معرفی و دانلود کتاب کاربرد اتوکد در تاسیسات

عکس جلد کتاب کاربرد اتوکد در تاسیسات
قیمت:
۳۷۰۰۰ ۳۳,۳۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد اتوکد در تاسیسات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد اتوکد در تاسیسات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربرد اتوکد در تاسیسات

کتاب کاربرد اتوکد در تاسیسات نوشته‌ی سید سعید قره یالی و بهزاد جعفریان به بررسی برنامه‌ی قدرتمند اتوکد می‌پردازد. نویسنده تلاش کرده با استفاده از تصاویر و به‌صورت مرحله‌به‌مرحله شیوه‌ی کار با این نرم‌افزار پرکاربرد را توضیح دهد.

درباره‌ی کتاب کاربرد اتوکد در تاسیسات

اتوکد یک نرم‌افزار طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) است که برای ایجاد نقشه‌ها، طرح‌ها و مدل‌های دقیق دوبعدی و سه‌بعدی با ویژگی‌ها و ابزارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. سید سعید قره یالی و بهزاد جعفریان با توجه به اهمیت و کاربرد اتوکد در تهیه‌ی نقشه‌های دقیق تاسیساتی در کتاب کاربرد اتوکد در تاسیسات، به آموزش کامل این نرم‌افزار می‌پردازند.

نویسندگان در ابتدای کتاب کاربرد اتوکد در تاسیسات به پیشینه‌ی این نرم‌افزار می‌پردازند. اتوکد اولین بار در سال 1982 توسط مجموعه‌ی Autodesk منتشر شد، شرکتی که در نرم‌افزارهای مهندسی، معماری و ساخت‌وساز فعالیت می‌کند. اتوکد یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای CAD یا همان طراحی به کمک رایانه در جهان است. یکی از مزایای اصلی استفاده از اتوکد این است که کاربران را قادر می‌سازد تا نقشه‌ها و مدل‌های دقیقی را طراحی کنند که به‌راحتی قابل تغییر، اشتراک‌گذاری و چاپ باشد.

همان‌طور که در کتاب کاربرد اتوکد در تاسیسات اشاره می‌شود، کاربرد اتوکد در تاسیسات شامل نقشه‌کشی تمامی سیستم‌های تاسیساتی ساختمان اعم از تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی (بهداشتی و گازرسانی)، تاسیسات حرارتی و برودتی می‌شود. با استفاده از اتوکد می‌توان نقشه‌های دقیق و با جزئیات زیاد از شبکه‌های لوله‌کشی، سیم‌کشی، دستگاه‌ها، تجهیزات و المان‌های دیگر تاسیسات را رسم کرد. در این نرم‌افزار قابلیت‌های سه‌بعدی این امکان را به طراح می‌دهند تا مدل‌های حجمی و شبه واقع‌گرایانه از تاسیسات را ایجاد و با کمک این مدل‌ها عملکرد آن‌ را بررسی کند.

همان‌طور که در کتاب کاربرد اتوکد در تاسیسات بیان شده، تاسیسات ساختمانی به دو قسمت برقی و مکانیکی تقسیم می‌شود. با استفاده از برنامه‌ی اتوکد می‌توان نقشه‌کشی تاسیسات برقی را به شکلی دقیق انجام داد؛ در این قسمت نرم‌افزار به شناسایی، طبقه‌بندی و نشان دادن المان‌های برقی در سطح ساختمان می‌پردازد. نقشه‌کشی تاسیسات برقی شامل نقشه‌های سطح، نقشه‌های جزئیات، نقشه‌های پورتال، نقشه‌های لوله‌کشی، نقشه‌های سیم‌کشی، نقشه‌های پنل برق و غیره است. با استفاده از اتوکد می‌توان نقشه‌های تاسیسات برقی را با دقت و سرعت‌بالا طراحی کرد. نقشه‌کشی تاسیسات مکانیکی به‌عنوان یک بخش دیگر از طرح‌های ساختمان المان‌های مکانیکی در سطح ساختمان را بررسی و طبقه‌بندی می‌کند و شامل نقشه‌کشی لوله‌ی آبگرم و سرد، نقشه‌ی فاضلاب و نقشه‌ی لوله‌ی گاز و ازاین‌دست می‌شود.

در بخش دیگری از کتاب کاربرد اتوکد در تاسیسات نویسندگان به این نکته‌ می‌پردازند که این نرم‌افزار دارای قابلیت‌های خودکار سازی و استانداردسازی در نقشه‌کشی تاسیسات برقی و مکانیکی است که باعث افزایش کارایی و کاهش خطاهای نقشه می‌شود. به طور کلی پس از مطالعه‌ی این اثر با اتوکد، کاربرد برنامه و همچنین شیوه‌های به‌کارگیری و استفاده از آن آشنا خواهید شد.

کتاب کاربرد اتوکد در تاسیسات نوشته‌ی سید سعید قره یالی و بهزاد جعفریان توسط موسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران عرضه شده است.

کتاب کاربرد اتوکد در تاسیسات مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به طراحان، معماران و مهندسین سازه تقدیم می‌کنیم.

در بخشی از کتاب کاربرد اتوکد در تاسیسات می‌خوانیم

یک روش دیگر برای حرکت بین قسمت‌های مختلف نقشه،‌ استفاده از دکمه وسط ماوس می‌باشد. شما می‌توانید با فشردن دکمه‌ی وسط ماوس به هر قسمت از صفحه که بخواهید بروید. این روش نیز دقیقا همانند دستور pan عمل می‌کند.

حال فرض کنید می‌خواهید با استفاده از میله‌ی لغزان (Scroll Bar) در صفحه حرکت کنید. برای این کار باید ابتدا دو حرف op را تایپ کنید و سپس دکمه‌ی Enter صفحه کلید را فشار دهید تا پنجره‌ی Opnions به نمایش در بیاید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با AotuCAD 2018
فصل دوم: مدیریت فایل‌ها و حرکت در نقشه‌ی رسم‌شده
فصل سوم: رسم اشیا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربرد اتوکد در تاسیسات
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات231
زبانفارسی
شابک978-600-124-900-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقشه کشی، کتاب‌های فنی و مهندسی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۷۰۰۰ ۳۳,۳۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کاربرد اتوکد در تاسیسات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کاربرد اتوکد در تاسیسات

برای دریافت کتاب کاربرد اتوکد در تاسیسات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.