معرفی و دانلود کتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری

عکس جلد کتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری

متیو پری، از شخصیت‌های اصلی سریال فرندز، با زبانی طنز شرحی از دوران اعتیاد و سال‌های ایفای نقش خود در سریال دوستان را در کتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری، در اختیار مخاطبان قرار داده. این کتاب پرفروش نیویورک تایمز، زندگی‌نامه‌ای است که هم رازهای تلخ زندگی نویسنده و هم نکته‌های جالبی را در رابطه با فیلم‌برداری مجموعه‌ی فرندز برای مخاطبان روایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری

برای علاقه‌مندان به سیت‌کام‌های آمریکایی، متیو پری (Matthew Perry) چهره‌ای آشناست که توانسته با حضور در سریال کمدی فرندز و بازی در نقش چندلر، برای همیشه در ذهن میلیون‌ها مخاطب این سریال ماندگار شود. دست‌اندرکاران فرندز، ده سال از عمر خود را صرف ساخت و تولید این سریال کردند. همین ده سال کافی بود تا زندگی شش شخصیت اصلی فرندز به‌نحوی با این سریال گره بخورد. فرندز برای آن‌ها دیگر نه یک سریال، بلکه بخشی مهمی از زندگی شخصی و حرفه‌ای‌شان به شمار می‌آمد. متیو پری، به‌عنوان یکی از هنرپیشگان اصلی این کمدی، در کتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری (Friends, Lovers, and the Big Terrible Thing: A Memoir) به کندوکاو در گذشته‌ها پرداخته و بسیاری از رخدادهای پشت صحنه‌ی این سریال را برای مخاطبان شرح داده.

معرفی و دانلود کتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری

سال‌هایی که فرندز تولید می‌شد و در تلویزیون به نمایش درمی‌آمد، برای تمامی بازیگران فیلم خاطره‌انگیز بود، اما در آن دوران، متیو پری با اعتیاد دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد و در حال ترک اعتیاد بود. طرفداران تیزبین فرندز حتماً لاغری مفرط و رنگ‌پریدگی چندلر را در سری سوم این مجموعه‌ی تلویزیونی به خاطر می‌آورند. شاید نقطه‌ی اوج گرفتاری‌های پری و ترک اعتیاد او را بتوان همان سالی دانست که سومین سری مجموعه در حال ساخته شدن بود.

کتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری را می‌توان هم زندگی‌نامه‌ای به شمار آورد که فعالیت‌های حرفه‌ای یکی از طنزپردازان عرصه‌ی فیلم‌سازی را برایتان بازگو می‌کند و هم می‌توان آن را اثری مستند تلقی کرد که گوشه‌های تاریک و مبهم تولید سریال فرندز را برایتان روشن می‌سازد. در‌عین‌حال، روزهای تلخ یک معتاد به الکل را به شما نشان می‌دهد که هم‌زمان با خنداندن مخاطبان تلویزیون می‌کوشید، شادی و نشاط را به زندگی خود برگرداند.

جالب است بدانید لیسا کودرو، هنرپیشه‌ی نقش فیبی، برای این کتاب مقدمه نوشته و با توصیف شخصیت متیو پری برای خوانندگان سعی داشته آن‌ها را بیشتر با شخصیت راوی کتاب آشنا کند. با مرگ زودهنگام متیو پری در پنجاه‌و‌چهارسالگی، قطعاً مطالعه‌ی کتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری برای دوستداران فرندز و البته چندلر، معنای دیگری خواهد داشت. پری با نگارش این خاطرات، میراثی را برای مردم جهان به یادگار گذاشته که هم هنرمندان و علاقه‌مندان فیلم‌های طنز را مجذوب خود می‌کند و هم پیام‌های ارزشمندی را به تمامی افراد درگیر اعتیاد می‌آموزد. طبق گفته‌ی لیسا کودرو در مقدمه‌ی کتاب، اثر حاضر داستانی است درباره‌‌ی غرق شدن و نجات یافتن یک انسان. چه‌بسا انسان‌های دیگر نیز با خواندن این اثر، راه نجات از منجلاب اعتیاد را بیاموزند و تولد دوباره‌ای را آغاز کنند.

معرفی و دانلود کتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری

اگر بخواهیم محتوای کتاب را با جزئیات بیشتر برایتان توصیف کنیم، باید بگوییم متیو پری در ابتدا خود را برای شما معرفی کرده و با زبانی ساده و صریح، خود را به شما می‌شناساند. سپس به شرح ماجرای بستری شدنش در یک مرکز ترک اعتیاد می‌پردازد و دردهایی را که برای رهایی از اعتیاد متحمل شده بود، برایتان بازگو می‌کند. او صادقانه ریشه‌ی گرایش خود به مصرف الکل و ویکودین را با شما در میان می‌گذارد و از ترس‌های درونی‌اش برایتان می‌گوید. در لابه‌لای این توضیحات، به برخی نکته‌های جالب از سریال فرندز نیز اشاره کرده که قطعاً خواندن آن‌ها برای طرفداران پروپاقرص این مجموعه‌ی طنز جذاب و به‌یادماندنی خواهد بود.

نسخه‌ی فارسی کتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری را می‌توانید با برگردان مرجان حمیدی و از سوی نشر مون تهیه کنید.

جوایز و افتخارات کتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری

  • از پرفروش کتاب‌های نیویورک‌ تایمز
  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی
  • برگزیده‌شده به‌عنوان نامزد جایزه‌ی گودریدز برای بهترین کتاب زندگی‌نامه‌ای (2022)
  • کتاب برگزیده‌‌شده به انتخاب تایمز، یواس‌ای تودی و...
  • قرارگیری در فهرست نهایی جایزه‌ی بریتیش بوک، به‌عنوان برتربن کتاب غیرداستانی (2023)

نکوداشت‌های کتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری

  • متیو پری در کتاب خود، درد زندگی‌اش را برای مخاطبان بازگو کرده. خواندن کتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری، زندگی تلخ نویسنده را به شما نشان می‌دهد و درعین‌حال، به شما ثابت می‌کند که هنوز هم امید در زندگی وجود دارد. برای شناخت شخصیت واقعی متیو پری، حتماً این اثر را بخوانید. (مارتا کافمن، یکی از دست‌اندرکاران سریال فرندز)
  • کتابی عصیان‌گرانه و تلخ که طرفداران پاپ آمریکایی در دهه‌ی نود، باید آن را مطالعه کنند. (نشریه‌ی گاردین)
  • کتابی طنزگونه که یادآور شخصیت چندلر بینگ در سریال فرندز است. (نشریه‌ی تلگراف)
  • من کتاب حاضر را نه به‌عنوان خاطرات یک سلبریتی در مورد دوران اعتیادش، بلکه به‌عنوان کتابی در رابطه با اعتیاد خواندم. اثری که نویسنده‌ی آن داستان زندگی خود را با رجوع به دنیای رسانه‌ها و اخبار به خاطر می‌آورد. (نشریه‌ی ایندیپندنت)

کتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان کتاب‌های زندگی‌نامه و شیفتگان سریال کمدی فرندز از خواندن کتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری، لذت بسیاری خواهند برد.

در بخشی از کتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری می‌خوانیم

وقتی به‌عنوان کودک بدون همراه سوار هواپیما می‌شوی، کلی مزایا نصیبت می‌شود، از جمله علامت کوچکی که به گردنت می‌اندازند و رویش نوشته کودک بدون همراه، سوار شدن قبل از بقیه، سالن مخصوص کودکان، یک‌خروار خوراکی، کسی که تا هواپیما همراهی‌ات می‌کند... شاید هم باید تجربۀ فوق‌العاده‌ای باشد (بعداً که آدم معروفی شدم، تمام این مزایا نصیبم می‌شد و بیشتر به فرودگاه می‌رفتم، اما هر بار، یاد آن اولین پرواز می‌افتادم، برای همین از پرواز کردن متنفر بودم). قرار بود مهماندارها مراقبم باشند، اما حسابی مشغول سِرو شامپاین برای مسافران اکونومی بودند (در دهۀ 70 هیچ محدودیتی وجود نداشت و این کار را می‌کردند). محدودیت سِرو حداکثر دو نوشیدنی برای هر نفر تازگی‌ها لغو شده بود، بنابراین آن پرواز معادل شش ساعت حضور در سدوم و عموره بود. همه‌جا بوی گند الکل می‌داد؛ مردی که کنارم نشسته بود، ده‌تا اُلدفَشِند خورد. (بعد از چند ساعت، بی‌خیالِ شمردن شدم.) نمی‌فهمیدم چرا آدم‌بزرگ‌ها خوششان می‌آمد مدام یک نوشیدنی تکراری بخورند... آه، معصومیت هم عالمی داشت.

وقتی دل‌وجرئت پیدا می‌کردم، که البته زیاد پیش نمی‌آمد، دکمۀ خبر کردن مهماندار را می‌زدم. مهماندارهاکه در دهۀ 70 چکمه‌های بلند و شلوارک‌های خیلی کوتاه می‌پوشیدند می‌آمدند، دستی به سرم می‌کشیدند و موهایم را به‌ هم می‌ریختند و می‌رفتند. من بدجوری ترسیده بودم. سعی کردم مجلۀ هایلایتس را که همراهم برده بودم بخوانم، اما هر بار هواپیما در چالۀ هوایی می‌افتاد، می‌دانستم قرار است بمیرم. کسی را نداشتم که آرامم کند، کسی نبود که از نگاهش احساس اطمینان کنم. حتی پاهایم به کف هواپیما نمی‌رسید. می‌ترسیدم پشتی صندلی‌ام را عقب بدهم و بخوابم، برای همین در انتظار چالۀ هوایی بعدی بیدار ماندم و تمام مدت به این فکر ‌کردم که سقوط از ارتفاع سی‌وپنج‌هزار پایی چطوری است. سقوط نکردم، دست‌کم نه به‌معنای واقعی کلمه.

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز. نوشتۀ لیسا کودرو
پیشگفتار
1. منظره
میان‌پرده. نیویورک
2. یک نسل دیگر هم به فنا رفت
میان‌پرده. متمن
3. چمدانی پر از عقده‌
میان‌پرده. مُرده
4. انگار قبلاً توی همین شرایط بوده‌ام
میان‌پرده. زوم
5. دیوار چهارم
میان‌پرده. سوراخ‌سنبه‌ها
6. بروس ویلیس
میان‌پرده. طوفان‌ها فروکش می‌کنند
7. فواید فرندز
میان‌پرده. جیب‌ها
8. ادیسه
میان‌پرده. کمپ تروما
9. شریک بی‌شریک، تا سه بشه همه‌چی خراب می‌شه!
میان‌پرده. خشونت در هالیوود
10. آن حقیقت بزرگ وحشتناک
میان‌پرده. بخش مربوط به سیگار
11. بتمن
نام‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری
نویسنده
مترجممرجان حمیدی
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات280
زبانفارسی
شابک978-622-5914-31-5
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری

برای دریافت کتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.