معرفی و دانلود کتاب تختت را مرتب کن: کارهای کوچکی که شاید زندگی‌تان و حتی دنیا را متحول کند

عکس جلد کتاب تختت را مرتب کن: کارهای کوچکی که شاید زندگی‌تان و حتی دنیا را متحول کند
قیمت:
۲۰۰۰۰ 10000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تختت را مرتب کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تختت را مرتب کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تختت را مرتب کن: کارهای کوچکی که شاید زندگی‌تان و حتی دنیا را متحول کند

تغییر دنیا را با مرتب‌ کردن تخت‌تان شروع کنید... ویلیام اچ. مک ریون در کتاب تختت را مرتب کن، ده اصل ساده و کاربردی پیشنهاد می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانیم خود، زندگی‌مان و حتی دنیا را متحول کنیم. مک ریون که سال‌ها در یگان ویژه‌ی نیروی دریایی آمریکا فرمانده بوده، به ما آموزد که چطور با کارهایی کوچک بر چالش‌های بزرگ و سخت زندگی غلبه کنیم. این کتاب در صدر لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز بوده است.

درباره‌ی کتاب تختت را مرتب کن

سال 2014 دریاسالار ویلیام اچ. مک ریون (Admiral William H. McRaven) در مراسم دانشجویی دانشگاه تگزاس حاضر شد و برای دانشجویان سال آخر این دانشگاه سخنرانی کرد. او که خود از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بود، از تجربیاتش در زندگی و درس‌هایی که در دوران خدمتش آموخته بود صحبت کرد. ژنرال مک ریون حدود چهل سال در ارتش خدمت کرده بود و عضو یگان ویژه و فرمانده‌ی عملیات‌های ویژه‌ی آمریکا بود. او در جنگ‌های زیادی در خاورمیانه حضور داشت و طبیعتاً تجربیات زیادی را از سر گذرانده بود؛ اما بر خلاف تصور، او از مسائل پیچیده و تجربه‌ی جنگ و سختی‌های زندگی نگفت. بلکه دقیقاً برعکس، فلسفه‌ای که برای دانشجویان مطرح کرد بسیار ساده و خوش‌بینانه بود. اینکه برای تغییرات بزرگ باید از کارهای ساده شروع کرد. یا به قول خود او: برای تغییر دنیا باید اول تخت‌مان را مرتب کنیم. این اولین درسی بود که مک ریون در ارتش یاد گرفت. سخنرانی او در دانشگاه بازخورد مثبت زیادی گرفت و میلیون‌ها بار در اینترنت دیده شد. پس‌ازآن، او همین سخنرانی را به کتاب تختت را مرتب کن (Make Your Bed) تبدیل کرد و همان اصولی که در سخنرانی‌اش مطرح کرده بود را شرح داد.

ویلیام اچ. مک ریون در کتابش از ده قاعده‌ای می‌گوید که در دوران آموزشی ارتش به آن‌ها یاد داده بودند. آن‌چنان‌ که تصور می‌شود این قواعد نظامی، ساده، واضح و کوتاه هستند. سربازهای نیروهای ویژه باید با همین چند اصل بر چالش‌ها و سختی‌های پیش‌رویشان غلبه کنند و به پیروزی برسند. مک ریون در کتاب تختت را مرتب کن، همین قواعد را به زندگی تعمیم می‌دهد و اعتقاد دارد با کمک گرفتن از آن‌ها در زندگی هم می‌توان به موفقیت رسید. اما مستلزم این است که با انضباط، پشتکار، شرافت و شهامت همراه باشند.‌ او در این کتاب، از اتفاقات زندگی خود و افرادش الهام می‌گیرد و از کسانی می‌گوید که این قواعد را به بهترین شکل رعایت کردند.

کتاب تختت را مرتب کن فروش زیادی در دنیا به دست آورد و بسیاری را مجاب کرد تا از قوانینش تبعیت کنند. این کتاب را نشر آموخته با ترجمه‌ی صدف حکیمی‌زاده منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب تختت را مرتب کن

  • رتبه‌ی یک پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌ تایمز؛
  • فروش بیش از یک‌ونیم میلیون جلد در سرتاسر دنیا؛
  • حضور در فهرست «کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد».

نکوداشت‌های کتاب تختت را مرتب کن

  • کاملاً ساده. ایده‌هایی واضح، هوشمندانه و عالی. (فوربز)
  • کتابی که هر رهبری در آمریکا باید آن را بخواند. کتابی که به فرزندان‌مان الهام می‌بخشد تا به هر چیزی برسند. (وال‌استریت ژورنال)
  • مک ریون آموخته‌هایش از دورانی که در نیروهای ویژه نیروی دریایی بوده و حدود چهار دهه حضور در عملیات‌های ویژه را در کتابی کم‌حجم و فوق‌العاده گردآوری کرده است. (یواس‌اِی تودِی)

کتاب تختت را مرتب کن برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب تختت را مرتب کن برای همه‌ی آن‌هایی است که می‌خواهند خود، زندگی و دنیا را تغییر دهند.

با ویلیام اچ. مک ریون بیشتر آشنا شویم

دریاسالار ویلیام اچ. مک ریون (متولد 1955)، ژنرال سابق نیروی دریایی ارتش آمریکا و رئیس سامانه‌ی دانشگاه تگزاس است. او چندین سال فرمانده‌ی ستاد فرماندهی عملیات ویژه‌ی ایالات‌متحده در اروپا و آمریکا و از مدیران ارشد ناتو بود. او در سال 1977 در رشته‌ی روزنامه‌نگاری از دانشگاه تگزاس در آستین فارغ‌التحصیل شد. یک سال بعد به نیروی دریایی پیوست و پس از شش ماه آموزش، افسر یگان ویژه‌ی این نیرو شد. او در جنگ‌های خلیج‌فارس، عراق و افغانستان حضور داشت و پس از 37 خدمت با درجه‌ی دریاسالاری بازنشسته شد. او تاکنون چهار کتاب نوشته که «داستان‌های دریا» و «رمز قهرمان» ازجمله‌ی آن‌ها هستند.

جملات برگزیده‌ی کتاب تختت را مرتب کن

  • به دیگران امید بدهید.
  • فقط بزرگی دل‌تان مهم است.
  • زندگی عادلانه نیست؛ ادامه دهید!
  • اگر می‌خواهید دنیا را متحول کنید، کسی را پیدا کنید که در دریا کنارتان پارو بزند.
  • اگر می‌خواهید دنیا را متحول کنید، وقتی تا گردن در گل فرو رفته‌اید، شروع کنید به آواز خواندن.
  • گاهی، هر قدر هم آمادگی داشته باشی، هر قدر هم عملکردت خوب باشد، باز هم آخرش بیسکویت شکری می‌شوی. گاهی زندگی این‌طور است.

در بخشی از کتاب تختت را مرتب کن می‌خوانیم

در دوره‌ی آموزشی، هر روز، با چندین رویداد فیزیکی، به چالش کشیده می‌شدیم. دوهای طولانی، شنا، میدان‌های موانع و ساعت‌ها تمرین ورزش‌های سوئدی. هدف از این‌ها سنجیدن استقامت ما بود.

هر رویدادی استانداردهای خود را داشت: مهلت‌هایی که باید رعایت می‌شد. اگر نمی‌توانستی به حد استاندارد برسی، نامت در لیستی یادداشت می‌شد و در پایان روز، افراد لیست به سیرک دعوت می‌شدند.

سیرک دو ساعت تمرین اضافی ورزش‌های سوئدی بود، با این هدف که کاملاً خسته شوی، روحیه‌ات را ببازی و مجبور به تسلیم و ترک آموزش شوی. هیچ‌کس نمی‌خواست به سیرک برود. سیرک به این معنا بود که آن روز معیارهای لازم را برآورده نکرده‌ای. سیرک به معنای خستگی بیشتر بود و خستگی بیشتر به این معنی بود که روز بعد سخت‌تر است و احتمالاً باید در سیرک‌های بیشتری شرکت کنی.

اما همه، بدون استثنا، سیرک را تجربه کردند. اتفاق جالبی برای افرادی افتاد که همیشه در لیست بودند. با گذشت زمان، سربازان آموزشی که دو ساعت بیشتر تمرین ورزش‌های سوئدی انجام می‌دادند، قوی‌تر و قوی‌تر شدند. درد سیرک، باعث بالا رفتن استقامت درونی و قدرت جسمانی شد.

زندگی سیرک‌های زیادی دارد. گاهی شکست می‌خورید. احتمالاً زیاد شکست می‌خورید. عذاب می‌کشید. امیدتان را از دست می‌دهید. گاهی تمام وجودتان به چالش کشیده می‌شود.

اگر می‌خواهید دنیا را متحول کنید، از سیرک نترسید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
درباره‌ی نویسنده
پیشگفتار نویسنده
سپاسگزاری
فصل اول: روزتان را با به انجام رساندن یک کار شروع کنید
فصل دوم: نمی‌توانید به تنهایی از پس کارهایتان برآیید
فصل سوم: فقط بزرگی دل‌تان مهم است
فصل چهارم: زندگی عادلانه نیست - ادامه دهید!
فصل پنجم: شکست، انسان را قوی‌تر می‌کند
فصل ششم: باید جسارت زیادی داشته باشید
فصل هفتم: جلوی زورگوها بایستید
فصل هشتم: در شرایط سخت، بیشتر تلاش کنید
فصل نهم: به دیگران امید بدهید
فصل دهم: هرگز تسلیم نشوید!
سخنرانی آغاز مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه تگزاس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تختت را مرتب کن: کارهای کوچکی که شاید زندگی‌تان و حتی دنیا را متحول کند
نویسنده
مترجمصدف حکیمی زاده
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-600-8237-63-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۰۰۰۰ 10000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تختت را مرتب کن

سعید میرزاده
۱۴۰۲/۵/۲۸
کتابی که فوق العاده آموزنده و انگیزشی و خیلی پسندیدم و بعضی از مسائل زا خودم تجربه کردم
نجمه صاحبکاری
۱۴۰۲/۸/۱۰
متنش سنگین بود و حالت داستان داشت برای من مفید نبود
سالار اسماعیلی
۱۴۰۲/۳/۲۳
زیبا و کاربردی مناسب افراد تنبل
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب تختت را مرتب کن

برای دریافت کتاب تختت را مرتب کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.