معرفی و دانلود کتاب برایت چه اتفاقی افتاد؟: گفتگویی درباره تروما، تاب آوری و التیام

عکس جلد کتاب برایت چه اتفاقی افتاد؟: گفتگویی درباره تروما، تاب آوری و التیام
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برایت چه اتفاقی افتاد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برایت چه اتفاقی افتاد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برایت چه اتفاقی افتاد؟: گفتگویی درباره تروما، تاب آوری و التیام

کتاب برایت چه اتفاقی افتاد؟ گفت‌وگوی بروس دی پری و اپرا وینفری در مورد یکی از مسائل مهم و مشترک زندگی همه‌ی ماست: تروما و زخم‌هایی که در زندگی و به‌ویژه کودکی تجربه کرده‌ایم. نویسندگان از تجربیات خود و دیگران در مورد تروما می‌گویند و سعی می‌کنند با نگاهی علمی و همدلانه، راهی برای تاب‌ آوردن در برابر آن و التیام بیابند. گفتنی‌ست کتاب در صدر لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار داشته است.

درباره‌ی کتاب برایت چه اتفاقی افتاد؟

تروما و آسیب‌های روانی بدترین رنج‌هایی هستند که هر کسی ممکن است در زندگی تجربه کند. زخم‌هایی که تا سال‌ها می‌مانند و هر بار به هر بهانه‌ای سر باز می‌کنند. ترومای کودکی زخمی عمیق‌تر و رنج مداوم‌تری است که می‌تواند تمام زندگی را نابود کند. خیلی‌ها تصور می‌کنند رنج‌ها منحصر به خودشان است و کسی دیگری تجربه‌اش نمی‌کند. دانستن این که خیلی‌ها شبیه ما آسیب دیده‌اند، کمک بزرگی به ماست. اینکه می‌فهمیم در این رنج تنها نیستیم و کسان دیگری هم همدرد ما هستند. این خود نوعی التیام‌بخشی و درمان است.

کتاب برایت چه اتفاقی افتاد؟ (What Happened to You?) حاصل گفتگو یک روانکاو و یک مجری حرفه‌ای و سرشناس درباره‌ی همین موضوع است: زخم‌های دوران کودکی... نقطه‌ی تلاقی این دو در تجربه‌ی تروماست: اپرا وینفری (Oprah Winfrey) کودکیِ پر رنج و تروماتیکی داشته و سال‌ها در برنامه‌های تلویزیونی‌اش به سراغ آدم‌های آسیب‌دیده رفته و سعی کرده کمک‌شان کند. بروس دی پری (Bruce Perry) نیز در ترومای کودکان تخصص دارد و سال‌ها در مراکز مختلف بر روی کودکان آزاردیده و بچه‌هایی که مورد بدرفتاری قرار گرفته‌اند مطالعه کرده. اکنون این دو در برابر هم نشسته‌اند و در مورد ابعاد و انواع تروما و راه رهایی و خلاص شدن از آن صحبت کرده‌اند. حاصلْ کتابی موفق بوده که هفته‌ها در صدر لیست پرفروش‌ها قرار داشته.

کتاب برایت چه اتفاقی افتاد؟ در ده فصل تدوین شده و ترکیبی از مباحث علمی و عاطفی است. پری از منظر علمی و روانشناختی تروما را می‌شکافد و سعی می‌کند آن را توضیح دهد. از سوی دیگر هر دو تجربیات تروماتیک خود را روایت می‌کنند تا بحث جنبه‌ی احساسی و همدلانه‌تری پیدا کند. تلاش اپرا وینفری و بروس دی پری این است که با درک بهتر تروما، تحمل بیشتری در برابرش پیدا کنیم و راهی بیابیم تا بتوانیم از رنج آن رها شویم.

کتاب برایت چه اتفاقی افتاد؟ جدیدترین اثر اپرا وینفری است که نشر شمعدونی با ترجمه‌ی مریم خطیبی منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب برایت چه اتفاقی افتاد؟

  • در فهرست کتاب‌های پرفروش‌ آمازون
  • شماره‌ی 1 لیست پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌ تایمز
  • نامزد بهترین کتاب غیرداستانی گودریدز به سال 2021
  • نامزد جایزه‌ی آئودی در بخش توسعه‌ی فردی/تجاری به سال 2021

نکوداشت‌های کتاب برایت چه اتفاقی افتاد؟

  • مطالعه‌ای جالب و آموزنده. (glamadelaide)
  • کتابی روشنی‌بخش و صمیمی که نشان می‌دهد مؤلفین می‌خواهند به گذشته برسند و از آن خلاص شوند، و به سوی «آگاهی پس از آسیب» حرکت کنند. (لی هابر، مجله او)

کتاب برایت چه اتفاقی افتاد؟ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را می‌توان به کسانی از تروما رنج می‌برند و به‌دنبال التیام و درمانی برای زخم‌هایشان هستند، توصیه کرد.

با بروس دی پری و اپرا وینفری بیشتر آشنا شویم

دکتر بروس دی. پری (متولد 1955) روانکاو آمریکایی و یکی از اعضای ارشد آکادمی چایلدتروما در هیوستون تگزاس است. او در عصب‌شناسی و سلامت ذهنی کودکان تخصص دارد و استاد روانکاوی دانشگاه نورث‌وسترن است. کتاب «پسری که شبیه سگ بزرگ شدِ» او که در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های سال قرار گرفته در موردِتجربه‌ی کودکانی‌ست که مورد بدرفتاری قرار گرفته‌اند.

اپرا گیل وینفری، مجری، بازیگر، تهیه‌کننده و مؤلف، ملکه‌ی رسانه‌ها و ثروتمندترین آفریقایی-آمریکایی قرن بیستم، در سال 1954 در می‌سی‌سی‌پی، در خانواده‌ای فقیر به دنیا آمد. در کودکی بارها مورد آزار و بدرفتاری قرار گرفت، زمانی که دبیرستانی بود، خانواده‌اش را ترک گفت و به فعّالیت در رادیو مشغول شد. همین امر، مسیری شد تا به تلویزیون راه پیدا کند و چند سال بعد تبدیل به یکی از قدرتمندترین زنان جهان شود. اپرا ده‌ها جایزه برده: از اسکار و گلدن‌گلوب و اِمی گرفته تا نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری. کتاب‌های «درایت یکشنبه‌ها»، «با اطمینان می‌دانم که» و «راه روشن است» از دیگر آثار او هستند.

در بخشی از کتاب برایت چه اتفاقی افتاد؟ می‌خوانیم

بیست‌ساله بودم که برای اولین بار برای تنظیم استرسم به دردسر افتادم. گزارشگر بودم و در هفته صد ساعت کار می‌کردم. می‌خواستم در خدمت تیم باشم، اما می‌توانستم احساس کنم بیشتر و بیشتر هماهنگی‌ام را با همکارانم از دست می‌دهم. همان طور که قبلاً توضیح دادم، اتفاقات ناخوشایند دوران کودکی‌ام ازجمله داشتن خانواده‌ای ازهم‌گسیخته، تجاوز جنسی و کتک‌خوردن‌های پی‌در‌پی باعث شده بود همیشه بخواهم کاری کنم که مردم دوستم داشته باشند، حتی اگر این کار همه انرژی‌ام را از من بگیرد. بدین‌ترتیب، وقتی علائم استرس را در خود دیدم، اعتنایی نکردم و سعی کردم خودم را با دارویی تسکین دهم که به‌راحتی در دسترس بود: غذا. هرچه زندگی‌ام بیشتر از ریتم خود فاصله می‌گرفت، بیشتر به دنبال راهی برای خاموش‌کردن سیگنال‌ها بودم.

می‌دانستم که به خودم خیانت می‌کنم. می‌دانستم که فقط مقداری مشخص انرژی دارم و می‌دانستم باید آن را ذخیره کنم. اما ده‌ها سال طول کشید تا بفهمم چطور در ریتم‌ خودم زندگی کنم.

وقتی احساس آشفتگی کردم، عقب کشیدم. آموختم که نه بگویم. وقتی کنار کسی هستم که به‌نوعی آزارم می‌دهد، مانعی ایجاد می‌کنم دیواری نامرئی که انرژی منفی آن فرد را از من دور نگه می‌دارد.

همچنین یک فضای روحانی شخصی ایجاد کردم. روزهای یکشنبه به آن‌جا می‌روم و روحیه خودم را دوباره می‌سازم. با خودم خلوت می‌کنم و اجازه می‌دهم خودم باشم. وقتی در این زمان کسی مزاحمم می‌شود یا به‌نوعی آرامشم را به هم می‌زند، فردی زودرنج و مستعد اضطراب می‌شوم که نمی‌تواند تصمیمی بگیرد نه شخصی که می‌خواهم باشم. سریع‌ترین و باثبات‌ترین راه برای من برای برگشت به ریتم خودم قدم‌زدن در طبیعت است.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت ناشر
درباره نویسندگان
یادداشتی از مؤلفان
مقدمه
فصل 1: درک این دنیا
فصل 2: در جست وجوی تعادل
فصل 3: ما را چگونه دوست داشته اند؟
فصل 4: گستره تروما
فصل 5: اتصال نقاط
فصل 6: از مقابله تا التیام
فصل 7: خِرد پس از تروما
فصل 8: مغزهای ما، تعصب های ما، سیستم های ما
فصل 9: گرسنگی رابطه ای در دنیای مدرن
فصل 10: نیازهای امروز ما
سخن آخر
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برایت چه اتفاقی افتاد؟: گفتگویی درباره تروما، تاب آوری و التیام
نویسنده،
مترجممریم خطیبی
ناشر چاپیانتشارات شمعدونی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-622-7044-32-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برایت چه اتفاقی افتاد؟

زهرا
۱۴۰۲/۱/۱۶
من این کتاب رو به پیشنهاد یکی از دوستانم خوندم و بسیار لذت بردم برای دوستانی که در رشته روانشناسی تحصیل میکنن خوندنش خالی از لطف نیست.
Fateme.sap
۱۴۰۳/۱/۳
فقط میتونم بگم تموم تروماهای داشته و نداشتم با خوندن این کتاب سرباز کرد... عالی بود ب معنای واقعی
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب برایت چه اتفاقی افتاد؟

برای دریافت کتاب برایت چه اتفاقی افتاد؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.