردازند. بدون فهم مشترک از اینکه رهبری چه کاری انجام می‌دهد یا در چه مسائلی ضعف دارد، ایجاد وضعیتی مستحکم برای اعمال تغییرات مؤثر امکان‌پذیر نیست. دستیابی به این درک، هدفِ گام اول است. این درک را تابلوی رهبری می‌گوییم. این تابلو حاوی تصاویری تحلیلی است و نشان می‌دهد چگونه مدیران در هر سطح، زمان و تلاش خود را آن‌گونه که مشتریان درباره‌ی رهبری‌شان درک کرده‌اند، سرمایه‌گذاری می‌کنند. سازمان‌ها با خلق این تابلو، حرکت در فرآیندی جدید را برای هر یک از سه سطح مدیریتیِ خود آغاز می‌کنند. معمولاً گروهی شامل دوازده تا پانزده مدیر ارشد سازمان برای اجرای این پروژه انتخاب می‌شوند. افراد برگزیده باید جایگاه و اعتبار خوبی در سازمان داشته باشند و دیگران آن‌ها را رهبرانی شایسته بدانند تا اعتبار این گروه بدون واسطه باشد. سپس گروه به سه زیرگروه کوچک‌تر تقسیم می‌شود. هر کدام از این زیرگروه‌ها بر سطحی خاص تمرکز می‌کنند و مسئولیت مصاحبه با مشتریانِ رهبریِ آن سطح یعنی دیگر کارفرمایان و زیردستانِ آن‌ها را به عهده می‌گیرند. زیرگروه‌ها باید مطمئن شوند در هر گروه نمایندگانی از تمام سطوح حضور دارند. هدف کشف این مسئله است که افراد رهبریِ فعلی را چگونه می‌بینند و درباره‌ی عملکرد و وظایف رهبران در هر سطح به گفت‌وگو در کلِ شرکت بپردازند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
48 دقیقه
رهبری اقیانوس آبی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رهبری اقیانوس آبی
نویسنده،
مترجمبیتا براتی
راویمهربان جزینی
ناشر صوتینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رهبری اقیانوس آبی

یونس دارا
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
بیشتر شبیه کتابهای روانشناسی زرد بود. مطالب کلی و بدون پستوانه‌ی علمی مطرح شده بود. روش شناسی و ارائه‌ی راهکار نداشت‌.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رهبری اقیانوس آبی

برای دریافت کتاب صوتی رهبری اقیانوس آبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.