معرفی و دانلود کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار موتورهای دیزلی دریایی درجه 2

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار موتورهای دیزلی دریایی درجه 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار موتورهای دیزلی دریایی درجه 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار موتورهای دیزلی دریایی درجه 2

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار موتورهای دیزلی دریایی درجه 2 نوشته‌ی جواد مرادی، یک کتاب آموزشی در زمینه‌ی تعمیر شناورهای دریایی دارای موتورهای دیزلی است. این کتاب چهار بخش ایمنی و کمک‌های اولیه، فلزکاری، سیستم مولد قدرت و سیستم رانش را شامل می‌شود. با مطالعه‌ی این کتاب علاوه‌بر آشنایی با اصول کار موتورهای احتراق داخلی و ایمنی موتورخانه، با تعمیر سیستم هوارسانی بر اساس استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور آشنا خواهید شد.

درباره‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار موتورهای دیزلی دریایی درجه 2

جواد مرادی در کتاب کاربردی خود، با عنوان افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار موتورهای دیزلی دریایی درجه 2، شیوه‌ی تعمیر شناورهای دریایی را به صورت جزئی توضیح می‌دهد. او این کتاب را به چهار بخش ایمنی و کمک‌های اولیه، فلزکاری، سیستم مولد قدرت و سیستم رانش تقسیم کرده و در هر بخش نیز به‌تفصیل، مفاهیم و جزئیات مرتبط با بخش‌ها را تشریح می‌کند. نویسنده در بخش اول ابتدا به نکات مهم مربوط به ایمنی در کارگاه، موتورخانه، تجهیزات کشتی، اطفای حریق و برق می‌پردازد و سپس حوادث ناشی از کار و نحوه‌ی رسیدگی به فرد حادثه‌دیده را شرح می‌دهد. کتاب در بخش دوم، ابزارها و معیارهای اندازه‌گیری مانند متر، خط‌کش، کولیس و انواع میکرومتر را معرفی کرده و سپس توضیحاتی کلی درباره‌ی برش‌کاری، سوهان‌کاری، سوراخ‌کاری با ماشین مته، قلاویزکاری و حدیده‌کاری ارائه می‌کند.

بخش سوم کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار موتورهای دیزلی دریایی درجه 2 نوشته‌ی جواد مرادی درباره‌ی سیستم مولد قدرت است و نویسنده در این قسمت از اصول کار موتورهای احتراق داخلی و ترتیب احتراق در موتورهای دیزلی می‌گوید. در ادامه‌، تعمیر قطعات مختلف موتور مانند سرسیلندر، سوپاپ، پیستون، میل‌لنگ، فلانچ، یاتاقان، پمپ و کانال‌های روغن، تهویه، رادیاتور، ترموستات و مبدل‌های حرارتی مورد بررسی قرار می‌گیرد. مرادی سپس تعمیر سیستم هوارسانی و سیستم سوخت را تشریح می‌کند و نحوه‌ی پیاده‌کردن اجزای پمپ انژکتور نوع P، کنترل و تنظیم رگلاتور و تنظیم انژکتورها را نیز به مخاطب آموزش می‌دهد.

جواد مرادی در قسمت پایانی کتاب، سیستم رانش را تشریح می‌کند. او در این بخش نیز پس از معرفی سیستم جعبه‌دنده، پروانه و شناورها، پرسش‌ها و پروژه‌های عملی برای مخاطب طراحی می‌کند تا خواننده‌ی کتاب با خودآزمایی در هر بخش، از یادگیری مطالب ارائه‌شده مطمئن شود. کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار موتورهای دیزلی دریایی درجه 2 را انتشارات دیباگران تهران در سال 1400 منتشر کرده است.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار موتورهای دیزلی دریایی درجه 2 مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به دانشجویان و کارآموزان رشته‌های مهندسی مکانیک دریایی، تعمیرکاران و کارگران موتورخانه‌ی کشتی و شناورهای دریایی پیشنهاد می‌شود.

با جواد مرادی بیشتر آشنا شویم

جواد مرادی مربی و کارشناس رسمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است و تاکنون پنج کتاب در زمینه‌ی تعمیرات مهندسی مکانیک نوشته است. مهم‌ترین کتاب‌های او با نام‌های «تعمیرکار سیستم انتقال قدرت خودروهای نیمه‌سنگین» و «تعمیرکار سیستم سوخت‌رسانی موتورهای دیزلی» به چاپ رسیده‌اند.

در بخشی از کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار موتورهای دیزلی دریایی درجه 2 می‌خوانیم

ویژگی‌های ایمنی کفش ایمنی و گترها

1- گترهای حفاظتی باید طوری ساخته شده باشند تا در مواقع ضروری بتوان آن‌ها را فوراً از پا خارج کرد. کارگرانی که از درخت، تیر و ستون‌ها بالا می‌روند، باید از گترهای مخصوص استفاده کنند.

2- در مورد کار با مواد مذاب، گتر باید از پنبه کوهی یا مواد مشابه مقاوم در برابر حرارت ساخته شود و باید تا زانو را پوشانده کاملا به پا بچسبد، به طوری که مانع دخول مواد مذاب شود.

3- کارگرانی که در معرض ترشحات جزئی یا جرقه‌های شدید یا اشیاء برنده قرار دارند، گتر آن‌ها باید از چرم دباغی شده یا جنس مقاوم دیگری درست شده باشد.

4- کارگرانی که با تبر یا پتک و ابزارهای مشابه کار می‌کنند، باید از ساق بند یا مچ پیچ‌هایی با مقاومت کافی استفاده کنند.

5- کارگرانی که کارشان حمل قطعات چدنی، قطعات بزرگ چوبی یا جابه جا کردن بارهای فلزی سنگین است، برای حفاظت پاها باید از کفش‌های پنجه فولادی استفاده کنند.

6- کارگرانی که با مواد اسیدی، قلیایی و خورنده کار می‌کنند، کفش آن‌ها باید از لاستیک یا چرم مخصوص این گونه کارها یا از سایر مواد مقاوم در برابر مواد خورنده، ساخته شده باشد.

فهرست مطالب کتاب

شایشتگی‌ها/کارها
بخش اول: ایمنی و کمک‌های اولیه
فصل اول: ایمنی در کارگاه و موتورخانه
فصل دوم: ایمنی تجهیزات کشتی
فصل سوم: ایمنی اطفا حریق
فصل چهارم: ایمنی برق
فصل پنجم: جعبه کمک‌های اولیه
فصل ششم: حوادث ناشی از کار
فصل هفتم: بانداژ کردن
فصل هشتم: حمل مصدوم از محیط حادثه
بخش دوم: فلزکاری
فصل اول: متر و خط‌کش
فصل دوم: کولیس و نحوه خواندن آن
فصل سوم: میکرومتر و نحوه خواندن میکرومتر خارج‌ سنج و داخل سنج
فصل چهارم: ساعت اندازه‌گیری و نحوه خواندن آن
فصل پنجم: سنبه و انواع آن
فصل ششم: برش‌کاری با اره (Wrok Saws)
فصل هفتم: سوهان‌کاری
فصل هشتم: سوراخ‌کاری با ماشین مته
فصل نهم: قلاویزکاری
فصل دهم: حدیده‌کاری
فصل یازدهم: آچار (Wrench)
بخش سوم: سیستم مولد قدرت
فصل اول: اصول کار موتورهای احتراق داخلی
فصل دوم: تعمیر مجموعه سرسیلندر و سوپاپ‌ها
فصل سوم: تعمیر بلوک سیلندر و ضمایم موجود در آن
فصل چهارم: تعمیر سیستم روغن‌کاری
فصل پنجم: تعمیر سیستم خنک‌کاری
فصل ششم: تعمیر سیستم هوارسانی
فصل هفتم: تعمیر سیستم سوخت‌رسانی و سیستم الکترونیک موتور
بخش چهارم: سیستم رانش
فصل اول: جعبه‌دنده (گیربکس) و پروانه
فصل دوم: شناورها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار موتورهای دیزلی دریایی درجه 2
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات405
زبانفارسی
شابک978-622-218-192-5
موضوع کتابکتاب‌های خودرو
قیمت نسخه الکترونیک
75000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار موتورهای دیزلی دریایی درجه 2

برای دریافت کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار موتورهای دیزلی دریایی درجه 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.