معرفی و دانلود کتاب بررسی چشم انداز اقتصادی آمریکا در اقتصاد جهانی

برای دانلود قانونی کتاب بررسی چشم انداز اقتصادی آمریکا در اقتصاد جهانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بررسی چشم انداز اقتصادی آمریکا در اقتصاد جهانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بررسی چشم انداز اقتصادی آمریکا در اقتصاد جهانی

حمیدرضا اشرف زاده و مریم مجرد نشترودی در کتاب بررسی چشم انداز اقتصادی آمریکا در اقتصاد جهانی علاوه بر بررسی نظریات توسعه اقتصاد آمریکا، به کنکاش در تاریخ اقتصادی این کشور و رموز پیشرفتش می‌پردازند.

کتاب بررسی چشم انداز اقتصادی آمریکا در اقتصاد جهانی (the outlook for the united states in the world economy) در رابطه با تحولات اقتصادی و چرخه‌های تجاری (رکود، بحران و رونق) بزرگ‌ترین اقتصاد جهان بوده و ضمن اینکه نظریه چرخه‌های تجاری را به شکلی ساده معرفی می‌کند، با بررسی تاریخی تحولات اقتصادی آمریکا از سال 1790 تا به حال، چرخه‌های تجاری این کشور، دلایل و پیامدهای آن‌ها را برای نظریه اقتصادی به بحث می‌گذارد.

این کتاب در سبک خود منحصر به فرد است، زیرا تا به حال در هیچ کدام از موسسات تحقیقاتی اقتصادی و بازرگانی، تاریخچه اقتصادی ایالات متحده آمریکا و اهمیت آن برای اقتصاد جهان منتشر نشده است. تاریخ سیاسی آمریکا نیز از روی منابع کلاسیک استخراج شده و سپس به طور مستقیم به تاریخ اقتصادی پیوند یافته است. بنابراین برای کسانی که مایل هستند مطالعه‌ای در مورد بررسی‌های تاریخی و مکتب تاریخی در اقتصاد داشته باشند نیز مفید است.

در بخشی از کتاب بررسی چشم انداز اقتصادی آمریکا در اقتصاد جهانی می‌خوانیم:

در اندیشه کینز یک نکته اهمیت بسیار‌ی دارد؛ کینز در اصل نظام اجتماعی (یا اقتصادی) را بی‌ثبات می‌داند، مگر اینکه کسی از خارج در آن دخالت کند. تمامی کسانی که نظریه‌ای برای تقابل با کینز آورده‌اند، معتقدند نظام اجتماعی خود به خود با ثبات است و به هیچگونه دخالتی از خارج نیاز ندارد. در یک تفسیر، این یک بحث متافیزیکی است، اما هیچ چاره‌ای نداریم و باید با آن رو به رو شویم و شاید هیچ شاهد یا استدلال متقاعد کننده‌ای برای انتخاب میان این دیدگاه وجود نداشته باشد.

پذیرش یکی از این دو دیدگاه (یا به طور کلی هر دیدگاهی) گناهی نیست، اما باید بین توصیه‌های سیاستی و اقدامات عملی که از پذیرش هر دیدگاهی ناشی می‌شود، نهایت دقت، منطق و انصاف رعایت شود. در غیر این صورت اگر مدار جامعه بر تساهل نباشد خون ریزی حتمی است. تاریخ قرون وسطی و تسلط کلیسای کاتولیک بر دیدگاه مردم و عدم پذیرش پیشرفت‌های علمی به خون ریزی زیادی منجر شد، زیرا هیچ دیالوگی میان دیدگاه‌ها را اجازه نمی‌داد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شکل گیری ایالات متحده آمریکا
فصل دوم: تاریخ مختصر آمریکا هنگام شکل گیری
فصل سوم: تاریخ اقتصادی و صنعتی ایالات متحده پس از استقلال
فصل چهارم: سیر تاریخ اقتصادی ایالات متحده از قرن نوزدهم و جهانی شدن آمریکا
فصل پنجم: آمریکا در اقتصاد جهانی و رکودهای جدید اقتصادی
فصل ششم: آمریکا در چشم انداز جهان
فصل هفتم: جمع بندی و نتیجه گیری
مراجع و منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بررسی چشم انداز اقتصادی آمریکا در اقتصاد جهانی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات331
زبانفارسی
شابک978-964-469-312-0
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک
112000 ت - 11.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بررسی چشم انداز اقتصادی آمریکا در اقتصاد جهانی

برای دریافت کتاب بررسی چشم انداز اقتصادی آمریکا در اقتصاد جهانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.