معرفی و دانلود کتاب اصول آمایش نظامی هوایی

عکس جلد کتاب اصول آمایش نظامی هوایی
قیمت:
۳۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول آمایش نظامی هوایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول آمایش نظامی هوایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول آمایش نظامی هوایی

محمدرضا مروی نام در کتاب اصول آمایش نظامی هوایی سعی بر این دارد تا ابتدا شما را با مفهوم آمایش آشنا کرده، سپس اصول و عوامل موثر بر آن را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

امروزه کشورها بر اساس راهبردهای دفاعی، امنیتی و نظامی، منابع و توانمندی‌ها، شرایط محیط جغرافیایی و تهدیدهای متصور، آمایش نیروهای مسلح خود را تعیین و تعریف می‌کنند.

از مهم‌ترین مؤلفه‌های مؤثر در آمایش نظامی پایگاه‌های هوایی، شامل یگان‌های عملیاتی و رزمی، یگان‌های پشتیبانی و تولید، یگان‌های پهباد و یگان‌های آموزشی، می‌توان به ابعاد نظامی، اقتصادی، زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی، سیاسی و فناوری اشاره کرد.

در بخشی از کتاب اصول آمایش نظامی هوایی (The principles of airforce military preparation) می‌خوانیم:

آمایش سرزمینی باید با کارکردهای مردم سالار، کل‌گرا، هدفمند، بلند مدت، آینده‌نگر، انعطاف پذیر و معطوف به اراده جمعی باشد. رفتارهای مشارکت‌گرا در آمایش سرزمینی باید و به شیوه‌هایی اجرا شود که اهداف اقشار مردم و نمایندگان سیاسی آن را تضمین کنند.

آمایش سرزمینی با برخوردی کل‌گرا که در برگیرنده همه عوامل بین منطقه‌ای و بین بخشی و چند انضباطی و رابطه متقابل بین آن‌هاست، یک دیدگاهی کلی و یکپارچه است. هدفمندی آمایش باید مبتنی بر ترکیب دو روش برنامه‌ریزی بالا به پایین و پایین به بالا باشد یعنی اهداف آمایش توسعه، باید ترکیبی از هدف‌های آمایش ملی به عنوان سند بالادستی آمایش توسعه و اهداف خاص توسعه منطقه باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: اصول و مبانی آمایش
فصل دوم: عوامل موثر بر آمایش سرزمینی پایگاه‌های هوایی
فصل سوم: تهدید شناسی و آمایش سرزمینی
فصل چهارم: آمایش نظامی هوایی و اسناد ملی توسعه‌ی استان‌ها
فصل پنجم: محیط دفاع ملی و اصول آمایش نظامی هوایی
 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول آمایش نظامی هوایی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات راهبردی نهاجا
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات346
زبانفارسی
شابک978-600-8489-00-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم نظامی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول آمایش نظامی هوایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اصول آمایش نظامی هوایی

برای دریافت کتاب اصول آمایش نظامی هوایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.