معرفی و دانلود کتاب تجزیه و تحلیل اسکولیوز: راهنمای مربیان پیلاتس در مورد اسکولیوز

برای دانلود قانونی کتاب تجزیه و تحلیل اسکولیوز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تجزیه و تحلیل اسکولیوز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تجزیه و تحلیل اسکولیوز: راهنمای مربیان پیلاتس در مورد اسکولیوز

کلید بهبودی اسکولیوز یا کژپشتی و دیگر ناهنجاری‌های ستون فقرات در دستان شماست! ارین مایرز مدرس ورزش پیلاتس، در کتاب تجزیه و تحلیل اسکولیوز، تجربه‌ی سال‌ها دست‌وپنجه‌ نرم کردن با مشکلات انحراف ستون فقرات و تلاش‌های بی‌وقفه‌ برای نجات از این درد مزمن را با ما در میان خواهد گذاشت. این اثر یک نمونه‌ی موفق از سال‌ها تحقیق و اشتراک تجربه‌ی افرادی‌ست که با اصلاح حرکات آناتومیکی، در نهایت توانسته‌اند روی قوی‌تری از خود در برابر اختلالات حرکتی نشان دهند.

درباره‌‌ی کتاب تجزیه و تحلیل اسکولیوز

دست‌یابی به سلامت جسمانی پایدار و کاستن از آسیب‌ امراض مزمن، این‌روز‌ها بیش از هر زمانی در گرو اصلاح سبک زندگی‌ و افزودن عادات سالم به برنامه‌ی روزانه‌ست. این همان نکته‌ی ویژه‌ای‌ست که ارین مایرز (Erin Myers) نویسنده‌ی کتاب تجزیه و تحلیل اسکولیوز (Analyzing Scoliosis: The Pilates Instructor's Guide to Scoliosis) بر آن تأکید دارد. او که خود سال‌ها با مشکل انحراف مهره‌های ستون فقرات زندگی کرده، حالا از راز موفقیت بزرگ خود در شکست دادن این بیماری و پیمودن گام‌های سلامتی پرده برمی‌دارد.

در سال‌های اخیر، آثار مکتوب و مقالات زیادی در باب ناهنجاری‌های ستون فقرات نوشته شده‌ است. اما بسیای از این آثار علی‌رغم نقش آگاهی‌بخش خود معمولاً با یک ایراد بزرگ و مشترک نیز دست‌وپنجه نرم می‌کنند! بیشتر کتاب‌های نوشته‌شده درباره‌ی ناهنجاری‌های حرکتی همچون اسکولیوز، عمدتاً با زبان تخصصی به نگارش درآمده‌ و از زاویه‌ی علم پزشکی به موضوع نگاه انداخته‌اند. این موضوع کار درک و شناخت بهتر این بیماری را برای عموم مخاطبان تاحدودی دور از دسترس کرده و از طرف دیگر راهکاری برای خودمراقبتی به افراد مبتلا به کژپشتی ارائه نمی‌دهد. ارین مایرز در کتاب تجزیه و تحلیل اسکولیوز قدم ویژه‌ای در حل این چالش فراگیر برداشته و به‌طور اختصاصی راهکار تازه‌ای مقابل افراد مبتلا قرار می‌دهد. این مربی ورزشی که خود سال‌ها به اختلال انحراف ستون فقرات مبتلا بود، اکنون قرار است مبحث کژپشتی را از دریچه‌ی ورزش پیلاتس تماشا کند و به این پرسش مهم و اساسی پاسخ دهد: ورزش پیلاتس چگونه به بهبودی در وضعیت افراد مبتلا به اسکولیوز کمک خواهد کرد؟

نویسنده‌ی کتاب تجزیه و تحلیل اسکولیوز اثر خود را راهنمایی کارآمد برای مربیان پیلاتس معرفی می‌کند و البته مطالعه‌ی آن را برای افراد مبتلا، پزشکان و حتی والدین کودکان مبتلا به انحراف ستون فقرات نیز مفید می‌داند. ارین مایرز در ابتدا در اثر خود شرح مفصلی از بیماری اسکولیوز ارائه می‌دهد و به باور‌های معمول، اما اشتباهی می‌پردازد که بسیاری از افراد مبتلا به آن دچار هستند. نویسنده همچنین در ادامه‌ به تمرین‌دهندگان ورزشی می‌آموزد تا چگونه در روند کار با مراجع، تمام توان و مهارت خود را به کار گیرند و نگرشی تحلیل‌گر به بیماری اسکولیوز و دسته‌های مختلف آن داشته باشند. در همین خصوص، ارین مایرز ابزار‌های تعیین وضعیت ستون فقرات و نحوه‌ی کار با آن را در اختیار شما خواهد گذاشت. با استفاده‌ی صحیح از این ابزار‌های ساده اما کارآمد، وضعیت فرد مبتلا برای مربی پیلاتس روشن‌تر خواهد و البته برنامه‌ی تمرینی با دقت و کارآمدی بیشتری پیش خواهد رفت. اما نویسنده در بخش بعدی کتاب تجزیه و تحلیل اسکولیوز یک برنامه‌ی تمرینی مفصل برای شما تدارک دیده و کار مربیان کار مربیان پیلاتس را از نظر طراحی حرکات و آزمون‌ها راحت‌تر نموده است. البته‌ ارین مایرز مطالب متنوع و خواندنی کتاب خود را در این‌جا رها نمی‌کند و در ادامه سرفصل مفیدی را آشنایی بهتر با اسکولیوز و روش‌های درمانی مختلف آن اختصاص می‌دهد. همچنین کتاب تجزیه و تحلیل اسکولیوز در انتها یک بخش دانش‌نامه‌ی تخصصی و همچنین پرسش‌وپاسخ را نیز در بر می‌گیرد و با راهنمایی خلاصه و سریع و کل مطالب گفته‌شده به پایان می‌رسد. این کتاب نه‌تنها یک نمونه‌ی آموزشی موفق در انتقال تجریات شخصی یک مربی پیلاتس است، بلکه فشرده‌ای از سال‌ها مطالعه و تحقیق در باب سلامت ستون فقرات و کار با ده‌ها مراجع با وضعیت‌های جسمانی گوناگون را نیز در خود جای داده است.

این اثر خواندنی با انتشار در سال 2019 با استقبال خوبی در میان مخاطبان همراه شد و اکنون با تلاش‌های انتشارات مبانی و ترجمه‌ی میلاد فدایی ده چشمه، رؤیا جعفری و لیلا یوزباشی به دستان مخاطبان فارسی‌زبان نیز خواهد رسید.

کتاب تجزیه و تحلیل اسکولیوز برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر آموزنده را به تمامی مربیان ورزش پیلاتس و همچنین افراد مبتلا به انحراف مهره‌های ستون فقرات پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب تجزیه و تحلیل اسکولیوز: راهنمای مربیان پیلاتس در مورد اسکولیوز می‌خوانیم

برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهند که AIS می‌تواند ناشی از تنش عصبی باشد که بر اثر کوتاه‌تر شدن طناب نخاعی ناشی از استخوان‌های اطراف آن باشد. این فرضیه به عنوان فرضیه راث - پورتر شناخته می‌شود و اخیرا به عنوان رشد عصبی - استخوانی جداشده شناخته شده است پژوهشگران دریافته‌اند که در بعضی از افراد مبتلا به اسکولیوز، استخوان‌ها به سادگی تغییر مکان می‌دهند زیرا سفتی طناب نخاعی آنها را می‌کشد. در این موارد، ریشه مشکل تنش عصبی در خود نخاع است.

از آنجایی‌ که این یک مشکل داخلی است، ارزیابی‌های بصری و بدنی به شما کمک نمی‌کند تا تشخیص دهید که آیا این تنش عصبی در بدن مراجعه‌کننده‌ی شما وجود دارد یا خیر. در عوض، از آنها بخواهید که یک کشش عصبی را انجام دهند و ببینید که چه احساسی در بدن آنها به وجود می‌آورد. زمانی که کشش عصبی انجام می‌شود، بسیاری از افراد مبتلا به اسکولیوز (مثل خودم) شدت کشیدگی را در قسمت رأس انحنای اصلی اسکولیوز (دورترین نقطه‌ی جانبی) احساس می‌کنند. در این موارد، می‌توان نتیجه گرفت که سفتی عصبی (حداقل تا حدی) دلیل ایجاد اسکولیوز است.ً در صورت وجود تنش عصبی نخاعی،معمولا پس از اعمال کشش عصب، ستون فقرات انعطاف‌پذیرتر می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: اسکولیوز چیست و از کجا ناشی می‌شود؟
فصل 2: انواع اسکولیوز
فصل 3: اصلاح اطلاعات نادرست پیرامون اسکولیوز
فصل 4: اهمیت حرکت برای مراجعه‌کنندگان مبتلا به اسکولیوز
فصل 5: مقدمه‌ای بر فرآیند تجزیه و تحلیل
فصل 6: ارزیابی بدنی و بصری
فصل 7: تصاویر برچسب نقطه‌ای
فصل 8: رسم طرح
فصل 9: استفاده از اسکولیومتر برای اندازه‌گیری و ردیابی اسکولیوز مراجعه‌کننده
فصل 10: برنامه‌ریزی یک جلسه اسکولیوز
فصل 11: اصول حرکت اسکولیوز
فصل 12: تنظیم دقیق دستورالعمل مراجعه‌کننده‌ی مبتلا به اسکولیوز
فصل 13: تعیین اهداف مناسب برای مراجعه‌کنندگان مبتلا به اسکولیوز
فصل 14: کار با اسکولیوز عملکردی به دلیل اختلاف طول پا
فصل 15: کار با مراجعه‌کنندگان مبتلا به اسکولیوز با فیوژن ستون فقرات
فصل 16: بریس پشتی
فصل 17: ایجاد یک تیم رویایی اسکولیوز
فصل 18: بیشتر از پیلاتس
پرسش و پاسخ مربی پیلاتس
واژه‌نامه
راهنمای مرجع با یک نگاه سریع
منابع و ابزار مفید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تجزیه و تحلیل اسکولیوز: راهنمای مربیان پیلاتس در مورد اسکولیوز
نویسنده
مترجممیلاد فدایی ده چشمه، لیلا یوزباشی، سیده رویا جعفری
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-622-6882-74-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تجزیه و تحلیل اسکولیوز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تجزیه و تحلیل اسکولیوز

برای دریافت کتاب تجزیه و تحلیل اسکولیوز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.