معرفی و دانلود کتاب انهدام نیروی دریایی عراق

عکس جلد کتاب انهدام نیروی دریایی عراق
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انهدام نیروی دریایی عراق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انهدام نیروی دریایی عراق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انهدام نیروی دریایی عراق

عملیات مشترک نیروی هوایی و دریایی در از بین بردن نیروی دریایی ارتش عراق و هم‌دلی فرماندهان این دو نیروی باارزش در دفاع از میهن عزیزمان یکی از وقایع مهم تاریخ دفاع مقدس است. در کتاب انهدام نیروی دریایی عراق، به‌طور خلاصه به این عملیات مشترک پرداخته شده و نگاهی اجمالی به فعالیت‌های نهاجا در ماه‌های اول جنگ می‌شود.

این اثر به اهتمام مرکز مطالعات، تحقیقات و تدوین آیین نامه‌های رزمی نهاجا به نگارش درآمده است.

در بخشی از کتاب انهدام نیروی دریایی عراق می‌خوانیم

نبردهای پراکنده بین نیروی دریایی ایران و نیروی دریایی عراق در ماه‌های مهر و آبان کم‌وبیش در جریان بود، اما هم نداجا و هم نهاجا به دنبال آن بودند تا در زمان مناسب نیروی دریایی عراق را به‌کلی از صحنه مبارزه حذف کنند. ظاهراً طرح اولیه نیروی دریایی با نام «درفش» برای روز هفتم آذر نفوذ ناوچه پیکان و اسارت نظامیان عراقی مستقر بر سکوی البکر بود که قرار شد به شکل شبیخون توسط پیکان انجام شود. اما با پافشاری عراقی‌ها برای دفاع دریایی نبرد هفتم آذر مبدل به نبرد بزرگ هوایی-دریایی شد که ده‌ها هواپیما و 20 کشتی کوچک و بزرگ از طرفین را به مقابله با هم کشاند. اولین جرقه نبرد با حضور پیکان در صبح خیلی زود در خورعبدا... و حمایت بالگردهای- 212 نیروی دریایی زده شد.

ناوچه‌های اوزا (این نوع ناوچه‌ها به رغم کوچک‌تر بودن از ناوچه‌های ایرانی به دلیل سرعت عمل و موشک‌های قدرتمند به‌شدت برای کشتی‌های بزرگ تجاری و حتی نظامی خطرناک بودند) برای مقابله با ناوچه پیکان (چنان‌که گفته شد عراقی‌ها دل‌ پری از آن داشتند) وارد عمل شده و چند موشک استیکس به‌سوی ناوچه شلیک کردند. پیکان این موشک‌ها را با ایجاد اختلال الکترونیک (جنگ الکترونیک) رد کرد و هم‌زمان دو موشک به‌سوی یک اوزای عراقی شلیک کرد. موشک‌های هارپون ناوچه سریع‌السیر را غرق کردند، اما یک ساعت بعد اوزاها در دسته بزرگ دیگری به پیکان که حالا به سکوی البکر رسیده بود نزدیک شدند، اکنون با وارد عمل شدن سایر ناوچه‌های عراقی جنگ مذکور می‌رفت که مبدل به یک نبرد تمام‌عیار شود.

فهرست مطالب کتاب

نابودی نیروی دریایی عراق
طوفان در دریا
نبرد هوایی در جنوب
نگاهی به مهمات مصرف‌شده توسط نهاجا در سه ماه اول جنگ
ادامه حمله به عمق خاک عراق
باز هم نجات یک خلبان ایرانی از اسارت
پایان ماه سوم نبرد و اقدامات طرفین برای کاستن از تلفات خودی
تامکت‌ها
شلیک مرگبار به اهداف نفتی و تسلیحاتی عراق
آغاز نبردهای بزرگ زمینی
عملیات نصر، توکل و خوارزم
آغاز عملیات
ضد حمله عراق
پایان موقت زورآزمایی‌ها
نبرد نسل‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انهدام نیروی دریایی عراق
ناشر چاپیانتشارات راهبردی نهاجا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات50
زبانفارسی
شابک978-622-7197-75-4
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انهدام نیروی دریایی عراق

hadi ghasemi
۱۴۰۲/۵/۷
این کتاب مجموعه عملیات های نیروی هوایی و دریایی که هر کدام خود به یک مجموعه کتابهای چندجلدی در باب نحوه عملکرد و اتفاقاتش می پردازد که جهت اطلاعات عمومی خوب اماسرعت نوشتارو حذف وقایع و خلاصه نویسی کتاب و پایان مبهم آن کمی خواننده را آزرده خاطر می کند.با سپاس از کتاب راه و خوانندگان فهیمش. هادی قاسمی
مرتضی عباسلو راد
۱۴۰۳/۱/۲
خیلی خوب بود واقعا چه دلاورانی داشتیم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب انهدام نیروی دریایی عراق

برای دریافت کتاب انهدام نیروی دریایی عراق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.