معرفی و دانلود کتاب اوضاع خیلی خراب است! کتابی درباره‌ی امید

عکس جلد کتاب اوضاع خیلی خراب است! کتابی درباره‌ی امید
قیمت:
۶۵۰۰۰ 32500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اوضاع خیلی خراب است! کتابی درباره‌ی امید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اوضاع خیلی خراب است! کتابی درباره‌ی امید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اوضاع خیلی خراب است! کتابی درباره‌ی امید

مارک منسون در کتاب اوضاع خیلی خراب است! کتابی درباره‌ی امید، از آنچه می‌گوید که در حال نابودی است. منسن که پیش‌تر کتاب پرفروش «هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها» را نگاشته، این بار به اضطرابات زیرپوستی و مبهمی که در زندگی مدرن شایع است، می‌پردازد و با توصیف ماهرانه‌ی این اضطراب نشان می‌دهد که تلاش جنون‌آمیز افراد برای رسیدن به شادی ماندگار، تنها سبب کاهش شادی در وجود آن‌ها می‌شود!

مارک منسون (Mark Manson) که با قلم تند، تیز، طنز و جالب خود تبدیل به نویسنده‌ی متفاوتی در بین نویسندگان عرصه‌ی توسعه‌ی فردی شده، با همین لحن و زبانش توانسته است تا کتاب قبلی‌اش را در مدت کوتاهی در سراسر دنیا میلیون‌ها نسخه بفروشد.

اکنون او در کتاب جدیدش با عنوان اوضاع خیلی خراب است! کتابی درباره‌ی امید (Everything is f*cked: a book about hope) به فجایع بی‌شماری در دنیای مدرن که در حال وقوع هستند مانند: گرم شدن زمین، شکست دولت‌ها، رکود اقتصادی، نارضایتی دائمی مردم، نمود آن در شبکه‌های اجتماعی و ... می‌نگرد.

منسون در این کتاب به این سوال جواب می‌دهد که چرا با اینکه در دنیای کنونی افراد سالم‌تر، آزادتر و پولدارتر از هر دوره‌ای در طول تاریخ هستند اما جهان تأسف‌بارتر از هر دوره‌ی دیگری به نظر می‌رسد و این معضل چگونه درمان می‌شود؟ او با بهره‌گیری از تحقیقات بی‌شمار روان‌شناختی و خرد فیلسوفانی مثل افلاطون، نیچه و ... به کالبدشکافی دین و سیاست دست زده، نگاهی به رابطه‌ی افراد با ثروت، سرگرمی و اینترنت انداخته و نشان می‌دهد که چگونه مقدار بیش از اندازه‌ی یک چیز خوب می‌تواند روان آن‌ها را به نابودی بکشاند.

به عقیده‌ی منسون رفتن به‌ دنبال شادی، ارزشی زهرآلود است که مدت‌هاست به فرهنگ ما معنا داده؛ ارزشی خودشکن و گمراه کننده. خوب زندگی ‌کردن به این معنی نیست که از رنج‌ها اجتناب کنید؛ بلکه یعنی برای هدف درست رنج بکشید. زیرا اگر فقط به ‌خاطر زندگی کردن محکوم به رنج کشیدن هستید، شاید باید درست ‌رنج کشیدن را هم بیاموزید.

شاید بتوان گفت جان کلام کتاب منسون در درک اهمیت و معنای رنج است، به عبارتی دیگر تبدیل رنج به قدرت و تلاش برای بهتر رنج کشیدن. در حقیقت او در این اثر اصرار دارد که امید را کنار بگذارید و رنج را بپذیرید. بدون شک منسون با این کتاب سال‌ها نقل محافل اجتماعی خواهد بود.

با وجود پیشرفت شگرف منسون در این اثر و نزدیک شدن او به نویسنده‌ای حرفه‌ای، از نقاط ضعف کتاب حاضر می‌توان به منسجم نبودن، عدم پیوستگی مطالب و محتوای آن اشاره کرد که می‌توان آن‌ها را در قالب تعدادی مبحث مستقل از هم منتشر کرد، بدون آن که خللی به کلیت بحث وارد شود.

جملات برگزیده کتاب اوضاع خیلی خراب است:

- مهم نیست زندگی‌تان تا چه اندازه خوب باشد یا بد. رنج همیشه هست و بالاخره مهارپذیر خواهد بود.

- به‌ جای بمباران‌کردنِ ذهن عاطفی با واقعیت‌ها و منطق، با این شروع کن که از او بپرسی چه احساسی دارد.

- از دیدِ نیچه عشق به سرنوشت یعنی تمام زندگی و تجربه‌ها را بی‌قیدوشرط بپذیرید: تمام فراز‌و‌نشیب‌ها، معناها و پوچی‌ها. یعنی عاشقِ رنج‌تان باشید و آن‌را بپذیرید.

- تحملِ رنج در فرهنگِ ما در حال کم‌شدن است و نه‌تنها این کم‌شدن برای ما شادیِ بیش‌تری در پی ندارد، بلکه شکنندگیِ‌ عاطفیِ بیش‌تری هم ایجاد می‌کند. برای همین است که به‌ نظر می‌رسد همه‌چیز به فنا رفته!

- شما و تمام کسانی که دوست‌شان دارید، روزی خواهید مُرد. تنها بخش کوچکی از چیزهایی که گفته‌اید یا کارهایی که انجام داده‌اید برای تعداد کمی از مردم اهمیت خواهند داشت، آن‌هم صرفاً برای یک مدت کوتاه. این حقیقتِ ناخوشایندِ زندگی‌ست.

- هر وقت با ناملایمات روبه‌رو می‌شویم، روانِ ما خرده‌روایت‌هایی می‌سازد. این‌ها قصه‌هایی‌ست که خودمان ابداع می‌کنیم تا روایتگرِ قبل و بعدِ ماجرا باشند. ما باید همواره این روایت‌های امید را زنده نگه داریم، حتی اگر غیر‌منطقی و مخرب باشند؛ چرا‌که آن‌ها تنها نیروی ثبات‌سازی‌ای هستند که از ذهنِ ما در برابر حقیقتِ ناخوشایند حفاظت می‌کنند.

- کسی‌که ذهن عاطفی‌اش را نادیده می‌گیرد خودش را در برابر جهانِ پیرامونش بی‌حس می‌کند. او با اجتناب از احساساتش در‌واقع از قضاوت‌های ارزشی یا همان انتخابِ چیزِ بهتر از میان دو چیز دوری می‌کند. در‌نتیجه در برابر زندگی و نتایج تصمیماتش بی‌تفاوت می‌شود. برای برقراریِ ارتباط با دیگران به تقلا می‌افتد و روابطش دچار مشکل می‌شوند. در‌نهایت هم، بی‌تفاوتیِ مزمنِ او به ملاقاتی ناراحت‌کننده با حقیقتِ ناخوشایند منتهی می‌شود. به‌هرحال اگر چیزی پراهمیت‌تر یا کم‌اهمیت‌تر از چیزهای دیگر نباشد، پس دلیلی برای انجام هیچ کاری وجود ندارد. اگر دلیلی برای انجام کاری وجود نداشته باشد، پس اصلاً چرا زندگی کنیم؟

کتاب اوضاع خیلی خراب است! کتابی درباره‌ی امید، این‌گونه آغاز می‌شود:

در قطعه‌زمین کوچکی در زمین‌های ملال‌آورِ مناطقِ حومه‌شهریِ اروپای مرکزی، در میان انبارهای سابق، سربازخانه‌ای قرار داشت که باعث شد هسته‌ی شرارتی نو در جغرافیایی متمرکز شکل بگیرد؛ متراکم‌تر و تاریک‌تر از هر آن‌چه جهان به چشم خود دیده بود. طی چهار سال بیش از یک‌میلیون‌وسیصدهزار نفر به‌شکلی سازمان‌یافته دسته‌بندی می‌شدند، به بردگی گرفته می‌شدند، شکنجه می‌شدند و همان‌جا به قتل می‌رسیدند. تمام این‌ها در منطقه‌ای صورت می‌گرفت که فقط کمی از سنترال‌پارکِ منهتن بزرگ‌تر بود، و هیچ‌کس بله هیچ‌کس هیچ‌ کاری برای متوقف‌کردنِ آن انجام نمی‌داد.
جز یک مرد.

درست مثل داستان‌های افسانه‌ای و کتاب‌های مصور، یک قهرمان سینه سپر می‌کند و رهسپار کام آتشینِ جهنم می‌شود تا با تجلیِ بزرگِ شیطان رویارویی کند. احتمالِ بُردِ او صفر است، و استدلالش خنده‌دار. با‌این‌حال، قهرمانِ شجاعِ ما کم نمی‌آورَد و شانه خالی نمی‌کند. او شجاعانه می‌ایستد و سر اژدها را قطع می‌کند، هیولاها را از پا در‌می‌آورَد و سیاره را نجات می‌دهد؛ شاید این وسط‌ها یکی‌دو ‌تا شاهزاده را هم نجات دهد.

مدت کوتاهی امید برقرار است.

اما این داستانْ قصه‌ی امیدواری نیست. این داستان درباره‌ی این است که همه‌چیز کاملاً و مطلقاً به فنا رفته است. وقتی زیر یک پتوی تک‌نفره‌ی بزرگ دراز کشیده‌ایم و به‌لطف وای‌فای غرق آسایشیم، به‌سختی می‌توانیم نسبت و شدتِ این به‌فنا‌رفتن را تصور کنیم!

در بخشی از کتاب اوضاع خیلی خراب است! کتابی درباره‌ی امید، در مورد قانونی برای زندگی می‌خوانید:

کانت در اوایل زندگی‌اش بازی شکار موش ‌کور جهت حفظ امید در رویارویی با حقیقت ناخوشایند را درک کرد و مثل هر کس دیگری که از این بازی ظالمانه‌ی هستی آگاه می‌شود ناامید شد. ولی از پذیرش بازی خودداری کرد. او باور نکرد که هیچ ارزش ذاتی‌ای در حیات وجود ندارد. باور نکرد که ما برای همیشه نفرین شده‌ایم تا داستان‌هایی خلق کنیم و به زندگی‌مان معنایی تصنعی بدهیم. بنابراین تصمیم گرفت از ذهن عقلانی ورزیده‌اش استفاده کند تا بفهمد ارزش بدون امید چه شکلی‌ است.

کانت با مشاهده‌ای ساده شروع کرد. در کل هستی تنها یک چیز است که می‌توانیم بگوییم کاملاً نادر و بی‌همتاست: آگاهی. از نظر کانت تنها چیزی که ما را از بقیه‌ی هستی متمایز می‌کند توانایی استدلال‌مان است. ما می‌توانیم جهان اطراف‌مان را در دست بگیریم و از طریق استدلال و اراده آن را بهتر کنیم. این از نظر او خاص، در‌ واقع فوق‌العاده خاص، و تقریباً معجزه بود، چون بین همه‌ی چیزها در وسعت بی‌انتهای وجود، ما تنها موجوداتی هستیم که ‌می‌توانیم واقعاً وجود را هدایت کنیم. در هستی شناخته شده، ما منشأ نبوغ و خلاقیتیم. تنها کسانی هستیم که می‌توانیم سرنوشت‌مان را هدایت کنیم. تنها کسانی هستیم که از خودمان آگاهی داریم و تنها موجودات جهانیم که به صورت هوشیارانه می‌توانیم خود را سازمان‌دهی کنیم.

بنابراین کانت هوشیارانه نتیجه گرفت که از نظر منطقی والاترین ارزش در جهان چیزی‌ست که «خودش این ارزش‌ها را متصور می‌شود». تنها معنای حقیقی در هستی توانایی ایجاد معناست. تنها چیز مهم، چیزی‌ست که خودش مهم بودن را تعیین می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: امید
فصل اول: حقیقت ناخوشایند
فصل دوم: خویشتن‌داری خیال خام است
فصل سوم: قانون احساسات نیوتن
فصل چهارم: چگونه رؤیاها‌تان را به واقعیت تبدیل کنید؟
فصل پنجم: امید به‌ فنا ‌رفته
بخش دوم: اوضاع خیلی خراب است!
فصل ششم: فرمول انسانیت
فصل هفتم: رنج عنصر ثابت جهانی است
فصل هشتم: اقتصاد احساسات
فصل نهم: آیین نهایی
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اوضاع خیلی خراب است! کتابی درباره‌ی امید
نویسنده
مترجمسمانه پرهیزکاری
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات231
زبانفارسی
شابک978-622-6573-24-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۵۰۰۰ 32500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اوضاع خیلی خراب است! کتابی درباره‌ی امید

mr_parvinii
۱۴۰۲/۵/۱۷
این کتاب قراره نوسانی درون شما ایجاد کنه این کتاب قراره روان, نگرش و افکار شما رو تکون بده توی این کتاب به افراد مهمی اشاره شده مثل نیچه مثل نیوتون و انیشتن ولی این اشاره کردن بهشون معمولی نیست و انگار حقایقی رو این کتاب میکوبه تو صورتت در رابطه با این افراد که هرگز نمیدونستینتوی این کتاب با ذهن و عاطفی ذهن عقلانی اشنا میشید که دیدگاه جالبی داره در رابطه با ازادی واقعی و ازادی جعلی مطالعه میکنید این کتاب اینجوری نیست که بخونیش بعد پر از امید و انگیزه بشی و ادامه بدی قرار نیست بهت انگیزه و امیدی بده که نهایت تا یه هفته براتون دوام داشته باشه ولی در عوض شما رو با معنی واقعی قوی بودن اشنا میکنهنویسنده بدون تعارف باهاتون حرف میزنه البته گاهی اوقات شوخی‌های با نمک و ریزی هم انجام میده در رابطه با دموکراسی و ملت صحبت میکنه که ممکنه دیدگاهتونو نسبت به دموکراسی عوض کنه در کل راضی بودم از مطالعه کتاب پیشنهاد میکنم
Atefeh Faraji
۱۳۹۸/۱۰/۵
در کل کتاب بدی نبود.. در فصل‌های کتاب کمی تناقض وجود داره. یعنی نویسنده در فصلی از موضوعی حمایت کامل میکنه و در فصل دیگه راجب همون موضوع موضع کاملا مخالف میگیره! همچنین چون برخی دلایل و توجیحات نویسنده با فرهنگ اجتماعی و دینی ما سازگار نیست نوعی دوگانگی در ذهن بوجود میاره که امید سهله خیلی باور‌های دیگه رو هم تحت الشعاع قرار میده. ولی باید بگم که اطلاعاتی که درمورد ذهن عاطفی و عقلانی. داده و همچنین تاثیرات سرگرمی روی انسان واقعا جالب بود و من به شخصه دیدم تغییر کرد. چون آقای عین صاد خودمون هم نکاتی راجب همین سرگرمی در کتابشون دارن با همین خط فکری
م محمدی
۱۴۰۱/۵/۱۰
احساس میکنم کتاب میتونست منسجم تر باشه، مطالب کتاب جالبو گیرا هست ولی اخر هر فصل من نمیفهمیدم که به چی میخاست برسه از ذهن عاتفی و عقلانی میپرید به عقاید و ادیان و تمدن و دوباره به امید و بعد دوباره به دموکراسی و.... انگار هر فصل نصفه رها شده، حتی یک مقاله ۸صفحه‌ای باید شروع وپایان و چکیده و همه چیش منسجم باشه. درمورد مطالب زیادی بحث شده که شاید هر کدومشون باید کتاب میشدن. خوندنش رو توصیه میکنم ولی خب حواستون باشه که نسبت به زندگی و حس قشنگ بودن بدبین نشید
HADİS KHOUBİ
۱۳۹۸/۱۰/۸
مارک منسن به سرعت در مسیر تبدیل‌شدن به یک نویسنده‌ی عامه‌پسند حرفه‌ای گام برداشته است و می‌توان حدس زد که در آینده، در کنار کسانی مانند ملکوم گلدول، دنیل پینک، ست گادین، #دوبلی، سایمون سینک و امثال آن‌ها قرار خواهد گرفت.
این کتاب جایگزینی برای مطالعه در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام و مانند این‌هاست.
الا رضوی
۱۴۰۱/۲/۳
این کتاب بسیار خوب است. من انقدر از این کتاب خوشم آمد که تمام شب‌های ماه رمضان آن را خواندم. اینکه کتاب معانی هر یک از کلمات را مشخص کرده یکی از ویژگی‌های کتاب حساب میشود. نویسنده با احساسات شادی. غم. امید. و.... کتاب را نوشته. به نظر من کتاب بسیار عالی است و نظر خواننده را جلب میکند و موضوع‌های آموزنده دارد. با تشکر از سایت خوب کتابراه
فارسا
۱۴۰۱/۹/۱۷
بر خلاف چیزی که توقع داشتم کتابی در خصوص روانشناسی و فلسفه باشه که بتونه حال آدمو خوب کنه و دیدگاه آدمو عوض کنه، اما اینطور نبود. کلا به جز بخش‌های کوچکی از کتاب بقیش فقط از هر دری سخنی بود که تهش هم خوب کانکت نمیشد به موضوع اصلی و هدف کتاب. در کل بعد از تموم کردنش انگار چیز خاصی نخوندی
kaplan Abbaszadeh
۱۳۹۹/۱/۲۱
سلام به جرات می‌توانم بگم که بهترین کتابی بود که خواندم. پرمحتوا و خیلی از مسائلی که در ذهنم بود پاسخ داده شدسعی خواهم کرد این کتاب را چندین بار بخوان تا بخشی از باور من شود. حال و روز کشور ما رو هم نشان می‌دهد فقط تا آخر این کتاب را بخوانید.
اطلس خسروی
۱۳۹۸/۸/۶
بسیار عالیه
معمولا کتابهای روانشناختی بنظرم کسل کننده و احمقانه میاد ولی این یکی فرق داره.
قلم شیوا و طنز گونه با توصیفات و مثال‌های قانع کننده که به دل آدم میشینه و اثر مثبت میذاره.
من که با خوندنش حس خوبی پیدا کردم.
و ممنونم از ترجمه‌ی خوب!
Amir Alimohammadi
۱۳۹۹/۶/۱۷
کتاب خیلی خوبیه نویسنده با قلم طنز گانه از موضوعی صحبت میکن ک اهمیت بالایی دار ولی اگ قلم این نویسنده ماهر نبود کتاب مثل بقه کتاب‌های روان شناسی حوصله سربر میشد نویسنده زیرکانه این موضوع روان شناسی همراه با طنز مثال‌های جذاب بیان کرده است
حسن توکلی
۱۳۹۸/۸/۱۹
کتاب از این که به ما یاد می‌ده هوش منطق گرا و هوش عاطفی گرا خودمونو بهتر بشناسیم و مهارت پیدا کنیم که بین اونها تعادل بر قرار کنیم خوبه. اما مثال‌ها و مصادیقی که کتاب به اونها اشاره می‌کنه به نظرم تا حدی با جامعه ما هم خوانی نداره.
Erfan Ansari
۱۳۹۸/۱۲/۲۱
کتابش جالبه و ممکنه باعث تغییر تفکر بشه
فصل 2 و 8 کتاب عالی بودند و خوندنشو به همه توصیه میکنم
برای من نزدیک 170 صفحشو خوندم تا تونستم درک کنم ایده نویسنده رو
من هستم
۱۳۹۸/۹/۱۸
همه‌ی قسمت‌های کتاب برای من مفید نبود و در برخی موارد تونستم ازش استفاده کنم. به عقیده من یکسری از تعریفات با فرهنگ ملی ما مطابقت نداره و ممکنه خواننده رو دچار دوگانگی کنه
Maryam
۱۳۹۸/۸/۱۵
ترجمه شاید روون باشه اما مسایلی از اتفاقات جهان رو در خلال متن جاری میکنه وبا دری وری‌هایی که تحویلت میده اخرش نمیفهمی چی میگه می‌خاد تورو امیدوار کنه یا نا امید درکل متناقض حرف میزنه ودر اصلاح نا امید ترت میکنه وهیچی بهت اضافه نمیکنه هیچی جز چرت وپرت محض
Hossein Sh
۱۳۹۸/۷/۲۷
مثال‌های کتاب برای نمایش دادن شرایط بد متناسب زمان نیست چون ظرفیت و دیدگاه‌های هر فرد نسبت به زندگی کاملا متفاوت ولی خوب بود
محمد مهدی عباسی
۱۴۰۲/۷/۶
اصلا به نظر من فصل دو و سه این کتاب رو بخونید و بعدش دیگه از کتاب‌های روانشناسی هیچی نمیخواید. بهترین قسمتش اونجاییه که اثبات میکنه توی ماشین زندگی ما راننده احساساته نه عقل
مشاهده همه نظرات 54

راهنمای مطالعه کتاب اوضاع خیلی خراب است! کتابی درباره‌ی امید

برای دریافت کتاب اوضاع خیلی خراب است! کتابی درباره‌ی امید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.