معرفی و دانلود کتاب صوتی آدلف

عکس جلد کتاب صوتی آدلف
قیمت:
54600 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آدلف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آدلف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آدلف

بنژامن کنستان در کتاب صوتی آدلف، داستانی عاشقانه و روانشناختی را به تصویر می‌کشد که در آن مردی جوان و درون‌گرا به زنی متاهل و بزرگ‌تر از خود دل می‌بازد و این رابطه ممنوعه و جنجالی آغازگر کشمکش‌ها و اتفاقات مختلف برای آن‌هاست.

درباره کتاب صوتی آدلف:

داستانی کلاسیک و فرانسوی از عشقی ممنوعه که سرانجامی نامعلوم و خطرناک دارد و مشخص نیست که عاشق و معشوقه‌اش تا چه میزان می‌توانند در رابطه‌ی خود پایدار باقی بمانند. کتاب صوتی آدلف (Adolphe) رمانی عاشقانه است که اولین بار در سال 1816 یعنی در نیمه اول قرن نوزدهم میلادی منتشر شد.

شخصیت اول رمان پسری جوان به نام آدلف است که به زنی متاهل و بزرگ‌تر از خود دل می‌بندد. رابطه‌ای نامشروع و پنهانی که می‌تواند سرنوشت هرکدام از آن‌ها را به کل تغییر دهد. آدلف جوانی درون گرا و از خود بیگانه است که حوصله هیچکس را ندارد و فکر می‌کند که زندگی‌اش بی‌معنا و آدم‌های اطرافش احمق و نادان هستند. بنژامن کنستان نیز به خوبی توانسته احساسات و حالات روحی او را برای شما شرح دهد و عشق آتشین او به زنی ده سال بزرگ‌تر از خود به نام النور را موشکافی کند.

پس از آنکه آدلف و النور با هم وارد رابطه می‌شوند، به مرور می‌فهمند که چنان به هم دلبستگی دارند که می‌توانند هر کاری را برای هم انجام دهند و حاضرند آینده خود را نادیده بگیرند تا بتوانند از آنجا فرار کنند. سرانجام این عشق آتشین و ممنوعه، شخصیت‌های رمان آدلف را با مشکلات و چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌کند.

بسیاری از منتقدان ادبی اعتقاد دارند که این کتاب یکی از اولین رمان‌های روانشناختی به شمار می‌رود که توانسته عمق احساسات، انگیزه‌ها و تلاطم‌های شخصیت انسان را به خوبی بیان کند.

همچنین پس از چاپ رمان آدلف بسیاری از منتقدان و خوانندگان بر این باور بودند که این داستان زندگی‌نامه شخصی خود نویسنده است و این موضوع باعث شد تا سال‌ها جنجال فراوانی پیرامون آن شکل بگیرد اما تقریبا پس از جنگ جهانی دوم بود که این نگاه نسبت به کتاب و شخصیت‌های آن کنار رفت و کتاب آدلف بیشتر به خاطر متن ادبی‌‌اش مورد توجه قرار گرفت.

از کتاب صوتی آدلف فیلمی فرانسوی به همین نام به کارگردانی بنویت ژاکوت در سال 2002 ساخته شد که ایزابل آجانی در نقش النور و استانیسلاس مِهار در نقش آدلف بازی کرده‌اند.

کتاب صوتی آدلف به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به داستان‌های عاشقانه و روانشناختی علاقه دارید و می‌خواهید کتابی کلاسیک و فرانسوی در این سبک بشنوید، این کتاب برای شما مناسب است.

بنژامن کنستان را بیشتر بشناسیم:

یکی از فعالان سیاسی فرانسوی که دست به قلم نیز بود، بنژامن کنستان (Benjamin Constant) نام دارد. او یکی از طرفداران اصلی نظریه لیبرالیسم در فرانسه بود که در زمان حکومت ناپلئون بناپارت یعنی در سال‌ها 1767 تا 1830 زندگی می‌کرد.

کنستان مقاله‌های متعددی در حوزه سیاست و مذهب و عشق رمانتیک نوشته که معروف‌ترین اثر او رمان آدلف نام دارد. حتی ویکتور هوگو رمان‌نویس معروف فرانسوی اعتقاد داشت که کنستان «یکی از آن انسان‌های نادر تاریخ بود که اندیشه‌های عامِ زمانه‌‌‌‌شان را زنگار می‌زدایند، جلا می‌دهند، و شدت و حدت می‌بخشند».

این نویسنده فرانسوی به عنوان یکی از معتقدان به لیبرالیسم کلاسیک، تعریف دیگری از مفهوم آزادی ارائه کرد و نشان داد که آزادی به یک فرد اجازه می‌دهد تا هر نوع دخالت دولت و جامعه را در امور زندگی‌اش رد کند. ایده‌های بنژامن کنستان بر جنبش لیبرال Trienio در اسپانیا، انقلاب لیبرال 1820 در پرتغال، جنگ استقلال یونان، قیام نوامبر در لهستان، انقلاب بلژیک و لیبرالیسم در برزیل و مکزیک تأثیر فراوانی گذاشت.

در بخشی از کتاب صوتی آدلف می‌شنویم:

انعکاس قطع رابطه النور و کنت دوپه در جامعه دور از انتظار نبود؛ النور تمام ثمره ده سال فداکاری و وفاداری‌اش را در یک لحظه از دست داد. او دیگر جز زنانی به شمار می‌رفت که بی ابا وارد روابطی از این دست می‌شوند. ترک فرزندانش باعث شد مادری غیر طبیعی جلوه کند و زنان خوشنام با خوشنودی تاکید می‌کردند که اهمیت ندادن به مهم‌ترین غریزه زنانه به زودی به سایر اصول اخلاقی‌شان سرایت خواهد کرد. به هر حال برای النور دلسوزی می‌کردند تا از لذت سرزنش من محروم نمانند. مرا اغفال‌گری نمک نشناس شناختند که از مهمان نوازی کنت سواستفاده کرده و به خاطر هوسی زودگذر زندگانی آرام دو نفری را از هم پاشیده که احترام یکی واجب و حفظ آرامش دیگری لازم بود.

چند نفر از دوستان پدرم مرا سخت سرزنش کردند؛ تعداد دیگری که با من نزدیکی کمتری داشتند، با گوشه و کنایه تقصیرم را به رخم کشیدند؛ جوان‌ترها به عکس از مهارت من در جانشینی کنت اظهار شعف می‌کردند و با هزار شوخی که بیهوده می‌کوشیدم جلویشان را بگیرم، موفقیت من را تبریک می‌گفتند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
فصل اول
30 دقیقه
فصل دوم
20 دقیقه
فصل سوم
24 دقیقه
فصل چهارم
27 دقیقه
فصل پنجم / فصل ششم
23 دقیقه
فصل هفتم
20 دقیقه
فصل هشتم
12 دقیقه
فصل نهم
30 دقیقه
فصل دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آدلف
نویسنده
مترجممینو مشیری
راویمیلاد تمدن
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
54600 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آدلف

m mohammadi4077
۱۳۹۹/۱۲/۲۶
بسیار زیبا و دلنشین و شناخت دو نیمه درون بهمراه شناخت روح الهی که همان عشق بین ان دو است، یک شبه تمامش کردم بسیار عالی و پر محتوا بوده، و البته صدای گوینده بسیار گرم و دلنشین بود. تشکر
ماندانا ناظمی
۱۳۹۹/۱۲/۲
به نظرم روند داستان خیلی کش دار بود حوصله آدم ازش سر می‌رفت ولی صدای راوی و تغییر صدا‌ها عالی بود
شیما شریفیان
۱۴۰۱/۱/۲۴
بد نبود از نظر روانشناختی خوب بود و کارکتر اصلی شبیه خود ما آدما بود پر از تناقض
Azadeh Akbari
۱۴۰۰/۱/۱
قدیمیها چه باکلاس عاشق میشدن و چه ساده خیانت میکردن
محسن نادری
۱۴۰۰/۱۰/۲۲
بد نیس ولی نه اون قد
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آدلف

برای دریافت کتاب صوتی آدلف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.