معرفی و دانلود کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصاویر و آناتومی خارج دهانی، تصویربرداری پانورامیک

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصاویر و آناتومی خارج دهانی، تصویربرداری پانورامیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصاویر و آناتومی خارج دهانی، تصویربرداری پانورامیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصاویر و آناتومی خارج دهانی، تصویربرداری پانورامیک

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصاویر و آناتومی خارج دهانی، تصویربرداری پانورامیک تألیف استوارت سی. وایت و مایکل جی. فارو، به شیوه‌ی معاینه‌ی رادیوگرافی خارج دهانی می‌پردازد و روش تصویربرداری پانورامیک را آموزش می‌دهد. این راهنما، نحوه‌ی قرارگیری بیمار و تنظیم سر او را برای این نوع تصویربرداری تشریح می‌کند، از تکنیک‌های رادیوگرافی آن می‌گوید و در نهایت روش تفسیر این عکس‌ها را توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصاویر و آناتومی خارج دهانی، تصویربرداری پانورامیک

تشخیص بسیاری از بیماری‌ها و ناهنجاری و تروماهای ناحیه‌ی فک و صورت و دندان نیاز به رادیوگرافی و عکس‌برداری دارد. گرچه بیشتر عکس‌ها، داخل دهانی محسوب می‌شوند ولی گاهی این نوع تصویربرداری کفایت نمی‌کند و نمی‌تواند به خوبی وضعیت را توضیح دهد. در این موارد پزشک به رادیوگرافی خارجی دهانی روی می‌آورد که در آن، هم منبع اشعه‌ی ایکس و هم فیلم و سنسور الکتریکی در خارج از دهان بیمار قرار می‌گیرند. از این شیوه‌ی تصویربرداری برای تشخیص برخی از بیماری‌های ستون فقرات گردنی یا بررسی بعضی از حالات دندان و صورت استفاده می‌شود. کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصاویر و آناتومی خارج دهانی، تصویربرداری پانورامیک (White and Pharoah's Oral Radiology: Panoramic Imaging) تألیف استوارت سی. وایت (Stuart White) و مایکل جی. فارو (Michael Pharoah) دقیقاً بر همین شیوه‌ی رادیوگرافی متمرکز شده و نحوه‌ی اجرای آن را آموزش می‌دهد. این منبع کاربردی به پزشکان می‌گوید که در چه شرایط و بیماری‌هایی باید از این روش عکس‌برداری استفاده کرد.

پیش از شروع رادیوگرافی خارج دهانی، پزشک باید به علائم بالینی بیمار توجه داشته باشد و پس از آن ناحیه و زاویه‌ی مناسب تصویربرداری از دهان را انتخاب کند. اجرای این نوع عکس‌برداری به تکنیک‌های خاصی احتیاج دارد تا بهترین نتیجه از آن حاصل شود. در همین راستا، استوارت سی. وایت و مایکل جی. فارو در کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصاویر و آناتومی خارج دهانی، تصویربرداری پانورامیک، تکنیک‌های کاربردی تصویربرداری پانورامیک را به مخاطبان می‌آموزند و اصولی همچون نحوه‌ی قرارگیری بیمار و تنظیم سر او را به‌تفصیل و همراه با تصاویر واضح و گویا آموزش می‌دهند. در پایان نیز شیوه‌ی تفسیر این عکس‌ها را تشریح می‌کنند.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصاویر و آناتومی خارج دهانی، تصویربرداری پانورامیک را حورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده و محمدامین توکلی برای انتشارات تیمورزاده ترجمه کرده‌اند.

درباره‌ی مجموعه‌ی اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو

اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو (White and Pharoah's Oral Radiology: Principles and Interpretation)، مجموعه کتاب‌هایی آموزشی از دکتر استوارت سی. وایت و دکتر مایکل جی. فارو هستند که بر مبحث رادیوگرافی دهان متمرکز شده‌اند و مبانی آن را به مخاطبان و علاقه‌مندان آموزش می‌دهند. این کتاب‌ها که از مهم‌ترین منابع درسی دندانپزشکی به‌حساب می‌آیند، درباره‌ی آناتومی و شیوه‌های تصویربرداری نواحی فک و دهان صحبت می‌کنند و نحوه‌ی تشخیص و تفسیر انواع بیماری‌های این ناحیه را توضیح می‌دهند. از این مجموعه تاکنون چندین کتاب منتشر شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به «بیماری‌های سیستمیک»،‌ «تروما»،‌ «تصاویر و آناتومی خارج دهانی»، «توموگرافی کامپیوتری» و «تومورهای خوش‌خیم» اشاره نمود.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصاویر و آناتومی خارج دهانی، تصویربرداری پانورامیک برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این راهنمای کاربردی به دانشجویان رشته‌های دندان‌پزشکی و رادیولوژی و فعالان این حوزه توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصاویر و آناتومی خارج دهانی، تصویربرداری پانورامیک می‌خوانیم

عیب اصلی رادیوگرافی پانورامیک این است که تصاویر، جزییات ظریف آناتومیک مشاهده شده در رادیوگرافی‌های پری‌آپیکال داخل دهانی را نمایش نمی‌دهند. بنابراین تصاویر پانورامیک برای بررسی ضایعات پوسیدگی کوچک، ساختمان ظریف مارجینال پریودنشیوم یا بیماری پری آپیکال به اندازه رادیوگرافی پری‌آپیکال مفید نیستند. همچنین در این رادیوگرافی معمولا سطوح پروگزیمالی پره‌مولرها روی هم اورلپ می‌شوند. وجود یک تصویر پانورامیک از بیمار بزرگسال اغلب، نیاز به فیلم‌های داخل دهانی را به‌منظور تشخیص شایع‌ترین بیماری‌های دندانی رفع نمی‌کند. هنگامی که یک سری رادیوگرافی کامل دهانی برای بیماری که صرفا نیازمند مراقبت کلی دندانی است موجود باشد، معمولا اطلاعات مفید اضافی اندک یا هیچ‌گونه اطلاعات اضافی از یک معاینه پانورامیک همزمان به دست نمی‌آید.

فهرست مطالب کتاب

فصل 9: تصاویر و آناتومی خارج دهانی
معیارهای انتخاب
تکنیک
فصل 10: تصویربرداری پانورامیک
اصول تشکیل تصویر پانورامیک
قراردهی بیمار و تنظیم سر
گیرنده‌های تصویر
تکنیک‌های تاریک‌خانه فیلم پانورامیک
تفسیر تصویر پانورامیک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصاویر و آناتومی خارج دهانی، تصویربرداری پانورامیک
نویسنده،
مترجمحورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده، محمدامین توکلی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات47
زبانفارسی
شابک978-600-238-481-2
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۰۰۰ ۱۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه ›

راهنمای مطالعه کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصاویر و آناتومی خارج دهانی، تصویربرداری پانورامیک

برای دریافت کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصاویر و آناتومی خارج دهانی، تصویربرداری پانورامیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.