معرفی و دانلود کتاب بخشودن: چگونه از شدت تاثیر گذشته بر حال و آینده خود بکاهید

عکس جلد کتاب بخشودن: چگونه از شدت تاثیر گذشته بر حال و آینده خود بکاهید
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بخشودن: چگونه از شدت تاثیر گذشته بر حال و آینده خود بکاهید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بخشودن: چگونه از شدت تاثیر گذشته بر حال و آینده خود بکاهید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بخشودن: چگونه از شدت تاثیر گذشته بر حال و آینده خود بکاهید

شانه‌های سنگین از کدورت‌ها و خشم نسبت به دیگری را چه چیزی تسکین می‌دهند؟ کتاب بخشودن: چگونه از شدت تاثیر گذشته بر حال و آینده خود بکاهید نوشته‌ی سیدنی سیمون برای پاسخ به این سوال تالیف شده است. نویسنده با نوشتن این کتاب قصد دارد بگوید آنچه که درونِ ما را از هر نوع تاریکی نجات می‌دهد و در تسکین جراحات عمیق درونی موثر عمل می‌کند، «بخشودن» دیگری است. ما به واسطه‌ی بخشیدن دیگری و خودمانقادر خواهیم بود قدم‌های استواری در مسیر رسیدن به سمت آرامش عمیق درونی برداریم.

درباره‌ی کتاب بخشودن: چگونه از شدت تأثیر گذشته بر حال و آینده خود بکاهید

روح بسیاری از ما زخمی تمام ناملایمات و رنج‌هایی است که از دیگری یا دیگران بر ما تحمیل شده است. از همان بدو تولد، افراد زندگی‌مان، خواسته یا ناخواسته، رنج‌هایی را بر ما تحمیل می‌کنند و به‌همین‌دلیل زخم‌هایی بر روحمان وارد می‌شود که گاهی واقعا مستحق آن‌ها نیستیم. ما را متحمل زخم‌هایی می‌کنند که مستحقش نیستیم. گاهی، تا سال‌های سال، این زخم‌ها را بر دوش می‌کشیم که درنهایت موجب خستگی روحی و حتی برخی مشکلات جسمی می‌شوند. کتاب بخشودن: چگونه از شدت تأثیر گذشته بر حال و آینده خود بکاهید (Forgiveness: how to make peace with your past and get on with your life) اثر خواندنی سیدنی سیمون (Sidney Simon) همان‌طور که از عنوانش پیداست، قرار است مثل یک راهنمای عملی کاربردی به ما کمک کند تا علاوه بر شناختن زخم‌های درونی، با بخشیدن دیگرانی که آسیب‌هایی را به ما وارد کرده‌اند، در جهت التیام آن‌ها قدم بزرگی برداریم.

اگر قرار باشد خیلی کوتاه و مختصر به موضوع کتاب بخشودن: چگونه از شدت تأثیر گذشته بر حال و آینده خود بکاهید به قلمِ سیدنی سیمون اشاره کنیم، باید بگوییم که این کتاب درباره‌ی چگونگی بخشیدن دیگران و رسیدن به آرامش و رضایت درونی است. همه‌ی ما می‌دانیم که چشم‌پوشی از خطای دیگران، فقط در ظاهر امری آسان به نظر می‌رسد. اما هر کدام از ما می‌توانیم سال‌های زیادی احساس خشم و نفرت ناشی از زخمی که دیگران به ما زده‌اند را با خودمان حمل کنیم. بخشیدن دیگران و فراموش کردن رنجی که بر ما تحمیل کرده‌اند، کار راحتی نیست. در همین راستا سیدنی سیمون، نویسنده‌ی کتاب در صفحه به صفحه‌ی اثر خود تلاش کرده تا نشان بدهد چطور می‌توان مرحله به مرحله برای بخشیدن خطاهای افراد دیگر آماده شویم. آماده شد.

از نظر سیدنی سیمون، بخشیدن دیگران بیشتر از این‌که لطفی در حق آن‌ها باشد، هدیه‌ای است که به خودمان می‌بخشیم تا در نهایت، زیر سایه‌ی آرامش عمیق درونی زندگی سالم و بدون کینه‌ای را تجربه کنیم. سیمون در جایی از کتاب می‌نویسد: «بخشش هدیه‌ای است که در پایان فرآیند التیام به آن می‌رسیم. به جایی می‌رسیم که علاقه‌مند به دریافت تاوان و غرامت نیستیم. بخشیدن فرایندی درونی است. اتفاقی است که در درون ما می‌افتد. احساس خوب بودن و آزادی پذیرفتن است.». برای همین، او با زبانی ساده و به کمک مثال‌هایی ملموس و عینی که می‌تواند موجب هم‌ذات پنداری ما شود، مراحل بخشودن دیگری را آموزش می‌دهد.

سیمون در کتاب بخشودن: چگونه از شدت تأثیر گذشته بر حال و آینده خود بکاهید تنها به ارائه‌ی راهکار بسنده نمی‌کند. بلکه با ذکر مثال‌هایی از تاثیرات خوشایندی می‌گوید که می‌تواند زندگی آرام و پرآسایشی را برای ما رقم بزند. مهدی قراچه داغی که نامی آشنا در حوزه‌ی ترجمه‌ی کتاب‌های روان‌شناسی‌ است، این کتاب را برای مخاطب ایرانی به فارسی برگردانده و انتشار آن را نشر لیوسا بر عهده داشته است.

کتاب بخشودن: چگونه از شدت تأثیر گذشته بر حال و آینده خود بکاهید مناسب چه کسانی است؟

در خاطرات گذشته‌ی همه‌ی ما رنجی از دیگران وجود دارد که موجب زخم‌های عمیق روحی شده است. خواندن کتاب بخشودن به همه‌ی آن‌هایی که در تلاش برای التیام زخم‌های روحی‌شان هستند، پیشنهاد می‌شوند. همچنین، آن دسته از افرادی که به موضوعات روان‌شناسی علاقه‌مندند، می‌توانند از مطالعه‌ی این کتاب لذت ببرند.

با سیدنی سیمون بیشتر آشنا شویم

سیدنی سیمون استاد بازنشسته‌ی دانشگاه ماساچوست است. شهرت این استاد بازنشسته فقط به همان دانشگاه و کشورش محدود نمی‌شود. حالا افراد زیادی او را به‌واسطه‌ی تلاش‌ها و نوشته‌هایش که سعی در بازتعریف ارزش‌ها و مفاهیم مختلف دارد، می‌شناسند. از او تا به حال بیش از 100 مقاله و 13 کتاب تالیفی فردی و مشترک منتشر شده است که خبر از پویای مسیر حرفه‌ای و دانشگاهی او می‌دهد.

جملات برگزیده کتاب بخشودن: چگونه از شدت تأثیر گذشته بر حال و آینده خود بکاهید

  • وقتى همه‌ى شرایط را در نظر بگیریم، مى‌بینیم که هرکس در هر لحظه از گذشته حداکثر تلاش خود را کرده و به همین دلیل سزاوار سرزنش هیچ‌کس و ازجمله خودش نیست. این امر بخصوص در مورد شما صدق مى‌کند.
  • من بازمانده هستم... بازمانده بودن به معناى آن نیست که باید از فولاد ساخته شده باشید و به این معنا نیست که باید ظلم کنید و بى‌باک شوید. معنایش این است که باید جانب خود را بگیرید و میل به بردن داشته باشید.
  • تألم یکباره از وجود انسان رخت برنمى‌بندد، بلکه به‌مرور از آگاهى او خارج مى‌شود. فصلى براى اندوه، فصلى براى خشم، فصلى براى آرامش و فصلى براى امید، وجود دارد.
  • وظیفه‌ى آزادى، آزاد کردن دیگرى است.
  • اشخاص باید خود را التیام بخشند؛ باید حال و هواى کودک آسیب‌دیده‌ى درون خود را بهتر کنند. بسیارى از مردم کودک آسیب‌دیده‌ى درون خود را با خود به همه‌جا مى‌برند. گاهى وقتى با شوهرم مشاجره مى‌کنم، پنج سالگى او در نظرم مجسم مى‌شود. مى‌فهمم که موضوع بر سر حالا نیست، بلکه نوار خاطراتى است که او از مادر، پدر یا خواهرانش در ذهن دارد. خیلى‌ها دقیقا رفتار دوران کودکى خود را به نمایش مى‌گذارند.

در بخشی از کتاب بخشودن: چگونه از شدت تأثیر گذشته بر حال و آینده خود بکاهید می‌خوانیم

عزت‌نفس خط پایان براى التیام و بخشش است. بدون آن به احتمال زیاد همچنان به آزار خود ادامه مى‌دهید، از خود انتظار کمى دارید و معتقدید که شایسته نیستید از آنچه حالا هستید بهتر باشید. عزت‌نفس شما در سال‌هاى گذشته آسیب فراوان دیده است. وقتى رنجیده‌خاطر شدید، آسیب دید و چون انکار شما را به خیابان‌هاى بن‌بست کشاند، آسیب بیشترى دید. سرزنش خویشتن آسیب‌دیدگى عزت‌نفس شما را کامل کرد تا در مرحله‌ى قربانى به موجودى عاجز و نومید و درمانده تبدیل شوید.

خوشبختانه مى‌توان عزت‌نفس را ترمیم کرد و آن را بازیافت. درست به همان شکل که دوست نداشتن خود را آموختید، مى‌توانید دوست داشتن مجدد خود را بیاموزید. اما براى رسیدن به این مهم باید در مورد آن کار کنید. باید متقبل خطر شوید، مولد و تأثیرگذار باشید. باید کسانى را که از عزت‌نفس زیاد برخوردارند الگوى خود قرار دهید. باید به‌جاى اینکه به خود برچسب خوب نبودن بزنید، با توجه به جنبه‌ى منحصربه‌فرد بودنتان تفاوت خود با دیگران را به رسمیت بشناسید. باید قدرت شخصى‌تان را اعمال کنید و صرفا نسبت به شرایط واکنش نشان ندهید. باید با گروه‌ها و اشخاص حمایتگر در تماس باشید.

مراحل مختلف بازیابى عزت‌نفس را در بخش‌هاى باقى‌مانده‌ى کتاب بررسى کرده‌ایم. اما این بدان معنا نیست که باید این همه وقت‌گذرانى کنید. وقت‌گذرانى دیگر جایز نیست. با برداشتن حتى یک قدم براى خروج از مرحله‌ى قربانى، خودبه‌خود احساس بهترى پیدا مى‌کنید. قویا معتقدیم که هر چیزى از قربانى بودن بهتر است.

فهرست مطالب کتاب

1. بخشودن
2. چگونه متألم شدیم
3. کارى که انجام دادیم
4. فرآیند تغییر: سفر به‌سوى کمال
5. مرحله‌ى انکار
6. مرحله‌ى سرزنش خویشتن
7. مرحله‌ى قربانى
8. مرحله‌ى خشم
9. مرحله‌ى بازمانده
10. مرحله‌ى یکپارچگى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بخشودن: چگونه از شدت تاثیر گذشته بر حال و آینده خود بکاهید
نویسنده
مترجممهدی قراچه داغی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-600-340-082-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بخشودن: چگونه از شدت تاثیر گذشته بر حال و آینده خود بکاهید

برای دریافت کتاب بخشودن: چگونه از شدت تاثیر گذشته بر حال و آینده خود بکاهید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.