معرفی و دانلود کتاب اشراق در پاریس

عکس جلد کتاب اشراق در پاریس
قیمت:
۴۰۰۰۰ ۲۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اشراق در پاریس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اشراق در پاریس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اشراق در پاریس

کتاب اشراق در پاریس نوشته‌ی جک کرواک، یکی از متفاوت‌ترین آثار به‌جامانده از این داستان‌نویس و شاعر خوش‌نام آمریکایی است. این داستان به‌نوعی نمایان‌گر داستان زندگی نویسنده در سال‌های پایانی عمرش است. این اثر ذیل مجموعه ادبیات جهان به انتشار رسیده است.

درباره‌‌ی کتاب اشراق در پاریس

در میان خیل عظیمی از هنرمندانی که از آن با نام نسل بیت یاد می‌کنیم، جک کرواک (Jack Kerouac) یک نام آشنا و پرآوازه‌ است. آثار این داستان‌نویسی آمریکایی را می‌توان نماینده‌ی خوبی بر ادبیات بعد از جنگ‌جهانی دوم با تمامی ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد آن دانست. اما در بین آثار داستانی مختلف کرواک، کتاب اشراق در پاریس (Satori in Paris and Pic:Two Novels) به شیوه ی آشکار‌تری ویژگی‌های زبانزد قلم او را به تصویر می‌کشد. این اثر نه‌تنها در سال‌های پایانی عمر نه‌چندان‌طولانی نویسنده نوشته شده، بلکه به نوعی بازتاب‌دهنده‌ی حوادث واقعی زندگی او در همین دوران است. به همین علت نیز کتاب اشراق در پاریس و دو داستان آن را اثری نیمه‌داستانی و نیمه‌زندگی‌نامه‌ای می‌دانند.

معرفی و دانلود کتاب اشراق در پاریس

داستان اول کتاب با نام اشراق در پاریس داستان یک نویسنده‌ی بخت‌برگشته و گریزان از مردم است که به نوشیدن نیز اعتیاد دارد. او همواره از گذشته‌ی موهوم و سرگذشت نامعلوم نیاکان خود عذاب می‌کشد و برای پایان دادن به این تردید همیشگی، راهی سفری طولانی به پاریس می‌شود. این سفر که در حقیقت آغاز تحول و اشراق زندگی قهرمان داستان است، از سفر حقیقی جک کرواک در واپسین سال‌های عمرش الهام گرفته شده. قهرمان داستان اشراق در پاریس در طول حرکت خود به سمت پاریس، مسیری را که اجداد و نیاکانش پیش از این پشت سر گذاشته بودند را ردگیری می‌کند و به دنبال آن پا به مسیری پرپیچ‌وخم می‌گذارد. او در این مسیر با مکان‌های غریبه‌ و افراد عجیبی آشنا می‌شود. این سفر که در حقیقت برای کشف هویت بیرونی قهرمان آغاز شده، در نهایت به پرسشی اساسی درباره‌ی هویت درونی او تبدیل می‌شود.

راوی داستان اشراق در پاریس در ادامه اعتقادات پیشین خود را یکی‌یکی مورد سؤال قرار می‌دهد و در حین رویارویی با افراد مختلف تصویر و شمایل جدیدی از عقاید خود می‌سازد. نویسنده‌ی اشراق در پاریس به‌خوبی در طول این سفر معنوی، نشانه‌های ادبیات نسل بیت و تمایلات خود بر عقاید شرقی، بودیسم و ذن را روشن می‌کند و همچنین پختگی قلم خود در سال‌های پایانی عمر را به تصویر می‌کشد. اما نقطه‌ی اوج داستان و اشراق قهرمان درست در جایی رخ خواهد داد که نمی‌توان پیش‌بینی کرد. جک کرواک در میانه‌ی داستان به‌یک‌باره مخاطب غافلگیر می‌کند و نقطه‌ی اوج روایت خود را به صورت یک شاهکار تحویل می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب اشراق در پاریس

داستان دوم کتاب اشراق در پاریس، با نام «پیک» راوی متفاوتی دارد. این داستان در حقیقت، آخرین داستان بلند کرواک است و به عنوان یکی از متفاوت‌ترین آثار او یاد می‌شود.‌ شخصیت اصلی و قهرمان این ماجرا یک نوجوان سیاه‌پوست است؛ نوجوانی که بعد از مرگ پدربزرگ خود، به همراه برادرش اسلیم راهی سرنوشت تازه اما ناپیدایی می‌شود. نویسنده در این داستان نیز همچون داستان قبلی «سفر» را عنصر اصلی روایت خود قرار داده و شخصیت کم‌سن‌وسال داستان یعنی پیک را درگیر حوادثی پرفرازونشیب می‌کند. ماجرای داستان پیک کارولینای شمالی آغاز می‌شود و به لحاظ فضا‌سازی تفاوت‌های ویژه‌ای با داستان اول دارد؛ اما چه در داستان اشراق در پاریس و چه داستان پیک می‌توان عصاره‌ی کاملی از استعداد ادبی ویژه‌ی کلارک و ویژگی‌های برتر نثر از جمله ایجاز و بداهه‌پردازی را تماشا کرد.

داستان اشراق در پاریس اولین‌بار در سال 1966 و داستان پیک در سال 1971 به چاپ رسیده و نسخه‌ی فارسی آن حاصل تلاش انتشارات نیماژ و ترجمه‌ی محمد رزازیان است.

نکوداشت‌های کتاب اشراق در پاریس

  • رمان زندگی‌نامه‌ای کرواک به دنبال سفر‌های او به فرانسه در میانه‌ی چهل‌سالگی نوشته شده؛ این داستان نام خود را از یک واژه‌ی ژاپنی و با معنی «روشن شدن ناگهانی» الهام گرفته است. (نیویورک تایمز)
  • نویسنده می‌داند چطور کلمات را به کار بگیرد نا آن را به یک جریان خالص و شیرین از چیز‌های مختلف تبدیل کند. (گاردین)

کتاب اشراق در پاریس برای چه کسانی مناسب است؟

دوست‌داران ادبیات داستانی و به‌ویژه علاقه‌مندان ادبیات پس از جنگ‌جهانی دوم، از خواندن این داستان لذت می‌برند.

در بخشی از کتاب اشراق در پاریس می‌خوانیم

سعی کردم راهم را بکشم سمت سالن اپرا و یک‌عالمه ماشین دور یک پیچ مخفی ویراژ می‌دادند و من هم مثل باقی رهگذرها کنار کشیدم که رد بشوند و هیچ‌کدام نه نگفتند، چندثانیه هم زل زدم به ماشین‌های آن‌طرفی که از شش‌جهت سرازیر بودند. بعد از روی جدول پریدم و یک ماشینه واسه خودش از پشت پیچ زد بیرون، مثل دونده‌ای که در مسابقات مکزیک آخر شده یکهو آمد سمتم. به‌موقع جاخالی دادم. پشت رل یک فرانسویه بود که به این نتیجه رسیده بود اگر طرف با آخرین سرعت به دوست‌دخترش نرسد، کسی هم حق زندگی ندارد. من به‌عنوان یک نیویورکی بلد بودم چطوری واسه ترافیک عربده‌کش پاریس جاخالی بدهم، ولی پاریسی‌ها اول خشکشان می‌زند و بعد هلک‌هلک و راننده‌ها را می‌گذارند به حال خودشان. و خدایی‌ش است که جواب می‌دهد، تا حالا یک‌عالمه ماشین دیدم که با صدوده‌تا خط ترمز می‌کشند تا یک رهگذر مامانی واسه خودش لک‌ولک بکند!

داشتم می‌رفتم طرف اپرا و می‌خواستم توو هر رستورانی هم که به‌نظر خوب می‌آید چیزی بخورم، آن‌شب یکی از شب‌های نسخی‌ام بود که داشت پای پیاده‌گردی‌هام حرام می‌شد، ولی امان از این ساختمان‌های تیره‌وتار بارونی گوتیک و من هم که انداخته بودم درست وسط پیاده‌روهای گشاد شهر که از دروپیکر دخمه‌ها دور بمانم. چه منظره‌هایی از این شب ناکجاآباد و کلاه‌ها و چترها! حتی نمی‌توانستم روزنامه بخرم. هزاران هزار نفر از یک اجرایی توو یک جایی درآمده بودند. پا گذاشتم توو رستوران شلوغی در بولوار ایتالیایی‌ها و واسه خودم یک کنج دوری نشستم روی یک چهارپایه‌ی بلند و سیاحت می‌کردم، خیس و بیچاره، این‌وسط هم پیشخدمت‌ها کلی همبرگر خام را با سس ووسترشر ورز می‌دادند و بقیه‌ی چیزها و بقیه‌ی پیشخدمت‌ها هم با سینی‌های بخارگرفته‌ی پر از غذاهای محشرِ بالاسرشان بدوبدو می‌کردند. یکی از گارسون‌های دلسوزشان برام منو می‌آورد و یک آبجوی آلزاسی سفارش می‌دهم و ازش می‌خواهم یک‌کم کشش بدهد. منظورم را نگرفت؛ یعنی مشروب می‌خواهم نه غذا، چون این آدم فقط محرم اسرار غذاخورهای ناز فرانسوی است.

فهرست مطالب کتاب

اشراق در بزرگ‌راه
اشراق در پاریس
(فصلی عجیب)
پیک
من و بابابزرگ
آنچه گذشت
خانه‌ی خاله گاستونیا
داداشم می‌آید دنبالم
یک‌خرده جروبحث
از پنجره درمی‌روم
می‌آییم شهر
اتوبوسه می‌رود شمال
شب اول توو نیویورک
چطوری اسلیم یک‌روزه دوتا کار از دست می‌دهد
جمع کنیم برویم کالیفرنیا
میدان تایمز و راز تلویزیون
شبح ساسکوهانا
چطوری آخرش رسیدیم کالیفرنیا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اشراق در پاریس
نویسنده
مترجممحمد رزازیان
ناشر چاپیانتشارات نیماژ
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-600-367-585-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۰۰۰۰ ۲۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اشراق در پاریس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اشراق در پاریس

برای دریافت کتاب اشراق در پاریس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.