معرفی و دانلود کتاب راهنمای جامع نرم افزار AutoCAD Plant 3D: ویژه طراحی کارخانه‌های فرآیندی - نیروگاهی

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع نرم افزار AutoCAD Plant 3D و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع نرم افزار AutoCAD Plant 3D و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای جامع نرم افزار AutoCAD Plant 3D: ویژه طراحی کارخانه‌های فرآیندی - نیروگاهی

از تمامی فعالان حوزه‌ی صنایع و مهندسین نفت و گاز دعوت می‌کنیم برای بهبود عملکرد خود و ارتقای کیفیت محصولات صنعتی، با کتاب راهنمای جامع نرم افزار AutoCAD Plant 3D و راهنمایی‌های فرشید داودی نژاد و هادی دوجهانی همراه شوند و از آموزش‌های گسترده و کاربردی این اثر نهایت استفاده را ببرند. نویسندگان تمامی امکانات و قابلیت‌های این نرم‌افزار و مشخصه‌های کلی محیط آن را برایتان شرح خواهند داد.

درباره‌ی کتاب راهنمای جامع نرم افزار AutoCAD Plant 3D

ایران در زمره‌ی کشورهایی قرار می‌گیرد که دارای ذخایر عظیم نفت و گاز بوده و بخش زیادی از درآمد آن‌ها، وابسته به فروش نفت و گاز است. در موقعیتی که کشورمان به لحاظ اقتصادی تا این حد به صنایع نفت و گاز خود وابسته است، توجه به گسترش نیروهای انسانی و به‌روز کردن این بخش از صنعت، بیش‌از‌پیش ضروری می‌نماید. یکی از مصادیق این توجه می‌تواند کاربرد و استفاده از نرم افزارهای پیشرفته در زمینه‌ی صنایع نفت و گاز باشد. بااین‌حال، اگرچه تعدادی نرم‌افزار کاربردی در این زمینه تولید شده و هم‌اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرند اما به نظر می‌رسد کتاب‌هایی که کار با این برنامه‌ها و نرم‌افزارها را آموزش داده باشند، دست‌کم برای فارسی‌زبانان، انگشت‌شمارند. کتاب راهنمای جامع نرم افزار AutoCAD Plant 3D از معدود آثاری است که با هدف معرفی یکی از مهم‌ترین نرم‌افزار‌های حوزه‌ی صنعت به نگارش درآمده. فرشید داودی نژاد و هادی دوجهانی به منظور آموزش به مهندسین نفت و گاز کشور، این کتاب آموزشی را به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند.

کتاب حاضر از یک پیشگفتار و یازده فصل تشکیل شده. مخاطبان با مطالعه‌ی فصل اول کتاب می‌آموزند که نرم‌افزار AutoCAD Plant 3D چه کاربردی دارد، محیط طراحی و مدیریت داده‌ی آن به چه صورت است و کدام فضاهای کاری را دربرمی‌گیرد. آشنایی با پالت ابزار، منوها و بخش‌های اصلی این نرم‌افزار، با مطالعه‌ی فصل نخست امکان‌پذیر خواهد بود.

خوانندگان به کمک فصل دوم یاد می‌گیرند که چگونه پروژه‌ی مورد نظر خود را با کمک برنامه‌ی AutoCAD Plant 3D آغاز کنند، فایل‌های خود را گروه‌بندی کرده و نقشه‌ یا نقشه‌های مد نظرشان را ویرایش نمایند. ایجاد سازه‌ها در فصل سوم کتاب راهنمای جامع نرم افزار AutoCAD Plant 3D آموزش داده می‌شود. فرشید داودی نژاد و هادی دوجهانی در این فصل به مخاطبان نشان می‌دهند که برای ایجاد شبکه، پله‌ها، نردبان‌ها و... از چه شیوه‌ای باید استفاده کرد. نحوه‌ی ایجاد تجهیزات با استفاده از نرم‌افزار AutoCAD Plant 3D، در چهارمین فصل کتاب شرح داده شده است. ایجاد پمپ، هیتر، مبدل حرارتی و... برخی از موضوعات اصلی این فصل به شمار می‌آیند.

فصل پنجم به ویرایش اسپک‌ها و کاتالوگ‌ها اختصاص پیدا کرده. در این فصل با روش ایجاد فایل اسپک جدید و ایجاد کاتالوگ‌های جدید آشنا خواهید شد. چگونگی تعیین مسیر لوله‌ها، موضوعی است که در فصل ششم بدان پرداخته شده. متصل کردن لوله‌ها به هم یا ایجاد زانویی و خمیدگی در مسیر لوله‌ها، موضوعات محوری برخی از مطالب فصل شش به حساب می‌آیند.

نویسندگان در فصل هشتم، به‌طور دقیق به شما می‌آموزند که برای اضافه کردن شیرآلات و اتصالات به طرح‌های خود در محیط نرم‌افزار باید از چه روشی بهره ببرید. روش‌های مختلفی که به این منظور می‌توان به کار برد، در همین فصل توضیح داده شده‌اند. ایجاد نقشه‌های ایزومتریک با کمک نرم‌افزار AutoCAD Plant 3D در فصل هشتم مورد بررسی قرار گرفته و انواع این نقشه‌ها در همین فصل به خوانندگان معرفی شده‌اند. این‌که کاربران چطور می‌توانند در محیط این نرم‌افزار، نقشه‌های ارتوگرافیک تولید کنند، موضوع دیگری است که در نهمین فصل کتاب به آن اشاره شده. در ادامه، فصل دهم کتاب راهنمای جامع نرم افزار AutoCAD Plant 3D بر مدیریت داده‌ها و ایجاد گزارش متمرکز شده‌ و آموزش‌های سودمندی را در این مورد ارائه داده است. مرحله‌ی پایانی کار، یعنی چاپ و انتشار خروجی نرم‌افزار AutoCAD Plant 3D، در یازدهمین فصل کتاب واکاوی شده. اگر شما هم به سبب موقعیت شغلی و رشته‌ی تحصیلی خود باید با این نرم‌افزار و نحوه‌ی استفاده از آن آشنایی کامل داشته باشید، توصیه می‌کنیم مطالعه‌ی دقیق اثر حاضر را از دست ندهید. توضیحات ساده و مرحله‌به‌مرحله‌ی فرشید داودی نژاد و هادی دوجهانی، قطعاً یاری‌گر شما خواهند بود. این کتاب آموزشی حوزه‌ی صنایع را مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به انتشار رسانده است.

کتاب راهنمای جامع نرم افزار AutoCAD Plant 3D برای چه کسانی مناسب است؟

مهندسین حوزه‌ی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، گروه اصلی مخاطبانی هستند که می‌توانند از مطالعه‌ی کتاب راهنمای جامع نرم افزار AutoCAD Plant 3D بهره‌ی فراوانی ببرند.

در بخشی از کتاب راهنمای جامع نرم افزار AutoCAD Plant 3D: ویژه طراحی کارخانه‌های فرآیندی - نیروگاهی می‌خوانیم

شما می‌توانید در هنگام کار با AutoCAD Plant 3D با فشاردادن کلید F1 راهنمایی‌هایی را درخصوص دستورت برنامه دریافت کنید. اگر کلید F1 را هنگامی که یک فرمان فعال است فشار دهید، یک پنجره راهنما حاوی اطلاعات مربوط به آن دستور نمایش داده می‌شود. پس از استفاده از راهنما، می‌توانید از پنجره مذکور خارج شوید و کار در پروژه فعلی را ادامه دهید. با انتخاب دکمه Help در هر پنجره می‌توانید اطلاعاتی درمورد پنجره مربوطه بگیرید.

Autodesk چندین منبع دیگر را نیز جهت دریافت راهنمایی‌ها و تسهیلات مختلف فراهم می‌کند که می‌تواند درمورد ابزارها و عملکردهای قسمت‌های مختلف نرم‌افزار، بسیار کاربردی واقع شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: معرفی نرم افزار AutoCAD Plant 3D
فصل دوم: ایجاد پروژه‌ها و نقشه‌های پایپینگ و ابزار دقیق (P & ID)
فصل سوم: ایجاد سازه‌ها (Structures)
فصل چهارم: ایجاد تجهیزات (quipment)
فصل پنجم: ویرایش اسپک‌ها و کاتالوگ‌ها
فصل ششم: مسیریابی و تعیین مسیر لوله‌ها (Routing Pipes)
فصل هفتم: اضافه‌کردن شیرآلات، اتصالات و تکیه‌گاه‌های لوله
فصل هشتم: ایجاد نقشه‌های ایزومتریک Isometric Drawings
فصل نهم: ایجاد نقشه‌های ارتوگرافیک (Orthographic)
فصل دهم: مدیریت داده و ایجاد گزارش‌ها Data Managing & Reports
فصل یازدهم: انتشار و چاپ (Publish & Print)
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای جامع نرم افزار AutoCAD Plant 3D: ویژه طراحی کارخانه‌های فرآیندی - نیروگاهی
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات513
زبانفارسی
شابک978-622-218-139-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقشه کشی، کتاب‌های مهندسی نفت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای جامع نرم افزار AutoCAD Plant 3D

سعید داراب
۱۴۰۲/۹/۲۳
وقت بخیر.
کتاب خوبی است. دست شما درد نکند.
آموزش مطالب نرم افزار ساده بیان شده.
امیدوارم همیشه با آپدیت نرم افزار‌اش این کتاب هم بروز رسانی گردد.
بهتر بود در بخش‌ها p&id و کاتالوگ و پایپینگ چندتای دیگر مثال‌های حرفه‌ای و تکنیکی تر هم بیان می‌شد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای جامع نرم افزار AutoCAD Plant 3D

برای دریافت کتاب راهنمای جامع نرم افزار AutoCAD Plant 3D و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.