معرفی و دانلود کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تروما

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تروما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تروما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تروما

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تروما نوشته‌ی استوارت سی. وایت و مایکل جی. فارو، به موضوع آسیب‌های تروماتیک دندان‌ها و استخوان‌های صورتی می‌پردازد و می‌کوشد نحوه‌ی تشخیص آن‌ها را از طریق رادیوگرافی توضیح دهد. این مرجع، در مورد طریقه‌ی انجام معاینات رادیوگرافی برای ارزیابی تروماهای فک و صورت صحبت می‌کند و شیوه‌ی کنترل شکستگی‌های در حال ترمیم را آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تروما

یکی از اتفاقاتی که بسیاری از افراد ممکن است با آن مواجه شوند، شکستگی دندان‌هاست. در چنین شرایطی، پزشکان برای بررسی وضعیت شکستگی، وسعت آن و درگیری‌اش با دیگر قسمت‌های دهان معمولاً دستور تصویربرداری می‌دهند تا درک و تشخیص بهتری داشته باشند. اما رادیوگرافی از دهان و صورتی که دچار تروما شده کار ساده‌ای نیست و باید با مهارت زیادی انجام شود. در وهله‌ی اول پزشک باید بداند که به چه نماهایی نیاز دارد و چطور باید این تصاویر را تفسیر کند. یکی از منابع بسیار مهم و کاربردی در این حوزه، کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تروما (White and Pharoah's Oral Radiology: Trauma) نوشته‌ی استوارت سی. وایت (Stuart White) و مایکل جی. فارو (Michael Pharoah) است. این مرجع تخصصی روی موضوع تروماهای دهان و فکین متمرکز می‌شود و انواع رادیوگرافی از این ناحیه مثل سی‌تی‌اسکن و ام‌آر‌آی را آموزش می‌دهد.

ترومای دهان و صورت فقط مربوط به دندان نیست. گاهی ضرباتی به صورت وارد می‌شود که می‌تواند باعث شکستگی استخوان‌های این قسمت شود. در تروماهای استخوان‌های صورت، بحث تصویربرداری تا حدودی پیچیده‌تر خواهد شد. در این شرایط گرچه عموماً تصویر پانورامیک تجویز می‌شود، ولی گاهی این عکس‌ها واضح و شفاف نیستند و نمی‌توانند جزئیات تروما را نشان دهند. برای مثال در این عکس‌ها تشخیص اینکه اجسام خارجی وارد بافت نرم شده‌اند یا خیر، کار ساده‌ای نخواهد بود. استوارت سی. وایت و مایکل جی. فارو در کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تروما، توضیح می‌دهند که برای انواع شکستگی‌های ناحیه‌ی صورت باید چه نوع رادیوگرافی‌ای تجویز شود و این تصاویر را چگونه باید تفسیر و تحلیل کرد. همین‌طور نکات اصلی انواع تصاویر رادیولوژی را بازگو می‌کنند و شیوه‌ی کنترل شکستگی‌های در حال ترمیم را می‌آموزند.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تروما را سولماز ولیزاده، محمدامین توکلی، حورا السادات هادیان و مهدی ولیزاده برای انتشارات تیمورزاده ترجمه کرده‌اند.

درباره‌ی مجموعه‌ی اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو

اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو (White and Pharoah's Oral Radiology: Principles and Interpretation)، مجموعه کتاب‌هایی آموزشی از دکتر استوارت سی. وایت و دکتر مایکل جی. فارو هستند که بر مبحث رادیوگرافی دهان متمرکز شده‌اند و مبانی آن را آموزش می‌دهند. این کتاب‌ها که از مهم‌ترین منابع درسی دندانپزشکی به‌حساب می‌آیند، درباره‌ی آناتومی و شیوه‌های تصویربرداری نواحی فک و دهان صحبت می‌کنند و نحوه‌ی تشخیص و تفسیر انواع بیماری‌های این ناحیه را توضیح می‌دهند. از این مجموعه تاکنون چندین کتاب منتشر شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به «بیماری‌های سیستمیک»،‌ «تروما»،‌ «تصاویر و آناتومی خارج دهانی»، «توموگرافی کامپیوتری» و «تومورهای خوش‌خیم» اشاره کرد.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تروما برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌های دندانپزشکی و رادیولوژی می‌توانند این راهنما را مطالعه کرده و از مباحث کاربردی و علمی آن بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تروما می‌خوانیم

معاینات رادیوگرافیک دندان‌های لوکسه، می‌تواند همزمان میزان آسیب وارد به ریشه، لیگامان پریودنتال و زائده آلوئولر را نشان دهد. رادیوگرافی که در زمان واردشدن آسیب تهیه می‌شود، به‌عنوان نقطه مرجع ارزشمندی برای مقایسه با رادیوگرافی‌های بعدی عمل می‌کند. همانند Concussion دندانی، آسیب جزئی در رابطه با ساب لوکسیشن ممکن است محدود به بالا آمدن دندان از ساکت باشد. تنها یافته رادیوگرافیک ممکن است عریض‌شدگی قسمت آپیکال فضای لیگامان پریودنتال باشد. بالا آمدن دندان ممکن است از نظر رادیوگرافیک مشخص نباشد. موقعیت پایین‌تر تاج یک دندان اینترود، اغلب در رادیوگرافی مشخص است. با این وجود ارزیابی رادیوگرافیک دندانی که حداقل فرورفتگی را دارد، ممکن است دشوار باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 30: تروما
رادیوگرافی کاربردی
آسیب‌های تروماتیک دندان‌ها
شکستگی دندان‌ها
آسیب‌های تروماتیک به استخوان‌های صوتی
کنترل شایستگی‌های در حال ترمیم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تروما
نویسنده،
مترجمسولماز ولیزاده، محمدامین توکلی، حورا السادات هادیان، مهدی ولیزاده
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات31
زبانفارسی
شابک978-600-238-496-6
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۰۰۰ ۱۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه ›

راهنمای مطالعه کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تروما

برای دریافت کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تروما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.