معرفی و دانلود کتاب این قلعه‌ی منه!

عکس جلد کتاب این قلعه‌ی منه!
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب این قلعه‌ی منه! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب این قلعه‌ی منه! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب این قلعه‌ی منه!

کتاب این قلعه‌ی منه! داستان مواجهه‌ی دو دوست به نام‌های میمون و کیک با یک قلعه است؛ قلعه‌ای که کیک آن را ساخته و حالا به دوستش اجازه نمی‌دهد با آن بازی کند. نویسنده‌ی کتاب، درو دیوالت سعی می‌کند با بیانی ساده و جذاب مسائلی همچون مالکیت، به‌اشتراک‌گذاری، دوستی و... را به کودکان بیاموزد و آن‌ها را با مهارت‌های اجتماعی‌ای که هر کودک باید بداند، آشنا کند.

درباره‌ی کتاب این قلعه‌ی منه!

کتاب این قلعه‌ی منه! (!This is MY Fort) از جایی شروع می‌شود که کیک، یکی از شخصیت‌های کتاب، قلعه‌ای می‌سازد، اما به دوستش، میمون اجازه نمی‌دهد که وارد آن شود و بازی کند. کیک به میمون می‌گوید: «این قلعه‌ی منه! و کسی حق نداره وارد اون بشه.» میمون با شنیدن این حرف ناراحت می‌شود و به فکر راه‌حل می‌افتد. در ادامه‎‌ی داستان‌، این دو دوست با چالش‌ها و مسائل مختلفی روبه‌رو می‌شوند که اگر بخواهند به دوستی با یکدیگر ادامه دهند، باید غرور و لجبازی را کنار بگذارند و با هم همفکری و همدلی کنند تا دعوا تمام شود.

درو دیوالت (Drew Daywalt)، نویسنده‌ی کتاب این قلعه‌ی منه! و یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان در حوزه‌ی ادبیات کودکان است. او در این کتاب در تلاش است تا علاوه بر حفظ جنبه‌ی شوخی و سرگرمی برای کودکان، با استفاده از بیانی ساده و تصاویری زیبا و جذاب، مهارت‌هایی مانند توانایی حل مسئله، همکاری، همدلی، سخاوتمندی و... را به آن‌ها آموزش دهد. همچنین سعی می‌کند کودکان را با مسائلی مانند دوری از خودرأیی و مالکیت شخصی، به‌اشتراک‌گذاری و اجازه‌ی دادن برای استفاده از اسباب‌بازی به دوستان، آشنا کند و ارزش این کار را برای ادامه‌ی دوستی و صمیمیت به آن‌ها نشان دهد.

معرفی و دانلود کتاب این قلعه‌ی منه!

کتاب این قلعه‌ی منه! می‌تواند منبع مهمی برای رشد و تکامل مهارت‌های فردی و اجتماعی کودکان باشد. چراکه آن‌ها از طریق آگاه شدن از تجربیات کیک و میمون یاد می‌گیرند برای کاهش دعوا و اختلاف باید از خودخواهی دست بردارند و با یکدیگر همدلی و سازش کنند تا بتوانند به صورت مسالمت‌آمیز، راه‌حل‌های منصفانه پیدا کنند و درگیری را به حداقل برسانند. همچنین، می‌آموزند به نیازهای دیگران اهمیت دهند و با به‌اشتراک‌گذاری وسایل خود، علاوه بر آشنایی با مهارت‌هایی مانند خیرخواهی، سخاوتمندی و ازخودگذشتگی، به همدلی و دوستی با دوستان‌شان ادامه دهند.

کودکان با شنیدن و خواندن کتاب این قلعه‌ی منه! می‌توانند با رفتار و تجربیات کیک و میمون، دو شخصیت کتاب ارتباط نزدیکی برقرار کنند و با استفاده از تصاویر و کلمات ساده، با مفاهیمی مانند همکاری، همدلی، به اشتراک‌گذاری و.. آشنا شوند و درس‌های ارزشمندی از آن بگیرند. به همین دلیل است که این کتاب برای والدین و معلمانی که می‌خواهند کودکان‌شان با تعاملات و مهارت‌های اجتماعی آشنا شوند و سعی کنند این مهارت‌ها را به کار گیرند، بسیار کارآمد و با ارزش است.

این کتاب را سمیه حیدری برای انتشارات مهرسا منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی ماجراهای میمون و کبک

ماجراهای میمون و کیک، مجموعه‌ای سه‌گانه‌ای‌ست که توسط درو دیوالت، به شیوه‌ی ساده و جذاب به رشته تحریر درآمده است. این مجموعه کتاب، درباره‌ی دو دوست صمیمی با نام‌های میمون و کیک است که در طول بازی و سرگرمی، درس‌های ارزشمندی درباره‌ی زندگی می‌آموزند. مجموعه‌ی ماجراهای میمون و کیک (Monkey and Cake)، به همراه تصویرسازی‌های جذاب، باعث افزایش خیال‌پردازی در کودکان می‌شود و آن‌ها را با مهارت‌هایی مانند ازخودگذشتگی، کنجکاوی، همکاری و... آشنا می‌کند.

کتاب این قلعه‌ی منه! برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب این قلعه‌ی منه را به کودکان 4 تا 8 سال، والدین و ‌همه‌ی کسانی که به ادبیات کودک و نوجوان علاقه‌ دارند، پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب این قلعه‌ی منه! می‌خوانیم

قلعه‌ی تو یک قفس است.
کیک! تو توی قفس هستی!
کیکِ طفلی، توی قفس گیر کردی!

من نمی‌خواهم توی قفس باشم.
دلم می‌خواهد آزاد باشم!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب این قلعه‌ی منه!
نویسنده
مترجمسمیه حیدری
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات52
زبانفارسی
شابک978-622-7924-49-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب این قلعه‌ی منه!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب این قلعه‌ی منه!

برای دریافت کتاب این قلعه‌ی منه! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.