معرفی و دانلود کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: هندسه تصویر، تصاویر داخل دهانی

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: هندسه تصویر، تصاویر داخل دهانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: هندسه تصویر، تصاویر داخل دهانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: هندسه تصویر، تصاویر داخل دهانی

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: هندسه تصویر، تصاویر داخل دهانی، فصل ششم و هفتم کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو را در برمی‌گیرد که در آن به اصول و تکنیک‌های عکس‌برداری دهان و انواع تصاویر داخل دهانی نظیر رادیوگرافی پری‌آپیکال، رادیوگرافی اکلوزال و... می‌پردازد. این کتاب را دو تن از شناخته‌شده‌ترین دانشمندان حوزه‌ی رادیولوژی دهان، استوارت سی. وایت و مایکل جی. فارو نوشته‌اند.

درباره‌ی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: هندسه تصویر، تصاویر داخل دهانی

تصویربرداری و رادیولوژی یکی از مهم‌ترین ابزارهای تشخیصی علم دندانپزشکی هستند. هر دندانپزشک موفقی، با توجه به تصاویر رادیولوژی که از دهان و دندان تهیه می‌کند و تفسیر دقیق آن، می‌تواند به بیماری و وضعیت غیرطبیعی در ناحیه فک، دهان و دندان پی ببرد و درمان پیشنهادی خود را ارائه دهد. از این رو، دانستن اصول رادیولوژی دهان و اینکه چطور می‌توان تصویر رادیولوژی بی‌نقص و کارآمدی تهیه کرد بسیار مهم است. همین‌طور انواع مختلف تکنیک‌هایی که می‌توان برای عکس‌برداری تشخیصی به کار برد نیز موضوع مهمی است که هر دندانپزشک متخصصی باید به آن آگاه باشد. در این زمینه، یکی از بهترین مراجع برای هر دندانپزشک تازه‌کار یا ماهری کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: هندسه تصویر، تصاویر داخل دهانی Oral Radiology: Principles and Interpretation 7th Edition) است که به همت استوارت سی. وایت (Stuart C. White DDS PhD) و مایکل جی. فارو(Michael J. Pharoah DDS) نوشته شده است.

در کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: هندسه تصویر، تصاویر داخل دهانی ابتدا به موضوع هندسه تصویر پرداخته می‌شود و همه‌ی نکات درباره‌ی دیستروشن اندازه و شکل تصویر، تکنیک موازی و نیمساز زاویه، تعیین موقعیت شیء و اثر پوسته تخم مرغی عنوان می‌شود. در بخش بعد، ابتدا معیارهای کیفیت عکس‌های داخل دهانی مطرح شده و سپس رادیوگرافی پری‌آپیکال و اکلوزال آموزش داده می‌شود. در انتها مطالب مهمی به عکس‌برداری از اطفال و دیگر ملاحظات خاص اختصاص یافته است.

در هر فصل کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: هندسه تصویر، تصاویر داخل دهانی، اطلاعات دقیق با زبانی روان و بسیار ساده به همراه تصاویر و عکس‌های رادیولوژی به مخاطب آموزش داده می‌شود. به خاطر همین کتاب به یکی از اولین انتخاب‌های اساتید و دانشجویان رشته‌ی دندانپزشکی در سراسر جهان تبدیل شده است. کتاب حاضر را دکتر سولماز ولیزاده، دکتر مهدی ولیزاده، دکتر محمدامین توکلی و دکتر حورا سادات هادیان به فارسی روان برگردانده‌اند و انتشارات تیمورزاده آن را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو

مجموعه کتاب‌های اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو در واقع بخش‌های مختلف کتاب اصلی اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو است که برای دسترسی ساده‌تر به بخش‌های مختلف و همین‌طور کم‌حجم‌تر شدن کتاب اصلی، به چند عنوان مجزا تقسیم شده است. این کتاب، یکی از مهم‌ترین مراجع یادگیری درباره‌ی رادیولوژی دهان است که ابتدا مبانی اصلی تصویربرداری از دهان مانند چگونگی تشکیل تصویر رادیوگرافیک را بررسی می‌کند و در ادامه به تکنیک‌های معمولی تا پیشرفته‌ی تصویربرداری می‌پردازد. در بخش‌های بعدی کتاب نیز انواع مختلف مشکلات دهان و دندان و نحوه‌ی عکس‌برداری و تشخیص آن‌ها از روی تصاویر رادیولوژی آموزش داده می‌شود. در مجموعه کتاب‌هایی که انتشارات تیمورزاده، با بخش‌بندی کتاب اصلی تهیه کرده است، هر بخش مجزا در یک کتاب قرار گرفته است تا فرد با توجه به اطلاعاتی که نیاز دارد، هر کتاب را تهیه و مطالعه کند.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: هندسه تصویر، تصاویر داخل دهانی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: هندسه تصویر، تصاویر داخل دهانی برای دانشجویان دندانپزشکی،‌ دندانپزشکان و متخصصان رادیولوژی مناسب است.

در بخشی از کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: هندسه تصویر، تصاویر داخل دهانی می‌خوانیم

در کار کلینیکی دندانپزشکی اغلب باید از یک رادیوگرافی، اطلاعات سه‌بعدی در مورد بیمار به دست آورد. ممکن است دندانپزشک بخواهد از یک رادیوگرافی برای تعیین موقعیت یک شیء خارجی یا یک دندان نهفته در فک استفاده کند. به‌طور متداول، سه روش برای کسب چنین اطلاعات سه‌بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرند. روش اول، بررسی دو فیلم می‌باشد که با زوایای عمود بر هم گرفته شده باشند. روش دوم، به کارگیری روش تیوب شیفت با استفاده از نماهای پری اپیکال عادی است. سوم اینکه در سال‌های اخیر، ظهور تصویربرداری، CBCT ابزاری جدید برای دست‌یابی به اطلاعات سه‌بعدی فراهم آورده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 6: هندسه تصویر
دیستورشن اندازه تصویر
دیستورشن شکل تصویر
تکنیک موازی و نیمساز زاویه
تعیین موقعیت شی
اثر eggshell (پوست تخم‌مرغی)
فصل 7: تصاویر داخل دهانی
معیارهای کیفیت
رادیوگرافی پری آپیکال
رادیوگرافی اکلوزال
تصویربرداری اطفال
ملاحظات خاص

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: هندسه تصویر، تصاویر داخل دهانی
نویسنده،
مترجمحورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده، محمدامین توکلی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات60
زبانفارسی
شابک978-600-238-479-9
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۰۰۰ ۱۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه ›

راهنمای مطالعه کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: هندسه تصویر، تصاویر داخل دهانی

برای دریافت کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: هندسه تصویر، تصاویر داخل دهانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.