معرفی و دانلود کتاب بیدارسازی ذهن فروزان: تمرین‌های مراقبه به سبک تبتی برای آرامش و شادی درونی

عکس جلد کتاب بیدارسازی ذهن فروزان: تمرین‌های مراقبه به سبک تبتی برای آرامش و شادی درونی
قیمت:
24000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیدارسازی ذهن فروزان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیدارسازی ذهن فروزان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیدارسازی ذهن فروزان: تمرین‌های مراقبه به سبک تبتی برای آرامش و شادی درونی

تنزین وانگیال رینپوچه یکی از برترین آموزگاران معنوی زمانه‌ی ماست. او در کتاب بیدارسازی ذهن فروزان اصول مراقبه به شیوه‌ی سنتی تبتی‌ها را به ما آموخته، و راه‌های نیل به سعادتی همه‌گستر را نشانمان داده است.

درباره کتاب بیدارسازی ذهن فروزان

مراقبه، چنان‌که تنزین وانگیال رینپوچه، آموزگار معنوی خوشنام اهل هندوستان می‌گوید، عبارت است از خود را به جریان زمان سپردن و دستیابی به آگاهیِ کامل از لحظه‌ی جاری. به عبارت ساده‌تر، مراقبه یعنی دم را دریافتن، و در لحظه زیستن. این روزها آموزش اصول مراقبه به شیوه‌های هندی یا تبتی بسیار متداول گشته است. دلیل این امر ساده است: در جهانی که ما در آن به سر می‌بریم، آرامش خاطر گمگشته‌ای افسانه‌ای است. زندگی انسان مدرن توأم با شتابی جنون‌آساست؛ شتابی که آدمی را در بازیافتن احساس امنیت روانی و آرامش روحانی ناکام می‌گذارد. مراقبه به ما وعده‌ی حصول این امنیت و آرامش را می‌دهد. با این همه باید به گوش و هوشیار بود و در دام مربیان جعلی نیفتاد. آموزش اصول مراقبه مستلزم برخورداری از دانش معنوی وسیعی است، و به قول معروف، ابداً شوخی‌بردار نیست. اغلب کتاب‌ها و متونی که در این زمینه به رشته‌ی تحریر درمی‌آیند چیز چندانی برای عرضه به مخاطب ندارند، و صرفاً برای پر کردن جیب نویسندگان کاسب و ناشران فرصت‌طلب روانه‌ی بازار می‌شوند. در این میان البته استثناهایی هم وجود دارد. یکی از این استثناها، کتاب بیدارسازی ذهن فروزان (Awakening the Luminous Mind) است.

تنزین وانگیال رینپوچه که پیشتر از او یاد کردیم، در این اثر درخشان به توضیح اصول مراقبه به روش سنتی اهالی تبت پرداخته است. آموزه‌هایی که در کتاب بیدارسازی ذهن فروزان ارائه شده، جملگی ناظر به بازیابی و فعال‌سازیِ نیروهای درونی‌اند؛ نیروهایی که در صورت کشف آن‌ها در ضمیر خود، به آرامشی ژرف و بی‌انتها دست یافته و از تکا به جهان خارج بی‌نیاز می‌گردید. نام تبتی این آموزه‌ها، «دزوگچن»، به معنی تمامیت عالی یا کمال عالی است. در مرکز فلسفه‌ی دزوگچن دیدگاهی وجود دارد که بر مبنای آن، همه موجودات ذی‌شعور در مرحله‌ی اولیه‌ی حیات خود، خالص و کامل تلقی می‌شوند؛ به نحوی که به طور پیشینی، پتانسیل نیل به کمال را در خود دارند. این دیدگاه در بادی امر ممکن است اندکی اسرارآمیز جلوه کند، اما به سادگی این معنی را دارد که طبیعت ما‌ کاملاً خالص و خالی از نقص است؛ و زمانی که مانعی در میان نباشد، این طبیعت می‌تواند بدون هیچ تلاشی خودش را بروز دهد. این ظرفیت درون هرکدام از ما وجود دارد. ذات ما این است. زمانی که موفق به شناخت این ذات حقیقی نشویم رنج می‌کشیم و ممکن است باعث آسیب زدن به دیگران هم بشویم. اما زمانی که طبیعت ذاتی خودمان را بشناسیم، قادر به رها کردن رنج‌های شخصی‌مان می‌شویم و برای دیگران نیز به انسان‌هایی خیرخواه بدل می‌گردیم.

چاپ اولیه‌ی کتاب بیدارسازی ذهن فروزان به سال 2012 بازمی‌گردد. ترجمه‌ی فارسی این اثر به قلم الهه محمدپور فراهم آمده و انتشار آن به همت نشر راوشید میسر گشته است.

در نکوداشت کتاب بیدارسازی ذهن فروزان

  • تنزین وانگیال رینپوچه در کتاب بیدارسازی ذهن فروزان به شما می‌آموزد که به جای جست‌وجوی حمایت از بیرون، به نیروهای درونی خود اتکا کنید. مطالعه‌ی این اثر سبب می‌شود که چشمان شما بر روی بصیرت‌های ژرفی که در تجارب روزمره نهفته است، گشوده شود. (آمازون)

کتاب بیدارسازی ذهن فروزان مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار حوزه‌ی خودیاری و انرژی‌درمانی مخاطبین اصلی کتاب بیدارسازی ذهن فروزان از تنزین وانگیال رینپوچه به شمار می‌روند.

با تنزین وانگیال رینپوچه بیشتر آشنا شویم

تنزین وانگیال رینپوچه (Tenzin Wangyal Rinpoche) متولد سال 1961 و اهل کشور هند است. شهرت او در جهان غرب، عمدتاً ناشی از فعالیت‌های دامنه‌دارش در زمینه‌ی آموزش اصول مراقبه و انرژی‌درمانی است. از میان کتاب‌های تنزین وانگیال رینپوچه می‌توان به عناوینی نظیر «بیدارسازی ذهن فروزان»، «شگفتی‌های طبیعی» و «بیداری مقدس» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب بیدارسازی ذهن فروزان می‌خوانیم

سومین مکان پناهگاه جسم سعادت بزرگ است. زمانی که آگاهی طلوع می‌کند، اتفاقی رخ می‌دهد. از فضای درون قلبتان، از نور آگاهی، تاریکی جهل از بین می‌رود و حس سعادت بزرگ آشکار می‌شود. سعادت بزرگ، بسادگی شادیِ بودن است. شادی کامل کردن یا لذتِ داشتن، یا هیجان یا انتظارِ داشتن، نیست. شما وجود دارید، می‌دانید که وجود دارید، بنابراین شاد هستید. شما شادی هستید. مجبور نیستید شادی را احساس کنید. زیرا خودِ شادی هستید. حتی برای شادی دادن تلاش نمی‌کنید، زیرا از قبل درحال ارائه آن هستید. مجبور نیستید به اشتراک بگذارید، زیرا از قبل با بودنتان آن را انجام داده‌اید. هر چه بیشتر برای ارائه آن تلاش کنید، کمتر قادر به ارائه هستید. هر چه بیشتر هستید، بیشتر ارائه می‌دهید. بطور کامل حضور دارید. شما آن سعادت هستید؛ شما آن شادی هستید؛ شما آن شناخت را دارید و مجبور نیستید برای انجام چیزی تلاش کنید. احساس شادی در جایی وجود دارد که برای پناهگاه می‌رویم. ممکن است با چنین احساس شادی در ارتباط نبوده باشیم، یا تنها نگاه مختصری به این تجربه داشته‌ایم، اما به هرحال در ما وجود دارد. بنابراین با حضور شادی در خودمان به پناهگاه می‌رسیم.

نتیجه رسیدن به پناهگاه، یقین و اعتمادبه‌نفس، آرامش درونی و فراوانی ویژگی‌های مثبت می‌باشد. اعتمادبه‌نفس عمیق به این معنی است که شما آن سکون، آن سکوت و آن وسعت هستید. اعتمادبه‌نفس حقیقی از افکارمان حاصل نمی‌شود. بخشی از شعف درونی نیست که بگوید "بله، شمابه اندازه کافی خوب هستید، محبوب هستید، عالی هستید، قرار است برنده شوید.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
پیشگفتار
مقدمه
استفاده از این کتاب
فصل اول: رسیدن به پناهگاه از طریق سه در‌وازه
یافتن پناهگاه درونی از طریق سکون جسم
یافتن پناهگاه درونی از طریق سکوت سخن
یافتن پناهگاه از طریق وسعت ذهن
منبع تمام ویژگی‌های مثبت
تبدیل کردن درد به مسیر
درمان برای درد: سه "قرص" پناهگاه درونی
روزی سه قرص: تقویت عادت رو کردن به درون
فصل دوم: پناهگاه درونی و کشف خودِ مقدس
اولین پناهگاه: جسمِ تهی
سومین پناهگاه: جسم سعادت
فصل سوم: موهبت‌های پناهگاه درونی
موهبت گشودگی: جسم تهی
غلبه بر ترس توسط اولین پناهگاه
موهبت آگاهی: جسم نور
غلبه بر امید توسط دومین پناهگاه
موهبت گرما: جسم سعادت بزرگ
غلبه بر رنج توسط سومین پناهگاه
فصل چهارم: بینایی ذهن است
تمرین مراقبه هدایت شده بینایی ذهن است
زمانی که هیچ چالش مشهودی وجود ندارد
تمرین غیررسمی بینایی ذهن است
در نتیجه: بینایی ذهن است
فصل پنجم: ذهن تهی است
آشنا شدن با خودتان
تمرین مراقبه هدایت شده ذهن تهی است
تمرین غیررسمی ذهن تهی است
درنتیجه: ذهن تهی است
فصل ششم: تهی بودن نور پاک است
تمرین مراقبه هدایت شده تهی بودن نور پاک است
تمرین غیررسمی تهی بودن نور پاک است
در نتیجه: تهی بودن نور پاک است
فصل هفتم: نور پاک اتصال است
تمرین مراقبه هدایت شده از نور پاک اتصال است
تمرین غیررسمی نور پاک اتصال است
در نتیجه: نور پاک اتصال است
فصل هشتم: اتصال سعادت بزرگ است
تمرین مراقبه هدایت شده اتصال سعادت بزرگ است
تمرین غیررسمی اتصال سعادت بزرگ است
در نتیجه: اتصال سعادت بزرگ است
فصل نهم: گنجینه ذهن طبیعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیدارسازی ذهن فروزان: تمرین‌های مراقبه به سبک تبتی برای آرامش و شادی درونی
نویسنده
مترجمالهه محمدپور
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات87
زبانفارسی
شابک978-622-5767-40-9
موضوع کتابکتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه الکترونیک
24000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیدارسازی ذهن فروزان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بیدارسازی ذهن فروزان

برای دریافت کتاب بیدارسازی ذهن فروزان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.