معرفی و دانلود کتاب الکساندر گراهام بل چه کسی بود؟

عکس جلد کتاب الکساندر گراهام بل چه کسی بود؟
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الکساندر گراهام بل چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الکساندر گراهام بل چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الکساندر گراهام بل چه کسی بود؟

بانی بادر در کتاب الکساندر گراهام بل چه کسی بود؟ سعی دارد تا با بیانی ساده برش‌هایی از زندگی این مخترع و دانشمند برجسته‌ی اسکاتلندی - آمریکایی را به تصویر بکشد و اطلاعات خوبی در مورد زندگی و فعالیت‌های وی در اختیار شما قرار دهد.

درباره‌ی کتاب الکساندر گراهام بل چه کسی بود؟

الکساندر گراهام بل در سال‌های جوانی خود به افراد ناشنوا درس می‌داد. او سال 1876 موفق به اختراع تلفن شد و یک سال پس از آن شرکت تلفن را تأسیس نمود. اکنون بانی بادر (Bonnie Bader) در کتاب الکساندر گراهام بل چه کسی بود؟ (Who was Alexander Graham Bell) سعی دارد تا جزئیات زندگی این مرد نامدار را با بیانی شیرین و نگاهی داستان‌گونه برای کودکان و نوجوانان شرح دهد.

با الکساندر گراهام بیشتر آشنا شویم:

روزی در سال 1858، دو پسر جوان به نام‌های الک و بن در یک کارخانه آرد متعلق به پدر بن مشغول اسب‌سواری بودند. پسرها از روی کیسه‌های آرد می‌پریدند و از کنار ماشین‌هایی که گندم را آرد می‌کردند رد می‌شدند؛ اما آن‌ها کارگران آسیاب را که باید کار خود را انجام دهند را آزار می‌دادند.

سرانجام، پدر بن پسران را به دفتر خود فراخواند. او به آن‌ها گفت که کار مفیدی برای انجام کار پیدا کنند. دقیقاً چه کار باید کنند؟ الک می‌خواست بداند چه کاری می‌تواند انجام دهد! پدر بن یک مشت غلات برداشت. هر دانه با پوسته‌ای ضخیم پوشانده شده بود. عالی خواهد بود اگر آن‌ها می‌توانستند راهی برای جدا کردن پوسته از دانه گندم پیدا کنند.

پسران این چالش را پذیرفتند. ابتدا پوسته‌ها را با یک برس ناخن تراشیدند. کار کرد، اما خیلی طولانی می‌شد. آن‌ها به راه سریع‌تری نیاز داشتند. الک در مورد این مشکل کمی بیشتر فکر کرد. او در حل مشکلات تبحر داشت. او به یاد گاو بزرگ آسیاب با پاروهایی در حال چرخش افتاد.

پسران رفتند و گاو را هنگام کار تماشا کردند. سرانجام، الک ایده‌ای به ذهنش رسید. اگر برس‌های سفت، مانند مسواک‌های بزرگ، به پاهای گاو متصل شوند چه؟ هنگام چرخیدن، برس‌ها هم حرکت می‌کردند و پوسته‌ها از گندم جدا می‌شدند - سریع!

الک ایده خود را به پدر بن ارائه داد. صاحب آسیاب از آنچه شنید خوشش آمد و آن را آزمایش کرد. ایده الک جواب داد! شاید تعجب‌آور نباشد که این پسر یازده ساله وقتی بزرگ شد به یک مخترع مشهور در جهان تبدیل شود؛ مردی به نام الکساندر گراهام بل که تلفن را اختراع کرده است.

کتاب الکساندر گراهام بل چه کسی بود؟ برای چه کسانی مناسب است؟

بدون شک تمامی کودکان دبستانی و نوجوانانی که به مطالعه سرگذشت افراد مشهور علاقمند هستند، مجذوب این کتاب خواهند شد.

در بخشی از کتاب الکساندر گراهام بل چه کسی بود؟ می‌خوانیم:

در سال 1862، الک دبیرستان را به پایان رساند. پدرش هنوز نگران عدم تمرکز پسر وسطی خود بود؛ بنابراین ملویل تصمیم گرفت، الک را به لندن برای زندگی در کنار پدربزرگ بل بفرستد؛ اما الک نمی‌خواست مادر یا برادرانش را ترک کند؛ اما به هر حال الک را سوار قطار کردند. الک این را نمی‌دانست، اما او راهی سفری می‌شد که زندگی او را تغییر می‌داد.

لندن مکان بسیار شلوغی بود. در آن زمان، این شهر بزرگ‌ترین شهر جهان بود. کاخ‌ها، کلیساهای جامع بزرگ، بسیاری از تئاترها و مجلس‌های باشکوه در آن وجود داشت. الک عادت نداشت که این همه آدم را در یک مکان ببیند. ادینبورگ کوچک‌تر و هوا تمیزتر بود. لندن پر از آلودگی بود. این دو شهر تا آن جا که ممکن بود متفاوت بودند.

الک همچنین زندگی با پدربزرگ بل را بسیار متفاوت دانست. یک عالم قانون وجود داشت! یک قانون این بود که او باید مثل یک آقا لباس بپوشد. هر وقت الک بیرون می‌رفت، مجبور بود کت و شلوار تیره، پیراهن سفید و کراوات بپوشد؛ اما این همه ماجرا نیست. او همچنین مجبور بود یک کلاه بلند و دستکش بپوشد و یک عصا به همراه داشته باشد!

قانون دیگر این بود که الک باید درس بخواند؛ شش روز در هفته! بسیاری از موضوعات، مانند لاتین و تاریخ، هنوز هم الک را خسته می‌کردند؛ اما نشستن و تماشای سخنرانی پدربزرگش نزد دانشجویان برایش بسیار هیجان‌انگیز بود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مخترع متولد شد!
فصل 2: نقطه‌ی عطف در زندگی
فصل 3: گوش برای صدا
فصل 4: پایان‌ها و آغازها
فصل 5: جهت جدید
فصل 6: صدایی شنیده می‌شود
فصل 7: مسابقه تا پایان
فصل 8: کلمات معروف
فصل 9: پیروزی!
فصل 10: یک مخترع تا آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الکساندر گراهام بل چه کسی بود؟
نویسنده
مترجمابوالفضل طاهریان ریزی
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-622-284-115-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب الکساندر گراهام بل چه کسی بود؟

برای دریافت کتاب الکساندر گراهام بل چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.