معرفی و دانلود کتاب اوژنی گرانده

عکس جلد کتاب اوژنی گرانده
قیمت:
۴۹۰۰۰ 24500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اوژنی گرانده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اوژنی گرانده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اوژنی گرانده

کتاب اوژنی گرانده یکی از رمان‌های بی‌نظیر انوره دوبالزاک است که به هنگام انتشار بسیار ستوده شد. این کتاب، داستان دخترکی به ظاهر فقیر و در باطن ثروتمند است که به دلیل خساست پدر و قناعت بی‌اندازه مادر در نهایت بدبختی زندگی می‌کند.

اوژنی گرانده (Eugenie Grandet) در میان آثار بالزاک نمونه توفیقی نادر است و به حکم ظاهر طرح آن در دوره‌ای از عمر نویسنده ریخته شده است که کلید رمز حیات اوست.

هم‌آوازی در مدح و تمجید این رمان به جایی رسید که انوره دوبالزاک (Honore Balzac) به خشم آمد و اندکی جانب انصاف درباره خویش را از دست داد و در یکی از نامه‌هایش به خواهر خود «لور سورویل» چنین نوشت: «کسانی که مرا پدر اوژنی گرانده نام می‌دهند، قصد آن دارند از قدر من بکاهند. این کتاب بی شبهه شاهکار است اما شاهکاری است خرد... این اشخاص از نام بردن شاهکارهای بزرگ حذر دارند.»

داستان کتاب در مورد خانواده‌ی "گرانده" است. پدر خانواده یا گرانده‌ی سخت‌گیر، بشکه‌ساز سابق، در پرتو سلسله‌ای از سوداگری‌های موفقیت‌آمیز ثروتی اندوخته است که با خست و طمع، سعی در افزایش آن دارد. داستان به قدری خوب پرداخته می‌شود که شما را به قلب زندگی این خانواده می‌برد جایی که "نانون" مستخدمه‌ی وفادار، و همسر بی‌اراده‌ی گرانده و دختر او، "اوژنی جوان" را در برمی‌گیرد.

اوژنی دختری است که زیبایی خدادادی و روح نجیب و لطیفی دارد و حرص و طمع دو خانواده‌ی بزرگ وابسته به بورژوازی شهر را، یکی خانواده‌ی "کروشو" و دیگر خانواده‌ی "دگراسن" به امید ازدواج با این وارث بسیار توانگر برانگیخته است. در همان شب تولد اوژنی که فرصتی برای برگزاری جشن مختصری که خانواده گرانده برپا کرده است، "شارل گرانده"، جوانی پاریسی که در میان تجمل و بطالت بزرگ شده است، از راه می‌رسد.

داستان اوژنی گرانده از فروغ قدرت هنری بی‌همتایی برخوردار است: شخصیت اوژنی و شخصیت پدرش، در میان همه‌ی سیماهایی که زاده قلم این نویسنده نابغه هستند، به حق از کامیاب‌ترین و پخته‌ترین سیماها و شخصیت‌ها شمرده می‌شوند.

انوره دوبالزاک نویسنده، مورخ و جامعه‌شناس بزرگ فرانسوى در بیستم ماه مى‌ سال 1799 دیده به جهان گشود و چون در روز عید «سنت انوره» به دنیا آمد، اسمش را انوره گذاشتند. نقطه شروع علاقه‌اش به ادبیات، نوشتن رمان‌هایى تاریخى به سبک والتر اسکات بود که بعدها خودش از آن‌ها به عنوان مزخرفات ادبى یاد کرد و به شدت از این نوع سبک نگارش متنفر شد. او در کلیه آثارش، تصویرى کمدى، اما واقعى از جامعه آن روز فرانسه به تصویر کشیده و جنبه‌هاى شخصیتى هر فرد را در هر طبقه‌اى که بودند به درستى نمایانده است.

در بخشی از کتاب اوژنی گرانده می‌خوانیم:

من اگر یک مرد براى خودم داشتم با او تا جهنم هم مى‌رفتم. حتى جانم را هم برایش مى‌دادم. ولى افسوس که ندارم و باید در تنهایى زندگى کنم و در تنهایى بمیرم و هیچ‌وقت طعم یک زندگى شاد را نچشم. دوشیزه خانم، به این کورنوایه پیر نگاه نکنید که مدام دور و برم مى‌چرخد، او فقط به پول‌هاى من فکر مى‌کند. درست مثل یک موش که به دنبال پنیر مى‌گردد. تازه فکر مى‌کند که من متوجه نمى‌شوم. عیب ندارد، بگذارید فکر کند، مهم نیست. مهم این است که من هم از این بازى چندان، بدم نمى‌آید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اوژنی گرانده
نویسنده
مترجموحید منوچهری واحد
ناشر چاپیانتشارات جامی
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-600-176-057-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۹۰۰۰ 24500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اوژنی گرانده

alba beta
۱۳۹۷/۱۰/۱۰
بالزاک گذشته از این‌که شخصیت‌پرداز و داستان‌سرای بسیار متبحری‌ست، گذشته از نظرات خامی که این‌جا و آن‌جا درمورد زنان ابراز کرده، با خلق این شخصیت ثابت می‌کند که به‌خوبی تفاوت احساس ناب زنانه و عقل حساب‌گر کثیف مردانه را دریافته و خود به آن اذعان دارد. پیش از این بالزاک را تنها رمان‌نویسی چیره‌دست و می‌پنداشتم پس از این او را علاوه بر این مردی می‌دانم که فهمیده که نمی‌تواند خود را بفریبد و دست‌کم با خود صادق است، چرا که می‌دانم بالزاک آثار خود را نه فقط یه سری صفحه‌ی سیاه‌شده که تکه‌ای از وجودش می‌دانسته. باری رمانی اووژنی گرانده رمانی خوب بود که در زمان مناسبی آن را خواندم و خوشبختانه توانست نظر مرا درمورد بالزاک تغییر دهد.
Sahar Aph
۱۴۰۰/۲/۹
اوژنی گرانده واقعا کتاب عالیه ولی ترجیح من بر اینه که کتابی که اصلش به زبان فرانسس ترجمه‌ای رو بخونم که مترجم از فرانسه به فارسی ترجمه کرده باشه نه ترجمه انگلیسی کتاب رو به فارسی برگردونه
فکر میکنم ترجمه عبدالله توکل بهترین ترجمه این کتاب باشه چون از زبان فرانسه به فارسی برگشته شده
پریا قلی زاده
۱۳۹۸/۱/۴
تاثیر گذار بود با وجود اینکه این کتابی عاشقانس ولی در ابتدای کتاب خیلی راجب فضا و شخصیت‌های سوم توضیح میداد.
رضا قهرمانی
۱۳۹۶/۱۰/۲۰
کتابهای بالزاک اونقدر جذاب و خواندنی هستند که همیشه در خاطرها میمونه و اوژنی گرانده بنظر من یک شاهکار بی‌نظیره
سید علی موسوی فر
۱۳۹۷/۶/۲۹
عالی بود. من برای دوستانم هم به عنوان هدیه خریدمش.
نسیم بهاری
۱۳۹۷/۷/۷
خیلی داستان بیخودی بود... حوصله ادمو سرمیبرد همش حساب کتاب کردنشون رو توضیح میداد
اناهیتا فرجامی
۱۳۹۷/۶/۶
در زمان خودش کتاب جالبی بوده ولی برای این زمان قابل درک و جذاب نیست و کمی احمقانه به نظر میرسه
Nastaran khani
۱۳۹۸/۹/۹
ینی فک نمیکنم افتضاحتر ازاین کتاب هم خونده باشم تاحالا... حیف وقت.. ینی بالزاک فک کنم واسه بچه‌ها نوشته بود
کاربر اسفار
۱۳۹۷/۶/۲۲
زیاد جذاب نبود ولی توصیفات خوب بودن
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب اوژنی گرانده

برای دریافت کتاب اوژنی گرانده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.