معرفی و دانلود کتاب افراد موفق چگونه فکر می‌کنند

برای دانلود قانونی کتاب افراد موفق چگونه فکر می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افراد موفق چگونه فکر می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افراد موفق چگونه فکر می‌کنند

جان سی ماکسول در کتاب افراد موفق چگونه فکر می‌کنند، از شما می‌خواهد که با تغییر طرز تفکرتان، زندگی خود را عوض کنید. او با راهنمایی‌هایی که ارائه می‌دهد به شما می‌گوید چگونه از این طریق می‌توانید به موفقیت‌های بی‌شمار شخصی و شغلی دست یابید.

درباره کتاب افراد موفق چگونه فکر می‌کنند:

همیشه به افراد خوش‌فکر نیاز است. کسی که می‌داند چگونه می‌تواند همیشه یک شغل داشته باشد، اما کسی که چرایی آن را می‌داند همیشه رئیس است. افراد خوش‌فکر مشکلات را حل می‌کنند. آن‌ها هرگز برای ساختن یک سازمان ایده کم نمی‌آورند و همیشه به آینده‌‌ای بهتر امیدوارند. به ندرت پیش می‌آید که افراد خوش‌فکر تحت فرمان افراد ظالم، سو استفاده‌گر و فریب‌کار مثل هیتلر که یک بار با خودستایی گفت، «حاکمان چه شانسی آورده‌اند که مردم فکر نمی‌کنند» قرار گیرند.

کسانی که فرایند خوب فکر کردن را رشد می‌دهند می‌توانند بر خویشتن حکمرانی کنند، حتی اگر در شرایط دیگر تحت امر یک حاکم ظالم باشند. خلاصه افراد خوش‌فکر موفق هستند.

اغلب شنیده‌اید که یک نفر می‌گوید دوست یا همکارم فرد خوش‌فکری است؛ اما خوش‌فکری برای افراد مختلف معانی متفاوتی دارد. شاید برای یک نفر آی‌کیوی بالا و برای دیگری داشتن اطلاعات پیش پا افتاده یا توانایی حدس خط‌‌مشی یک داستان پلیسی باشد. به نظر جان سی ماکسول (John C. Maxwell) خوب فکر کردن یک‌چیز واحد نیست، بلکه آمیزه‌ای از چندین مهارت فکری ویژه است. تبدیل شدن به یک فرد خوش‌فکر یعنی رشد دادن آن مهارت‌ها با حداکثر توان.

مهم نیست که در خانواده‌ای ثروتمند یا فقیر متولد شده‌اید. مهم نیست که تحصیلاتتان سیکل است یا دکترا. مهم نیست که دچار معلولیت یا کاملاً سالم هستید. شرایط شما هیچ اهمیتی ندارد، می‌توانید یاد بگیرید که خوب فکر کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بخواهید این فرایند را هر روز تکرار کنید.

همه «اجزای» تفکر باید کنار هم بنشیند تا از دل آن‌ها متفکری درآید که خوب می‌اندیشد. آن اجزاء شامل مهارت‌هایی چون کلان‌بینی، رهاسازی پتانسیل تفکر متمرکز، کشف شور تفکر خلاق، درک اهمیت تفکر واقع‌بینانه، رها کردن قدرت تفکر راهبردی، اندیشیدن به امور ممکن، ورزیدگی در تفکر انعکاسی، تردید در تفکر رایج، ترغیب مشارکت در تفکر اشتراکی، تجربه خشنودی از دگربینی و لذت بازگشت به عاقبت‌اندیشی می‌شود.

در کتاب افراد موفق چگونه فکر می‌کنند (How successful people think) هر یک از این مهارت‌ها در فصلی جداگانه مورد بررسی قرار گرفته است و مشاهده خواهید کرد که این انواع تفکر نحوه‌ فکر کردن را به شما آموزش می‌دهند، نه چیزی که باید به آن فکر کنید. پس از آشنایی با هر مهارت متوجه می‌شوید که در برخی‌ مهارت‌ها تبحر دارید و در برخی‌های دیگر نه. اگر یاد بگیرید که هر یک از این انواع تفکر را پرورش دهید، آنگاه خوش‌فکرتر خواهید شد. هر چقدر می‌توانید تبحر پیدا کنید؛ مثلاً در فرایند تفکر مشترک که نقاط ضعف شما را جبران می‌کند، آنگاه زندگی‌تان دگرگون خواهد شد.

کتاب افراد موفق چگونه فکر می‌کنند به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر می‌خواهید به موفقیت دست یابید و طرز تفکر خود را تغییر دهید، این کتاب به شما بسیار کمک می‌کند.

با جان سی ماکسول بیشتر آشنا شویم:

او سخنران، نویسنده و مشاور مدیریتی است که در خانواده‌ای مسیحی در آمریکا به دنیا آمد. جان سی ماکسول در حوزه الهیات مسیحی به تحصیل پرداخت و به عنوان یک فعال مذهبی در چندین کلیسا و در شهرهای مختلف آمریکا مشغول به فعالیت شد.

ماکسول در زمینه مدیریت و رهبری دارای تخصص است و اغلب کتاب‌ها و دوره‌های آموزشی و خدمات مشاوره‌ای که ارائه می‌دهد همین حوزه را در بر می‌گیرد.

آثار او بارها و بارها در فهرست پرفروش‌های سایت نیویورک‌تایمز و... قرار گرفته است. ماکسول دانشکده کسب‌وکار و رهبری را در دانشگاه وسلین ایندیانا تأسیس و سپس آن را اهدا کرد. وی دارای یک تیم مشاوره‌ای است که به شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف در دنیا برای افزایش کیفیت سطح رهبری آموزش می‌دهد. کتاب‌های او در حوزه مدیریت و رهبری بارها به فارسی ترجمه شده است.

جملات برگزیده کتاب افراد موفق چگونه فکر می‌کنند:

- لذت در خلق کردن است، نه حفظ کردن.
- اولین مسئولیت یک رهبر تعریف واقعیت است.
- هیچ‌یک از ما به‌اندازه‌ همه‌ ما باهوش نیست.
- نمی‌توانیم بدون روشن کردن راه خودمان با مشعل راه یک نفر دیگر را روشن کنیم.
- اکثر مردم بیشتر برای برنامه‌ریزی تعطیلات تابستان وقت می‌گذارند تا برنامه‌ریزی برای زندگی.
- هیچ‌چیز به‌اندازه‌ تماشای کسی در حال انجام کاری که شما گفتید نمی‌شود، شرم‌آور نیست.
- تردید در هر چیزی یا باور به هر چیزی دو راه‌حل آسان هستند، در هر دو لزوم تأمل نادیده گرفته‌شده است.

در بخشی از کتاب افراد موفق چگونه فکر می‌کنند می‌خوانیم:

روز یکشنبه 3 فوریه‌ی سال 2002 وقتی‌که به سوپر جام در نیواورلئان در ایالت لوئیزیانا رفتم یاد این رویداد افتادم. قبلاً دومرتبه در بازی‌های بزرگ شرکت کرده بودم – اولی در ساندیگو و دومی در آتلانتا – و هر دو تیم باخته بودند! اما هرگز به چنین بازی‌ای نرفته بودم. این رویداد یک رویداد ویژه‌ی امنیت ملی در نظر گرفته‌شده بود؛ یعنی سرویس مخفی ایالات‌متحده بر آن نظارت داشت؛ نیروهای نظامی با اعمال قانون محلی کار می‌کردند و امنیت خیلی بالا بود. سرویس مخفی چند صد نیرو آورده و آن منطقه را امن کرده بود. به دلیل آمادگی برای بازی، دسترسی به سوپر گنبد بسیار محدود شده و نظارت شدید بود. مأموران جاده‌ها را بسته بودند، بزرگراه میان ایالتی بسته‌شده بود و آن منطقه پرواز ممنوع بود.

ما زود به گنبد رسیدیم – مأموران توصیه کرده بودند که پنج ساعت قبل از زمان بازی حاضر باشیم – و بلافاصله شواهد اقدامات احتیاطی را مشاهده کردیم. سرتاسر منطقه حفاظ‌های چهارمتری کشیده بودند و موانع سیمانی مانع نزدیک شدن خودروهای بدون مجوز به ساختمان بود. تیراندازهای ماهر در نقاط متخلف ازجمله سقف ساختمان‌های مجاور قرار گرفته بودند. وقتی به در ورودی رسیدیم افسران پلیس و نیروهای امنیتی ما را تفتیش و وسایل همه را بررسی کردند. پس‌ازآن ما را به عبور از میان یک آشکارگر فلز هدایت کردند. تنها بعد از همه‌ی این کارها به ما اجازه‌ی ورود به استادیوم را دادند.

شاید بگویید، «خب، خوب است، اما اگر آن جا یک حمله‌ی تروریستی اتفاق می‌افتاد، چه؟» سرویس مخفی آن احتمال را هم در نظر گرفته بود، زیرا آن‌ها آماده‌ی بدترین سناریو بودند. نقشه‌هایی برای تخلیه‌ی استادیوم هم وجود داشت و پرسنل سوپر گنبد در زمینه‌ی امور اضطراری نیز آموزش‌هایی دیده بودند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: پرورش تفکر کلان
فصل 2: تفکر متمرکز
فصل 3: تفکر خلاق
فصل 4: تفکر واقع‌بینانه
فصل 5: تفکر راهبردی
فصل 6: تفکر به امکان
فصل 7: تفکر انعکاسی
فصل 8: زیر سؤال بردن اندیشه‌های رایج
فصل 9: بهره‌مندی از تفکر مشترک
فصل 10: تمرین تفکر عاری از خودخواهی
فصل 11: تکیه‌بر تفکر هدف‌گرا
فکر آخر
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افراد موفق چگونه فکر می‌کنند
نویسنده
مترجمسید ناصرالدین گشتائی، محمدهادی احمدخانی
ناشر چاپیانتشارات آسمان کبود
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات126
زبانفارسی
شابک978-622-661820-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب افراد موفق چگونه فکر می‌کنند

Ali Davoodzadeh
۱۴۰۱/۹/۱۲
خواندن آن را برای همه مفید می‌دانم.
مصطفی ر
۱۴۰۰/۶/۲۵
بسیار عالی حتما بخوانید
Mahdi Boroujerdi
۱۴۰۰/۳/۲۸
مطالب مفید و قابل استفاده‌ای داشت.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب افراد موفق چگونه فکر می‌کنند

برای دریافت کتاب افراد موفق چگونه فکر می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.