معرفی و دانلود کتاب پیلاتس برای توان بخشی: بهبود آسیب و بهینه سازی عملکرد

عکس جلد کتاب پیلاتس برای توان بخشی: بهبود آسیب و بهینه سازی عملکرد
قیمت:
۱۷۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیلاتس برای توان بخشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیلاتس برای توان بخشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیلاتس برای توان بخشی: بهبود آسیب و بهینه سازی عملکرد

کتاب پیلاتس برای توان بخشی رویکردی ورزش‌محور به درمان عارضه‌های جسمی دارد. این کتاب را سامانتا وود، چهره‌ای بین‌المللی در حوزه‌ی پیلاتس، به رشته‌ی تحریر درآورده است. نویسنده، مطالب کتاب را با روشی تمرین‌محور شرح‌داده تا خواننده این تمرین‌ها را در زندگی روزمره به‌کار بگیرد. در ادامه با هم نگاهی به مطالب کتاب می‌اندازیم و با روش‌های انجام تمرین‌های پیلاتس آشنا می‌شویم.

درباره‌ی کتاب پیلاتس برای توان بخشی

کتاب پیلاتس برای توان بخشی (Pilates for Rehabilitation)، اثری است که مطالعه‌ی آن به هزارویک‌ دلیل فایده دارد. همان‌گونه که حتماً‌ شنیده‌اید، پیلاتس، نوعی ورزش برای سلامت جسم و روح است. این ورزش با افزایش سلامتی، توان‌بخشی افراد آسیب‌دیده را نیز بیشتر می‌‌کند. سامانتا وود (Samanta Wood)، کارشناس ارشد پیلاتس، در نخستین بخش کتاب به توضیح این ورزش می‌پردازد و به علاقه‌مندان می‌گوید که پیلاتس چیست. این کارشناس ورزشی و نویسنده‌ی معتبر، تفاوت پیلاتس را با ورزش‌های سنتی مطرح می‌کند. سپس به مرور اصل‌های کاربردی پیلاتس می‌پردازد. این معرفی، اطلاعاتی سودمند در اختیار کارشناسان توان‌بخشی قرار می‌دهد. در نتیجه مخاطب از این نکته آگاه می‌شود که کتاب پیلاتس برای توان بخشی، همانند جعبه‌ابزاری کاربردی برای کارشناسان این حوزه عمل می‌کند.

سامانتا وود، در دومین بخش کتاب به حرکات پیلاتس اشاره می‌کند. جالب است بدانید پیلاتس چیزی بیشتر از ۶۰۰ تمرین دارد. جالب‌تر اینکه این کتاب فقط به تمرین‌هایی اشاره می‌کند که اثربخشی بیشتری نسبت به دیگر تمرین‌ها برای افزایش توان بدن دارند. این تمرین‌ها عموماً برای التیام عارضه‌های ارتوپدی به کار می‌آیند. نویسنده در کنار معرفی این تمرین‌ها، توضیحاتی درباره‌ی شرایط جسمی بیمار مطرح می‌کند تا اگر دچار عارضه‌ای خاص بود، برای درمان آن از پیلاتس کمک بگیرد. تمرین‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم در کتاب پیلاتس برای توان بخشی، با تصویر و توضیحات کامل مطرح شده است. در نتیجه در کنار مطالعه‌ی متنِ کتاب، می‌توانید از تصاویر آن نیز بهره بگیرید و تمرین‌های پیلاتس را تمام‌و‌کمال انجام دهید.

معرفی و دانلود کتاب پیلاتس برای توان بخشی

در ادامه‌ی کتاب به تمرین‌هایی برای التیام عارضه‌های خاص اشاره می‌‌شود. این تمرین‌ها، مرهمی برای دردهای مهره‌های گردن، ستون فقرات، شانه، ران، زانو و کف پا به‌حساب می‌آیند. انصافاً باید گفت کمتر عارضه‌‌ی جسمی را سراغ داریم که کتاب پیلاتس برای توان بخشی، روشی برای درمان یا التیام آن مطرح نکرده باشد. همان‌گونه که می‌دانید، بعضی از عارضه‌ها به‌اندازه‌ای حساس هستند که برای درمان آن‌ها باید از خوددرمانی کمک گرفت. سامانتا وود، در کتاب به این عارضه‌ها اشاره می‌کند و تاکید می‌کند که برای درمانِ آن‌ها باید حتماً به پزشک متخصص مراجعه کرد. جالب است بدانید توضیحات این کتاب برای تمرین‌های پیلاتس به‌اندازه‌ای گویاست که مهندسان ایرانی با این اطلاعات، دستگاه‌های مخصوص تمرین‌های پیلاتس را طراحی کرده‌اند. جالب‌تر اینکه انجام بسیاری از تمرین‌های مطرح‌شده در کتاب، نیاز به دستگاه ندارد و به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. کتاب پیلاتس برای توان بخشی را الهام قنبرنژاد, بنفشه آقایی و صفورا طهماسبی به فارسی برگردانده‌اند. این کتاب را نشر حتمی، یکی از ناشران برجسته‌ی کشور در حوزه‌ی ورزش، منتشر کرده است.

در نکوداشت کتاب پیلاتس برای توان بخشی

  • کتاب پیلاتس برای توان بخشی اثری است که به خوبی نوشته شده و حاوی اطلاعاتی جامع است. (Doody's Review Service)

کتاب پیلاتس برای توان بخشی برای چه کسانی مناسب است؟

متخصصان ارتوپدی، کارشناسان توان‌بخشی، علاقه‌مندان ورزش‌درمانی و طرفداران پیلاتس، مخاطب‌های اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب پیلاتس برای توان بخشی: بهبود آسیب و بهینه سازی عملکرد می‌خوانیم

ازآنجایی‌که تمام حرکات از مرکز بدن نشئت می‌گیرد، به نظر می‌رسد می‌تواند برای شروع، نقطه‌ی منطقی باشد. اهمیت عمیق‌ترین عضله‌ی شکم یعنی عرضی شکم به عنوان ثبات‌دهنده‌ی ستون فقرات هم در مقالات و هم در کارهای بالینی به خوبی ثابت شده است. ما اغلب در بیمارانی که کمردرد دارند، شاهد شروع تأخیری فعالیت عضله‌ی عرضی شکم با حرکت اعضای بدن در تمام جهات هستیم و این تغییر در کنترل عضله‌ی عرضی شکم بدون توجه به پاتولوژی خاصی رخ می‌دهد. در نتیجه به‌کارگیری مجدد عضله عرضی شکم برای افزایش ثبات ستون فقرات، مفهومی کاملاْ پذیرفته‌شده در توان‌بخشی درد کمری - لگنی است. علاوه برTrA، سایر عضلات عمقی که مستقیماْ به تنه متصل هستند، موجب پایداری می‌شوند که اغلب سیستم عضلانی موضعی نامیده می‌شوند. عضلات کف لگن، دیافراگم و مولتیفیدوس کمری هستند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار دکتر مجد آرا
پیشگفتار نایب رئیس کنفدراسیون پیلاتس جهان و رئیس غرب آسیا و رئیس پیلاتس ایران
پیشگفتار مترجم
مقدمه
بخش 1: دلایل انجام دادن پیلاتس
1. پیشینه‌ی علمی پیلاتس در توان‌بخشی
2. اصول راهبردی پیلاتس
3. تلفیق پیلاتس با توان‌بخشی
4. روش‌شناسی و دستگاه‌های مورد نیاز برای تمرین مؤثر
بخش 2: تمرینات
5. تمرینات مت
6. تمرینات ریفورمر
7. تمرینات کادیلاک
8. تمرینات صندلی ووندا
بخش 3: پیلاتس برای پاتولوژی و آسیب‌های رایج
9. ستون مهره‌های گردنی و پشتی
10. ستون مهره‌های کمری
11. شانه
12. لگن
13. زانو
14. پا و مچ پا
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیلاتس برای توان بخشی: بهبود آسیب و بهینه سازی عملکرد
نویسنده
مترجمصفورا طهماسبی، الهام قمبرنژاد، بنفشه آقایی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات263
زبانفارسی
شابک978-600-355-252-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیلاتس برای توان بخشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پیلاتس برای توان بخشی

برای دریافت کتاب پیلاتس برای توان بخشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.