معرفی و دانلود کتاب تاریخ فلسفه‌ی راتلج - جلد دهم: فلسفه‌ی معنا، معرفت و ارزش در سده‌ی بیستم

عکس جلد کتاب تاریخ فلسفه‌ی راتلج - جلد دهم: فلسفه‌ی معنا، معرفت و ارزش در سده‌ی بیستم
قیمت:
۱۴۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ فلسفه‌ی راتلج - جلد دهم: فلسفه‌ی معنا، معرفت و ارزش در سده‌ی بیستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ فلسفه‌ی راتلج - جلد دهم: فلسفه‌ی معنا، معرفت و ارزش در سده‌ی بیستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ فلسفه‌ی راتلج - جلد دهم: فلسفه‌ی معنا، معرفت و ارزش در سده‌ی بیستم

کتاب تاریخ فلسفه‌ی راتلج - جلد دهم: فلسفه‌ی معنا، معرفت و ارزش در سده‌ی بیستم، در ادامه‌ی نُه مجلد قبلی مجموعه‌ی تاریخ فلسفه راتلج، شرحی از مباحث اصلی فلسفه‌ی غرب را در زمینه‌ی زیبایی‌شناسی، اخلاق، دین و... به خوانندگان ارائه می‌دهد. گروه نویسندگانی که در نگارش این اثر مشارکت داشته‌اند، به سرپرستی جان کنفیلد، در هر کدام از بخش‌های کتاب، به یکی از وجوه فلسفه‌ی غربی در قرن بیستم پرداخته‌اند.

درباره‌ی کتاب تاریخ فلسفه‌ی راتلج - جلد دهم: فلسفه‌ی معنا، معرفت و ارزش در سده‌ی بیستم

گروهی از نویسندگان که همگی از متخصصان و صاحب‌نظران حوزه‌ی تاریخ فلسفه به شمار می‌روند، نگارش بخش‌های مختلف کتاب تاریخ فلسفه‌ی راتلج - جلد دهم: فلسفه‌ی معنا، معرفت و ارزش در سده‌ی بیستم (Philosophy of Meaning, Knowledge and Value in the Twentieth Century) را به عهده داشته‌اند. اثر حاضر واپسین مجلد از ده‌گانه‌ای محسوب می‌شود که برای معرفی تاریخ فلسفه‌ی غرب تدوین شده است. سرویراستاری این اثر را جان کنفیلد به عهده داشته است.

در ابتدای کتاب حاضر ابتدا مطالبی مقدماتی در رابطه با موضوعات محوری مجموعه‌ی تاریخ فلسفه‌ی راتلج مطرح شده و برای مخاطبان توضیح داده می‌شود که قرار است در این اثر با چه مباحث و موضوعاتی روبه‌رو شوند. در ادامه، یادداشتی از ویراستاران اصلی مجموعه با نام‌های جی. آر. اچ. پارکینسون و اس. جی. شانکر بیان شده که مطالب کلی کتاب را برای مخاطبان مشخص می‌کنند. برای این‌که با نویسندگان این کتاب و جایگاه علمی ایشان بیشتر آشنا شوید، در همان صفحاتی ابتدایی کتاب، بخشی نیز به معرفی این نویسندگان اختصاص یافته. بدنه‌ی اصلی کتاب چهارده بخش را شامل می‌شود. در بخش اول به فلسفه‌ی زبان پرداخته شده و در بخش دوم به جهت‌گیری‌های صوری فلسفه‌ی زبان اشاره شده است.

معرفی و دانلود کتاب تاریخ فلسفه‌ی راتلج - جلد دهم: فلسفه‌ی معنا، معرفت و ارزش در سده‌ی بیستم

بخش سوم و چهارم بر متافیزیک متمرکز شده‌اند. موضوع اخلاق هم در بخش‌های پنجم و ششم مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش ششم کتاب، معرفت‌شناسی مورد نظر بوده. و در ادامه فلسفه‌ی ویتگنشتاین و صورت متأخر آن در هفتمین بخش کتاب واکاوی شده است. فلسفه‌ی سیاسی در بخش نهم و فلسفه‌ی فمینیستی در بخش دهم موشکافی شده‌اند. مخاطبان برای این‌که با چارچوب فلسفه‌ی حقوق آشنا شوند، می‌توانند به یازدهمین بخش کتاب مراجعه کنند. بخش دوازدهم کتاب تاریخ فلسفه‌ی راتلج - جلد دهم: فلسفه‌ی معنا، معرفت و ارزش در سده‌ی بیستم، اخلاق کاربردی را مورد بحث و بررسی قرار داده است. در بخش سیزدهم، مطالبی ارائه شده که در شناخت زیبایی‌شناسی از دیدگاه فلاسفه به مخاطبان کمک می‌کند. در نهایت فلسفه‌ی دین، به‌عنوان موضوع اصلی بخش چهاردهم تحلیل شده است.

توصیه می‌کنیم پیش از مطالعه‌ی این کتاب، نه مجلد قبلی را نیز مطالعه کرده و تاحدودی با مباحث محوری آن‌ها آشنا شوید و سپس به سراغ این اثر بیایید. کتاب پیشِ رو با برگردان حسن مرتضوی، از سوی نشر چشمه به علاقه‌مندان کتب فلسفی عرضه شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های تاریخ فلسفه‌ی راتلج

مجموعه‌ی ده‌جلدی «تاریخ فلسفه‌ی راتلج» در برگیرنده‌ی کتاب‌هایی است که پیرامون تاریخ فلسفه‌ی غرب به نگارش درآمده‌اند. آثار این مجموعه، جریان‌های فلسفه‌ی غربی را از سده‌ی ششم پیش از میلاد تا عصر کنونی مورد بررسی قرار داده‌اند. تحولات فلسفی و چهره‌های شاخص دنیای فلسفه، بخش‌های عمده‌ای از کتاب‌های این مجموعه را به خود اختصاص داده‌اند. دانشجویان و پژوهشگران فلسفه، همچنین مخاطبان عام نیز می‌توانند از مجلدهای مجموعه‌ی تاریخ فلسفه‌ی راتلج بهره ببرند. نویسندگان متعددی در نگارش مجلدهای مجموعه‌ی حاضر نقش داشته‌اند. در ادامه، عناوین هر کدام از کتاب‌های این ده‌گانه را مشاهده می‌کنید.

«از آغاز تا افلاطون»، «از ارسطو تا آگوستین»، «فلسفه‌ی سده‌های میانه»، «رنسانس و عقل‌باوری سده‌ی هفتم»، «فلسفه‌ی انگلیسی و عصر روشنگری»، «عصر ایده‌آلیسم آلمانی»، «فلسفه‌ی سده‌ی نوزدهم»، «فلسفه‌ی قاره‌ای در سده‌ی بیستم»، «فلسفه‌ی علم، منطق و ریاضیات در سده‌ی بیستم» و «فلسفه‌ی معنا، شناخت و ارزش در سده‌ی بیستم».

در نکوداشت کتاب تاریخ فلسفه‌ی راتلج - جلد دهم: فلسفه‌ی معنا، معرفت و ارزش در سده‌ی بیستم

  • کتابی بسیار جامع و ارزشمند و در عین حال، واضح و موجز! (Tijdschrift voor Filosofie)

کتاب تاریخ فلسفه‌ی راتلج - جلد دهم: فلسفه‌ی معنا، معرفت و ارزش در سده‌ی بیستم برای چه کسانی مناسب است؟

در صورتی که می‌خواهید در زمینه‌ی فلسفه و تاریخ آن و جریان‌های فلسفی قرن بیستم اطلاعات ارزشمندی را کسب کنید، توصیه‌ی ما به شما خواندن کتاب حاضر خواهد بود. دانشجویان رشته‌ی فلسفه نیز می‌توانند به کمک این کتاب مطالب مهمی را بیاموزند.

در بخشی از کتاب تاریخ فلسفه‌ی راتلج - جلد دهم: فلسفه‌ی معنا، معرفت و ارزش در سده‌ی بیستم می‌خوانیم

یکی از اصول چنین چارچوب توسعه‌یافته‌ای این است که کنش غیرلفظی به شکل F (P) که در آن F کنشی غیرلفظی است و P محتوایی گزاره‌ای، هم دارای شرایط توفیق است و هم دارای شرایط ارضا. منظور از شرایط توفیق چنین کنش‌هایی شرایطی است که باید در زمینه‌ی کاربرد جمله حاصل شوند تا گوینده موفق به انجام آن کنش در آن زمینه بشود، و منظور از شرایط ارضا شرایطی است که باید در جهان زمینه‌ی ادای جمله حاصل شوند تا آن کنش در آن زمینه برآورده شود. این تلقی از ارضا از مفهوم شرایط صدق گسترده‌تر است. به این ترتیب برای مثال گرچه یک ادعا ارضا می‌شود اگر و فقط اگر صادق باشد، یک دستور ارضا می‌شود اگر و فقط اگر از آن اطاعت شود؛ و به همین ترتیب یک وعده ارضا می‌شود اگر و فقط اگر به آن وفا شود، و یک تقاضا ارضا می‌شود اگر و فقط اگر اجابت شود؛ و برای هر نیروی غیرلفظی دیگر نیز به همین ترتیب.

بر پایه‌ی این تحلیل شرایط ارضا و شرایط توفیق یک کنش غیرلفظی با اجزای مشخصی از نیروی غیرلفظی آن کنش معیّن می‌شوند؛ مانند منظور غیرلفظی۳ آن نیرو (که منظور ادعایی، منظور حکمی، منظور جهت‌دهنده، منظور خبری یا منظور بیانی آن است)، وجه حصول (که معیّن می‌کند منظور موردذکر حاصل می‌شود)، محتوای گزاره‌ای (که وضعیت اموری را مشخص می‌کند که باید برآورده شوند تا کنشی با آن نیرو توفیق یابد)، شرایط آمادگی و صداقت (که گزاره‌هایی را معیّن می‌کند که گوینده برای انجام آن کنش با آن نیرو آن‌ها را مفروض می‌گیرد، یا بیانگر وضعیت روانی گوینده یا رویکرد او به وجوه گزاره‌ای آن کنش است) و درجه‌ی تأثیرگذاری وضعیت روانی بر شرط صداقت گوینده. این اجزای نیروی غیرلفظی به عنوان اجزای شکل‌های منطقی آن نیرو بازنمایی می‌شوند، و مجموعه‌ای از نیروهای غیرلفظی ممکن به نحوی بازگشتی براساس این اجزا و پنج نوع از ساده‌ترین انواع نیروهای غیرلفظی که ارکان پایه‌ای این چارچوب به‌ شمار می‌روند قابل‌تعریف هستند. (Searl & Vanderveken [2. 39])

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی جلد دهم تاریخ فلسفه‌ی راتلج
پیش گفتار ویراستاران اصلی
درباره ی نویسندگان
گاه شماری
مقدمه
1: فلسفه ی زبان / آلویسیوس پتریک مارتینیک
2: جهت گیری صوری در فلسفه ی زبان / نینو بی. کوکیارلا
3:‌ متافیزیک (1945 1900) / ویلیام جیمز دِآنجلیس
4:‌ متافیزیک (1945 تاکنون) / برنارد لینسکی
5: اخلاق (1945 1900) / مایکل استینگل
6: اخلاق (1945 تاکنون) / رابرت ال. آرینگتون
7: معرفت شناسی / پل کی. موزر
8: فلسفه ی متأخر ویتگنشتاین / جان وی. کنفیلد
9:‌ فلسفه ی سیاسی / آرتور ریپستاین
10: فلسفه ی فمینیستی(1) / سارا لوسیا هوگلند و ماریلین فرای
11:‌ فلسفه ی حقوق / کالوین نورمور
12:‌ اخلاق کاربردی / جاستین اُکلی
13:‌ زیبایی شناسی / جُرج دیکی
14:‌ فلسفه ی دین / ادوارد آر. ویه‌رنگا
واژه نامه
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ فلسفه‌ی راتلج - جلد دهم: فلسفه‌ی معنا، معرفت و ارزش در سده‌ی بیستم
نویسنده
مترجمعلی معظمی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات742
زبانفارسی
شابک978-622-01-1045-3
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ فلسفه‌ی راتلج - جلد دهم: فلسفه‌ی معنا، معرفت و ارزش در سده‌ی بیستم

برای دریافت کتاب تاریخ فلسفه‌ی راتلج - جلد دهم: فلسفه‌ی معنا، معرفت و ارزش در سده‌ی بیستم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.