معرفی و دانلود کتاب باشگاه مشت زنی

عکس جلد کتاب باشگاه مشت زنی
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب باشگاه مشت زنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب باشگاه مشت زنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب باشگاه مشت زنی

یک رمان هیجان‌انگیز، پرکشش و در عین حال تأمل‌برانگیز، که به زوایای تاریک ذهن انسان می‌پردازد. چاک پالانیک در کتاب باشگاه مشت زنی داستان مردانی را روایت می‌کند که می‌کوشند از پیچیدگی‌ها و دشواری‌های جامعه، به جهانی تاریک و سرشار از خشونت پناه ببرند. فیلم سینمایی باشگاه مشت‌زنی اثر دیوید فینچر با اقتباس از این رمان ساخته شده است. این اثر در سال 1997 توانست جایزه‌ی کتاب اورِگان را در بخش داستان از آن خود کند.

درباره‌ی کتاب باشگاه مشت‌زنی

پس از آن که اولین رمان چاک پالانیک، با عنوان «هیولاهای نامرئی» از سوی تمامی ناشران منتخب نویسنده رد شد، پالانیک تصمیم گرفت کار روی اولین رمان منتشر‌شده‌ی خود، یعنی کتاب باشگاه مشت‌زنی (Fight Club) را آغاز کند. داستان کتاب درباره‌ی چند مرد جوان است که ناامید و رخوت‌زده از دغدغه‌های روزمره و پوچی جامعه‌ی مدرن، به شکل مداوم در باشگاهی گرد هم می‌آیند تا یکدیگر را تا سرحدّ مرگ مورد ضرب و شتم قرار دهند.

سبک نگارش پالانیک در کتاب باشگاه مشت‌زنی تیز و برّنده و بدون صراحت است و از این رو با محتوای داستان همخوانی دارد. روایت داستان از شدّت و سرعتی منحصربه‌فرد برخوردار است و مملو از توصیف‌های واضح و شفافی است که در مخاطب احساسات گوناگونی را برمی‌انگیزاند. توانایی نویسنده در به تصویر کشیدن احساسات و آشفتگی درونی شخصیت‌ها به قدری قابل توجه است که باعث می‌شود مخاطب در هر صفحه از کتاب، خود را چشم در چشم اشخاص داستان ببینید.

باشگاه مشت‌زنی به موضوعاتی از جمله مردانگی، مصرف‌گرایی، و جست‌وجوی هویت در دنیایی می‌پردازد که به شیوه‌ای روزافزون بی‌معنا به نظر می‌رسند. راوی ناشناس اثر که از وجود دنیوی خود سرخورده شده است، یک باشگاه مبارزه‌ی زیرزمینی را به عنوان مقرّی برای ناامیدی‌های خود تاسیس کرده است. غافل از این که در روند داستان، این باشگاه به زودی به مکانی بسیار شوم تبدیل خواهد شد. چاک پالانیک در این اثر هنجارهای اجتماعی را به چالش می‌کشد و مرزهای این پهنه‌ی وسیع را در هم می‌شکند.

چیزی که کتاب باشگاه مشت‌زنی را از سایر آثار هم‌رده‌ی خود متمایز می‌کند، توانایی آن در وادار کردن خوانندگان به یک رویارویی پیچیده و دشوار است. این کتاب با زیر سؤال بردن باورها و ارزش‌های اساسی، خواننده را به تأمل وامی‌دارد و او را با جنبه‌های تاریک‌تر طبیعت انسانی خود روبه‌رو می‌کند. رویکرد و کاوش پالانیک به‌خصوص در مورد مردانگی تکان‌دهنده است و اثرات سمی انتظارات اجتماعی و پیامدهای احساسات سرکوب‌شده را آشکار می‌سازد.

شخصیت‌های باشگاه مشت‌زنی دارای وجوهی پیچیده و عمیقاً پرتنش و در عین حال به طرز غیرقابل انکاری فریبنده هستند. راوی، تایلر دوردن، و مارلا سینگر، همگی در داستان تأثیری ماندگار از خود بر جای می‌گذارند و هر کدام جنبه‌های مختلف وجود انسان را نشان می‌دهند. تعاملات آن‌ها مملو از تنش و ابهام است و خوانندگان را تا آخر به گمانه‌زنی وامی‌دارد.

کتاب باشگاه مشت‌زنی در برخی از صحنه‌ها و موقعیت‌های داستان، به شیوه‌ی غیرقابل انکاری خشونت‌آمیز و حتی آزاردهنده است. نویسنده در پس این خشونت و عریانی هدفی را در برجسته کردن پیامدهای مخرب پرخاشگری کنترل‌نشده و خطرات پیروی کورکورانه از هنجارهای اجتماعی دنبال می‌کند. این یک زنگ هشدار برای خوانندگان است تا آن‌ها را ترغیب کند که جهان پیرامون خود را زیر سؤال برده و برای اصالت و کشف خود تلاش کنند.

در پایان، باشگاه مشت‌زنی شاهکاری است که قراردادهای اجتماعی را به چالش می‌کشد و تاریک‌ترین زوایای وجود انسان را کندوکاو می‌کند. نثر پالانیک در این اثر گیراست، شخصیت‌های او با مهارت پرداخته شده‌اند و مضامین بررسی‌شده به شیوه‌ای تأمل‌برانگیز بازنمایانده می‌شوند. این رمان نگرش شما را در مورد جامعه، مردانگی و معنای زندگی دگرگون می‌سازد؛ کتاب حاضر اثری سترگ و فراموش‌نشدنی است که خواندن آن را نباید از دست داد.

نشر چشمه ترجمه‌ی پیمان خاکسار را برای این اثر تهیه و منتشر نموده است.

جوایز و افتخارات کتاب باشگاه مشت‌زنی

  • برنده‌ی جایزه‌ی انجمن کتابفروشان شمال غرب اقیانوس آرام (1997)
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب اورِگان برای داستان (1997)

اقتباس سینمایی از کتاب باشگاه مشت‌زنی

در سال 1999 میلادی، دیوید فینچر، کارگردان شهیر آمریکایی، با اقتباس از این اثر فیلمی را کارگردانی کرد که بازیگران سرشناسی همچون برد پیت، ادوارد نورتون و هلنا بونهام کارتر در آن به ایفای نقش پرداختند. این فیلم توانست جایزه‌ی اسکار را در زمینه‌ی جلوه‌های ویژه از آن خود کند.

نکوداشت‌های کتاب باشگاه مشت‌زنی

  • کتاب باشگاه مشت‌زنی به گونه‌ای شیطانی صریح و خنده‌دار است. (دنیای کتاب واشنگتن پست)
  • یک اثر خیره‌کننده که طنزی تاریک، ناراحت‌کننده و حتی اعصاب‌خردکن دارد. (سیاتل تایمز)
  • یک افسانه‌ی نوآر که مشتی قوی در صورت شما می‌کوبد. یک استعداد واقعی. (کاترین دان)
  • اثری سرشار از آشفتگی‌های شگفت‌انگیز و هنرمندانه. کتاب باشگاه مشت‌زنی اثری است که برای همه‌ی کسانی که به زبان آمریکایی علاقه دارند نوشته شده است. (بری هانا)

کتاب باشگاه مشت‌زنی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه‌ی داستان‌های پرکشش و سرشار از هیجان علاقه دارید، خواندن این رمان را از دست ندهید.

با چاک پالانیک بیشتر آشنا شویم

چاک پالانیک (Chuck Palahniuk) در 21 فوریه‌ی 1962 در واشنگتن به دنیا آمد. این نویسنده‌ی آمریکایی تا کنون نوزده رمان، سه کتاب غیرداستانی، دو رمان گرافیکی و چندین داستان کوتاه منتشر کرده است. شخصیت‌های داستان‌های پالانیک اغلب درگیر جنبه‌های فلسفی مسائل مختلف می‌شوند و در طول اثر نظریه‌ها و ایده‌های عجیب و غریب بسیاری را ارائه می‌کنند که غالباً ماهیتی انسان‌دوستانه یا تاریک و پوچ‌گرایانه دارند. آثار او اغلب درباره‌ی موضوعات پیچیده‌ای مانند مرگ، اخلاق، کودکی، والدین و جنسیت هستند. کتاب‌های «تماس سرد»، «بازمانده»، «دفترچه خاطرات»، «لالایی» و «خفگی» برخی از آثار چاک پالانیک هستند که تا کنون به فارسی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب باشگاه مشت زنی می‌خوانیم

تایلر زیر نور یک لامپ در وسط زیرزمین بتنی تاریک می‌ایستد و بازتاب سوسوی نور را در صدها جفت چشم روبه‌رویش می‌بیند. اولین جمله‌ای که تایلر فریاد می‌زند این است: اولین قانون باشگاه مشت‌زنی اینه که درباره‌ی باشگاه مشت‌زنی با کسی حرف نمی‌زنید.

تایلر فریاد می‌کشد: قانون دوم باشگاه مشت‌زنی اینه که درباره‌ی‌ باشگاه مشت‌زنی با کسی حرف نمی‌زنید.

من پدرم را فقط تا شش‌سالگی دیدم و الان هم هیچی ازش یادم نیست. پدرم هر شش سال در یک شهر جدید یک خانواده‌ی جدید دست‌و‌پا می‌کند. البته خانواده که نمی‌شود گفت، منظورم این است که هیچ جا را از تخم‌و‌ترکه‌اش بی‌نصیب نمی‌گذاشت.

چیزی که در باشگاه مشت‌زنی می‌بینید نسلی از مردان است که زنان بزرگشان کرده‌اند.

تایلر در تاریکی پس از نیمه‌شب، زیر نور لامپ در یک زیرزمین پر از مرد ایستاده و بقیه‌ی قوانین را می‌خواند: دو مرد در هر مبارزه، فقط یک مبارزه در یک زمان، نه کفش، نه پیراهن، مبارزه تا زمانی که لازم باشد ادامه پیدا می‌کند.

تایلر فریاد می‌زند: و قانون هفتم؛ اولین شبی که به باشگاه مشت‌زنی آمدید باید بجنگید.

باشگاه مشت‌زنی مثل مسابقه‌ی فوتبالی که در تلویزیون تماشا می‌کنید نیست. شما سرگرم تماشای چند مرد غریبه نیستید که آن‌سر دنیا به‌ هم تنه می‌زنند و بازی زنده‌شان با دو دقیقه تأخیر از ماهواره پخش می‌شود و هر ده دقیقه یک‌بار هم وسطش آبجو تبلیغ می‌کنند. بعدش هم یک مکث برای تشخیص ایستگاه.

بعد از این‌که گذارتان به باشگاه مشت‌زنی می‌افتد دیگر فوتبال تماشا کردن از تلویزیون مثل ترجیح دادن فیلم پورنو به یک هم‌آغوشی حسابی است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب باشگاه مشت زنی
نویسنده
مترجمپیمان خاکسار
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات230
زبانفارسی
شابک978-964-362-737-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب باشگاه مشت زنی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب باشگاه مشت زنی

برای دریافت کتاب باشگاه مشت زنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.