معرفی و دانلود کتاب هرس ذهن: راهنمای عملی برای داشتن زندگی بدون نگرانی، اضطراب و افکار منفی

عکس جلد کتاب هرس ذهن: راهنمای عملی برای داشتن زندگی بدون نگرانی، اضطراب و افکار منفی
قیمت:
۶۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هرس ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هرس ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هرس ذهن: راهنمای عملی برای داشتن زندگی بدون نگرانی، اضطراب و افکار منفی

راهنمایی عالی برای ساختن یک زندگی شاد، پویا و عاری از افکار و احساسات منفی؛ اس جی اسکات و باری داونپورت در کتاب هرس ذهن، تمرین‌هایی ساده اما مؤثر و مفید را به شما آموخته‌اند که در صورت انجامشان، ظرف مدت زمانی کوتاه، رشدی چشمگیر را در کیفیت زندگی خود به نظاره خواهید نشست.

درباره کتاب هرس ذهن

افکار و احساسات منفی جزئی لاینفک از زیست روزمره‌ی آدمی‌اند. همه‌ی ما در برهه‌هایی از زندگی با افکار و عواطف بیمارگونه‌ای نظیر خودسرزنش‌گری، نفرت، خشم، اضطراب، ناامیدی، تلخکامی، انزجار، افسردگی و... دست‌وپنجه نرم می‌کنیم. بنابراین، باید گفت که صرف مواجهه با چنین معضلات روحی و روانی‌ای از فرد انسانی بیمار نمی‌سازد. به هر رو، این یک واقعیت است که زندگی آدمی قرین با سختی‌ها و مصائب بی‌شمار است. تنها خواندن اخبار روزانه کافی است تا کوهی از احساسات مخرب و عواطف پریشان‌کننده را بر سر ما آوار سازد؛ تا چه برسد به این‌که در زندگی شخصی خود نیز با انواع و اقسام مشکلات دست‌به‌گریبان باشیم! خلاصه‌ی کلام این‌که پریشانی و بدحالی، تا اندازه‌ای، برای موجود انسانیْ طبیعی، و چه بسا ضروری است. چرا که می‌تواند به عاملی در جهت جنبش و ترقی او بدل شود. مشکل اساسی آن‌جایی رخ می‌نماید که افکار و عواطف مخربی که نمونه‌هایی از آن‌ها را به عنوان مثال ذکر کردیم، بدل به بخشی جدایی‌ناپذیر از کلیت وجود ما شوند. به نحوی که در اغلب اوقات خود را اسیر دستان شوم آن‌ها بیابیم. اینجاست که باید به فکر چاره افتاده و راهی برای خلاصی از چرخه‌ی احوال بیمارگونه‌ی خود بیابیم. اس جی اسکات و باری داونپورت در کتاب هرس ذهن (Declutter Your Mind) مختصات این راه را به خوبی برای ما ترسیم نموده‌اند.

کتاب هرس ذهن نخستین بار در سال 2016 به انتشار رسید. این اثر به خانواده‌ی آثار حوزه‌ی موفقیت و خودسازی تعلق دارد. در کتاب هرس ذهن تلاش شده تا شیوه‌های خالی‌سازی فضای ذهن و روان از افکار مزاحم و مخرب توضیح داده شود. در راستای تحقق این هدف، نویسندگان کتاب توصیه‌هایی عملی و کارآمد را با ما در میان گذاشته‌اند که در صورت به کار بستن آن‌ها، پس از مدتی نه چندان طولانی، کیفیت زندگی خود را به مراتب بهتر از آنچه تاکنون بوده، خواهیم یافت.

کتاب هرس ذهن اثری تمرین‌محور است؛ به این معنا که به ارائه‌ی تعریفی کلی از ماهیت زندگی‌ای آکنده از سعادت بسنده نمی‌کند، بلکه با در اختیار گذاشتن دستورالعمل‌هایی معین، گام‌به‌گام مخاطبین خود را در راستای دستیابی به این نوع از زندگی، همراهی می‌نماید. در ادامه‌ی همین بحث، باید یادآور شد که مطالب بیان‌شده از سوی اس جی اسکات و باری داونپورت در کتاب هرس ذهن، تقریباً برای تمام حیطه‌های زندگی فرد، از جمله حیطه‌های شخصی، عاطفی و شغلی، حاوی نکاتی تأمل‌برانگیز و شایان توجه‌اند.

کتاب هرس ذهن با عناوینِ «پاکسازی ذهن»، «خانه‌تکانی ذهن» و «ذهن خود را پاکسازی کنید» نیز به زبان فارسی ترجمه شده است. ترجمه‌ای که هم‌اینک در اختیار دارید، به قلم صدف حکیمی‌زاده فراهم آمده و از سوی انتشارات «آموخته» روانه‌ی بازار کتاب گشته است.

کتاب هرس ذهن مناسب چه کسانی است؟

اگر از دست افکار منفی و مخرب به ستوه آمده و در فکر راهی برای خلاصی از آن‌ها هستید، به هیچ وجه فرصت مطالعه‌ی کتاب هرس ذهن از استیو اسکات و باری داونپورت را از دست ندهید.

با نویسندگان کتاب هرس ذهن بیشتر آشنا شویم

اس جی اسکات (S. J. Scott) دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی روانشناسی و مؤلف آثاری خواندنی و ارزنده در حیطه‌های خودسازی، توسعه‌ی فردی و مثبت‌اندیشی است. او که از نویسندگان پرفروش وال استریت ژورنال به شمار می‌رود، جز زمینه‌های نامبرده، در حوزه‌ی تجارت و بازرگانی نیز قلم زده و آرایی بدیع را خدمت مخاطبین خود عرضه کرده است. جالب است بدانید که استیو اسکات پیش از روی آوردن به نویسندگی، مدتی را در خدمت ارتش آمریکا (در بخش نیروی هوایی) به سر برده بوده! کتاب «هرس ذهن: راهنمای عملی برای داشتن زندگی بدون نگرانی، اضطراب و افکار منفی»، بهترین اثر ترجمه‌شده از استیو اسکات به زبان فارسی است.

و اما باری داونپورت (Barrie Davenport)؛ او نیز همچون همکارش، استیو اسکات، بیش از همه با کتاب‌هایی که در حوزه‌ی موفقیت و توسعه‌ی شخصی به رشته‌ی تحریر درآورده، شناخته می‌شود. اگرچه داونپورت علاوه بر نگارش کتاب، به کار وبلاگ‌نویسی نیز اشتغال دارد. «ذهن‌آگاهی یک‌دقیقه‌ای» و «عادت‌های یک رابطه‌ی آگاهانه»، دو عنوان از کتاب‌های خواندنی باری داونپورت به شمار می‌روند.

جملات برگزیده کتاب هرس ذهن

  • چه فکر کنید می‌توانید و چه فکر کنید نمی‌توانید، درست فکر کرده‌اید! (هنری فورد)

  • بیایید به جای فکر کردن به استعدادهایی که آرزوی‌شان را داریم یا خودخوری به دلیل موهبت‌هایی که در اختیار نداریم، تمام تلاش‌مان را در استفاده از داشته‌هایمان به کار بندیم. (بی.جی. ریچاردسون)

  • قطع افکار به‌هم‌ریخته تنها بخشی از فرآیند آموزش مجدد به مغز و یادگیری دور شدن از افکار منفی است. ذهن از خلأ نفرت دارد، پس باید این خلأ را با افکار سازنده پر کنید تا دوباره منحرف نشوید و در دام الگوهای کهنه نیفتید.

در بخشی از کتاب هرس ذهن می‌خوانیم

افراد زیاد زندگی‌شان را با استیصال خاموش سپری می‌کنند. هر روز با حس ترس، اضطراب یا اندوه کمی از خواب بیدار می‌شوند. سر کار، حس می‌کنند از توانایی‌هایشان آن‌طور که باید استفاده نمی‌شود، به اندازه‌ی کافی از آن‌ها تقدیر نمی‌شود و آن‌طور که باید از آن‌ها کار نمی‌کشند. وقتی به خانه می‌رسند، احساس می‌کنند جسم و ذهن‌شان خسته است و فقط به اندازه‌ای انرژی دارند که از بچه‌هایشان مراقبت کنند، غذایی درست کنند و روی مبل بیفتند و چند ساعتی تلویزیون تماشا کنند. بعد بیدار می‌شوند و دوباره همین کارها را تکرار می‌کنند.

شاید این توصیف دقیقی از زندگی شما نباشد، ولی مطمئنم می‌توانید تا حدی با آن ارتباط برقرار کنید. همه‌ی ما گاهی در دام این عادات ملالت‌بار می‌افتیم. به شرایط پایین‌تر از رؤیاهایمان رضایت می‌دهیم. از شغلی که برای‌مان الهام‌بخش نیست یا خوشحال‌مان نمی‌کند دست نمی‌کشیم. همه‌ی این نگرانی‌ها باعث می‌شود تمرکز نداشته باشیم و ذهن‌مان به‌هم‌ریخته شود.

زندگی ما را می‌بلعد و قبل از آن‌که به خودمان بیاییم در مسیری می‌افتیم که به هیچ وجه شباهتی به هویت و خواسته‌هایمان ندارد. وقتی به خودمان می‌آییم که وظایف و مسئولیت‌هایمان قوز بالای قوز شده و مجبوریم در شرایط موجود بمانیم، حتی اگر از این شرایط بیزار باشیم.

شاید مفهوم «پیدا کردن علایق» شما را یاد توصیه‌های بی‌اساسی بیندازد که اغلب در فیس‌بوک یا اینستاگرام می‌بینید، ولی باز هم بسیار مهم است که کارهای روزمره‌تان با اهدافی که شما فکر می‌کنید خیلی مهم‌اند، مرتبط باشند.

واقعیت این است که وقتی از کارتان رضایت ندارید این مسأله روی سلامت ذهنی‌تان تأثیر منفی می‌گذارد. به این فکر کنید که چقدر انرژی ذهنی منفی به مدیر بد، کاری که از آن بیزارید یا تصمیم شغلی که از آن پشیمان هستید اختصاص داده‌اید. بخش اعظم زندگی‌مان را در حال کار کردن هستیم، پس تصمیمی که خودمان درباره‌ی کار می‌گیریم مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده‌ی خوشبختی یا نارضایتی کلی‌مان از زندگی است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
مقدمه
بخش اول. هرس افکار
چهار علت به‌هم‌ریختگی ذهنی
عادت اول برای هرس ذهن: تنفس عمیق متمرکز
عادت دوم برای هرس ذهن: مراقبه
عادت سوم برای هرس ذهن: همه افکار منفی را مجدد چارچوب‌بندی کنید
عادت چهارم برای هرس ذهن: به ذهن پیرتان تکنیک‌های جدید یاد بدهید
بخش دوم. هرس وظایف زندگی
راهبرد شماره 1: ارزش‌های محوری‌تان را شناسایی کنید
راهبرد شماره 2: اولویت‌‌های زندگی‌تان را مشخص کنید
تمرین 3-الف: تمرکز روی هدف‌گذاری آگاهانه
راهبرد شماره 3: برای هر فصل اهداف S. M. A. R. T ایجاد کنید
راهبرد شماره 4: مرتبط کردن اهداف با علایق
بخش سوم. هرس روابط
راهبرد رابطه‌ای شماره 1: حضورتان را بیشتر کنید
راهبرد رابطه‌ای شماره 2: دل کندن از گذشته
راهبرد رابطه‌ای شماره 3: ذهن‌آگاهی با شریک زندگی‌تان
راهبرد رابطه‌ای شماره 4: عده خاصی را کنار بگذارید
بخش چهارم. هرس محیط پیرامون
خانه‌تان را ساده کنید
زندگی دیجیتال‌تان را ساده کنید
فعالیت‌هایتان را ساده کنید
هر چه که حواس‌تان را پرت می‌کند ساده کنید (برای غلبه بر اهمال‌کاری)
اعمال‌تان را ساده کنید
نتیجه‌گیری
پیوست: کلمه‌هایی که به شما کمک می‌کنند ارزش‌هایتان را شناسایی کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هرس ذهن: راهنمای عملی برای داشتن زندگی بدون نگرانی، اضطراب و افکار منفی
نویسنده،
مترجمصدف حکیمی زاده
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات170
زبانفارسی
شابک978-622-665041-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هرس ذهن

رشید اکبری
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
مطالب کتاب تکراری بود و در منابع رفرنس‌های دیگر آن را شنیده‌ام به نظرم نکته خاصی نداشت
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هرس ذهن

برای دریافت کتاب هرس ذهن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.