معرفی و دانلود کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های دیگر استخوان

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های دیگر استخوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های دیگر استخوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های دیگر استخوان

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های دیگر استخوان، به بررسی اختلال‌های خاصِ استخوانی دهان می‌پردازد و مرجعی است منحصربه‌فرد برای تشخیص و درمان عارضه‌های نادرِ استخوان. دکتر استوارت سی وایت و دکتر مایکل جی فارو، نویسنده‌های این اثر هستند.

درباره‌ی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های دیگر استخوان

دکتر استوارت سی وایت (White, Stuart C) و دکتر مایکل جی فارو (Pharoah, M.J)، نویسنده‌‌های کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیمار‌ی‌های دیگر استخوان (White and Pharoah’s Oral Radiology: Principles and Interpretation)، در این شماره از مجموعه‌ی اصول و تفسیر رادیولوژی دهان، خواننده را با مبحث دیسپلازی‌های استخوان آشنا می‌کنند. خواننده با مطالعه‌ی این کتاب متوجه می‌شود که منظور از دیسپلازی، شرایطی است که در آن، استخوان نرمال با بافت فیبروزیِ دارای سمنتوم غیرطبیعی، جایگزین می‌شود. این جایگزینی، اختلال‌های خاص و نادرِ استخوانی را به‌دنبال دارد. به گفته‌ی نویسنده‌‌های این اثر، عارضه‌ای که به آن اشاره کردیم با تومورها تفاوت دارد. نویسندگان برای آشنایی بیشتر خواننده با مباحث مطرح‌شده، از تصاویر گوناگونی کمک گرفته‌اند. از آنجایی که این کتاب به تفسیر رادیولوژی دهان می‌پردازد، عکس‌های این کتاب را عموماً، تصاویر رادیولوژی تشکیل می‌دهند. در کنار بیشترِ تصاویر، توضیحات کاملی از تصویر و شرایط بیمار ذکر شده است. بررسی این تصاویر و مطالعه‌‌ی توضیحاتِ کتاب، به خواننده کمک می‌کند تا عکس‌های رادیولوژی دندان و دهان را راحت‌تر درک و تفسیر کند.

مطالب کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیمار‌ی‌های دیگر استخوان با بخش فایبروس دیسپلازی آغاز می‌شود. در این بخش به توضیح مفاهیمی مانند مکانسیم بیماری، تظاهرات کلینیکی، نماهای تصویربرداری، تاثیر این ضایعه روی ساختارهای اطراف و مکانسیم بیماری پرداخته شده است. با مطالعه‌ای این بخش‌ها، خواننده در جریان قرار می‌گیرد تا معیار دقیقی از اصول رادیولوژی دهان و دندان داشته باشد. این اطلاعات، به‌ خواننده کمک می‌کند تا تجویزهای دقیقی به بیمار پیشنهاد کند. اطلاعاتی که به آن‌ها اشاره کردیم، به معاینه‌ای حساب‌شده منجر می‌شوند.

دکتر استوارت سی وایت و دکتر مایکل جی فارو، مطالب کتاب را با توضیح مفهومی با نام حدود دو شکل ادامه می‌دهند. سپس به ساختار داخلی اشاره می‌کنند و در این قسمت توضیح می‌دهند که ساختار داخلی، بسته به میزان بلوغ ضایعه، متفاوت است. در مراحل نخست، استخوان معمولی، تحلیل می‌رود. سپس بافت فیبوزی جایگزین بافت استخوان معمولی می‌شود. بر اساس اطلاعات این کتاب، وضعیتی که از آن صحبت می‌کنیم در علم رادیوگرافی به حالت رادیولوسنسی در اِپکس دندان رویت می‌شود. تشخیص افتراقی، یکی دیگر از بحث‌های مهم این کتاب به‌حساب می‌آید. این اطلاعات، به خواننده کمک می‌کند تا درجریان بدخیم یا خوش‌خیم‌بودن عارضه‌های استخوان‌های دندان قرار بگیرد.

مطالب کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیمار‌ی‌های دیگر استخوان با بخش درمان ادامه پیدا می‌کند. بر اساس اطلاعات این بخش، درمان بر اساس شاخص‌های رادیولوژیک و بالینیِ مناسب انجام می‌شود. انواع روش‌های التیام عفونت‌های دهان و دندان از دیگر بحث‌هایی است که در این کتاب از آن‌ها سخن به میان می‌آید. فلورید اسئوس دیسپلازی، مترادف‌ها و مکانیسم بیماری را می‌توان ازجمله اطلاعات دیگری دانست که نویسنده‌های این کتاب آن را مطرح کرده‌اند.

انتشارات تیمورزاده، وظیفه چاپ و نشر این کتاب را بر عهده گرفته و محمدامین توکلی، حورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده، کار ترجمه‌ی این اثر را به سرانجام رسانده‌اند.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های دیگر استخوان برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی فعالان حوزه بهداشت دهان و دندان، اعم از دندانپزشکان یا دانشجویان این رشته و همینطور رادیولوژیست‌ها، به‌عنوان مخاطب اصلی این کتاب شناخته می‌شوند.

در بخشی از کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های دیگر استخوان می‌خوانیم

گاهی بیماران از دردهای با درجه پایین متناوبی که به‌سختی می‌توان آن‌ها را لوکالیزه کرد شکایت می‌کنند، به‌خصوص وقتی یک سیستم ساده استخوان در داخل ضایعه تشکیل شود. ضایعات وسیع، اغلب تورم استخوانی ایجاد می‌کنند. اگر ضایعات به‌طور ثانوی عفونی شوند، ممکن است تظاهرات استئومیلیت شامل زخم‌های مخاطی، فیسچول‌ها همراه با خروج چرک و درد ایجاد شود. در گذشته، FOD اولیه که به‌طور ثانویه دچار عفونت شده بود، بدون شناسایی دیسپلازی استخوان زیرین، استئومیلیت اسکلروزان مزمن تشخیص داده می‌شود. معاینه CT در این ضایعات لازم است تا میزان گسترش درگیری استئومیلیت مشخص شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 23: بیماری‌های دیگر استخوان
دیسپلازی‌های استخوان
سایر ضایعات استخوان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های دیگر استخوان
نویسنده،
مترجممحمدامین توکلی، حورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات38
زبانفارسی
شابک978-600-238-489-8
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۰۰۰ ۱۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه ›

راهنمای مطالعه کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های دیگر استخوان

برای دریافت کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های دیگر استخوان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.