معرفی و دانلود کتاب این کتاب برایت ضرر دارد

عکس جلد کتاب این کتاب برایت ضرر دارد
قیمت:
92000 تومان - 9.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب این کتاب برایت ضرر دارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب این کتاب برایت ضرر دارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب این کتاب برایت ضرر دارد

سودانیموس بوش نویسنده‌ی پرفروش کتاب این کتاب برایت ضرر دارد شما را با کاس، مکس ارنست و یو یوجی، شخصیت‌های کنجکاو این رمان همراه می‌کند تا دستور ساخت خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها را همراه با آن‌ها بیاموزید. این رمان تخیلی و فانتزی پر از اتفاقات هیجان‌انگیز و ماجراهای سرگرم‌کننده است و خواندن آن برای مخاطبان نوجوان بی‌نهایت دلنشین خواهد بود. علاقه‌مندان داستان‌های خیالی و پرماجرا، خواندن این رمان خوشمزه را هرگز از دست ندهند.

درباره‌ی کتاب این کتاب برایت ضرر دارد

در جست‌و‌جوی فرمول خوشمزه‌سازی! کاس و مکس - ارنست دو دوست ماجراجو هستند. آن‌ها به دنبال ابزاری می‌گردند که از طریق آن هر چیزی را به یک خوراکی لذیذ بدل کنند. فرقی ندارد این خوراکی آب باشد یا هر پدیده‌ی دیگر، آن‌ها قصد دارند تا به کمک ابزاری جادویی آن را به یک خوردنی خوشمزه، مثلاً شکلات، تبدیل کنند. البته ماجراجویی آن‌ها پر از خطرات و تهدیدات ریزودرشت توسط «خورشید نیمه شب» است که مدام آن‌ها را تعقیب می‌کند تا خودش زودتر به ابزار جادویی دست پیدا کند.

سودانیموس بوش (Pseudonymous Bosch) این داستان فانتزی و معمایی را با قلم شیوا و گیرای خود در کتاب این کتاب برایت ضرر دارد (This book is not good for you)، روایت می‌کند. بهتر است قبل از شروع به خواندن این داستان پرکشش حتماً به توصیه‌های نویسنده درمورد رمانش گوش بدهید، چرا که به محض آغاز کتاب، دیگر هرگز نمی‌توانید از آن دل بکنید!

کتابی که پیش روی شماست، در حقیقت سومین ماجراجویی کاس و مکس - ارنست را بازگو می‌کند. در این رمان، شخصیتی به نام یو - یوجی هم با آن‌ها همراه شده تا در مسیر رسیدن به شیء خوشمزه‌کننده به آن‌ها کمک کند. از سوی دیگر، کاس و مادرش نیز در یک کلاس آشپزی عجیب و غریب ثبت‌نام کرده‌اند. کلاسی که یک آشپز نابینای مشهور به نام «سینیور هوگو» در آن آموزش می‌دهد. این آشپز مرموز رازهای شگفت‌انگیزی دارد که برای کشف آن‌ها باید تا انتهای کتاب این کتاب برایت ضرر دارد پیش بروید.

تخیل شگفت‌انگیز سودانیموس بوش در شخصیت‌پردازی و خلق و چینش رخدادها، قطعاً خواننده‌ی نوجوان را به وجد می‌آورد. البته لحن طنز نویسنده که از همان پیشگفتار کتاب تا جای‌جای کتاب خودنمایی می‌کند نیز بر جذابیت این داستان افزوده. کتاب حاضر هم مانند بسیاری از رمان‌های خیالی، حول محور تقابل نیکی و بدی می‌چرخد. مبارزه‌ی همیشگی طرفداران نیروهای خوبی و بدی در این اثر نیز جریان دارد؛ با این تفاوت که اینجا موضوع اصلیِ جدال خوبی و پلیدی یک شیء باستانی است که برای تغییر پدیده‌ها به خوراکی‌های خوشمزه کاربرد دارد. خورشید نیمه شب و هوادارانش همواره با تعقیب و گریزهای خود سعی دارند مانع از دستیابی قهرمانان قصه به این شیء شوند، غافل از اینکه شخصیت‌های اصلی رمان حاضر، بسیار زیرک هستند و به این راحتی‌ها تسلیم نیروهای شوم نخواهند شد.

گفتنی‌ست این کتاب، سومین مجلد از مجموعه کتاب‌های راز به شمار می‌رود. به خوانندگان توصیه می‌کنیم پیش از مطالعه‌ی این اثر خواندنی، ابتدا دو جلد پیشین را بادقت بخوانند.

نشر پرتقال چاپ و انتشار این رمان را به عهده داشته و آن را با برگردان مرجان حمیدی به مشتاقان داستان‌های خیالی و اسرارآمیز ارائه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب این کتاب برایت ضرر دارد

  • داستانی زیرکانه و پر از هیجان. (Bookbag)
  • اگر طرفدار داستان‌های بوش باشید، از خواندن این کتاب پشیمان نخواهید شد. (VOYA)
  • داستان موفق دیگری از مجموعه کتاب‌های راز. (نشریه‌ی داستان فانتزی)
  • به یک اندازه، خشن و لذت‌بخش. (بوک‌لیست)

کتاب این کتاب برایت ضرر دارد مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان طرفدار داستان‌های تخیلی و رمان‌های فانتزی و ماجراجویانه، از مطالعه‌ی کتاب این کتاب برایتان ضرر دارد، بسیار لذت خواهند برد.

با سودانیموس بوش بیشتر آشنا شویم

رافائل سامن، با نام هنری سودانیموس بوش، از نویسندگان مطرح آمریکایی است که در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان فعالیت دارد. این نویسنده به سبب سری کتاب‌های راز، عنوان نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز را از آن خود کرده. این داستان‌نویس خلاق که عاشق شکلات است با طنز دلنشین و تخیل بی‌نظیر خود داستان‌های خیالی و خنده‌داری را برای کودکان و نوجوانان به نگارش درآورده.

از دیگر آثار این رمان‌نویس می‌توان به کتاب‌های «زیاد به چشم‌هایت اعتماد نکن»، «بخت بد»، «اگر داری این کتاب را می‌خوانی، کار از کار گذشته» و «اسم این کتاب راز است!» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب این کتاب برایت ضرر دارد می‌خوانیم

با وجود اینکه سه کاوشگر جوانِ بسیار باهوش استعدادشان در جست‌وجوی اینترنتی را ریختند روی هم، چندین ساعت طول کشید تا تمام باغ‌وحش‌های آمریکای شمالی را بررسی کنند. اما فقط چندتاشان آن‌قدر بزرگ بود که شاید می‌شد مزرعه‌ی شکلات در آن‌ها مخفی کرد. وقتی والدین مکس ارنست آمدند دنبال او و کاس، بچه‌ها روی محتمل‌ترین گزینه به توافق رسیده بودند: پارک حیوانات وحشی حیات وحش.

حیات وحش به‌خاطر «کلاهک‌های زیست‌بوم» آن معروف بود: زیست‌بوم‌های مصنوعی کوچکی که مناطق اقلیمی و زیستگاه‌های جانوران را از نقاط گوناگون دنیا شبیه‌سازی کرده بود. بزرگ‌ترین کلاهک زیست‌بوم در این پارک، جنگل‌های استوایی بود (دست‌کم آن‌ها اسمش را گذاشته بودند جنگل‌های استوایی) و دوستان ما امیدوار بودند خورشید نیمه‌شب و مادر کاس را آن جا پیدا کنند.

یک سؤال منطقی وجود داشت: چطور باید خودشان را به آن جا می‌رساندند؟

بخش مربوط به والدین راحت بود.

والدین یو یوجی خیلی به او آزادی می‌دادند؛ مخصوصاً توی تابستان. صبح روز بعد، یعنی وقتی گفته بود با دوستانش می‌رود لب ساحل، پدر و مادرش خوشحال بودند پسرشان به جای اینکه تمام روز بنشیند پای کامپیوتر، دارد از خانه می‌رود بیرون.

او گفت: «فکر می‌کنم شب خونه‌ی مکس ارنست بمونم، ولی اگه خواستین با پدر و مادرش حرف بزنین، باید به موبایل من زنگ بزنین، چون نمی‌دونم وقتی زنگ می‌زنین خونه‌ی مامانش هستیم یا خونه‌ی باباش... خیلی پیچیده‌ست.»

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: پیش‌غذاها
فصل یکم: جعبه‌ها
فصل یکم؛ قسمت دوم: باز هم جعبه‌
فصل دوم: به‌طرز فریبنده‌ای شیرین
فصل سوم: اردوی دلقک‌ها
فصل چهارم: شکلات خونی
فصل پنجم: آشپزی به سبک حس‌ها
فصل ششم: آن یکی لنگه‌ی دستکش
فصل هفتم: خنجری در تاریکی
فصل هشتم: برعکس روبه‌راه
بخش دوم: غذای اصلی
فصل نهم: تنها در خانه
فصل دهم: کاکا پسر
فصل یازدهم: یک سرفه‌ی خشک و گوش‌خراش
فصل دوازدهم: جعبه‌های بادآورده
فصل دوازدهم؛ بخش دوم: کاروان عتیقه
فصل سیزدهم: حمله‌ی کوتوله‌های قاتل
فصل چهاردهم: آب زغال‌اخته
فصل پانزدهم: یک اَموز بوش
فصل شانزدهم: دور از آبیجان
فصل هفدهم: شام خانوادگی
فصل هجدهم: پرنده‌نگری
فصل نوزدهم: تدارکات
فصل بیستم: یک فصل نامرئی
فصل بیست‌ویکم: به حیات وحش خوش آمدید
فصل بیست‌ودوم: جادو گر آشپزخانه، شلنگ آتش‌نشانی و یک سورپرایز سوئیسی
فصل بیست‌وسوم: الفبای حیوانی
فصل بیست‌وچهارم: غذای گربه
فصل بیست‌وپنجم: باغ‌ لخت‌های ملکوتی
فصل بیست‌وششم: مروارید‌های قهوه‌ای کوچک
فصل بیست‌وهفتم: زنده‌به‌گور
فصل بیست‌وهشتم: عمارت کلاه‌فرنگی
فصل بیست‌ونهم: چادر چشنده‌ها
بخش سوم: دسر
فصل سی‌ام: یک سامورایی در جنگل استوایی
فصل سی‌ویکم: او نوشت «شکلات»
فصل سی‌ام؛ بخش دوم: سامورایی دوباره حمله می‌کند
فصل سی‌ویکم؛ بخش دوم: ماموریت سامورایی
فصل سی‌ودوم: مامان
فصل سی‌وسوم: خبرهای بد
فصل سی‌وچهارم: گلوله‌برفی‌های شکلاتی
فصل سی‌وپنجم: دیاپازون
فصل سی‌وششم: یک عروسک شیرپارچه‌ای و یک نی زرافه‌ای بنفش
فصل سی‌وهفتم: رازنگه‌دار
فصل بدون شماره... و اسم
ضمائم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب این کتاب برایت ضرر دارد
نویسنده
مترجممرجان حمیدی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-600-462-656-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
92000 ت - 9.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب این کتاب برایت ضرر دارد

Arezoo.M .
۱۴۰۲/۶/۲
این سومین اثر کتاب رازه😍😃
واقعا فوق العاده و جذابه مخصوصا برای کسایی که دنبال ماجراجویی و اتفاقات هیجان انگیز هستن
قبل از این کتاب بهتره اول کتاب (اسم این کتاب راز است) و بعد از اون کتاب (این کتاب برایت ضرر دارد) رو بخونی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب این کتاب برایت ضرر دارد

برای دریافت کتاب این کتاب برایت ضرر دارد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.