معرفی و دانلود کتاب صوتی اضطراب وضعیت

عکس جلد کتاب صوتی اضطراب وضعیت
قیمت:
۶۹۰۰۰ ۴۸,۳۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اضطراب وضعیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اضطراب وضعیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اضطراب وضعیت

آلن دوباتن در کتاب صوتی اضطراب وضعیت، ریشه‌های عدم رضایت افراد از جایگاه خود در جامعه را بررسی می‌کند و به شما آموزش می‌دهد که چگونه افکار نگران‌کننده خود را مدیریت کنید. با شنیدن این کتاب ترس و دلهره درونی‌تان کاهش‌یافته و آرامش حقیقی را به دست می‌آورید.

درباره کتاب صوتی اضطراب وضعیت:

قرن بیست و یک و دنیای مدرن امروز، انسان‌ها را دچار چالش‌های مختلفی می‌کند. مردم یک جامعه هرروزه تنش و ترس عمیقی را درون خود حس می‌کنند؛ ترس از عدم موفقیت در مقایسه با دیگری در وجود اکثر افراد جامعه حس می‌شود. هرکسی در تلاش است تا از نردبان اجتماعی بالا برود تا از دیگران عقب نماند. آلن دوباتن، فیلسوف و روان‌شناس مشهور، این احساسات و موقعیت‌ها را «اضطراب جایگاه اجتماعی» یا «اضطراب وضعیت» نامیده است.

به عقیده دوباتن دلیل اصلی که افراد یک جامعه را به سمت این وضعیت می‌کشاند، «شایسته‌سالاری» است. به این معنی که جامعه معتقد است فقط افراد مستعد، ارزشمند و سزاوار موفقیت هستند. این مسئله موجب ایجاد احساساتی مثل دلهره، حسادت و بی‌مهری و در نهایت اضطراب وضعیت می‌شود.

کتاب اضطراب وضعیت (Status Anxiety) بر همین اساس نوشته شده است. نویسنده پس از مشاهده شیوه زندگی خانواده‌های ثروتمند آمریکایی تصمیم به نگارش این کتاب گرفت. از نظر او اکثر آمریکایی‌ها سبک زندگی تجملی و فاخر را انتخاب می‌کنند و دلیل آن هم فقط ایجاد حس حسادت در اطرافیانشان است. همچنین اغلب سخنرانان انگیزشی طوری برای مخاطبان خود صحبت می‌کنند که باعث ایجاد حس اضطراب بیشتری می‌شوند؛ چراکه به عقیده آن‌ها همه توانایی پیشرفت را دارند و اگر موفق نمی‌شوید تقصیر خودتان است!

دوباتن این موضوع را به چالش می‌کشد و این سؤال مهم را مطرح می‌کند که افرادی که قصد موفقیت را دارند، اما فرصتی برای آن‌ها فراهم نمی‌شود و ساختارهای اجتماعی دست‌وپای آن‌ها را می‌گیرد، چه می‌شوند؟

نویسنده عقیده دارد اضطراب عاملی ویرانگر است که می‌تواند تمامی ابعاد زندگی ما را به ورطه نابودی بکشاند. او این کتاب را در دو بخش نوشت و در آن تمامی مسائل مربوط به ایجاد اضطراب را توضیح می‌دهد. او همچنین موضوعاتی را که به اضطراب انسان‌ها به‌خصوص در دنیای امروز دامن می‌زنند، معرفی می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها نتیجه سرمایه‌داری، دموکراسی و جامعه‌ای به‌ظاهر برابر طلب است. در بخش دوم کتاب، دوباتن راهکارهایی ارائه می‌کند که با کمک آن‌ها بتوانید این عدم آرامش را برای همیشه از خود دور کنید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی اضطراب وضعیت:

- بهترین، طنازترین و صمیمی‌ترین کار دوباتن تاکنون است که سرشار از تدبیر و آموزنده است. (The Seattle Times)
- یک تحقیق هوشمندانه و سرگرم‌کننده که در عین پرداختن به مسائل اجتماعی، خنده‌دار نیز هست. (The Boston Globe)
- عبارات موجز، توضیحاتی دقیق، نثر لذت‌بخش و غنایی که همگی در این کتاب جمع شده است. (The Boston Globe)

کتاب صوتی اضطراب وضعیت مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی و خودیاری از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

آلن دوباتن را بیشتر بشناسیم:

کمتر فیلسوفی را می‌شناسیم که بتوان فلسفه را به زندگی روزمره مردم پیوند بدهد و با زبانی ساده و باکیفیت، مفاهیم مهم انسانی همچون عشق، کار، هنر، سفر، دوستی و... را بیان کند. آلن دوباتن (Alain de Botton) نویسنده، تهیه‌کننده تلویزیون و فیلسوفی سوئیسی است که با 50 سال سن در لندن زندگی می‌کند.

او تجربه نوشتن کتاب‌های داستانی و غیرداستانی زیادی دارد، اما شهرت او به‌خاطر جستارنویسی‌ها و مقاله‌هایی است که ترکیبی از ایده‌های هنرمندان، فیلسوفان و دانشمندان با زندگی عادی مردم است. درواقع هدف این فیلسوف، بازگرداندن تفکر در مرکز زندگی است؛ یعنی جایی که به آن تعلق دارد.

آلن دوباتن با نوشتن کتاب جستارهایی در باب عشق و تسلی‌بخش‌های فلسفه در ایران و جهان مشهور شد. او در اولین کتاب خود یعنی جستارهایی در باب عشق، سبکی غیرمعمول را به کار گرفت و عناصر داستانی یک رمان را همراه با تأملات و تحلیل‌های غیرداستانی ترکیب کرد و باعث شد خوانندگان زیادی جذب آن بشوند.

آثار مهم و ترجمه شده این نویسنده سوئیسی شامل این موارد است: «دین برای خداناباوران، جستارهایی در باب عشق، تسلی‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیروسفر، پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، هنر چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، خوشی‌ها و مصائب کار، سِیر عشق، در باب مشاهده و ادراک، یک هفته در فرودگاه، اضطراب منزلت (موقعیت) و مصیبت‌های شاغل بودن»

معرفی مجموعه مدرسه زندگی:

آلن دوباتن یکی از اعضای تیم نویسندگان و مربیان مدرسه زندگی (The School of Life Library) بود که در سال 2008 آن را پایه‌گذاری کردند؛ مدرسه‌ای که هم‌اکنون در بسیاری از شهرهای دنیا مانند لندن، پاریس، آمستردام، سئول، استانبول، برلین، ملبورن و... فعالیت می‌کند و موضوع اصلی آموزش‌ها درباره مسائل روزمره زندگی مانند روابط، کار، معاشرت، یافتن آرامش و... است.

دوباتن درباره این مدرسه می‌گوید: ایده راه‌اندازی مدرسه زندگی به‌خاطر به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و آکادمیک بود. درواقع می‌خواستیم که دانش و فرهنگ را به‌گونه‌ای سازماندهی کنیم که به سمت زندگی عادی مردم بچرخد.

مدرسه زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با بیش از 5 میلیون مشترک در یوتیوب، 343 هزار دنبال‌کننده در فیس‌بوک، 183 هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام و 160 هزار دنبال‌کننده در توییتر با سرعت بالایی درحال‌رشد است.

جملات برگزیده کتاب صوتی اضطراب وضعیت:

- در زمان حاضر موقعیت و جایگاه به‌ندرت به هویت لایتغیری که نسل‌ اندر نسل منتقل می‌شود بستگی دارد و وابسته به عملکردی است که در اقتصاد چابک و افسارگسیخته به انجام رسد.

- آینده‌نگری ما با علم به آن است که هر آن ممکن است هم‌قطاران یا رقبایمان جلوی پیشرفت‌مان را بگیرند یا پی ببریم که برای نیل به اهداف از پیش تعیین‌شده‌مان، توانایی کافی نداریم.

- اضطراب ملازم آمال و آرزوهای عصر جدید است؛ زیرا معیشت و اعتبارمان به حداقل پنج عنصر پیش‌بینی‌ناپذیر متکی است.

- اگر توجه ما به برداشت و تحلیل دیگران از شکست معطوف نباشد، ترس ما از شکست در مسائل مختلف، احتمالاً بسیار کمتر خواهد بود.

- ترس از نگرش بی‌اعتنا و بی‌عاطفهٔ دنیا در مقابل افراد شکست‌خورده، ترس از عواقب مادی شکست را دوچندان خواهد کرد.

- صفات و توانایی‌هایی که لازمهٔ والامقامی در یک مکان و دورهٔ خاص هستند، در دوره و مکانی دیگر به نامربوطی یا حتی نامطلوبی می‌گرایند.

در بخشی از کتاب صوتی اضطراب وضعیت می‌شنویم:

سوا از تعادلی که ایدئال مدرن در یک زندگی موفق میان پول درآوردن و خوب بودن برقرار کرده است، ارتباطی فراتر را میان پول درآوردن و خوشحال بودن ترسیم کرده است. این پیوستگی آخری بر سه فرض استوار است. اول چنین تصور می‌شود که تشخیص آنچه ما را خوشحال می‌کند، کار بسیار سختی نیست. درست همان‌طور که بدن‌هایمان معمولاً پی می‌برند که برای سالم بودن به چه چیز نیاز دارند و بدین ترتیب آنگاه که نیاز به سدیم داریم، ما را به‌سوی ماهی دودی و آن‌گاه که قند خونمان پایین است، ما را به سمت خوردن هلو سوق می‌دهند، این نظریه بر این باور است که می‌توان برای دانستن آنکه در جایگاه انسان برای شکوفایی به دنبال چه چیز می‌بایست باشیم، به ذهن‌هایمان اتکا کرد. ذهن‌هایمان هستند که ما را به سمت مشاغل و برنامه‌ریزی‌های خاصی هدایت می‌کنند.

دوم، درمورد آنکه طیف وسیعی از فرصت‌های شغلی و کالاهای مصرفی که در دسترس جوامع مدرن قرار گرفته است، صرفاً جنبهٔ خودنمایی و تجمل ندارند، سهل‌انگاری شده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
مقدمه:تعریف وضعیت / بخش اول: علل
28 دقیقه
فصل اول: توقع، توسعه‌ی مادی
33 دقیقه
فصل اول / قسمت دوم
27 دقیقه
فصل دوم: شایسته سالاری
34 دقیقه
فصل دوم / قسمت دوم
20 دقیقه
فصل سوم: دنیا پرستی
40 دقیقه
فصل چهارم: وابستگی
30 دقیقه
بخش دوم: راه‌حل‌ها
39 دقیقه
فصل پنجم: هنر
45 دقیقه
فصل ششم: تراژدی
38 دقیقه
فصل هفتم: سیاست
48 دقیقه
فصل هفتم / قسمت دوم
24 دقیقه
فصل هشتم: مرگ
41 دقیقه
فصل هشتم/ قسمت دوم
48 دقیقه
فصل نهم: بوهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اضطراب وضعیت
نویسنده
مترجممهدی نمازیان
راویمیلاد فتوحی
ناشر چاپینشر نون
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی
۶۹۰۰۰ ۴۸,۳۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اضطراب وضعیت

Parisa Abdi
۱۴۰۲/۱/۲۹
نمیدونم این کتاب بد ترجمه شده یا واقعا همینه که انقد گنگ و ‌پراکنده است مثال‌های بی ربط و طولانی و تاریخی. تا اینکه از جاهای دیگه تحلیل و نقد کتاب رو خوندم و دریافت خیلی خوبی داشتم یعنی کتاب حرف برای گفتن زیاد داره. دوباره کتاب رو گوش دادم بهتر شد.
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۸/۱۱
نگاه آلن دوباتن بیشتر کلان است تا خُرد؛ ژانر کتاب بر خلاف آنچه فکر میشه بیشتر به سمت جامعه شناسی متمایل است تا روان شناسی.. پی نویس: نسخه چاپی مصور است.
تینامون
۱۴۰۰/۹/۹
مگه میشه الن دوباتن کتاب بد بده این یک؟
دو اینکه مگه میشه اقای فتوحی گویندگی کنه و بد باشه؟
پس بی شک بدون توجه به محتوا باااااید این کتاب مطالعه کرد!
Parizad Naseri
۱۴۰۲/۴/۱۶
تو این روزگار واقعا نیاز هر آدمی هست که به گفته‌های این کتاب تأملی کرد.
shirin eslah
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
روند کتاب خسته کننده است و فهم روانی نداشت کلیات موضوع مناسب بود.
گلناز
۱۴۰۳/۱/۱۶
احتمالا من و جذب نکرد
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اضطراب وضعیت

برای دریافت کتاب صوتی اضطراب وضعیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.