معرفی و دانلود کتاب بیش یادگیری

عکس جلد کتاب بیش یادگیری
قیمت:
49000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیش یادگیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیش یادگیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیش یادگیری

اسکات یانگ در کتاب بیش یادگیری که عنوان پرفروش‌ترین اثر وال استریت ژورنال را کسب کرده، به شما شیوه‌ای نوین برای یادگیری می‌آموزد که با به‌کارگیری آن می‌توانید به کسب‌وکارتان سرعت ببخشید و در مهارت‌های تخصصی تسلط لازم و کافی را بیابید. به کمک نُه اصلی که نویسنده برای غلبه بر مهارت‌های پیچیده ارائه می‌کند می‌توانید حواس‌پرتی‌ها را از بین ببرید،‌ خلاق‌تر شوید و سطح زندگی خود را ارتقاء دهید.

درباره کتاب بیش‌ یادگیری:

شاید شما هم آن کتاب را مطالعه کرده باشید که نویسنده‌ا‌ی معروف در یکی از آثارش و از زبان یکی از شخصیت‌ها از حرام کردن استعدادها سخن می‌گفت. شخصیت اصلی معتقد بود علی‌رغم اینکه فرد بااستعدادی بوده، نتوانسته آن‌طور که شایسته است از توانایی‌هایش استفاده کند. او ذهنش را حرام کرده بود. حکایت آن فرد،‌ قصه‌ی زندگی بسیاری از ماست. اغلب ما در زندگی اشتیاقی داشته‌ایم که هرگز به سراغ آن نرفته‌ایم؛ از نواختن پیانو گرفته تا آموختن چند زبان مختلف. اما این مهارت‌ها آنقدر به نظرمان ناممکن و دشوار بود که هیچ‌گاه به عمل تبدیل نشد.

اسکات یانگ (Scott Young) در کتاب بیش‌ یادگیری (Ultralearning) به این موضوع مهم می‌پردازد که چگونه می‌توانیم مهارت‌‌های دشوار را در زمانی کوتاه و به شیوه‌ای موثر بیاموزیم. یانگ توضیحاتی عملی برای مهارت بیش‌یادگیری و نحوه‌ی استفاده از آن ارائه می‌دهد و این اثر یک منبع استثنائی برای همه‌ی کسانی‌ست که علاقه‌ دارند کارکرد یادگیری را درک کنند. نویسنده در سرتاسر کتاب از داستان‌های مختلفی برای نشان دادن اهمیت و کاربرد اصول بیش‌یادگیری استفاده می‌کند. او در این اثر به بیان 9 اصل مهم می‌پردازد و همه‌ی این اصول را می‌توان برای هر نوع یادگیری به کار برد.

به‌کارگیری "بیش‌ یادگیری" از این جهت حائز اهمیت است که می‌تواند ما را از زنجیرهای فکری که باعث محدودیت ذهنمان می‌شوند، رها سازد. ما هنگام آموختن همان استراتژی‌هایی را به کار می‌گیریم که قبل‌تر از آن‌ها جوابی ندیده بودیم. بنابراین بهتر نیست که این بار درباره‌ی یاد گرفتن مهارت کسب کنیم؟ در نتیجه اگر تنها بر نقاط ضعفتان تمرکز می‌کنید و هیچ‌کدام از فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید نتایج مطلوبی به همراه ندارند، لازم است که این بار یک مسیر جدید را امتحان کنید و یک بیش‌یادگیر بشوید!

اسکات یانگ این اثر را اولین بار در سال 2019 منتشر کرد و در آن از آخرین تحقیقات در حوزه‌ی روانشناسی یادگیری بهره برده است. از زمان انتشار تاکنون، این کتاب با استقبال گسترده از سوی منتقدان و مخاطبان مواجه شده و به عنوان یکی از پر فروش‌ترین آثار در حوزه‌ی خودیاری شناخته می‌شود. کتاب بیش‌ یادگیری نه تنها رشد چشم‌گیری را در زمینه‌ی فردی برایتان رقم خواهد زد، بلکه به شما کمک می‌کند در زندگی حرفه‌ای خود پیشرفت داشته باشید و کسب‌وکارتان رونق فراوانی پیدا کند.

نکوداشت‌های کتاب بیش‌ یادگیری:

- بیش‌ یادگیری را بخوانید و زندگی خود را ارتقاء دهید. (کریس گیلبو، نویسنده‌ی کتاب استارت آپ 100 دلاری)
- این کتاب را بخوان. زندگی‌ات را تغییر خوهد داد! (کال نیوپورت، نویسنده‌ی کتاب کار عمیق)
- بیش‌ یادگیری به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید بهتر از آنچه فکر می‌کردید ممکن است، یاد بگیرید. (دِرِک سیورز، نویسنده‌ی کتاب هر چی تو می‌خوای)

کتاب بیش‌ یادگیری مناسب چه کسانی است؟

اگر قصد دارید در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود پیشرفت کنید، توانایی‌هایتان را افزایش دهید و بر مهارت‌های دشوار تسلط یابید، از کتاب بیش‌ یادگیری غافل نشوید.

جملات برگزیده‌ی کتاب بیش‌ یادگیری:

- همه برنامه‌هایی دارند تا این‌که یک مشت می‌خورد توی دهن‌شان. (مایک تایسون)
- حافظه ته‌مانده‌ی فکر است. (دنیل ویلینگهام، روان‌شناس شناختی)
- تا وقتی معنی‌ جمله‌ای را نمی‌دانید، درباره‌ی درستی‌اش نپرسید. (اِرِت بیشاپ، ریاضی‌دان)
- شروع همیشه همین امروز است. (مِری شلی)
- اگر صبر کنید و با تلاش از ذهن خودتان به یاد بیاورید سودمندتر از آن است که دوباره به کتاب نگاه بیندازید. (ویلیام جیمز، روان‌شناس)

در بخشی از کتاب بیش‌ یادگیری می‌خوانیم:

لازم نیست پروژه‌ی بیش‌یادگیری‌تان کاری فشرده و تمام‌وقت باشد تا به موفقیت برسید، اما مسلماً به صرف زمان نیاز دارد و بهتر است درباره‌ی این‌که می‌خواهید چه مقدار زمان به یادگیری اختصاص دهید از قبل تصمیم بگیرید و امیدوار نباشید که بعداً وقتش را پیدا کنید. دو دلیل خوب برای برنامه‌ریزی از قبل وجود دارد. اول این‌که با تنظیم پروژه‌تان روی تقویم، ناخودآگاه آن را قبل از چیزهای دیگر اولویت‌بندی می‌کنید و مزیت دوم آن است که معمولاً یادگیری ناامیدکننده است و تقریباً همیشه کلیک‌کردن روی فیسبوک، توئیتر یا نتفلیکس آسان‌تر است. اگر برای یادگیری وقتی در نظر نگیرید، جمع‌کردن انگیزه برای انجام آن بسیار دشوارتر خواهد بود.

اولین تصمیمی که باید گرفته شود، تصمیم درباره‌ی مقدار زمانی است که می‌خواهید صرف پروژه کنید. این تصمیم اغلب از سوی برنامه‌ی شما تعیین می‌شود. ممکن است در وضعیت اشتغال‌تان شکافی وجود داشته باشد که فرصت یادگیری فشرده را بدهد، اما فقط برای یک ماه. از سوی دیگر، شاید برنامه‌تان به قدری پر باشد که فقط چند ساعت در هفته بتوانید برای یادگیری چیز جدید وقت بگذارید. به‌هرحال هر مقدار زمانی که قرار است اختصاص دهید، از قبل درباره‌اش تصمیم بگیرید.

تصمیم دومی که باید گرفته شود درباره‌ی زمان یادگیری است. مدت چند ساعت روز تعطیل؟ با یک ساعت زودتر بیدارشدن و قبل از رفتن سر کار؟ شب‌ها؟ موقع استراحت‌های وقت ناهار؟ این‌جا هم بهترین کار این است هر چه را که بر اساس برنامه‌تان آسان‌تر است انجام دهید.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
فصل اول: آیا می‌توان بدون رفتن به اِم‌آی‌تی آموزش‌هایش را دریافت کرد؟
فصل دوم: چرا بیش‌یادگیری مهم است؟
فصل سوم: چطور بیش‌یادگیر شویم؟
فصل چهارم: اصل اول: فرایادگیری
فصل پنجم: اصل دوم: تمرکز کن
فصل ششم: اصل سوم: کار مستقیم
فصل هفتم: اصل چهارم: مشق‌کردن
فصل هشتم: اصل پنجم: بازیابی
فصل نهم: اصل ششم: بازخورد
فصل دهم: اصل هفتم: یادسپاری
فصل یازدهم: اصل هشتم: شهود
فصل دوازدهم: اصل نهم: آزمایش
فصل سیزدهم: اولین پروژه‌ی بیش‌یادگیری‌تان
فصل چهاردهم: تحصیلات غیرمتعارف
سپاسگزاری
پیوست
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیش یادگیری
نویسنده
مترجممرجان فیروزشاد
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات263
زبانفارسی
شابک978-622-254-289-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
49000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیش یادگیری

محمد امین پیشدار
۱۴۰۱/۵/۱۴
پلن داشتن، برنامه داشتن، مشخص کردن چارچوب کار، ساختار عملی رو از قبل از شروعش مشخص کردن حتی برای عملی تکراری و پیش پا افتاده‌ای مثل یادگیری؛ تاکید این کتاب بر این موارد است. نویسنده از هر فرصتی استفاده می‌کنه تا نقطه نظر خودش رو برای مخاطب جا بندازه. و برای اینکار از تجربه شخصی خودش و تجربه و سایر داستان افراد استفاده می‌کنه. نویسنده گام‌های طراحی برنامه‌ریزی برای یادگیری سریع چیزهای سخت رو در فصل‌های جداگانه به تفصیل شرح میده و داستان افراد مختلفی رو که بیش یادگیرنده بودن ولی خبر نداشتن رو تعریف می‌کنه. علاوه بر این موارد نویسنده تاکید داره که راهبردهای یادگیری سه نوع هستند که یکی از اون‌ها (راهبرد بیش یادگیری ه) و اون دو راهبرد دیگه یکی (راهبرد عادت‌های کم شدت ه) و اون یکی (راهبرد آموزش رسمی و ساختارمند ه). یک جمله تاثیرگذار این کتاب این بود برام: (همه پلن دارن تا زمانیکه اولین مشت توی صورتشون نخورده) نویسنده تاکید ویژه‌ای داره برای گرفتن بازخورد از دیگران و این بازخوردها رو به مشت‌هایی که به صورت میخورن تشبیه کرده. البته شنیدن بازخورد نیازمند داشتن اعتماد به نفس، عزم راسخ و پایداری ه. یک موضوع دیگه که نویسنده تاکید ویژه‌ای بهش می‌کنه (آزمایش کردن ه) اینکه روش‌ها و سبک‌ها و منابع یادگیری رو آزمایش کنیم و از این کار نترسیم و نتیجه‌شون رو با هم مقایسه کنیم.
این کتاب رو پیشنهاد میکنم مخصوصا به کسانی که دوست دارن سریعتر یاد بگیرن و بیشتر یاد بگیرن. زمان مطالعه این کتاب حدودا ۷ ساعت ه ولی اگه مثل من بخواهید نکته برداری هم بکنید تا ۱۲ ساعت هم میرسه. ترجمه کتاب هم باهاش مشکلی نداشتم و برام روون بود. در کل پیشنهاد میدم این کتاب رو به همه.
سیدمهدی حسینی
۱۴۰۰/۱۲/۲۴
سلام من به این کتاب با توجه به ترجمه‌ای که داره ۳ ستاره دادم چون ترجمه ضعف‌هایی داره و نقد دارم.
نقد: در اول هر بخش، نویسنده نقل قول‌هایی رو داره که تو بعضی از نقل قولها، انگار مترجم، تحت الفظی و کلمه به کلمه ترجمه کرده..... همین مسئله در بطن محتوا دیده میشه و جملاتی غیر قابل فهم و نامفهوم وجود و
داره که باعث ازهم گسیختگی ذهن مخاطب میشه....
نقد دوم به خود نویسندس، چونکه نویسنده در بخشی به مزایای روش بیش یادگیری اشاره میکند برای مثالاش از افراد موفق در بیش یادگیری مثال میزنه درصورتیکه بخش پنهان و کمتر گفته شده موضوع افرادی که گام به گام مراحل رو گذراندن ولی نتیجه مطلوب عایدشون نشده و نویسنده به این بخش نپرداخته که چرا این افراد با وجود گذراندن این مراحل موفق نشدن.....
و آنطور که به نظر میرسه شرط موفقیت در این روش، صرف زمان زیاد برای پروژه دلخواهمونه که از لحاظ اشتغال و درس و تحصیل و زندگی و.... تقریبا برای هممون غیر ممکنه.... باتشکر
عسل رئیس زاده
۱۴۰۰/۱۱/۳
کتاب به این اشاره دارد که ما می‌توانیم هر مهارتی را به صورت خودآموز یادبگیریم. اما قبل از هر کار ابتدا باید درباره روش‌های یادگیری آن مهارت خیلی عمیق تحقیق کنیم‌. روش افراد دیگر را مورد مطالعه قرار دهیم و با آزمون و خطا روش مطالعه خود را کشف کنیم. بدون شک هر کس روش‌های یادگیری خاص خود را دارد که با می‌تواند بقیه به اشتراک بگذارد. مرحله بعدی در یادگیری خودآموز اینست که باید بفهمیم کدام قسمت از آن مهارتی که می‌خواهیم بیاموزیم برایمان دشوار است و بیشتر تمرکز خود را روی آن قسمت بگذاریم. با برنامه ریزی در ماه حداقل دویست یا سیصد ساعت وقت بگذاریم برای مهارت مورد نظرمان. و دیگری اینکه با انجام دادن آن کار (هر چه بیشتر) تبحر خود را افزایش دهیم.
Masoum Ghafari
۱۴۰۱/۲/۱۸
من متن کتاب را نپسندیدم... روان و خوش خوان نبود. به علاوه اینکه اصولا این تیپ کتاب‌های توسعه فردی که با مثالهای شخصی سعی در تبیین و توضیح و توصیه‌های کاربردی برای دیگران را دارند نمی‌پسندم. مثالها صرفا و کاملا تجربه شخصی نویسنده یا اطرافیانش در محیط زیستی و فرهنگی ایشان است و نمیشود صرف ردیف در متن کردنشان قالب لزوما کتاب ارزشمند و مفیدی نوشت. مثال باید برای توضیح و تفسیر مفاهیم ارائه شده بیان شوند نه اینکه خود کلیت متن را تشکیل دهند.
سید پاشا
۱۴۰۰/۸/۳۰
کتابی بسیار عالیست. ریز اتفاقات و مراحل درگیری یک شخص را در فرآیند یادگیری با مثال‌های مختلف و زبان ساده بیان میکند. برای شناسایی زیر و بم یک پروژه و رفتارشناسی افراد در زمینه‌ی برنامه ریزی عملیاتی برای اجرا به نظر بسیار اثربخش میتواند باشد. شخصا همراه با مطالعه باید نکات مهم کتاب یادداشت شود. این کتاب بیانگر تکنیک‌های مختلفی است که با شناخت آن‌ها قطعا و قطعا در برنامه ریزی و اجرای برنامه‌ها موفق خواهیم شد.
محمد جواد محبی
۱۴۰۳/۱/۹
این کتاب را آقای بقوسیان توصیه کرده بود
کتاب جذابیه
یعنی در زمان خواندن با خودمون میگیم چرا که نه... چون قاعدتاً با این شکل تمرکز هر کدام ما میتونیم در زمان کمی مهارت بزرگی را به دست بیاوریم
و البته همه چیز به سادگی روی کاغذ نیست و شاید اگر به شکل گروهی انجام بشه کار ساده تر بشه
تقریبا شبیه کتاب کار عمیق کال نیوپرت هست
فرشته کروبیان
۱۴۰۲/۱/۵
کتاب فوق العاده‌ای هست. من خودم ذاتا اینکار رو انجام میدادم ولی همیشه مورد سرزنش قرار میگرفتم که چرا زیادی میری تو بحر چیزی و انقدر متمرکز میشی همه چی فراموشت میشه، ولی با خوندن این کتاب متوجه شدم در اصل با اینکار سرعت یادگیری رو بالا میبردم، چیزی که دیگران متوجهش نمیشدن!!
این کتاب واقعا فوق العاده ست و حتما پیشنهاد میکنم.
فهیمه فرشتیان
۱۴۰۰/۱۲/۲۶
بینظیرترین کتابی که خوندم.
واقعا خیلی به طریقه یادگیری انسان کمک می‌کنه چه دانش آموز باشید، چه دانشجو، چه معلم و..
راهکار‌های عملی فوق العاده برای یادگیری داره.
من خیلی پیشرفت کردم و طریقه درست یادگیری خودم رو مدیون این کتابم.
از کتابراه برای قرار دادن همچین کتاب‌هایی بسیار ممنونم.
هایده بلالی
۱۴۰۰/۸/۲۷
کتابهای نشر میلیکان اکثرا خوبه و بین کتابهای انگیزشی من از این انتشارات انتخاب میکنم، کتابهای کاغذیش سبک و با کیفیت و از لحاظ زیست محیطی مناسبه. محتوای چند کتابی هم که ازش مطالعه کردم مؤثر بود. انشالله که این کتاب هم همینطور باشه
Dezire Bernadot
۱۴۰۰/۹/۲۹
واقعا کتاب بسیار مفیدی بود و من هر فصل رو که میخوندم آرزو میکردم کاش این کتابو زود تر میخوندم.
اگه می‌خواین چیزی رو به صورت فشرده و با یادگیری عمیق دنبال کنید این کتاب بهترین راهنمای شما خواهد بود.
واقعا ممنون از کتابراه
mozhdeh khodaygan
۱۴۰۰/۹/۹
کتاب با زیاده گویی فراوان و بی مورد گفته که یه پروژه رو با تمرکز و در بازه‌ی زمانی کوتاه انجام بدید. مثلا خودتون رو کامل با زبان انگلیسی درگیر کنید و تو شیش ماه پرونده‌اش رو ببندید. و مثالهای فراوان زده. نکته‌ی طلایی خاصی نداشت
فرشته عزیزی
۱۴۰۲/۱/۲۳
کتابی خوب که یاد میده بهمون خودمون به تنهایی میتونی هر زبانی که بخوایم رو یاد بگیرم با تحقیق درست و داشتن برنامه عالی و در نظر گرفتن زمان این کتاب چیز‌های خوبی رو یاد میده و خوندنش خالی از لطف نیست.
محمد رضا بایرامی
۱۴۰۱/۹/۱۹
این کتاب رو به همه دانشجوهایی که میخان کامل همه مطالب رو یاد بگیرن و بعد وارد بازار کار بشن توصیه میکنم، این کتاب میگه بجای وقت گذاشتن برای آموزش کامل زودتر پروژه انجام بدین و....
زهرا نوری
۱۴۰۰/۱۲/۱۴
کتاب خوبی بود و با ارائه راهکارهایی به مخاطب اموزش میدهد که چگونه میتوان در مدت زمان کوتاه و با تکیه بر توانایی‌های خود و البته تمرین تکرار در زمینه خاص به مهارت لازم دست پیدا کرد.
قدرت صدیقی
۱۴۰۰/۱۲/۱۱
کتاب اشاره به این دارد که با خود آموزی به مهارتهای بالا و موفقیت بالا دست خواهید داشت به شرط که پشت کار داشته باشید و به هدف خود ایمان داشته باشید، این کتاب را بارها و بارها باید مطالعه کنید.
مشاهده همه نظرات 113

راهنمای مطالعه کتاب بیش یادگیری

برای دریافت کتاب بیش یادگیری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.