معرفی و دانلود کتاب الینا 1: الینا در عروسی به صرف خارش

عکس جلد کتاب الینا 1: الینا در عروسی به صرف خارش
قیمت:
57500 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الینا 1: الینا در عروسی به صرف خارش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الینا 1: الینا در عروسی به صرف خارش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الینا 1: الینا در عروسی به صرف خارش

مژگان کلهر در کتاب الینا 1: الینا در عروسی به صرف خارش داستان دختری به نام الینا را روایت می‌کند که راستش را بخواهید، چندان حوصله ندارد هرروز حمام برود و بهداشت شخصی‌اش را رعایت کند، اما این بی‌حوصلگی، آخر کار حسابی برایش دردسرساز می‌شود! این کتاب جایزه‌ی سیمین مهرِ سال 1399 را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورده است.

درباره‌ی کتاب الینا 1: الینا در عروسی به صرف خارش

همه‌ی داستان الینا 1: الینا در عروسی به صرف خارش از آنجایی آغاز شد که معلم بهداشت، به همراه مدیر وارد کلاس الینا شد. زنگ ریاضی بود و الی دل در دلش نبود که کلاس تعطیل شود؛ اما راستش را بخواهید، ماجرا اصلاً آن‌طور که الی گمان می‌کرد، پیش نرفت.

خانم بهداشت به محض آن که وارد کلاس شد، از بچه‌ها خواست مقنعه‌هاشان را در بیاورند. الینا با شنیدن این حرف آرزو کرد که ای کاش دیشب به حرف مادرش گوش داده بود و حمام کرده بود و حالا مجبور نبود موهای چرب و چیلی و شانه‌نشده‌اش را به همه نشان دهد. آن هم درست وقتی که یاسی، هم‌کلاسی‌اش، موهایش را در منظم‌ترین حالت ممکن دم‌اسبی بسته بود و گل‌سر زیبایی، با مهره‌های رنگ و وارنگ به سرش زده بود.

به هر حال، الینا چاره‌ای نداشت. مقنعه‌اش را در آورد تا خانم بهداشت وضعیت بهداشت موهایش را کنترل کند و از همان‌جا بود که دردسر تازه‌ی الینا آغاز شد...

مژگان کلهر در کتاب الینا 1: الینا در عروسی به صرف خارش تلاش کرده تا چاشنی طنز را به قصه‌اش اضافه کند و از این طریق، مفاهیمی مثل رعایت بهداشت شخصی را به کودکان مقطع دبستان آموزش دهد. این شما و این اثری خنده‌دار و آموزنده، با مضمون شپش، موی چرب‌وچیلی و البته، عروسی!

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کودک الینا

الینا، ملقب به الی، دختر سربه‌هوا و بازیگوشی‌ است که عاشق پیتزا خوردن، کباب خوردن، مهمانی رفتن و بازی با موبایل مادرش است. اگر دوتا چیز در جهان وجود داشته باشند که الی -دقیقاً با تک‌به‌تک سلول‌هایش- از آن‌ها بیزار باشد، انجام تکالیف مدرسه و کوکوسبزی است. (البته اگر آن موقع‌هایی که مامان مدام به او تذکر می‌دهد کمتر غذا بخور را فاکتور بگیریم!). الی، به‌جز پدر و مادرش، اوقاتش را با برادر و دوستانش می‌گذراند. البته، یک هم‌کلاسی بسیار حرص‌درآور به نام سلینا هم دارد که به قول الی، نه فقط پُزی‌ترین دختر کلاس، که احتمالاً پُزی‌ترین دختر خاورمیانه باشد!

مژگان کلهر در مجموعه کتاب کودک الینا داستان الینا را روایت می‌کند که در هر مجلد، ماجراهایی را رقم می‌زند که هم خودش و هم اطرافیانش را به دردسر می‌اندازد. مژگان کلهر در نگارش مجموعه کتاب الینا از زبان طنز بهره گرفته و در قالب داستان، مفاهیم مختلفی را به کودکان آموزش می‌دهد؛ از رعایت بهداشت فردی گرفته، تا مسئولیت‌پذیری.

این مجموعه، چهار مجلد با عناوین «الینا 1: الینا در عروسی به صرف خارش»، «الینا 2: الینا در مسابقه‌‌ی فوتبال قرمز یا آبی؟»، «الینا 3: الینا در کارآگاه‌بازی با پلنگ صورتی» و «الینا 4: الینا در هتل سه ستاره‌ی حیوانات خانگی» را در بر می‌گیرد. تصویرگری هر چهار مجلد بر عهده‌ی سارا طبیب‌زاده، از تصویرگران به‌نام کشورمان بوده است و تصاویری که او خلق کرده، دو چندان بر جذابیت کتاب اضافه کرده. مجموعه کتاب‌های الینا ذیل مجموعه‌ کتاب‌های فندق، به همت انتشارات افق منتشر شده است. نخستین سال انتشار اثر نامبرده در سال 1399 بوده و مخاطبین اصلی آن کودکان مقطع دبستان (گروه سنی ب و ج) هستند.

گفتنی است مجلد اول این مجموعه (الینا در عروسی به صرف خارش) مرغک سیمین مهرِ سال 1399 را از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دریافت کرده است. این جایزه به کتاب‌های برگزیده‌ی ماه اعطا می‌شود.

کتاب الینا 1: الینا در عروسی به صرف خارش مناسب چه کسانی است؟

مژگان کلهر کتاب الینا 1: الینا در عروسی به صرف خارش را برای کودکان 7 تا 12 سال به رشته‌ی تحریر درآورده است. کودکانی که به مطالعه علاقه‌مند هستند و از آثار طنز نیز لذت می‌برند، شیفته‌ی این اثر خواهند شد.

با مژگان کلهر بیشتر آشنا شویم

مژگان کلهر (Mojgan Kalhor) به سال 1350 در تهران چشم به جهان گشود. او نویسنده، مترجم و ویراستار حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان است. کلهر در رشته‌ی مترجمی زبان انگلیسی به تحصیل پرداخته است و سابقه‌ی همکاری با نشرهای مختلفی، ازجمله انتشارات افق و انتشارات پیدایش را در کارنامه‌ی کاری خود دارد. مژگان کلهر را می‌توان در زمره‌ی نویسندگان پرافتخار به شمار آورد. آثار او جوایز و افتخارات متعددی را برایش به ارمغان آورده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به برنده‌ی مرغک سیمین مهر 99 برای کتاب الینا در عروسی به صرف خارش، برنده‌ی جایزه‌ی سروش نوجوان برای کتاب «کلاغ ها نمی‌پرند»، برنده‌ی جایزه‌ی پروین اعتصامی برای کتاب «کسی که موهایم را شانه زد» و برگزیده‌ی سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کتاب «نامه‌ای از آسمان» اشاره کرد.

از دیگر آثار تألیفی مژگان کلهر می‌توان کتاب‌های «جیرک و جورک در تابستان»، «آفتاب و عزیز خانم»، «دختری با روبان سفید» و «هی، با من دوست می‌شوی» را نام برد. گفتنی‌ است آخرین کتاب نامبرده به زبان اسپانیایی نیز ترجمه و منتشر شده است. این نویسنده‌ی صاحب‌نام علاوه بر آثار تألیفی، چندین کتاب پرفروش و پرخواستار همچون کتاب‌های «اگر به یک موش شیرینی بدهی» به قلم لارا نومروف، جونی بی جونز: دزد مدرسه» نوشته‌ی باربارا پارک و «هنری زلزله و پرستار لولوخورخوره» به قلم فرانچسکا سایمون را نیز به زبان فارسی ترجمه و منتشر کرده است. نسخه‌ی الکترونیک و یا صوتی هر سه کتاب نامبرده در وب‌سایت و اپلیکیشن کتابراه موجودند.

در بخشی از کتاب الینا 1: الینا در عروسی به صرف خارش می‌خوانیم

روز بعد خانم گفت برای درس علوم یک تحقیق بیاوریم در مورد اینکه چگونه باید بهداشت فردی را رعایت کنیم. گفت می‌توانیم از بزرگ‌ترها هم کمک بگیریم. یا با دوست‌هایمان گروهی تحقیق کنیم.

یاسی تندی دفترش را ورق زد و چیزهایی توی آن نوشت. به سالی گفتم: «بیا دوتایی تحقیق کنیم.»
سالی گفت: «نمی‌شه. اون وقت جایزه‌مون رو هم باید نصف کنیم. من دوست ندارم.»
خانم گفت: «یک هفته وقت دارید تا تحقیقتون رو بیارید.»
گفتم: «وای، یک هفته خیلی کمه خانم. ما نمی‌تونیم.»
یاسی گفت: «من یه روزه هم می‌تونم انجام بدم.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الینا 1: الینا در عروسی به صرف خارش
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات89
زبانفارسی
شابک978-600-353865-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
57500 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الینا 1: الینا در عروسی به صرف خارش

Bahar rowshan nahad
۱۴۰۲/۱۱/۳
ممنون برای بیان این نکات مهم در مورد سلامتی نوجوانان. به زبان خود نوجوان‌ها و شاد و خنده دار نوشته شده و به نظرم همین ویژگی‌اش باعث علاقه بچه‌ها به خواندن بیشتر کتاب های الینا میشود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب الینا 1: الینا در عروسی به صرف خارش

برای دریافت کتاب الینا 1: الینا در عروسی به صرف خارش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.