معرفی و دانلود کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم سوخت رسانی موتورهای دیزلی

عکس جلد کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم سوخت رسانی موتورهای دیزلی
قیمت:
۱۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم سوخت رسانی موتورهای دیزلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم سوخت رسانی موتورهای دیزلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم سوخت رسانی موتورهای دیزلی

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم سوخت رسانی موتورهای دیزلی، تألیف جواد مرادی، اجزای موتورهای دیزلی را تشریح می‌کند و شیوه‌ی تعمیر بخش سوخت‌رسان این موتورها را، براساس استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور آموزش می‌دهد. این کتاب کاربردی، می‌کوشد با استفاده از پروژه‌های عملی، خواننده را با نحوه‌ی عیب‌یابی و تنظیم اجزای این سیستم مهم آشنا سازد.

درباره‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم سوخت رسانی موتورهای دیزلی

در موتورهای دیزلی، سیستم سوخت‌رسانی به بخشی اطلاق می‌شود که سوخت را از مخزن به موتور انتقال می‌دهد. این سیستم شامل قطعات مختلفی مانند پمپ اولیه، لوله‌های انتقال و تصفیه‌ی سوخت، پمپ انژکتور و انژکتورهاست. در این بخش، سوخت از مخزن به پمپ اولیه می‌آید و با لوله‌های انتقال به سمت سیلندر پمپاژ می‌شود. انژکتور که قطعه‌ای الکتریکی - مکانیکی است در ورودی سیلندر قرار می‌گیرد و سوخت را با فشار به درون آن تزریق می‌کند. سیستم‌های سوخت‌رسان عموماً براساس نوع پمپ انژکتور تقسیم‌بندی می‌شوند و می‌توانند عملکردهای متفاوتی داشته باشند. از انواع این سیستم می‌توان به پمپ انژکتور تک سیلندر، آسیابی، ریل مشترک (کامان ریل) و ردیفی اشاره کرد.

سیستم تک سیلندر و پمپ انژکتور ردیفی به‌نسبت قدیمی هستند و جزء نسل‌های اولیه محسوب می‌شوند اما انژکتورهای آسیابی و ریل مشترک (کامان ریل) مدرن‌تر و تکامل‌یافته‌تر هستند و کارکرد به‌مراتب بهتری دارند. موتورهای دیزلی در اتوبوس‌ها، ماشین‌های سنگین و تراکتورها استفاده می‌شوند. کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم سوخت رسانی موتورهای دیزلی، نوشته‌ی جواد مرادی، به معرفی این سیستم و شیوه‌ی تعمیر آن براساس استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌پردازد. کتاب با استفاده از پروژه‌های عملی و واقعی، نشان می‌دهد که چطور می‌توان عیوب بخش سوخت‌رسانی را پیدا کرده و برطرف نمود.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم سوخت رسانی موتورهای دیزلی در چهار بخش تألیف شده است: بخش اول به ابزارها و مهارت‌های موردنیاز برای تعمیرکاری اختصاص دارد. این قسمت 10 فصل داشته و خواننده را با فعالیت‌هایی مانند برشکاری با کمان اره‌ی دستی، سوهان‌کاری، سوراخ‌کاری، خزینه‌کاری با ماشین مته، قلاویزکاری دستی و بیرون آوردن پیچ‌های شکسته و پرس‌های مکانیکی و هیدرولیکی آشنا می‌کند.

در بخش دوم این کتاب، جواد مرادی درمورد موتورهای دیزلی صحبت کرده و اجزای آن‌ها را تشریح می‌نماید. در این قسمت، اجزای ثابت و متحرک موتورهای دیزلی و همین‌طور تایمینگ و فیلرگیری آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند. بخش سوم کتاب، سیستم سوخت‌رسانی این موتورها را توضیح داده و کارکرد و نقش هر یک از اجزای آن‌ها را شرح می‌دهد. درنهایت، بخش چهارم، به عیب‌یابی اختصاص پیدا کرده. نویسنده در این بخش نحوه‌ی باز و بست مخزن سوخت و لوله‌های انتقال سوخت، پمپ اولیه و فیلترها، عیب‌یابی و تنظیم پمپ انژکتور، همچنین تنظیم انژکتورها را آموزش خواهد داد. در پایان هر بخش هم سؤالاتی طرح شده تا خواننده درک بهتری از مفاهیم پیدا کند.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم سوخت رسانی موتورهای دیزلی را مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های افزایش مهارت‌های شغلی

مجموعه‌ی افزایش مهارت‌های شغلی نشر دیباگران، شامل کتاب‌هایی خودآموز است که انواع مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را از سطح پایه و به صورت گام‌به‌گام آموزش می‌دهند. در این مجموعه تابه‌حال بیش از 50 عنوان کتاب به انتشار رسیده که به آموزش مشاغلی همچون مکانیک خودرو، برق و تأسیسات ساختمان، عمران، حسابداری، خیاطی و... پرداخته‌اند.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم سوخت رسانی موتورهای دیزلی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب پیش‌رو برای استادکاران، کارآموزها، هنرجوها و دانشجویان رشته‌ی اتومکانیک مناسب است و به آن‌ها توصیه می‌شود.

با جواد مرادی بیشتر آشنا شویم

جواد مرادی (متولد 1351) مربی و کارشناس رسمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در رشته‌ی مکانیک و ماشین‌آلات است. او تاکنون چندین کتاب به انتشار رسانده که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به «تعمیرکار موتورهای دیزلی دریایی درجه ۲»، «تعمیرکار خودروهای تجاری سنگین و نیمه‌سنگین درجه 2» و «تعمیرکار سیستم انتقال قدرت خودروهای نیمه‌سنگین» اشاره کرد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: فلزکاری
فصل اول: بهداشت کارگاهی
فصل دوم: اندازه‌گیری، خط‌کشی و علامت‌گذاری
فصل سوم: برشکاری با کمان اره‌دستی
فصل چهارم: سوهان کاری دستی سطوح
فصل پنجم: سوراخ‌کاری، خزینه‌کاری با ماشین مته رومیزی یا ستونی
فصل ششم: برقوکاری
فصل هفتم: حدیده و قلاویزکاری دستی و بیرون آوردن پیچ‌های شکسته
فصل هشتم: شابرکاری سطوح
فصل نهم: پرس‌های مکانیکی و هیدرولیکی
فصل دهم: آشنایی با انواع پیچ و مهره، واشر و آچار
بخش دوم: موتور دیزل
فصل اول: مفاهیم موتور
فصل دوم: اجزای ثابت موتورهای دیزلی
فصل سوم: اجزای متحرک موتورهای دیزلی
فصل چهارم: تایمینگ و فیلرگیری موتور
بخش سوم: سیستم سوخت‌رسانی
فصل اول: پمپ اولیه
فصل دوم: لوله‌های انتقال سوخت و تصفیه سوخت
فصل سوم: پمپ انژکتور
فصل چهارم: انژکتورها
بخش چهارم: باز و بست و تنظیم اجزای سیستم سوخت‌رسانی
فصل اول: باز و بست مخزن سوخت و لوله‌های انتقال سوخت
فصل دوم: باز و بست پمپ اولیه و فیلترها
فصل سوم: باز و بست، عیب‌یابی و تنظیم پمپ انژکتور
فصل چهارم: باز و بست، عیب‌یابی و تنظیم انژکتور

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم سوخت رسانی موتورهای دیزلی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات411
زبانفارسی
شابک978-622-218-134-5
موضوع کتابکتاب‌های خودرو
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم سوخت رسانی موتورهای دیزلی

برای دریافت کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم سوخت رسانی موتورهای دیزلی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.