معرفی و دانلود کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های پریودنتال، بیماری‌های التهابی

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های پریودنتال، بیماری‌های التهابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های پریودنتال، بیماری‌های التهابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های پریودنتال، بیماری‌های التهابی

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های پریودنتال، بیماری‌های التهابی بخشی از کتاب مرجع اصول تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو است که به مکانیسم این بیماری‌ها، چگونگی تشخیص آن از طریق رادیولوژی و... می‌پردازد. این کتاب را دو تن از معروف‌ترین دانشمندان حوزه‌ی رادیولوژی دهان، یعنی استورات سی. وایت و مایکل جی. فارو نوشته‌اند.

درباره‌ی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های پریودنتال، بیماری‌های التهابی

رادیولوژی دهان، یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که دندانپزشکان، برای تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان استفاده می‌کنند. کمتر کلینیک و درمانگاه دندانپزشکی را پیدا می‌کنید که وسیله‌ای برای رادیوگرافی دهان نداشته باشد. همین‌طور دندانپزشکی موفق‌تر است که بتواند با دارا بودن تعداد محدودی تصویر رادیولوژی کاربردی، درست‌ترین تشخیص را داشته باشد و بهترین فرآیند درمانی را پیشنهاد دهد. در نتیجه، مطالعه‌ی یکی از بهترین مراجع در زمینه‌ی تفسیر رادیولوژی دهان یعنی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های پریودنتال، بیماری‌های التهابی (Oral Radiology: Principles and Interpretation 7th Edition) برای همه‌ی دندانپزشکان و البته متخصصان رادیولوژی ضروری است.

دکتر استوارت سی. وایت (Stuart C. White DDS PhD) و دکتر مایکل جی. فارو (Michael J. Pharoah DDS)، در کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های پریودنتال، بیماری‌های التهابی با تعداد زیادی عکس رادیولوژی و تصویر، همه‌ی نکاتی را که باید در زمینه‌ی تشخیص بیماری‌های پریودنتال و بیماری‌های التهابی دهان و دندان بدانید، به شما آموزش می‌دهند. زبان شیوا و ساده‌ی کتاب در کنار تصاویر گویای آن، باعث درک بهتر مخاطب می‌شود و کتاب را به یکی از بهترین کتب درسی این حوزه تبدیل می‌کند.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های پریودنتال، بیماری‌های التهابی را دکتر سولماز ولیزاده، دکتر مهدی ولیزاده، دکتر محمدامین توکلی و دکتر حورا السادات هادیان به همان روانی متن اصلی ترجمه کرده‌اند و نشر تیموزاده، ناشر تخصصی کتاب‌های علمی و پزشکی آن را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو

مجموعه کتاب‌های اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو در واقع بخش‌های مختلف کتاب اصلی اصول و تفسیر رادیولوژی وایت فارو است که برای دسترسی ساده‌تر به بخش‌های مختلف و همین‌طور کم‌حجم‌تر شدن کتاب اصلی، به چند عنوان مجزا تقسیم شده است. این کتاب، یکی از مهم‌ترین مراجع یادگیری رادیولوژی دهان و تفسیر آن است که ابتدا مبانی اصلی تصویربرداری از دهان مانند چگونگی تشکیل تصویر رادیوگرافیک را بررسی می‌کند و در ادامه به تکنیک‌های معمولی تا پیشرفته‌ی عکس تصویربرداری می‌پردازد. در بخش‌های بعدی کتاب نیز انواع مختلف مشکلات دهان و دندان و نحوه عکس‌برداری و تشخیص آن‌ها از روی تصاویر رادیولوژی آموزش داده می‌شود. در مجموعه کتاب‌هایی که انتشارات تیمورزاده، با بخش‌بندی کتاب اصلی تهیه کرده است، هر بخش مجزا در یک کتاب قرار گرفته است تا فرد با توجه به اطلاعاتی که نیاز دارد، هر یک از کتاب‌ها را تهیه و مطالعه کند.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های پریودنتال، بیماری‌های التهابی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های پریودنتال، بیماری‌های التهابی برای همه‌ی دانشجویان دندانپزشکی، دندانپزشکان و متخصصان رادیولوژی مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های پریودنتال، بیماری‌های التهابی می‌خوانیم

فاز حاد استئومیلیت به‌علت گسترش عفونت در مغز استخوان است. در این شرایط، فضاهای مدولاری استخوان حاوی انفیلتراسیون التهابی می‌شود که به‌طور غالب از نوتروفیل‌ها و در مقادیر کمتر، سلول‌های مونونوکلئار تشکیل شده است. در فکین، شایع‌ترین منبع عفونت، ضایعه‌ای پری‌آپیکال در یک دندان غیرزنده است. عفونت به‌دنبال تروما و یا گسترش از طریق خون نیز ممکن است ایجاد شود.

تغییراتی که در گاره توضیح داده شد، ممکن است به همراه استئومیلیت حاد نیز باشد. باور بر این است که اگزودای التهابی در زیر پریوست گسترش یافته، پریوست را از استخوان جدا کرده و باعث تحریک تشکیل استخوان جدید می‌شود. این شرایط در بیماران جوان شایع‌تر است زیرا پریوست در افراد جوان‌تر اتصال سست‌تری با سطح استخوان داشته و قدرت استخوان‌سازی بیشتری دارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 19: بیماری‌های پریودنتال
مکانیسم بیماری
ارزیابی بیماری پریودنتال
تکنیک‌ها
تظاهر آناتومی نرمال
نماهای تصویربرداری بیماری پریودنتال
پریودنتیت مهاجم
وضعیت‌های دندانی مرتبط با بیماری‌های پریودنتال
ارزیابی درمان پریودنتال
تشخیص افتراقی
شرایطی که بر بیماری پریودنتال تأثیر می‌گذارد
فصل 20: بیماری التهابی
مکانیسم بیماری
تظاهرات کلینیکی عمومی
نماهای تصویربرداری عمومی
استئومیلیت
تغییرات القاشده به فکین در اثر رادیاسیون
استئورادیونکروز
استئونکروز ناشی از بیس‌فسفونات فکین
تصویربرداری تشخیصی از عفونت‌های بافت نرم
پری کرونیت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های پریودنتال، بیماری‌های التهابی
نویسنده،
مترجممحمدامین توکلی، حورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات54
زبانفارسی
شابک978-600-238-486-7
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۰۰۰ ۱۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه ›

راهنمای مطالعه کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های پریودنتال، بیماری‌های التهابی

برای دریافت کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های پریودنتال، بیماری‌های التهابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.