معرفی و دانلود کتاب صوتی باشگاه مشت زنی

عکس جلد کتاب صوتی باشگاه مشت زنی
قیمت:
۸۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی باشگاه مشت زنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی باشگاه مشت زنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی باشگاه مشت زنی

کتاب صوتی باشگاه مشت زنی اثری از چاک پلانیک، نویسنده‌ی پرآوازه‌ی آمریکایی است. پالانیک که در اصل این کتاب را برای آزار ناشرش نوشته بود، هرگز تصور نمی‌کرد نوشته‌اش به چاپ رسیده، تا این اندازه در سطح جهانی مطرح شود، به جایزه‌ی کتاب اروگان دست پیدا کند و فیلمی با مشهورترین بازیگرانِ هالیوود از روی آن ساخته شود!

درباره‌ی کتاب صوتی باشگاه مشت زنی

چاک پالانیک (Chuck Palahniuk) در کتاب صوتی باشگاه مشت زنی (Fight Club) داستانِ انسان‌هایی پس‌زده‌شده از اجتماع را روایت می‌کند که برای توجیه نابرابری و بی‌عدالتی که تجربه می‌کنند، راهی را جز توسل به خشونت نمی‌یابند. آن‌ها برای مبارزه‌ای تن‌به‌تن در باشگاهی گرد هم می‌آیند و تا جایی که می‌توانند، به آن مبارزه ادامه می‌دهند. تنها این مشت‌ها هستند که می‌توانند خشمی را که سالیانِ دراز در خود انباشته‌اند، تخلیه کنند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی باشگاه مشت زنی

این کتاب داستان کارمندِ ساده‌ی یک شرکت اتومبیل‌سازی را روایت می‌کند که به‌اقتضای شغلش همیشه در سفر است. بی‌خوابی شدید چند ماهه‌ی او، به‌هم ریختنِ ساعتِ بدن، زندگیِ یکنواخت و پر از روزمرگی، تنش‌های اجتماعی، بی‌هدفی و ناامیدی... همگی خبر از بروز اتفاقی قریب‌الوقوع می‌دهند. فاجعه وقتی به اوج می‌رسد که زندگیِ ساده‌ی کارمند، در آتش می‌سوزد و آنچه که از جهان داشته است، از دست می‌دهد و اینجاست که ناگزیر به دیگری پناه می‌برد. آن دیگری کسی نیست جز یک آدم رانده‌شده از اجتماع که بر خلاف کارمند، قانون‌شکن، جسور، پرخاشگر و در یک کلام آنارشیستی است با لبخندهایی موذیانه! کارمند آن‌قدر در شخصیتِ آن دیگری استحاله می‌شود که در پایانِ باشگاه مشت زنی نمی‌توان یکی را از دیگری تشخیص داد.

تقلیل تحلیلِ روان‌شناختیِ کتاب باشگاه مشت زنی به اختلال هویت تجزیه‌ای که شخصیتِ اصلی رمان از خود بروز می‌دهد، نگاهی جامع از بطن مفاهیمِ فلسفی این اثر را در مقابل مخاطب قرار نمی‌دهد. عواملِ درونی و اجتماعیِ بسیاری موجبِ بروز آسیب‌های فردی و اجتماعی از این دست می‌شوند که از میانِ مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سرکوب‌ها و تروماهای دوران کودکی در افراد و پوچیِ روزافزونِ زندگی در دنیای مدرن اشاره کرد.

مضمونِ اغلبِ آثار چاک پالانیک مشابه یکدیگرند: آدم‌های حاشیه‌ی جامعه که در مقابله با طرد شدن‌شان از اجتماع، راهِ گریزی جز پی گرفتنِ رفتارهای خودویرانگرانه نمی‌بینند. تمسخرِ مصرف‌گرایی را می‌توان به‌وضوح در کتاب باشگاه مشت زنی مشاهده کرد؛ هرچند که بسیاری معتقدند این کتاب به دلیل آنکه بزرگ‌ترین شرکت فیلم‌سازیِ آمریکا، از روی آن فیلمی پرفروش تولید کرد، در نهایت، خود نیز از پیامدهای سرمایه‌داری و مصرف‌گرایی در امان نماند. مفاهیمِ اجتماعی و فلسفی که پالانیک در پسِ روایت باشگاه مشت زنی به آن می‌پردازد، به‌ گمان بسیاری قابل قیاس با آثار آلبر کامو و جی جی بالارد است اما به‌جای آن انتقادِ خشک، منطقی و عقلانی، پالانیک رویکردی هزل‌گونه و نزدیک به طنز را به کار گرفته است.

پالانیک، نویسنده‌ای مینیمالیست است. جمله‌های کوتاه و لغاتِ اندکی که در کتاب صوتی باشگاه مشت زنی آن‌ها را به کار می‌برد این احساس را در مخاطب ایجاد می‌کند که راویِ عجول و بی‌حوصله‌، وقتش تنگ است. جمله‌های او فعل‌محورند و اغلب بسیار تکرار می‌شوند. اشتباه در ارجاعات علمی در اغلب آثار او مشاهده می‌شوند که به‌عقیده‌ی پیمان خاکسار، مترجمِ کتاب باشگاه مشت زنی نه از روی ناآگاهی، بلکه عامدانه و خودخواسته است تا واقعیت را هرچه بیشتر به تمسخر بگیرد.

کتاب باشگاه مشت زنی را نشر چشمه با ترجمه‌ی پیمان خاکسار به چاپ رسانده است. نسخه‌ی صوتیِ این کتاب را با همت نشر صوتی رادیو گوشه و خوانش اشکان عقیلی‌پور می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب باشگاه مشت زنی

  • برنده‌ی جایزه‌ی انجمن کتابفروشان شمال غرب اقیانوس آرام در سال 1997
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب اورگان برای بهترین رمان در سال 1997

اقتباس‌های سینمایی از کتاب باشگاه مشت زنی

دیوید فینچر، کارگردانِ به‌نام آمریکایی با اقتباس از کتاب باشگاه مشت زنی، فیلمی را به همین نام کارگردانی کرد که در سال 1999 اکران شد. در این فیلم، که بلافاصله پس از اکران، مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت، بازیگران مشهوری از جمله ادوارد نورتون، برد پیت، هلنا بونهام کارتر و جرد لتو ایفای نقش کرده‌اند. فیلم باشگاه مشت زنی نامزدِ دریافت جوایز متعددی شد و با اینکه نتوانست جایزه‌ای را به خود اختصاص دهد، همچنان از فیلم‌های برتر جهان به شمار می‌رود.

نکوداشت‌های کتاب باشگاه مشت زنی

  • باشگاه مشت زنی، اثری قدرتمند، سیاه و اصیل است. (رابرت استون، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی)
  • کتاب باشگاه مشت زنی رمانی افسارگسیخته، فشرده و محسورکننده است که زیربنای فلسفیِ آن، داستان بیگانه از آلبر کامو و تصادف از جی جی بالارد را به خاطر می‌آورد. (دنیس کوپر، نویسنده، شاعر و منتقد آمریکایی)
  • کتاب باشگاه مشت زنی اثری کاملاً بدیع است که حتی بی‌حوصله‌ترین خوانندگان را هم مجذوب خود خواهد کرد. (هفته‌نامه‌ی ناشران)
  • رمان باشگاه مشت زنی، اثری خیره‌کننده است؛ هزلِ سیاهی که داستانی ناراحت‌کننده و اعصاب‌خردکن دارد. (سیاتل تایمز)

کتاب صوتی باشگاه مشت زنی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی باشگاه مشت زنی را به تمام علاقه‌مندانِ ادبیات معاصر، دوست‌دارانِ ژانرهای معمایی و هیجانی و طرفدارانِ رمان‌های اجتماعی و فلسفی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی باشگاه مشت زنی می‌شنویم

چند دقیقه مانده به ارائه‌ی نمونه‌کارمان به نماینده‌های شرکت مایکروسافت مزه‌ی خون را در دهنم حس می‌کنم و مجبور می‌شوم قورتش بدهم. رئیسم از کار هیچ نمی‌داند ولی باز هم حاضر نمی‌شود تا با این دو چشم کبود و صورت ورم‌کرده و لپ از داخل بخیه‌خورده نمونه‌کار را برای کارمندهای مایکروسافت نمایش بدهم. بخیه‌های لپم شل شده‌اند و می‌توانم به‌شان زبان بزنم. نخ‌های به‌هم گره‌خورده‌ی ماهی‌گیری کنار ساحل را به یاد می‌آورند. فکر می‌کنم شبیه بخیه‌هایی باشند که بعد از اخته‌کردن سگ‌ها به زخم‌شان می‌زنند. هنوز خون قورت می‌دهم.

رئیس متنی را که از قبل نوشته‌ام می‌خواند تا آمادگی پیدا کند و من در تاریکی گوشه‌ی اتاق پروژکتور را راه می‌اندازم. کسی کاری به کارم ندارد.

هرچه بیشتر زور می‌زنم با زبان خون را از روی لبم پاک کنم، لبم خونی‌تر می‌شود. وقتی چراغ‌ها روشن شوند رو می‌کنم به الن و والتر و نوربرت و لیندا، نمایندگانِ مایکروسافت و می‌گویم ممنون که تشریف آوردید. هم‌زمان دندان‌هایم از خون برق می‌زنند و خون از شیار بین‌شان بالا می‌رود.

آدم تا نیم‌لیتر خون قورت ندهد بالا نمی‌آورد.

فردا موعد باشگاه مشت‌زنی است و من به‌هیچ‌وجه حاضر نیستم از دستش بدهم.

قبل از ارائه، والتر، نماینده‌ی مایکروسافت، از لبخندش که روی فک بیل‌مکانیکی‌مانندش نقش بسته به عنوان یک وسیله‌ی بازاریابی استفاده می‌کند. والتر با دست لطیف و انگشتر نگین‌دارش با من دست می‌دهد و می‌گوید: اصلاً دوست ندارم که ببینم سر حریف شما چه آمده.

اولین قانون باشگاه مشت‌زنی این است که درباره‌ی باشگاه مشت‌زنی با کسی حرف نمی‌زنید.

به والتر می‌گویم که خورده‌ام زمین.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
13 دقیقه
یک
25 دقیقه
دو
25 دقیقه
سه
15 دقیقه
چهار
17 دقیقه
پنج
26 دقیقه
شش
17 دقیقه
هفت
25 دقیقه
هشت
10 دقیقه
نه
17 دقیقه
ده
23 دقیقه
یازده
17 دقیقه
دوازده
14 دقیقه
سیزده
11 دقیقه
چهارده
15 دقیقه
پانزده
23 دقیقه
شانزده
28 دقیقه
هفده
28 دقیقه
هجده
7 دقیقه
نوزده
11 دقیقه
بیست
11 دقیقه
بیست‌ویک
14 دقیقه
بیست‌ودو
14 دقیقه
بیست‌وسه
11 دقیقه
بیست‌وچهار
5 دقیقه
بیست‌وپنج
15 دقیقه
بیست‌وشش
12 دقیقه
بیست‌وهفت
9 دقیقه
بیست‌وهشت
8 دقیقه
بیست‌ونه
6 دقیقه
سی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی باشگاه مشت زنی
نویسنده
مترجمپیمان خاکسار
راویاشکان عقیلی پور
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی باشگاه مشت زنی

مریم مهدی
۱۴۰۲/۹/۱۷
فیلمش یه هالییودی حسابی از فینچر و با بازی برد پیته منتهی همچنان کتاب جذاب تره.
در مورد اقای عقیلی پور هم باید بگم ایشون صدای بسیار گیرا و خوانش بسیار صحیحی دارند.
کتاب فرندرز را هم با صدای ایشون از دست ندین.
ارشیا نوذری
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
داستان خیلی قشنگیه
اگه داستان‌های عجیب با پایان شوکه کننده دوست دارید، پیشنهاد میکنم این کتاب رو بشنوید
سما
۱۴۰۳/۱/۲۰
کتاب عالی بود ته کتاب رو نمیشه حدس زد و به دوستان کتابراه سفارش میکنم گوش کنن. ممنونم
mohammad amin
۱۴۰۲/۱۱/۲
سلام. تشکر ممنونم. ترجمه خوبی داشت صدای راوی هم خوب بود. داستان مهیج و زیبایی بود
مرضیه گرانمایه
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
داستان در آخر خواننده را غافلگیر می‌کند ولی برای من زیاد جذاب نبود بستگی به خواننده دارد.
علی سلیمی
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
راوی بسیار بد اجرا کرده. شوقم برای کتاب رو از بین برد
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی باشگاه مشت زنی

برای دریافت کتاب صوتی باشگاه مشت زنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.