معرفی و دانلود کتاب کریستف کلمب چه کسی بود؟

عکس جلد کتاب کریستف کلمب چه کسی بود؟
قیمت:
۴۰۰۰۰ 20000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کریستف کلمب چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کریستف کلمب چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کریستف کلمب چه کسی بود؟

کتاب کریستف کلمب چه کسی بود؟ نوشته‌ی بانی بادر، زندگی پرماجرای یکی از چهره‌های بحث برانگیز تاریخ را به تصویر می‌کشد که بر حسب اتفاق، قاره آمریکا را کشف و جهان را متحول کرد.

درباره‌ی کتاب کریستف کلمب چه کسی بود؟

دریانوردی که در سال 1451 در جنوای ایتالیا متولد شد و قاره آمریکا را کشف نمود، کریستف کلمب نام دارد. او روزی از طرف پادشاهی کاستیل (قسمتی از اسپانیا) مأمور شد تا از سمت غرب به سوی هندوستان راهی را پیدا کند. کریستف این مأموریت را پذیرفت و در سال 1492 به همراه سه کشتی از اقیانوس اطلس گذشت، اما به جای آسیا سر از آمریکا درآورد. او هرگز متوجه نشد که قاره‌ای را کشف کرده است! اکنون بانی بادر (Bonnie Bader) در کتاب کریستف کلمب چه کسی بود؟ (Who Was Christopher Columbus) سعی دارد تا سرگذشت زندگی این مرد بزرگ را با بیانی ساده و نگاهی داستان‌گونه برای کودکان و نوجوانان به رشته‌ی تحریر درآورد.

با کریستف کلمب بیشتر آشنا شویم:

مرد قد بلند مدام روی عرشه کشتی خود قدم می‌زد. او و افرادش از 3 آگوست 1492 هفتاد روز است که در دریا هستند. آن‌ها بیش از 2650 مایل از اسپانیا مسافت را پیموده بودند. اکنون، خشکی به صورت لکه‌ای نمایان شده بود. آیا سرانجام رؤیای کریستف کلمب برای رسیدن به هند محقق شده است؟

او سال‌ها به حکام پرتغال و اسپانیا التماس کرده بود که برای این سفر به او پول بدهند. او می‌خواست با کشتیرانی در غرب راهی از اروپا به هند را پیدا کند. منطقه هند در آن زمان شامل چین، ژاپن و هند بود. قبلاً هیچ کس این کار را نکرده بود. با طلوع خورشید در 12 اکتبر 1492، کلمب و خدمه‌اش راهی ساحل شدند.

وی به زانو افتاد، زمین را بوسید و گریه کرد. وای، چه ثروت‌هایی در این سرزمین منتظر او بود! او به عنوان یک قهرمان به اسپانیا برمی‌گشت. کلمب نمی‌دانست که اینجا هند نیست. پس او کجا بود؟ کلمب و خدمه‌اش در خشکی بودند که هیچ کس در اروپا از آن‌ها خبر نداشت. کریستف کلمب ناخواسته دنیای جدیدی را کشف کرده بود.

کتاب کریستف کلمب چه کسی بود؟ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان و نوجوانانی که علاقه به خواندن زندگینامه‌ی افراد مشهور و سرشناس در جهان دارند، بسیار جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب کریستف کلمب چه کسی بود؟ می‌خوانیم:

در سال 1476، وقتی کریستف بیست و پنج ساله بود، در یک کشتی بود که توسط کشتی‌های جنگی فرانسه مورد حمله قرار گرفت. کشتی در شعله‌های آتش در حال سوختن بود؛ اما کریستف موفق شد خود را به ساحل برساند.

او نزدیک یک دهکده ساحلی کوچک ماهیگیری در پرتغال بود. برخی از اهالی روستا او را پیدا کرده و از او مراقبت کردند. کریستف از کمک آن‌ها خوشحال شد. با این حال، او نمی‌خواست در یک دهکده دور افتاده بماند. او به زودی راهی پایتخت پرتقال، لیسبون شد.

وی نه سال در لیسبون زندگی کرد. برادرش بارتولومئو نیز در آن جا زندگی می‌کرد و آن‌ها با هم کسب و کاری را افتتاح کردند. آن‌ها نقشه‌بردار شدند. این یک کار عالی برای مردی بود که می‌خواست بیشتر درباره جهان بیاموزد. در اسکله‌ها، برادران با ناخدای کشتی‌های ورودی ملاقات می‌کردند. آن‌ها اطلاعات را جمع‌آوری می‌کردند و نقشه‌هایی را بر اساس آنچه کاپیتان به آن‌ها گفته بودند، می‌کشیدند.

در کارگاه نقشه‌کشی، کریستف شنید که بازرگانان در مورد تلاش برای یافتن مسیر جدیدی از اروپا به سرزمین‌های شرقی معروف به هند صحبت می‌کنند. چرا این بازرگانان علاقه زیادی به سفر به آن جا داشتند؟ ادویه‌ها. ادویه‌ها محصولاتی مانند فلفل، زنجبیل، میخک و دارچین هستند. مردم از ادویه‌جات در پخت و پز و برای طعم دادن به غذا استفاده می‌کردند. از طریق مصر، بازرگانان ایتالیایی می‌توانستند ادویه را از هند خریداری کنند. سپس آن‌ها را به قیمت زیاد در سراسر اروپا می‌فروختند؛ اما اگر یک کاوشگر راهی مستقیم به هند پیدا کند، می‌تواند ادویه‌جات را با قیمت کمتری بخرد. دیگر نیازی به اعتماد به بازرگانان ایتالیایی نخواهد بود. هرکسی که راهی دریایی نزدیکتر به هند پیدا کند از تجارت ادویه ثروتمند می‌شد.

فهرست مطالب کتاب

کریستف کلمب چه کسی بود؟
فصل 1: کاشف متولد می‌شود
فصل 2: نقشه‌برداری از جهان
فصل 3: انتظار و انتظار بیشتر
فصل 4: سفر در اقیانوس
فصل 5: لند هو
فصل 6: غرق شدن کشتی!
فصل 7: دوباره روی دریا
فصل 8: سفری طاقت فرسا
فصل 9: آخرین تلاش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کریستف کلمب چه کسی بود؟
نویسنده
مترجمابوالفضل طاهریان ریزی
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-622-284-137-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۴۰۰۰۰ 20000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کریستف کلمب چه کسی بود؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کریستف کلمب چه کسی بود؟

برای دریافت کتاب کریستف کلمب چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.