معرفی و دانلود کتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر: داستانی مستند

عکس جلد کتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر: داستانی مستند
قیمت:
۱۹۱,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر: داستانی مستند

با خواندن کتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر، قهرمانان واقعی جنگ را می‌شناسید. نیکولاس گیج این کتاب را که برنده‌ی جایزه‌ی انجمن سلطنتی ادبیات بریتانیا نیز شده است، در ادای دین به مادرش نوشته؛ زنی که در جنگ داخلی یونان به‌طرز وحشیانه‌ای اعدام شد. او سی سال پس از این واقعه، به روستای زادگاهش در یونان برمی‌گردد تا به پاسخ این دو سؤال برسد و از قاتل مادرش انتقام بگیرد: چرا مادرش، النی، کشته شد؟ و چه کسی مسبب مرگ او بود؟

درباره‌ی کتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر

نیکولاس گیج (Nicholas Gage) در دهه‌ی هفتاد میلادی، حرفه‌ی روزنامه‌نگاری در نشریه‌ی نیویورک تایمز را رها می‌کند و تمام وقت خود را به تحقیق درباره‌ی مرگ مادرش اختصاص می‌دهد. او با بیش از چهارصد نفر حرف می‌زند: روستاییان و سربازانی که در دو جبهه‌ی جنگ داخلی یونان جنگیده بودند، کماندوهای انگلیسی، افسران ملی و کمونیست، قاتلان و بازماندگان قربانیان. او برای فهمیدن علت مرگ مادرش به یونان، لهستان، مجارستان، چکسلواکی، کانادا، انگلستان و آمریکا سفر می‌کند و با گزارش‌هایش، اندک‌اندک به معمای اعدام مادرش پی می‌برد و کتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر (Eleni) را به نگارش درمی‌آورد. اما هدف او فقط پی بردن به راز مرگ مادرش، النی، نیست. او می‌خواهد از قاتل و مسبب اصلی مرگ النی، هرطور که شده، انتقام بگیرد. اما هرچه تلاش می‌کند، به در بسته می‌خورد. تااینکه به سرنخی قطعی می‌رسد. آیا او موفق می‌شود پس از سال‌ها جست‌وجو و تلاش، انتقام مادرش را بگیرد؟

معرفی و دانلود کتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر

جنگ داخلی یونان یکی دیگر از اثرات جنگ سرد بود. سال‌های 1946 تا 1949 دو طرف درگیر جنگی وحشتناک شدند: ارتش دولت یونان که آمریکا و انگلیس از آن حمایت می‌کردند و ارتش دموکراتیک یونان که شاخه‌ای از حزب کمونیست به شمار می‌آمد. زادگاه نیکولاس گیج، روستای لیا در نزدیکی مرز آلبانی بود. در جنگ داخلی این روستا به اشغال چریک‌های کمونیست درآمد و مردم دسته به دسته، به کشورهای پشت پرده‌ی آهنین فرستاده می‌شدند. گیج در کتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر روستای دوران کودکی‌اش را پس از مصاحبه با شاهدان بسیاری بازسازی می‌کند: روستایی کوچک و کم‌جمعیت در ارتفاعات کوه‌های مورگانا در نزدیک مرز آلبانی. جامعه‌ای بدوی و به دور از مدرنیته که هنوز سنت‌های عجیبی در آن اجرا می‌شد.

شخصیت اصلی کتاب، النی، زنی است که از شانس خوبش با مردی ثروتمند و شاغل در آمریکا به نام کریستوس ازدواج می‌کند. کریستوس صاحب بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین خانه‌ی روستاست و برای پول درآوردن، به آمریکا می‌رود. او هرازچندگاهی از روستایش دیدن می‌کند و بچه‌ها فقط با هدیه‌ها و چک‌هایی که پدر برایشان می‌فرستد، از حضور پدر آگاه می‌شوند. این خانواده‌ی شش و گاهی هفت‌نفره، زندگی شادی در کنار هم دارند؛ تااینکه آتش جنگ داخلی شعله‌ور می‌شود. در آن‌زمان نیکولاس گیج هشت سال داشت. کریستوس در این‌زمان در آمریکا به سر می‌برد و هیچ خبری از او نیست؛ پس تمام بار زندگی بر دوش النی می‌افتد. النی زنی سرسخت، شجاع و زیرک است که می‌کوشد به‌تنهایی نیازهای خانواده‌اش را تأمین کند و با فداکاری بی‌نظیری، فرزندانش را سر پا نگه می‌دارد. زمانی که بالاخره نامه‌ی کریستوس به روستا می‌رسد، النی از او می‌خواهد که هرچه سریع‌تر امکان مهاجرت آن‌ها به آمریکا را فراهم کند؛ اما هیچ تلاشی از سوی کریستوس صورت نمی‌گیرد. وقتی النی زندگی خود و فرزندانش را در خطر می‌بیند، نقشه‌ی فرار را طراحی می‌کند. اما آیا فرزندان او می‌توانند از روستا فرار کنند؟ چرا النی با آن‌ها همراه نمی‌شود؟ النی چگونه کشته می‌شود؟ سرنوشت نیکولاس و خواهران بزرگش چه خواهد بود؟ این جنگ داخلی سهمگین، چطور زندگی مردم را دگرگون می‌کند؟ کتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر را بخوانید تا متوجه پاسخ این سؤالات شوید.

نیکولاس گیج پس از بیست سال تجربه‌ی روزنامه‌نگاری دست به نوشتن این کتاب زد. او تصویری دقیق از زندگی روستایی و سختی‌های آن به دست می‌دهد، شخصیت‌ها را به گونه‌ای توصیف می‌کند که گویی در همین زمان در کنار ما زندگی می‌کنند و مصائب جنگ را آن‌قدر دلخراش و تلخ جلوه می‌دهد که خواننده پس از خواندن هر صفحه از کتاب، بر خود می‌لرزد. این روزنامه‌نگار کتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر را نوعی ناداستان می‌داند؛ اما آن‌قدر ردپای شخصیت‌ها و داستان‌هایشان در این کتاب پررنگ است که می‌توان آن را در دسته‌ی رمان‌های تاریخی نیز جای داد.

معرفی و دانلود کتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر

دیدن نام مینو مشیری به‌عنوان مترجم بر جلد هر اثری، ما را از کیفیت کتاب مطمئن می‌سازد. انتشارات علمی و فرهنگی این کتاب دلخراش و تکان‌دهنده از جنگ داخلی یونان را روانه‌ی بازار کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر

  • ترجمه‌شده به بیش از 32 زبان دنیا
  • برنده‌ی جایزه‌ی انجمن سلطنتی ادبیات بریتانیا
  • برنده‌ی جایزه‌ی دبلیو. اچ. هاینمن
  • نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین زندگینامه از سوی حلقه‌ی ملی منتقدان کتاب

نکوداشت‌های کتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر

  • ما از طریق عشق و فداکاری النی برای فرزندانش، با واقعیت‌ عمیق‌تری مواجه می‌شویم که وحشیگری شرم‌آور جنگ را به ما می‌نمایاند. (شیکاگو تریبون)
  • دستاوردی نبوغ‌آمیز و درخشان. یکی از کتاب‌هایی که در آن قدرت روایت حقایق تاریخی بازآفریده می‌شود. نمی‌توانم کتاب دیگری را پیدا کنم که این‌قدر روشن و واضح، زوال تدریجی ارزش‌های انسانی را به نام «اهداف والا» نشان دهد. نیکولاس گیج در این کتاب نقش یک مشاهده‌گر و راوی درجه‌یک را دارد. (نیویورک تایمز)
  • هیجان‌انگیز و دلخراش. دستاوردی شگفت‌انگیز. (پاتریک لِی فِرمور، نویسنده)
  • کتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر یکی از آن آثاری بود که باعث شد در نشست سران کشورها، برای پایان دادن به مسابقه‌ی تسلیحاتی تلاش کنم. (رونالد ریگان)
  • در این تراژدی یونانی شاهد ناملایمات وحشتناک و طاقت‌فرسایی هستیم و با خواندن هر صفحه حس می‌کنیم نزدیک است قلبمان از جا کنده شود. (اتحادیه‌ی سن‌دیگو)
  • کتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر نه‌تنها مرثیه‌ی دلخراش پسری برای مادر مرده‌اش است؛ بلکه یک اثر مهم تاریخی به حساب می‌آید. (آبزِروِر)

اقتباس فرهنگی و سینمایی از کتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر

در سال 1985 از روی کتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر، فیلمی تحسین‌شده به کارگردانی پیتر یِیْتس ساخته شد. جان مالکوویچ در این اثر نقش نیکولاس گیچ را بازی می‌کرد و بازیگران دیگری چون کیت نلیگان، لیندا هانت و الیور کاتِن در این فیلم به نقش‌آفرینی پرداختند.

کتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ژانر ناداستان‌ و زندگی‌نامه‌های تاریخی علاقه دارید، کتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر را بخوانید.

در بخشی از کتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر: داستانی مستند می‌خوانیم

هفته‌ی پیش، النی جسد یخ‌زده‌ی یکی از همسایگان، سوترینا پاپاکریستو، را دید که کشان‌کشان به خانه‌اش می‌بردند. سر جسد روی سنگفرش می‌خورد، دهانش باز و منجمد بود، چشمان بی‌فروغش باز مانده و به آسمان دوخته شده بود. سوترینا به اتفاق پسر بیست‌ودوساله‌اش، جرج، هر یک با پنجاه پوند نمک به کولشان به آلبانی رفته بودند. در برگشت، در حالی که ذرت به دوش می‌کشیدند، در بوران راهشان را گم کردند. تمام شب را در آغوش یکدیگر زیر درختان کاج گذراندند. فردا صبح وقتی که پسر از خواب بیدار شد، مادرش را منجمد و کبود یافت. از فریادهایش روستاییان بیدار شدند و به یاری وی شتافتند. جسد را در پتو پیچیدند و از باریکه راهی به سوی خانه‌اش کشیدند. النی همراه دسته‌ی عزاداران به خانه‌ی آن زن درگذشته رفت. در اتاق جز یک میز زمخت چوبی چیز دیگری وجود نداشت. مرده را روی میز دراز کرده بودند. سه فرزند خردسال سوترینا از دیدن جسد مادر ابا داشتند. وقتی که زن‌ها جسد سوترینا را برگرداندند تا چشم‌هایش را ببندند، صدای ناله‌ای از ته گلویش بلند شد. پسرش به شنیدن آن صدا از هوش رفت. زن‌ها به سرعت به مالش دادن دست و پای سوترینا پرداختند، ولی تا او را لمس کردند فهمیدند این بار دیگر به کلی مرده است، حاضران یک صدا گفتند آن صدا، صدای پرواز روح از بدنش بوده است. سه روز بعد، روستاییان کلاغ‌هایی را دیدند که در نقطه‌ای که کیسه‌های ذرت سوترینا افتاده است چرخ می‌زنند. آن‌ها دانه‌های ذرت را جمع‌آوری کردند و در اجاق سنگی خشک کردند تا فرزندان سوترینا از غذایی که مادرشان به هنگام آوردن آن جان خود را از دست داده بود بی‌نصیب نمانند.

با به یاد آوردن سیمای مرده‌ی سوترینا پشت النی به لرزه درآمد. اما امتناع خصمانه‌ی پدرش در مورد کمک کردن به آن‌ها او را مصمم کرد از همان راهی که آن زن رفته بود به آلبانی برود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
پیشگفتار نویسنده
بخش اول: پیگرد
راهی به سوی تنگه
بخش دوم: جنگ
فصل اول
زن امریکایی
فصل دوم
بوبوتا و شیلیرا
فصل سوم
شورش در خرمنگاه
فصل چهارم
مأموریت بووینگتن
فصل پنجم
در انتظار وحشی‌ها
فصل ششم
رؤیاها و پندارها
فصل هفتم
درب‌ها بسته می‌شوند
بخش سوم: انقلاب
فصل هشتم
پیش به سوی پیکار
فصل نهم
جدا کردن گندم از یونجه
فصل دهم
عملیات پرگاموس
فصل یازدهم
گروگان‌های سرنوشت
فصل دوازدهم
سنگ سیاه
بخش چهارم: مکافات
فصل سیزدهم
در انتظار آفتاب
فصل چهاردهم
آوارگان
فصل پانزدهم
برداشت محصول
فصل شانزدهم
داوری
فصل هفدهم
هفت روز پایانی
فصل هیجدهم
تقدیر
بخش پنجم: اکتشاف
دردی که هرگز درمان نمی‌پذیرد
تصاویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر: داستانی مستند
نویسنده
مترجممینو مشیری
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات825
زبانفارسی
شابک978-600-436-581-9
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر

برای دریافت کتاب النی: عشق یک مادر و انتقام یک پسر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.