معرفی و دانلود کتاب دفترچه خاطرات

عکس جلد کتاب دفترچه خاطرات
قیمت:
49500 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دفترچه خاطرات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دفترچه خاطرات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دفترچه خاطرات

کتاب دفترچه خاطرات نوشته چاک پالانیک، داستان زنی به نام میستی کلایمن را به تصویر می‌کشد که با نوشتن یادداشت‌های روزانه بعد از خودکشی همسرش بعضی از واقعیت‌های عجیب زندگی‌اش را بیان می‌کند.

میستی که در رشته هنر تحصیل کرده به همراه همسرش در جزیره ویتنسی زندگی می‌کند. شوهرش پیتر خودکشی کرده و در حالت کما در بیمارستان بستری است. میستی که خدمتکار ساده یک هتل است همیشه رویای تبدیل شدن به یک هنرمند آزاد و خلاق را در سر می‌پروراند. پس از به کما رفتن پیتر، معلوم می‌شود که او بعضی از اتاق‌های خانه‌هایی را که قبلاً کار بازسازیشان را انجام داده، از نظرها پنهان کرده و بر روی دیوارهای آن‌ها عبارت‌هایی زشت با دستخطی بد نوشته است.

در این حال صاحب‌خانه‌ها که بسیار از این اتفاق خشمگین و عصبانی هستند از او شکایت می‌کنند. به این ترتیب تمام امید میستی برای تبدیل شدن به یک هنرمند بزرگ از بین می‌رود؛ اما چندی بعد وی توسط روح هنرمندی به نام مائورا به تسخیر درمی‌آید و اینگونه دست به خلق آثاری زیبا می‌زند و نقاشی‌های شگفت‌انگیزی را می‌کشد. حال باید دید که این استعداد نوظهور پابرجا می‌ماند و یا نابود می‌شود.

حوادث اصلی کتاب دفترچه خاطرات (Diary) طی مدت کوتاه سه ماهه می‌گذرد. از نظر مکان و جغرافیا اتفاقات این رمان در جهانی غریب رخ می‌دهد، جزیره‌ای با بناهای قدیمی و کهنه، اتاق‌هایی پنهان شده و رازآلود، قبرستانی ترسناک و مردمانی عجیب.

این کتاب را باید مثل یک تلنگر به شمار آورد، تلنگری دردناک که با استفاده از تقابل‌هایی مثل مخفی‌کاری و آشکار ساختن، اکثریت و اقلیت، بومی‌گرایی و بیگانه‌ستیزی، علم و خرافات، نظم و هرج و مرج و... به شما یادآور می‌شود.

با چاک پالانیک بیشتر آشنا شویم:

چارلز مایکل پالانیک که با نام چاک پالانیک (Chuck Palahniuk) شناخته می‌شود، نویسنده و رمان‌نویس معروف آمریکایی است که در سال 1962 چشم به جهان گشود. او علاوه بر داستان‌نویسی به کار روزنامه‌نگاری و مقاله‌نویسی نیز می‌پردازد. چاک نویسندگی را از تام اسپن بائر رمان‌نویس مینیمالیست آموخت. وی در نوشته‌هایش از برت ایستون الیس، میشل فوکو و آلبر کامو تأثیر گرفته است. رمان‌های پالانیک به زبان‌های مختلف ترجمه شده و در سراسر جهان فروش فوق‌العاده‌ای داشته، با این حال آثارش در بعضی از سازمان‌ها و محافل آمریکایی با ممنوعیت و سانسور مواجه شده است. از دیگر آثار او می‌توان به لالایی، کوتوله، اسناف، جن‌زده، هیولاهای نامرئی و محکوم اشاره کرد. از دو کتاب باشگاه مبارزه و خفقان او اقتباس سینمایی شده است.

خواندن کتاب دفترچه خاطرات برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کسانی که علاقه‌مند به رمان‌های مهیج و داستانی هستند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب دفترچه خاطرات می‌خوانیم:

در اندک ویدئوهای باقی ماندۀ اخبار که سالم ماندند، همۀ آنچه می‌توانستی ببینی، چیزی نبود جز دود که حلقه حلقه از درهای لابی خارج می‌شد. لحظاتی پس از پرده‌برداری از دیوارنگاره. آتش‌نشان‌ها سرآسیمه به داخل هتل هجوم می‌آورند و بیرون نمی‌آیند. در هر ثانیۀ ثبت شده بر گوشۀ فیلم، آتش بزرگ‌تر می‌شود، شعله‌ها پاره‌های آتش را تازیانه‌وار از پنجره به بیرون پرتاب می‌کنند. یک افسر پلیس از یک سو تا سوی دیگرِ ایوان سینه‌خیز می‌رود تا دزدکی از پشتِ پنجره نگاه کند. او همان‌جا خم می‌شود و به درون نگاه می‌کند. سپس می‌ایستد. دود بر صورتش می‌وَزَد و شعله‌ها همچون مشعلِ جوشکاری بر لباس‌ها و موهایش آتش می‌افکنند. او به آن‌سوی لبۀ پنجره قدم می‌گذارد. پلک نمی‌زند. به خود نمی‌لرزد و خود را عقب نمی‌کِشَد. صورت و دست‌هایش آتش گرفته‌اند. افسرِ پلیس به آنچه درونِ ساختمان می‌بیند لبخند می‌زند و بی‌آنکه به پشت سر نگاه کند، به سمتش قدم برمی‌دارد.

اخبار رسمی حاکی از این است که شومینۀ اتاق ناهارخوری دلیل این حادثه بود. این جزو مقرراتِ هتل بود که آتش می‌بایست همواره بسوزد، فارغ از اینکه هوا تا چه حد گرم باشد، این‌طور بود که آتش‌سوزی آغاز شد. مردم در فاصلۀ یک قدمی از پنجره‌ها جان باختند. بدن‌های بی‌جانشان در فاصله‌ای به اندازۀ یک بازو تا درهای خروجی پیدا شدند. بی‌جان، آن‌ها را در حالی یافتند که ظاهراً داشتند به‌سوی دیواری که دیوارنگاره بر آن آتش گرفت، چهاردست‌وپا و سینه‌خیز، گردِ هم می‌آمدند. به سوی مرکزِ آتش‌سوزی. به سوی هر آنچه افسرِ پلیس از پشتِ پنجرۀ ایوان دیده بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دفترچه خاطرات
نویسنده
مترجمامین باورصاد
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات328
زبانفارسی
شابک978-600-461-086-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
49500 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دفترچه خاطرات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دفترچه خاطرات

برای دریافت کتاب دفترچه خاطرات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.